Starten kinderwens

@magicone, als ik jou was zou ik voor nu proberen die ovulatie los te laten. Enorm lastig, i know. Maar je wacht nog op je eerste echte menstruatie na je onttrekkingsbloeding, en geloof mij: dat kan bij sommige maanden duren. Stel dat je een deze dagen ontsteld wordt kun je een beetje terugrekenen wanneer je ovulatie was, en of dat streepje bij jou positief genoeg was of niet. Verder een gratis manier, kijk of het mogelijk is je afscheiding in de gaten te houden. Dat verklapt wanneer je vruchtbaar bent (ongeveer). Google maar eens billings methode. Heel veel succes en geduld gewenst!

Loontje: Ik heb ze deze keer gebruikt. Echt heel fijn en goedkoop. Ik kon duidelijk een piek zien en weet nu 100% in combi met temp bijhouden dat we op het juiste tijdstip hebben geklust en dat we dus een goede kans maken. Ik vind het persoonlijk wel heel handigMagicone: ik heb ook veel puistjes en veel meer mood swings. Ik heb ook een paar keer heftige hoofdpijn gehad maar dtat had ik ook tijdens het slikken van de pil. Ik heb vandaag testje gedana maar helaas negatief. Wel beetje vroeg misschien op 10 dpo. Ik moet pas vrijdag ongesteld worden. Dit is mijn 6e ronde.

MagicOne, ja wachten duurt erg lang, pfff! Mijn ervaring met ontpillen is dat ik veel beter in mijn vel zit! Minder pijn bij menstruatie. Eigenlijk alleen maar positieve dingen!?Hoe gaat het bij jou?

Mijn vriend vroeg laatst of ik last had van ontpillen. Toen zei ik: 'nee valt wel mee geloof ik... heb hoofdpijn gehad, steken in mijn buik, misselijk, pijnlijke borsten... ja valt wel mee.' Toen keek hij me aan met een blik van vind je dat allemaal meevallen?!?!? Eeeh ja, wij vrouwen hebben wel van meer kwaaltjes last tijdens menstruatie hoor ?Maar ik vond het dus wel meevallen op dat moment. Vond het niet heel heftig ofzo.Zit nu trouwens volgens mij weer rond mijn eisprong (test dat niet, heb wel een app en merk verandering in afscheiding). Wordt weer spannend de komende tijd!!

Hallo allemaal, wat een leuk forum hebben jullie opgestart, ik lees veel over ontpillen. Mijn ervaring met ontpillen: geef je lichaam 3 maandjes om weer in je cyclus te komen, dit geeft jou ook de tijd om inzicht te krijgen in je cyclus. Ik ben in 2017 gestopt met de pil en sindsdien nauw mijn cyclus in de gaten gehouden (ook als voorbehoedsmiddel destijds, geen seks in de vruchtbare week). Ik voel nu zelfs heel duidelijk mijn eisprong. En een cyclus van 32 dagen, elke maand. In 2018 dan echt aan de slag gegaan na een half jaar ‘ontpillen’ helaas in maart en oktober een miskraam gehad. Maar dat wijt ik op dit moment eraan dat ik niet gezond was (roken en ongezond eten). Nu het roer helemaal om en gezond en positief aan de slag. Na mijn laatste miskraam ben ik inmiddels 2 keer ongesteld geworden. Alleen na de laatste miskraam was mijn lichaam wat van slag eerste cyclus 42 dagen, tweede cyclus 37 dagen. Wel voel ik mijn eisprong nog duidelijk (denk ik). Nu wil ik beginnen met ovulatietesten en lees ik daar veel over bij jullie. Wat raden jullie mij aan? Hoeveel testen wanneer welke testen zijn goed? Haalt de test het leuke en spontane van ‘oefenen’ niet een beetje eraf? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! 

Hallo lady’s, ik praat graag mee hier! November laatste pil, halverwege december eerste menstruatie weer.. vorige week woensdag duidelijk me eisprong gevoeld ( wist niet dat dat zo veel pijn deed).. ondertussen word ik langzaam aan beetje gek want heb echt 0,0 geduld?..  ik las een vraag over ontpillen en moet zeggen dat ik er tot nu toe weinig last van heb. Ik ben een stuk vrolijker en enthousiaster geworden sinds ik ben gestopt en de wolken zijn compleet uit me hoofd verdwenen! Mijn gemoeds toestand was voor ons ook de hoofd reden om te stoppen met de pil maar inmiddels zitten we al namen te verzinnen dus geloof dat we er echt klaar voor zijn.. ?

Goedemorgen!!Okee rare vraag komt eraan ?Ik vanaf morgen in mijn vruchtbare dagen zoals berekening en zaterdag normaal gesproken mijn eisprong maarr hebben jullie ook gelezen dat je naar de sex beter even kan blijven liggen??? Doen jullie dat ook ?? Ik ren altijd zo snel mogelijk naar de wc hahahha Liefs

Ontpillen viel bij mij ook wel mee, had last van hoofdpijn de eerste paar weken en zit wel wat beter in m’n vel! Geen spannende of lastige dingen. Het enige is dan die verdomde langs, onregelmatige cyclus :(@Loontje hahaha ja ik doe dat wel ? had ergens gelezen dat je 10/15 minuten moet wachten, dus dat doe ik altijd braaf met m’n benen wat omhoog... haha lekker verhaal.@Lenamar, wanneer ga je nog testen, toch donderdag? Houd ons op de hoogte!Qua iedereen ovulatietesten, wij gebruiken ze momenteel niet. Puur inderdaad dat het ‘klussen’ me dan een stuk minder leuk lijkt. Gaan er wel volgende ronde mee starten. Het helpt je wel natuurlijk, en misschien voor jezelf houden zodat het voor hem leuk blijft??

Terug
Bovenaan