Starten met Clomid

Leuk dat je reageert zonnetje!

Ik had gisteren bijna alles van de berichten van dit forum gelezen, dus ik had inderdaad gezien waar in het traject jullie ergens zitten. Doordat er weinig deelnemers in dit forum zitten, kon ik jullie verhaal goed volgen. Dat is wel fijn. Ik hoop dat de 100mg bij jou gaat aanslaan deze week!

Het is niet dat wij haast hebben, maar eens je weet dat "er iets niet is zoals het moet", tikken de dagen langzaam weg inderdaad..
We zouden eigenlijk 3 weken geleden al begonnen zijn, maar vanwege de schildklier moesten we eerst naar de internist, voordat we verder mochten.

Ik vind het wel lastig, hoe om te gaan met vragen van anderen omtrent kinderwens. Ik vind het geen taboe, maar voel niet te behoefte om dit met iedereen te delen. Directe familie en beste vrienden weten het wel. Ik heb ook 1 vriendin die hetzelfde heeft en na de eerste ronde Clomid in verwachting was. Dat geeft moed. Hoe is dit bij jullie?

Liefs
 
Hoi zonnetje,

Wat fijn dat je vanmorgen gewoon ongesteld bent geworden. Dan doet dat wel goed z'n werk bij jou. Ben  benieuwd hoe je gaat reageren op de clomid 100. Hoop niet dat de bijwerkingen dan weer meer worden.

Tis nog een week wachten voordat ik mag testen. Heb wel wat vage klachten maar m'n lichaam heeft me wel vaker voor de gek gehouden. Zit nu op cd22.

Hoi MJ

Welkom. Spannend hoor. Maar fijn dat je zo snel groen licht hebt gekregen van de internist. Bij ons weten onze ouders het door de miskraam van vorig jaar en mijn collega's weten het omdat er bepaalde werkzaamheden zijn op mijn werk die je niet mag doen als je zwanger bent. Dus zodra het raak is moet je open kaart spelen.

Liefs
 
<p class="x_p1"><span class="x_s1">Danielle, dus ook voor jou een week die hopelijk snel voorbij gaat.. spannend..</span></p>
<p class="x_p2"><span class="x_s1">Mijn waarde was net iets te hoog bij de internist, hij wist niet hoe hoog de waarde bij mij mag zijn bij eventuele zwangerschap, dus hij belt me over 4 weken. Als hij me al medicatie wil geven, zal dit pas starten op het moment dat ik zwanger zou zijn. Dus deze trajecten gaan langs elkaar lopen. Meerdere keren gevraagd of we door konden met ons traject bij de gynaecologe en dit kon zei hij. Hoewel het verhaal op zich wat vaag is, was ik uiteraard blij met zijn antwoord.</span></p>
<p class="x_p1"><span class="x_s1">Ik ben bang dat ik er op het werk ook niet onderuit kom, door de vele afspraken op de poli. Bij mij zou het dus inderdaad ook net zolang onder begeleiding van echografie worden opgevolgd, totdat de medicatie zijn werk doet. Tevens werk ik in hetzelfde ziekenhuis en zullen collega's me daar gaan zien ben ik bang. Maar ik probeer het zolang mogelijk te voorkomen. </span></p>
<p class="x_p2"></p>
<p class="x_p1"><span class="x_s1">Liefs</span><b></b><i></i><u></u></p>
 
Haha MJ de poli gynaecologie zit naast onze poli. De patiënten delen een wachtruimte dus daar is bij mij ook niet onderuit te komen.

Maar lijkt me als verloskundige helemaal moeilijk.  Een kinderwens en dat het niet lukt zoals het zou moeten en dan dag in dag uit mensen begeleiden waarbij je grootste wens al uit is gekomen. Heb het soms al als ik aan de balie zit en die wachtkamer zit vol met dikke buiken......
 
Ohh dat maakt het inderdaad bij jou ook lastig. Ik heb vorige week een operatie gehad, zijn mijn amandelen verwijderd geworden. Daarmee kan ik nu ook al wat afspraken verbloemen. Maar dat stopt ook natuurlijk..

Ik heb ook nog de verpleegkunde opleiding gedaan. Ik kan verloskundig gezien helaas geen werk vinden, hoe erg dat ook is. Dus in dit geval, is dat dan positief, omdat ik niet constant met zwangeren werk. Maar mijn kinderwens zelf is des te groter, doordat ik al jaren in dit vak zit..
 
Haha wat een toeval ik werk op de kno poli. Ja nu kan je het nog verbloemen. Maar niet alle afspraken zijn te plannen omdat je afhankelijk bent van  je cyclus. Dus ik ervaar het wel als makkelijk dat m'n collega's ervan weten. En de meeste afspraken tot nu toe klaar in een paar minuten. Soms zit je langer te wachten dan dat je binnen bent.
 
Ik ga vanaf vanavond weer beginnen met Clomid. Ben heel benieuwd, hoop dat de bijwerkingen beperkt blijven maar het moet nu wel echt aanslaan. Anders moet ik weer terug komen en gaan ze kijken hoe het verder moet. Hopelijk komt het niet zo ver.

Danielle voor jou is het ook spannend nu. Hopelijk is het deze maand raak. Maar snap wel dat je voorlopig nog niet gaat testen!
 
Oh Danielle, dan zit jij inderdaad echt ernaast op je werk. Zolang ik het kan regelen om het werk heen, probeer ik dat. Wordt het lastig, zal ik het vertellen.

Wat spannend weer Zonnetje! En toevallig... Ik ga ook zo meteen starten met mijn (eerste) kuur Clomid. De echo was zodanig (of eigenlijk nog hetzelfde als weken geleden), dat menstruatie opwekken niet nodig is. Ik begin dus vanavond met de 50mg kuur en heb voor volgende week twee echo's gepland..

Ik vind het spannend... en ben benieuwd..
 
Terug
Bovenaan