Starten kinderwens

Spannend loontje hoop dat we goed nieuws krijgen een deze dagen van je!
en Sabine snap ik blijft een groot gemis maar ze is zeker trots op jullie! En kijkt vanuit de hemel mee naar alles en jullie wondertje ?

Lieve dames,

Al vanaf het begin volg ik deze topic en ben ik verkocht. Ik vind het heerlijk om mee te lezen met jullie verhalen. Na wat twijfelen, dit is misschien een beetje off-topic besluit ik dan toch maar om mijn verhaal te delen.

Ik ben 20 jaar, ben nu 4 jaar samen met mijn vriend van inmiddels 27. Wij zitten in een heerlijke situatie, ik voel me dan ook absoluut geen 20. We wonen nu bijna 2 jaar samen, ik heb een eigen bedrijf en werk daarnaast nog parttime ergens anders. Ook mijn vriend heeft een goed lopend bedrijf met inmiddels redelijk wat personeel. Geen klagen zou je zeggen. Maar toch twijfel ik nog. 
Als het aan mijn vriend zou liggen hadden we al alle ruimte gemaakt voor een kleintje. Wij zijn er allebei al zó aan toe. Ik heb altijd al geroepen dat ik vroeg moeder wil worden, ik zie er voor mijzelf alleen maar voordelen aan. Nu vind ik zelf 25 ook nog vrij jong en hebben we dus ook de mogelijkheid om nog 5 jaar te wachten. Echter lopen we elkaar al helemaal gek te maken met de mogelijkheid van een kleintje erbij en zijn we enorm enthousiast. Ik ben inmiddels met de laatste strip van de pil begonnen die ik in huis heb en we zitten het serieus te overwegen om te gaan beginnen. (Al helemaal als ik jullie verhalen lees wordt ik zo blij!). Maar nu, wat houdt mij tegen. De vooroordelen, meningen, opmerkingen, enz... En nu snap ik als geen ander dat ik daar eigenlijk lak aan moet hebben, we zullen altijd commentaar krijgen. Maar ik ben er nog nooit zo voor uit gekomen als dat ik nu hier schrijf. Daarom vind ik het fijn om jullie mening te horen, ik denk dat dat zelfs een beetje doorslaggevend kan werken.
Wat ouders betreft heb ik een onwijs lieve schoonvader (mijn schoonmoeder is helaas overleden en zal ons mooie wonder nooit kunnen mee maken) die volledig achter al onze keuzes staat. Hij zegt het niet zo snel, maar hij wil SUPER graag nog een keer opa worden. (Ja, nog een keer, wij hebben al 4 neefjes en 1 nichtje van mijn vriend zijn kant). Ook mijn ouders vinden alles helemaal prima en zullen ons met de volle 100% steunen mochten we de keuze maken om zwanger te willen worden. Dus aan hen ligt het niet!
Nu denken jullie vast, wat een muts, maak je keuze nou. Maar ik vind dit wel iets wat we onwijs goed moeten overwegen, ook omdat we nog zo jong zijn. Financieel kan het, met onze liefde is niks mis, alleen die twijfel....
Sorry als dit echt een beetje off-topic is! Ik wilde het gewoon heel graag delen, omdat ik voor mijn gevoel na het lezen van al jullie verhalen een band met jullie heb opgebouwd. 

Flink verhaal, maar alle reacties zijn welkom! Ben benieuwd...

Liefs, Lou.

Hallo Lou!
fijn dat je hier wil aansluiten en tuurlijk ben je welkom! Ik zou zeggen maar is makkelijk praten als je beiden er al klaar voor denkt te zijn en financieel de mogelijkheid er is , wat zal je nog tegenhouden? En houd er rekening mee dat het ook nog eventjes kan duren! Dus ik zou zeggen sluit bij ons aan en ga er voor.. maar jij en je vriend zullen dit toch samen moeten beslissen! Is ook een hele stap , vonden wij ook maar als je er eenmaal voor gaat duurt elke maand lang! Wij zijn er helemaal klaar voor ...
vervelend van je schoonmoeder! ? maar ik weet zeker dat iedereen om je heen leuk zou reageren! Maar nogmaals jij en je vriend moeten hier Samen uitkomen en onze meningen zullen allemaal zijn ga er voor:) 
Succes met deze belangrijke keus liefs

Lou welkom! Leuk dat je je verhaal met ons wil delen ☺ als ik het zo hoor zou ik ook zeggen ga ervoor! Stabiele relatie, financieel staan jullie er goed voor en beide zijn jullie er zo te horen klaar voor.. wat is de enige reden om het niet te doen? De reactie van anderen? Iedereen maakt die keuze voor zichzelf en de een is er eerder klaar voor dan de ander.. zijn ze het er niet mee eens,  pure jaloezie zou ik dan zeggen dat jullie wel alles op orde hebben op al zo'n jonge leeftijd (petje af trouwens)! ?
Je geeft zelf al aan, de mensen die het dichtst bij je staan zullen jullie steunen in jullie keuze, is het verder dan nog belangrijk wat die anderen vinden?
Hou ons op de hoogte van jullie keuze, super leuk! ?

