Starten met Clomid

Hoi meiden,

Ik ben even een aantal dagen afwezig geweest omdat ik me niet zo lekker voelde. Heb het idee dat ik ziek ga worden dus dat is wel balen. Ik moet over 3 weken naar het ziekenhuis dus dat duurt nog wel even. Gelukkig ben ik de laatste tijd er niet meer non stop mee bezig. Dat had ik de vorige ronde wel maar nu probeer ik het een beetje los te laten. Wat ik wel lastig zie is dat ik op facebook telkens berichten zie langskomen dat mensen zwanger zijn. Dan heb ik wel zoiets van waarom lukt het bij mij nou niet.. Maar ik probeer er niet teveel bij stil te staan.

@Danielle ik hoop voor jou dat de 100 mg aanslaat en dat je daar een eisprong van krijgt. Ik zal voor je duimen volgende week donderdag.

@MJ wij zitten inderdaad een beetje in hetzelfde schuitje, ik weet eigelijk niet of ik een eisprong heb gehad maar ga der niet vanuit. Heb natuurlijk wel een paar dagen getest en toen niet gevonden dus ga er ook niet vanuit. Heb me voorgenomen om ook geen test te doen. Moet alleen op de dag dat ik naar het ziekenhuis kom wel doen zeiden ze.

Hoop zo erg dat het voor ons ook raak is binnekort. We hebben nu ook wel lang gewacht toch. Sinds wanneer zijn jullie precies bezig?
 
Ik heb in november 2015 mijn mirena laten verwijderen. Was toen eind mei 2016 zwanger. Helaas een miskraam en daarna helemaal niets meer. Nu aan de clomid. Heb nu op de primolut twee keer een dag een bloedingkje gehad.  Vandaag alweer dag drie van de clomid. Moet zeggen dat ik deze keer nog weinig last heb van de bijwerkingen.  Duimen dat het zo blijft.

<span style="line-height: 1.5;">@z@zonnetje. Drie weken klinkt nog zo ver weg. Hopelijk snel duidelijkheid bij de dokter. En hoop niet dat je ziek gaat worden.</span>

<span style="line-height: 1.5;">@mj knap dat je babyshower aan het organiseren bent. Hadden gisteren kindje van 9 dagen op de poli. Soms best moeilijk omdat ik nu ook een kindje in m'n armen had kunnen hebben....</span>
 
Nu weer helemaal beter Zonnetje?

Ik snap wat je bedoelt met die berichten, die positieve berichten van andere mensen steken soms he, alhoewel ik het ieder ander ontzettend gun. Net zoals de vriendin waar ik de babyshower voor aan het organiseren ben.

Ik moet volgend weekend ook eerst testen voordat ik weer ga Zonnetje. Zonde van het geld, aangezien ik de echo's heb gehad, maar goed. Ben bij jou erg benieuwd omdat je natuurlijk niets weet en de ovulatietesten ook geen uitsluiting geven.. Ben benieuwd.

Wij zijn in juni vorig jaar getrouwd en daarna gestopt met de pil, dus dadelijk 9 maanden ongeveer. Gelukkig heb ik naar mijn gevoel geluisterd met mijn voorgachiedenis in mijn achterhoofd en toch al na een half jaar aan de bel getrokken. En als ik dan het verhaal van jou zie Danielle, is dat bij ons nog niks..
 
Ja ik voel me wel weer beter. Ik herken me helemaal in jou verhaal MJ. Ik ben ook vorig jaar juni gestopt en mijn menstruatie kwam totaal niet op gang. Eerste cyclus duurde 91 dagen, tweede 42 en daarna zat ik alweer ergens op dag 40 dus toen heb ik ook aan de bel getrokken en meteen doorgestuurd gelukkig.

Danielle jij moet donderdag voor de echo he! Ik hoop zo dat er deze maand een eitje groeit en dat je weer snel een eisprong krijgt. 3 weken wachten tot ik naar het ziekenhuis kan is inderdaad wel lang. Maar dan kon ik het op mijn vrije dag plannen en hoefde ik het niet op mijn werk te laten weten. Dat vond ik wel fijn want heb nog geen zin om iedereen in te lichten. Als ik echt vaker terug moet komen dan zal dat wel moeten natuurlijk maar dat probeer ik nog even uit te stellen.

Ik zit inmiddels op dag 30 en eigelijk helemaal geen symptomen die wijzen op een zwangerschap of opkomende menstruatie. Ben alleen af en toe misselijk maar heb niet het idee dat dat mijn een van de twee te maken heeft. Heeft dus ook nog geen nut om een test te doen. Probeer dat sowieso zo lang mogelijk uit te stellen. Word er altijd een beetje naar van als het elke keer negatief is. Herkennen jullie dat?
 
Hoi meiden,

Die reactie en dat gevoel bij een negatieve test herken ik ook zo goed. Je bent iedere keer weer hoopvol. Ook tegen beter weten in. En de teleurstelling is ook iedere keer weer groter.

Ja ik mag inderdaad donderdag weer voor een echo. En bloed prikken. Er gaat een hormoon geprikt worden om te kijken dat als er wat groeit dit ook een vruchtbaar eitje is. Schijn je in het bloed te kunnen zien. Vandaag de laatste clomid erin gegooid. Heb wel het idee dat ik deze maand minder bijwerkingen heb van de clomid. Misschien worden de klachten minder als je het vaker slikt. Dus maar weer hopen op een goede uitslag donderdag
 
Ik had ook nog een cyclus van 42 dagen en nog een cyclus van 52dagen. Sindsdien niets meer (7 okt). Ik denk dat die laatste 2 na stoppn met de pil ook gewoon nep zijn geweest. Meeliftend op de hormonen die nog niet uit mijn lichaam waren.

Kan me goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt Zonnetje, ik heb ook nog niks verteld op het werk. Ik moet a.s. maandag weer gaan en dan moet ik ook werken, dus ik zal iets eerder moeten stoppen. Ik had me voorgenomen om mijn hoofd deze week in te lichten. Maar ik hoef maar 2 dagen te werken (nachten), dus ik vrees dat ik haar niet ga zien.. Moet dus ook nog even zien hoe ik me maandag eruit praat.. Ga het wel zeggen denk ik, want dit is ook niks. Ben benieuwd of jij ongesteld wordt..

Testen doe ik sowieso niet meer sinds ik in zhuis ben gestart. Heb nu de echo's en weet toch dat er niks gebeurt. Moet wel steeds voor de nieuwe ronde clomid testen. Dus ik moet a.s. weekend een test doen, voor de afspraak maandag.. Snap goed wat je bedoelt met teleurstelling....

Danielle spannend donderdag. Ik ben benieuwd!!! Duimen!
 
Ik hoop op goed en positief nieuws morgen. Zie er wel een beetje tegen op. Mijn vriend kan er helaas niet bij zijn. Kan ook niet altijd vrij nemen voor dit soort dingen.
 
Terug
Bovenaan