Starten met Clomid

Hoi Tamara,

Ik heb begin januari gehoord dat ik PCOS heb.

Mijn eicellen rijpen niet voldoende en ik heb een laag LH waarde.

Ik ben net gisteren gestart met de pil (10 dagen 2 op een dag innemen), wat mijn menstruatie opwekt. De 3e dag van mijn menstruatie beginnen met Clomid (dit 5 dagen lang). De 10e dag een echo.

Heel erg spannend allemaal. Hoop dat het werkt. Mijn man en ik willen heel graag kinderen. Veel om ons heen hebben al kinderen of zijm zwanger.

Heb jij ook last van bijwerkingen?

Hoe gaat het nu?

Vind het heel erg spannend allemaal.

Liefs Liesbeth
 
Hi zonnetje,

Net terug van het bezoek aan de gynaecoloog.  Alles ziet er heel mooi uit.  Twee hele grote follikels.  20 en 22 mm. En mooi slijmvlies in m'n baarmoeder. Dus kregen het advies vanavond maar te benutten.  Dus deze dosering van de clomid doet het super bij mij. Nu maar weer duimen dat ik er zwanger van raak. Mocht ik toch niet zwanger raken en ongesteld worden mag ik weer gewoon met deze dosering starten. Maar ze hopen natuurlijk dat ik in deze ronde zwanger raak.

En hoe is het met jou?

Liefs Danielle
 
Hi Danielle,

Ow wat fijn om te horen dat het weer aan slaat. Dan zal je deze maand wel weer snel een eisprong krijgen. Hoe zit het met de bijwerkingen, vallen die deze keer mee?

Met mij gaat het ook goed. Vandaag op dag 3 van Primolut en eigelijk geen bijwerkingen dus dat is wel zijn. Probeer toch een beetje positief de tweede ronde in te gaan.

Liesbeth - ik zit eigelijk in dezelfde fase nu als jou. Slik nu ook pilletjes om menstruatie op te wekken en dan weer beginnen met Clomid. Op welke dag zit jij nu?

Liefs
 
Hoi,

Heb deze keer minder last van buikpijn. Wel veel last van de hormonen. Emotioneel was het weer heftig deze keer. Gaan maar duimen dat dit de laatste keer was.....

Fijn om te horen dat je geen klachten hebt van de primolut. Tuurlijk moet je positief blijven. Ook wij hebben straks het mooie resultaat in onze armen liggen.....
 
Ow dat is wel balen dat het emotioneel best zwaar is. Ik heb de vorige keer nergens last van gehad maar kan natuurlijk ook komen omdat het niet aansloeg. Dus ben benieuwd deze keer. Voorlopig zit ik nog wel een aantal dagen aan de Primolut.

Ben je gestart met ovulatie testen deze maand?
 
Nee hebben deze maand geen ovulatie testen gebruikt.  Als het deze maand niet mag lukken ga ik denk wel weer de kuur erna testen doen. Ik stond natuurlijk dinsdag al redelijk op knappen volgens de gynaecoloog.  Dus hebben advies gekregen om gemeenschap te hebben. En dat advies zijn we braaf aan het volgens. Heb ook gisteren flink pijn onder in m'n buik gehad. Ja dat emotionele stukje komt echt door die hormonen.  Volgens mijn vriend ben ik dan een draak. Hahaha.

Ik hoop dat bij clomid 100 er wel een eisprong gaat plaatsvinden.  Neem je deze keer andere ovulatietesten? Ik was goed tevreden met die van etos eigenmerk.

Liefs
 
Ik weet het nog niet. Ik ga niet meer die van clearblue nemen met de vruchtbare dagen. Daar werd ik een beetje onzeker van. Maar het hoeft natuurlijk niet aan de testen te liggen. Deze hebben waarschijnlijk ook geen vaste smiley aangegeven omdat ik ook geen eisprong heb gehad. Dus daar moet ik nog maar eens over nadenken.

Merk wel nu ik deze pillen slik dat ik even niet bezig ben met zwanger worden. Dat vind ik wel fijn. Soms had ik van die tijden dat ik echt aan niks anders meer dacht. Heb jij dat ook wel eens?
 
Ja zeker heb ik ook wel eens dat ik voor mijn gevoel allen maar bezig met zwanger worden. Probeer dat ook wel eens los te laten. Met name in de periode tussen vruchtbare dagen en nod kan ik het nog wel eens loslaten. Maar dan de periode van vruchtbare dagen is wel een piek van er mee bezig zijn. Probeer het dan zo veel mogelijk los te laten maar dat wil niet altijd lukken

Ik hoop dat we allebei snel met andere dingen bezig zijn.

 
Terug
Bovenaan