Hallo allemaal, wat een leuk forum hebben jullie opgestart, ik lees veel over ontpillen. Mijn ervaring met ontpillen: geef je lichaam 3 maandjes om weer in je cyclus te komen, dit geeft jou ook de tijd om inzicht te krijgen in je cyclus. Ik ben in 2017 gestopt met de pil en sindsdien nauw mijn cyclus in de gaten gehouden (ook als voorbehoedsmiddel destijds, geen seks in de vruchtbare week). Ik voel nu zelfs heel duidelijk mijn eisprong. En een cyclus van 32 dagen, elke maand. In 2018 dan echt aan de slag gegaan na een half jaar ‘ontpillen’ helaas in maart en oktober een miskraam gehad. Maar dat wijt ik op dit moment eraan dat ik niet gezond was (roken en ongezond eten). Nu het roer helemaal om en gezond en positief aan de slag. Na mijn laatste miskraam ben ik inmiddels 2 keer ongesteld geworden. Alleen na de laatste miskraam was mijn lichaam wat van slag eerste cyclus 42 dagen, tweede cyclus 37 dagen. Wel voel ik mijn eisprong nog duidelijk (denk ik). Nu wil ik beginnen met ovulatietesten en lees ik daar veel over bij jullie. Wat raden jullie mij aan? Hoeveel testen wanneer welke testen zijn goed? Haalt de test het leuke en spontane van ‘oefenen’ niet een beetje eraf? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!