Leuk om weer een beetje op de hoogte te zijn. Inderdaad via de mobiel is het lastig om terug te lezen haha.

Leuk hoe jullie hebben vertelt om een kindje te verwachten. 

@Loontje ik ben benieuwd of je positief test! 
Ja ik herken die "kwaaltjes wel" voor je gevoel is het dan raak, maar die lijken ook onwijs op menstruatie kwaaltjes. 

Ik ben nu in dag 8 van mijn menstruatie. Las dat iemand anders ook last heeft van hevige menstruatie. Ik heb de laatste dagen wat meer menstruatie maar de eerste dagen echt heeeeeeel weinig. Terwijl ik dat vroeger echt niet had. Als dit elke keer zo is, wordt ik een blij meise hahah.. Hebben anderen van jullie ervaring met endometriose?

Ik hoop deze maand wel mijn ovulatie te vinden, want die heb ik vorige maand niet gevonden met de sensitest. Misschien moet dat proces nog meer op gang komen? Ben in december gestopt en heb toen wel een onttrekkingsbloeding gehad. Na 33 dagen de echte menstruatie. Hopelijk heb ik nu wel een regelmatige cyclus! :) 

@Lou 
Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik denk dat je altijd wel die twijfels en onzekerheid voelt, dat is ook niet raar. Heb ik zelf ook. Het is best wel een beslissing die je maakt. 

Sabine wat naar :( maar je neemt haar altijd mee! Ik heb vandaag me aangemeld bij de verloskundige, nu wachten tot ze contact opnemen. Wordt nog leuk want ik sta de hele dag voor de klas dus kan bijna nooit bellen en ik wil natuurlijk niet dat mijn collegas of de kinderen wat opvangen ? en jij?
Sandra dit was mijn 2e ronde. Ook zonder ovulatietesten maar de 2e keer had ik vrij goed in de gaten (door veel afscheiding) dat ik bij mijn eisprong zat. Nooit verwacht dat het zo snel zou gaan maar je hoopt natuurlijk stiekem van wel!
Loontje ik vond het testen ook mega spannend maar ik heb niet zo lang gewacht hoor, haha! Kon me echt  niet inhouden. Wel altijd met ochtendurine.
Welkom Lou! En op je vraag... ik denk dat je dat echt het beste zelf kan beslissen. Ik stuiter nu nog steeds heen en weer tussen IK BEN HIER ECHT NIET KLAAR VOOR en aaah natuurlijk wel! En ik ben 28, dus dat blijft ? doe wat goed voelt.
Ben ik nog vragen vergeten? ? ik mag warrig zijn he.. heb nu een excuus ??

Hee meiden,
Als ik na mn werk jullie verhalen lees voelt het altijd weer gezellig. Er is weer een dagje voorbij dus nog 5 dagen tot ik kan testen!
@Sabine wat naar van je moeder, ze zal over jullie waken ❤
@lou ik ben zelf 23 en we zijn vanaf december aan het proberen voor een kindje. Een jaar daarvoor (december 2017) gestopt met de pil en sinds die tijd hebben we het er al echt over. Ik wilde graag van baan wisselen voor we ervoor zouden gaan aangezien minder werken daar echt geen optie was als we een kindje zouden krijgen. Dat heb ik vorig jaar dus gedaan en na een aantal maanden hebben we besloten om er echt voor te gaan en vind het ook spannend om (mocht het lukken) om het aan iedereen te vertellen! Onze directe familie zal dolblij zijn maar ik snap wat je bedoelt me vooroordelen. Maar uiteindelijk zijn jullie papa en mama en geven jullie het kindje alle liefde die het nodig heeft. Als jullie er klaar voor zijn dan is het goed toch? Hou ons op de hoogte! 
@loontje heb je al een idee wanneer je gaat testen? Ik duim voor je!

Terug
Bovenaan