Starten met IUI

Hoi meiden!

Sorry dat ik de laatste tijd niet heb gereageerd, maar wij zitten in zo'n rustmaand, die maar niet voorbij lijkt te gaan en wilde er even niet te veel mee bezig zijn.

Wij zitten dus in een wachtmaand omdat ik een cyste op mijn eierstok had (of heb). Daarom deze maand geen hormonen en geen IUI. Voordat ik met de hormonen begon had ik een erg regelmatige cyclus van ongeveer 27 dagen, maar door die hormonen (of cyste) is mijn cyclus toch wat in de war lijkt het. Ik kon eigenlijk ook de klok erop gelijk zetten wanneer mijn temperatuur omhoog ging, maar deze maand duurde dat een week langer. Ik had ook gisteren mijn ongi verwacht, maar er is nog niks. Maar mijn ongi komt ook altijd precies 10 dagen na de temperatuursverhoging, dus dat zou best kunnen. Durf in ieder geval nog niet te testen!

@ Wijstje, ik hoop voor je dat 3x inderdaad scheepsrecht is! Is het nog een beetje uit te houden op het wachtbankje?

@ Toitoi, nieuwe ronde nieuwe kansen, toch? En nu inderdaad met hormonen, hopelijk is dat het zetje dat je nodig hebt! Veel succes in ieder geval.

@ de rest, veel succes allemaal op het wachtbankje, of in de nieuwe ronde!

liefs,
Jo

Jo spannend hoor. Ik snap best dat je nog niet durft te testen. Als je eisprong een week later was dan kan je ongesteldheid ook wel wat langer op zich laten wachten.
Zit je nu 10 dagen na je temp verhoging? Of op de datum dat je je ongesteldheid eigenlijk verwachte?

Toitoi succes met de hormonen. Ik hoop zo dat de hormonen het zetje zijn dat je nodig had. Hopelijk heb je niet teveel last van de hormonen. Blijf goed praten met je vriend want stemmingwisselingen door hormonen zijn met z'n tweeen makkelijker op te vangen dan alleen.

Wijstje ik duim voor je hoor: 3x is scheepsrecht. Goed dat je gewoon even bent gaan liggen.

Wannebemom wat een leuke gyn zo te horen! Mijn gyn legde alles wel goed uit en m'n vriend mocht kijken (ja ook naar binnen hahaha), maar zo als het bij jou is gegaan is helemaal geweldig.
Ik hoop voor je dat je net zo veel geluk hebt met IUI als ik.

Ik blijf jullie volgen hoor en voor jullie duimen.
Zelf heb ik weinig te melden, het gaat goed, nog steeds misselijk en moe, maar ik heb nog steeds niet boven de pot gehangen dus het valt alles mee.

@Deedee1973 Nog gefeliciteerd hè.....je eerste IUI en gelijk raak. Dat is toch geweldig! Ik hoop dat ik ook zo gelukkig mag zijn. Gaat alles goed?

@ de rest....iedereen bedankt voor de lieve berichtjes! Ik wens iedereen het allerbeste en dat alle wensen maar snel uit mogen komen.

Het wachten duurt wel erg lang voor mijn gevoel. Ik ben onrustig, soms kribbig, constant aan het peikeren en ben zo wat elk steekje wat ik in mijn buik voel aan het analyseren! Gek word ik van mezelf. Al die 'symptomen, die helemaal geen zwangerschapsymptomen hoeven te zijn. Ik voel steken in mijn zij, ik voel steken onder de navel, ik heb rommelende darmen, ik ben vergeetachtig en soms verstrooid.....aaahhh, was het maar volgende week vrijdag!! Dan is het 'testdag'! Ik hou jullie op de hoogte en lees natuurlijk ook jullie verhalen!

Nog even snel (zit nog op mijn werk en wil eigenlijk nu wel naar huis... )

Hoi Deedee, wat gezellig dat je nog steeds meeleest! Het is nu de dag dat ik de menstruatie eigenlijk verwachtte en mijn temp. schommelde deze keer een beetje, maar het duurde wel bijna een week voordat hij echt omhoog ging. Ik denk dat mijn eisprong gewoon wat later was, dus ga er maar vanuit dat het volgende week wel doorzet. (Op een gegeven moment  waren we het verplicht klussen elke 2 dagen wel een beetje zat ... dus de kans dat het gelukt is, schat ik niet zo hoog in. Als je eisprong steeds toch niet komt, moet je 2 dagen later weer, he?, pfff)

Wannabeamom, fijn dat het bij de gyn. zo goed  ging.  Onze gyn. vroeg ook of mijn man het zaad zelf in wilde spuiten, maar hij vond het allemaal al spannend genoeg en was bang dat hij het fout zou doen...  (niet dat er veel  fout kan gaan, maar toch).  
Maar het idee vond ik ook wel leuk.  

