Starten met IUI

Hoi Poeh,

Welkom bij de club.....

Bij IUI brengen ze het zaad meteen in de baarmoedeer dan hoeft het de1e weg niet meer zelf af te leggen.Het begin van de vagina is namelijk zuur waardoor vele zaadcellen het niet meer overleven. Ik weet niet of dit een beetje een antwoord is op je vraag...

Ik moet morgen naar gyn voor follikelmeting, komend weekend zal we de 3e IUI zijn. Zo raar, ik ben al 3x "gewoon" zwanger geworden, in 2004 (helaas miskraam), in 2005 (gezonde dochter die bijna 3 wordt) en vorig jaar juli (helaas miskraam in september). Het is nu dus al een jaar geleden dat ik zwanger was en sindsdien niks meer, is zo raar. Maar ik ga nu weer voor de 3e poging, hopelijk 3 maar scheeps recht zullen we maar zeggen.

Succes en  tot horens.

Groetjes Wijstje.

Hallo allemaal,

Hier nog weer even een berichtje van mij. Hier nog steeds alles rustig, aanstaande maandag zal ik weer ongesteld worden. Dan beginnen met clomid en starten met de 4e IUI. Een maandje rust was lekker, maar ben er wel weer aan toe om er weer mee te beginnen.

@ Wietske, jammer joh dat je weer ongesteld bent geworden. Heb je er veel last van gehad?

@ Poeh, welkom hier. Ik lees dat jij ws ook met IUI gaat beginnen. Ik hoop dat het bij jou snel resultaat oplevert!

@ Wijstje, veel succes met de IUI dit weekend, ik zal voor je duimen!

@ Deedee, lief dat je nog elke keer berichtjes schrijft. Gaat alles goed met je? Ik las dat de echo goed was!

Hoe is het met de andere meiden?

Succes en groetjes toitoi

Hoi meiden,

Daar ben ik weer. Problemen gehad met m'n computer, maar als het goed is doet ie het nu weer.
Ik heb gisteren m'n 3e IUI gehad. Dinsdag, cyclusdag 9, naar gyn voor follikelmeting, het ging weer hard, maar liefs 3 eitjes, 1 van 16 mm en 2 van 14 mm, ze dacht wel dat die 2 mee zouden gaan doen, laten we het hopen. Woensdag zelf pregnyl gespoten, dat ging heel goed.
Gisteren IUI is ook goed gegaan, uitslag zaad was heel goed, maar liefs 32 miljoen, je zou zeggen dat er toch iets bij zou moeten zitten, of niet dan? Nu maar weer op het wachtbankje.
Gisteren ook heel veel pijn gehad, van m'n eisprong,dus timing was goed, aantal eitjes goed, zaad goed, nu nog de klik en zwanger worden. Ik zal helaas weer 2 weken moeten wachten voor ik meer weet. Laten we hopen "3 maal scheepsrecht". Ik hou jullie op de hoogte.

Toitoi, kan me voorstellen dat zo'n maandje rust fijn is, maar je nu weer aan de slag wilt. Misschien niet meer nodig en ben je in de rustmaand zwanger geworden? Ik duim voor je.

Liefs en een knuffel van Wijstje.

He meis,

Dacht weer even komen spieken om te kijken hoe het met je gaat.
De 2de keer is dus niet gelukt, maar dit klinkt wel heel goed, en 3 is mijn geluksgetal dus ik stuur al mijn energie jouw kant op!!
Ik duim weer voor je de komende 2 weken..............hoop dat je weer lekker wat afleiding hebt? Is het zingen al weer begonnen enzo?
Nou goed, ik volg je gewoon lekker hier, hoeven we niet elke keer dat andere topic omhoog te vissen,

Dikke kus Rimke

Hallo meiden, ik zit momenteel in de eerste IUI poging. Hieronder mijn ervaring van onze eerste IUI......

