Starten met Clomid

Hoe gaat het? Moet je deze week nog naar het ziekenhuis?

Ik zit inmiddels op dag 7 van de Primolut en gaat eigelijk prima. Geen bijwerkingen en dan donderdag laatste pilletjes. Hoop dat ik meteen weer ongesteld word net als de vorige keer!
 
Hallo,

Zat net aan je te denken. En was inderdaad nieuwsgierig hoever je was met je kuur primolut.  Wel fijn om te horen dat je geen last hebt van bijwerkingen. Heb ik ook nooit gehad van de provera. En hoop dat je inderdaad weer netjes ongesteld wordt. Maar dat was bij de vorige keer toch ook zo?

Ik hoef deze week niet naar het ziekenhuis. Is nu gewoon weer afwachten. Donderdag flink pijn in mijn onderbuik gehad. Dus ga er vanuit dat dat mijn eisprong is geweest. Zit nu weer op cd 16. Dus in het weekend van 25/26 februari mag ik weer testen.  Dus nog bijna twee weken wachten.
 
Spannend voor jou!! Hopelijk is het deze maand gelukt maar duurt natuurlijk nog even tot je nod.

Morgen de laatste dag aan de Primolut en dan zondag als het goed is menstruatie. Vorige keer ging dat precies op de dag dus hoop dat dat nu weer zo is. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar lukt de ene dag beter dan de andere.
 
Hoi,

Heb het gevoel dat het niet is gelukt deze maand. Weet niet waarom  maar dat gevoel heb ik. Vandaag ook gehoord dat de vrouw van een collega in verwachting is van de derde. Lijkt wel alsof iedereen gewoon zwanger wordt. En bij mij mag het niet lukken.  Pfffff dat gevoel zal je wel herkennen.

Vandaag nog even de fertiliteitspoli gebeld. Weet niet waarom maar twijfelde over een eventuele eisprong. Maar hoef geen bloed te prikken. Met twee van die joekels is het zeker dat er een eisprong heeft plaats gevonden. Dus maar gewoon afwachten.

Nou ga voor je duimen dat je inderdaad zondag gewoon ongesteld wordt en dat deze tweede kuur z'n werk gaat doen.

Liefs
 
Ow pff wat naar dat je dat gevoel hebt. Wanneer is je nod? Dat gevoel herken ik wel inderdaad. Maar probeer me er maar niet teveel mee bezig te houden.

Ik merk dat ik het sowieso een beetje los heb gelaten nu. Ik was er een tijdje echt teveel mee bezig. Nu probeer ik gewoon aan andere dingen te denken en niet elke keer het hele internet af te speuren als ik iets voel. Hopelijk word ik zondag of maandag ongesteld. Dan kan ik weer positief door.
 
Ik weet natuurlijk niet wat mijn nod is. Heb sinds oktober geen bloedingen meer gehad. Zelfs niet met de provera. Ik tel vanaf de dag dat ik clomid ben gaan slikken. Dus zit nu op cd 21. Maar voor mijn miskraam een cyclus van 22, 23 of 24 dagen. En nu weet ik het helemaal niet meer. B alle drie mijn vorige zwangerschappen al op cd 26 een positieve test.

Was begonnen met temperaturen maar begrijp nu dat ik dat verkeerd doe. Meet het iedere avond op hetzelfde tijdstip. Heb sinds zaterdag al een best hoge temperatuur.  37,4 en 37,5. En dit al sinds zaterdag en ik ben niet ziek.

Na dat telefoontje heb ik het wel beetje los kunnen laten. Nu volhouden tot volgende week zondag.

Nou duimen dat jij zondag of maandag netjes gaat vloeien.
 
Hallo allemaal,

Wat fijn dat er zovelen zijn die delen in deze ervaring. Ik zou graag meelezen op dit forum. Ik ben 26 jaar oud, zelf verloskundige en een kinderwens voor een eerste kindje. Ik ben in juni 2016 gestopt met de pil.  Toen ik 10 jaar geleden begon aan de pil, had ik pas 1 of twee menstruaties gehad en was ik al 16 jr oud bij mijn eerste menstruatie. Na het stoppen met de pil had ik twee lange cycly van 52 en 42 dagen en sinds 7/10/16 niet meer ongesteld geweest. Met mijn "voorgeschiedenis"  heb ik dan ook redelijk "snel" de stap gezet naar de huisarts begin januari 2017. Achteraf ben ik hier heel blij mee, want het bleek inderdaad PCOS. Daarbij kwam nog dat OOK mijn schildklier verstoord is. Dus dubbel op. Na enkele voorbereidende afspraken en goedkeuring van de internist, kunnen we dan a.s. dinsdag eindelijk beginnen met het traject, met waarschijnlijk het opwekken van een menstruatie.

Ik vind het erg spannend.. maar sta er positief tegenover!

 
Hoi MJ,

Eigelijk zit je in dezelfde situatie als mij. Ik ben ook vanaf Juni gestopt en had ook hele lange cyclussen. Uiteindelijk ook naar het ziekenhuis gegaan en daar bleek dat ik pcos had. Ben in december begonnen met Primolut om menstruatie op te wekken en daarna begonnen niet Clomid. 50 Mg sloeg bij mij niet aan dus weer opnieuw menstruatie opgewekt en vandaag weer ongesteld geworden gelukkig. Dus nu vanaf dinsdag weer beginnen maar dan met Clomid 100. Hopelijk slaat dit wel aan. Fijn voor jou dat jij ook kan beginnen, het wachten duurt allemaal erg lang he! Liefs

Danielle - ik ben vanmorgen meteen ongesteld geworden dus precies zoals moest. Dat vind ik wel een fijn idee dat ik daar wel steeds op reageer. Hoop voor jou dat je menstruatie uitblijft en dat je snel positief test!
 
Terug
Bovenaan