Starten met Clomid

Hallo! Ik ben nieuw hier en sinds vorige week ook begonnen met Clomid.. Ik vind het even wennen hoor,, heb wel last van wat hormonale buien,, maar het is lang niet zo erg als je bij sommige anderen hoort gelukkig.. Ik heb vandaag mijn eerste follikelmeting gehad en nu blijken er 8 eitjes te rijpen... (Omg..) morgenochtend dus weer terugkomen om te kijken of de tweede grootste groot genoeg zijn om te kunnen laten springen..  En hopen dat de kleinere klein genoeg zijn gebleven zodat er geen 4 of 5 springen.. In het laatste geval is deze maand voor niks geweest en breken ze de cyclus af en beginnen we weer opnieuw maar dan met een halve dosering... Ik vind het nogal wat allemaal.. Maar ja,, de aanhouder wint zeggen ze toch?!
 
Wederom niks te zien vandaag op de echo.. afspraak is verplaatst naar vrijdag. Als dan nog niks is, moet ik met de 100 mg starten. Maar dan wel eerst ongesteld worden, omdat het slijmvlies nu boven de 5mm is. Als je geen eisprong hebt, word je ook niet ongesteld. Maar ze willen dan toch tot dag 35 wachten voor ze met Primolut starten om ongesteldheid op te wekken (terwijl ik vanzelf sowieso niet ongesteld wordt, dus das echt gek, maar wel het beleid). Hoewel ze wel zei dat ze nog gaat overleggen met de gynaecologe. Er zit ook nog een kans is dat de medicatie pas heel laat aanslaat, en er vrijdag toch iets is, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Er is nu ook nog niks te zien.

Hoe gaat het met jullie meiden??

StefanieSA, wat fijn dat je direct zo goed reageert op de clomid.
 
Balen MJ dat er niks te zien was. Moet eerlijk zeggen dat ik daar ook niet echt in geloof dat het zo laat nog kan komen. Ik ben zondag begonnen met die ovulatietesten en nog niks gevonden dus denk dat dit ook weer niet aanslaat. Word er zo langzamerhand allemaal gek van. Heb maandag al gebeld om een nieuwe afspraak te maken omdat ik dit al een beetje zag aankomen en heb een afspraak de eerste week van April.

Moet net zoals jou ook steeds wachten tot dag 40 en dan kan ik pas verder dus vandaar pas de afspraak dan.

Stefanie: Gek is dat he! De een reageert er heel heftig op en de ander weer helemaal niet. Er is echt geen pijl op te trekken!
 
Ik geloof je zonnetje dat het frustrerend is, ik heb dat ook en dan al met 50 mg, het ellendige wachten steeds.. Gisteren begon mijn collega in de pauze een heel verhaal te vertellen over haar beste vriendin die geen kinderen kan krijgen en in behandeling is/gaat, ik dacht echt moet ik dit nu aanhoren.. Zou ik iets zeggen dacht ik?? Dan stopt ze er over... En de andere collega die er was, is bezig om alleenstaand moeder worden en ziet alles als 1 grote zonnige wolk voor zich en praat nergens anders over. Het komt niet in haar gedachten op, dat het haar misschien niet mag lukken. Vind dat best lastig om naar te luisteren..

Morgen de laatste echo van deze ronde..

Kunnen we daarna dus samen gaan wachten op onze menstruatie..

Hoe is het met jou Danielle??

Hoe was de tweede echo Stefanie?
 
Ronde voorbij helaas, er was niks te zien.. nu tot 27 maart wachten (dat is dan dag 37) en dan met 100 mg beginnen (met wel of niet nog Primolut vooraf).. Ik had het eigenlijk al verwacht, maar toch is het gewoon shit..
 
Pff dat is inderdaad echt balen. Ik had dat ook de vorige keer. Ben toen weer begonnen met primolut en daarna ongesteld geworden en de 100 mg geprobeerd. Heb vandaag ook geen ovulatietest meer gedaan. Werd er ook een beetje naar van elke keer niks te zien. Dus waarschijnlijk word ik ook niet ongesteld en heb dan over 4 weken een afspraak in het ziekenhuis.
 
Hoi meiden

Wat balen dat het niet isaangeslagen. Ik ben ondertussen met dag 9 bezig van de primolut. Toen ik drie tabletten op had kreeg ik een soort van bloeding maar was binnen 24 uur weer klaar dus moest gewoon doorgaan met de primolut.  Heb voor m'n gevoel nu een week voor jan doedel geslikt en had ik nu alweer een kuur clomid achter de rug kunnen  hebben. Hoop dat ik dan wel ga vloeien na de kuur anders voel ik me helemaal zo kut. Nog even afwachten dus.
 
Nou Zonnetje, dan is voor ons het lange wachten begonnen tot het einde van de maand he... zo niet fijn dat ellendige wachten..

En voor jou Danielle hoop ik dat je deze keer gaat vloeien binnen nu en een paar dagen!  Eigenlijk zou dat vanaf morgen ongeveer de bedoeling moeten zijn toch?

Ik heb ook het idee dat het onzin is om te wachten, terwijl je weet dat je niet ongesteld wordt. Ze zeiden als het slijmvlies te dik en te oud wordt , en je mocht zwanger raken is dat niet goed. Ik was aan het begin van de maand met de start van de clomid ook al 5 maanden niet ongesteld geweest en toen kon ik gewoon met Clomid beginnen zonder de ongesteldheid..
 
Terug
Bovenaan