Afgelopen vrijdag was het dan zo ver....de dag van de inseminatie. Mijn vriend had 's ochtends netjes op tijd het potje ingeleverd op de afdeling microbiologie. Om half 12 moesten we het waardevolle 'goedje' weer ophalen. Het buisje moest op een warme plaats meegenomen worden naar de afdeling waar de inseminatie zou plaatsvinden. Het decolleté was een prima optie. Eenmaal op de afdeling, moetsen we wachten....jeetje wat was het druk. Wachten duurt dan lang hoor.... Na een half uur werden we geroepen. Ik had een vrouwelijke en zeer vriendelijke arts. Samen met haar assistente was het een goed team. Ze stelde ons gelijk op ons gemak. Ik mocht alvast gaan liggen in de stoel en ondertussen vertelde ze ons dat het sperma er goed uitzag. Beweeglijkheid/aantal/kwaliteit was goed!

Nou, het was zo ver. Ze vertelde bij elke stap wat ze ging doen en hield goed contact met ons. Ze had ook humor en dat beviel ons wel. Het ging allemaal gemakkelijk en mijn vriend mocht de werkelijk inseminatie doen. Hij werd begeleid door de arts en moest het langzaam inspuiten. Dat was wel een bijzonder moment. We lachte er nog om dat ik nu toch nog door mijn vriend (ter plaatse) was 'bevrucht'. Achteraf viel het allemaal best mee. Het doet geen pijn, alleen het 'schoonmaken' en het inbrengen is een beetje een naar gevoel. Ik had ook lichte kramp, maar dat schijnt normaal te zijn. Daarna moest ik nog zeker een kwartier blijven liggen. De arts vertelde me dat recente onderzoeken hebben uitgewezen dat het beter is dat de vrouw nog een tijdje blijft liggen in plaats van gelijk op te staan.

Na het 'verplichte' liggen, kwamen ze zeggen dat we mochten gaan. We haddeb nog wat kleine vragen en daar namen ze ook rustig de tijd voor. Al met al heeft dit team er voor gezorgd dat de eerste IUI prettig is verlopen. Met goede uitleg en humor! Nadat we het ziekenhuis hadden verlaten zijn we naar de stad gereden en hebben ons op een heerlijke lunch getrakteerd. Het was een rare dag, maar voor ons samen wel heel bijzonder....zeker dat mijn vriend er zo bij betrokken werd.

Nu is het afwachten.... Moeilijk hoor en ik hoop dat de twee weken zo voorbij zijn. Ik hoop zo dat de eerste IUI een succes wordt. Ik heb er alles voor over!

Ik wens iedereen alle geluk toe en ik hoop dat ieders droom snel uitkomt!

Hoi Rimke,

Wat ontzettend leuk dat je me hier op komt zoeken en me zo blijft volgen, erg lief van je. Hoe is het met je kleine meisje? Groeit ze goed?
Ik had al een keer bij die andere topic gekeken, maar ik hoor hier nu meer thuis en bij die andere stonden we al zover onderaan, hier blijft nog regelmatig een berichtje komen, dus goed idee van jou om me hier te volgen.

Mijn geluksgetal is ook 3, dus ik hoop dat me dat keer ook geluk gaat brengen en laat die positieve energie van jou maar deze kant opkomen........

De komende 2 weken duren gewoon het langste, dus ik kan wel wat positieve energie gebruiken, ik hou je op de hoogte.

Hoi Wannebemom,
Leuk dat je er bent. Wat leuk hoe ze dat bij jullie in 't ziekenhuis gedaan hebben. Ik wilde ook blijven liggen,maar ze zeiden daar dat het nooit bewezen is dat het helpt, gelukkig mocht ik wel in een andere ruimte even gaan liggen. Baat het niet dan schaadt het niet. Jij ook vrijdag de IUI gehad? Ik ook, de 3e, hopelijk brengt ons het even blijven liggen wat geluk.

Liefs en een dikke knuffel van Wijstje.

Hoi allemaal,

@Wannabeemom: Goed zeg dat je zo een positieve ervaring bij het ziekenhuis hebt gehad. Ik hoop dat jullie snel resultaat hebben.

@Wijstje: De wachtweken zijn inderdaad het ergst. Ik hoop dat 3x scheepsrecht is bij jullie!

Ik ben gisteren ongesteld geworden en mag morgen met de clomid beginnen. Morgen ga ik ook  het ziekenhuis bellen voor een afspraak. We zijn dus weer begonnen met de volgende IUI, hopenlijk dat met hormonen bij ons resultaat oplevert! Het is in iedergeval weer wat nieuws en daar krijg je weer hoop van!

Hoe is het met de rest van de meiden?

Groetjes totoi

Terug
Bovenaan