Zo, nu ga ik  echt weg. Fijne avond nog!

groetjes Jo  

Hey meiden,

Daar ben ik weer, de 1e wachtweek zit er weer bijna op, de 2e vind ik altijd het ergste!

Toitoi: wat balen dat je weer ongi bent geworden. Ook al had je rustmaand, toch weer hoop, of viel het mee? Hoeveel IUI heb je nu gehad? Ik heb bij de 2e en 3e keer ook clomid gebruikt en had eigenlijk nergens last van. Weer een nieuwe stap nu je met hormonen gaat beginnen, en hopelijk met succes.

Jo: ik snap heel goed dat je niet durft te testen, elke keer die tegenvaller,maar hopelijk heb je dit keer geluk..... Ik duim voor je.

DeeDee: fijn dat je ons blijft volgen. Ik ben ook blij om te horen dat alles goed met je gaat. Die misselijkheid en dat moe zijn hoort erbij zullen we maar zeggen, en als dat het enigste is......Gelukkig hoef je niet boven de pot te hangen.

Wannebemom: erg hè, dat wachten? Ik weet precies hoe je je voelt. M'n voelsprieten staan ook op scherp. Al die dingen die je wilt voelen, of denkt te voelen, echt vreselijk, daar wordt ik helemaal gek van! Die 1e wachtweek gaat meestal nog wel, dan kun je nog niet al teveel voelen, maar in de 2e wachtweek wil je gewoon wat voelen, je wilt een bevestiging en je hoopt zo dat het gelukt is. Toch ga ik er dan ook vanuit dat het niet gelukt is. Dat is pure zelfbescherming hoor.
Wij zitten precies gelijk. Ik heb ook vorige week vrijdag IUI gehad (de 3e) dus in principe zou ik ook volgende week vrijdag kunnen testen, spannend he?

Nou, tot gauw iedereen en voor degene die op 't wachtbankje zitten, nog even volhouden en ik hoop dat een van ons gauw goed bericht heeft.

Liefs en een knuffel van Wijstje.

Hoi Allemaal

Wijstje ik hoop echt dat de IUI is gelukt deze keer, 3x scheepsrecht!!Houd moed!

Verder wil ik iedereen sterkte wensen met behandelen, wachten enzz....Verlies nooit de hoop want het kan echt wel!

Ik ben 2 x zwanger geworden van IUI, en had ik ook nooit durven dromen.Ben nu 6 weken zwanger, en we hopen dat het deze keer goed mag gaan.Dinsdag heb ik de 1e echo, ben zo benieuwd!

Groetjes van Trieske

1e IUI (miskraam)
2e IUI mislukt
3e IUI ( 6 weken zwanger)

Hoi Trieske,

Al 6 weken ja, bij een ander lijkt de tijd veel sneller te gaan. Dinsdag de echo, da's wel spannend. Je laat wel even weten hoe het gegaan is he?

Ik zit nu in de laatste wachtweek. Komende vrijdag is het 2 weken na de IUI en zou ik mogen testen. Ik vind het toch weer spannend. De laatste wachtweer vind ik het ergste. Nou ben ik ook nog niet fit, kei verkouden, flinke keelpijn gehad, maar goed als ik dan zwanger ben vind ik dat niet zo erg.

Tot gauw maar weer.

Dikke knuffel Wijstje.

Hoi Wijstje,

Natuurlijk laat ik het weten hoe de echo was!

Maar dat je je niet zo lekker voelt hoeft helemaal niks te betekenen hoor, bij de eerste IUI van mij was ik ook daarna ziek!Toen dacht ik echt dat ik niet zwanger zou zijn, maar het was wel zo!!Alles kan nog!Zolang je nog geen bloedverlies hebt is het goed!
En gewoon vrijdag testen, als je nog niet ongesteld bent, je hebt dan al zo lang in onzekerheid gezeten.Succes met de laatste paar dagen voor je het weet zijn ze voorbij, en ben je misschien wel zwanger.Zou echt tof zijn zeg.
Nou laat gauw wat van je horen als je het weet.

Groetjes Trieske

Terug
Bovenaan