Starten met IUI

Hallo meiden,

Vandaag op de 3e verjaardag van mijn dochter zijn de rode duivels gearriveerd !! Ik heb me maar groot gehouden omdat het haar feestje was vandaag, maar wat baalde ik. Ook al voelde ik niks toch kreeg ik een beetje hoop omdat ik gisteren, 15 dagen na IUI en eisprong, nog niet ongi was. De zoveelste teleurstelling en nu mezelf maar weer op zien te peppen voor de 4e poging. Ik begin zo langzamerhand mijn vertrouwen in IUI te verliezen. Ik heb namelijk ook gehoord dat naar mate je meer IUI doet de kans kleiner wordt, ik weet natuurlijk niet of dat ook echt zo is. Maar de meeste meiden die via IUI zwanger worden is vaak 1e, 2e of 3e keer. Helaas voor ons dus niet 3 maal scheepsrecht. Trouwens, kan nog steeds want ik vind dat die 1e poging niet meetelt omdat ik toen eigenlijk al wist dat we te laat waren.....

Ik zie het nu even niet meer zitten, maar dat zullen jullie wel begrijpen. Begin de hoop een beetje te verliezen dat mijn dochter een broertje of een zusje gaat krijgen. Waarom wil het toch maar niet lukken. Eitjes voldoende, goeie cyclus, zaad kei goed, en nog niet zwanger. De teleurstelling is zo groot......

Veel liefs een verdrietige Wijsje (snik, snik)....

Wijstje
Ach meid toch:
Een dikke knuffel van mij. Ik gun het je zo!
Ik had gehoopt dat 3x scheepsrecht zou zijn voor jou.
En dat dan ook nog op de verjaardag van je dochter, das gewoon niet eerlijk.
Ik denk niet dat de kansen afnemen met het aantal keren IUI hoor. Je hebt gewoon elke keer evenveel kans.
Geef de moed niet op meid jou tijd komt ook nog. En hopelijk snel.

Mier ja jou ken ik wel. Jij zwerft ook al een tijdje rond op dit forum.
Fijn dat mijn verhaal jou moed geeft om te beginnen aan de IUI. Ik weet wel dat ik heel veel geluk ermee heb gehad, want de 1ste keer raak, gebeurd volgens mij niet zo vaak. Maar dat IUI kan helpen, dat zie je wel in dit topic, want ik ben niet de enige.
Heel veel succes alvast in januari.

Scorpio (nina) succes met de echo vanavond ik hoop dat je eitje goed gegroeid is.

Hé meiden,

Alweer een tijdje niet geweest , nu op mijn werk erg druk gehad met het organiseren van een evenement. Inmiddels ben ik begonnen aan de 2e ronde IUI, en dus begonnen met Puregon spuiten. Woensdag a.s. mag ik weer voor de meting komen.

@ wijstje: balen zeg, ik kan me voorstellen dat je steeds minder vertrouwen krijgt. Je hoopt toch dat dit voor jou de oplossing zal zijn en het is toch vreemd dat het dan niet lukt, omdat ze geen reden kunnen vinden. En hoe langer het duurt, hoe meer je gaat twijfelen of dit zetje wel genoeg is. Toch heb ik ook mensen gehoord die de 6e IUI nog zwanger zijn geworden, dus hoop houden!

@ Deedee: fijn zeg, dat alles er goed uitziet en dat je inmiddels (al!) op ruim 11 weken bent! Dan kun je er echt van gaan  genieten. Begint je buikje al te groeien?

@ de rest: veel succes en sterkte met alles!

groetjes Jo

Hoi allemaal,

Hey Wijstje: balen zeg. Maar houd de moed erin. Ze hebben mij gezegd dat je bij IUI dezelfde kansen hebt als bij een "normale" manier, zo'n 20-25%.  Dat is 1 op 4 of 5 dus zou ik niet panikeren. Volgens mij nemen de slaagkansen echt niet af naarmate je langer gaat. Ik duim voor je.

Hey Deedee: Geweldig zeg, bijna de kritische fase voorbij. Leuk he. ik weet nog bij Hanne dat ik het helemaal niet verwacht had. Meteen van de eerste keer raak. Ik voelde ook helemaal niets in die twee wachtweken dus vond het echt heel onwerkelijk toen ik aan de telefoon te horen kreeg dat ik zwanger was. Ik moest namelijk na die twee wachtweken bloed laten trekken en dan 's avonds bellen voor de uitslag.

Vanavond de echo, ben reuze benieuwd. Volgens mijn berekeningen zou "de sprong" ergens voor morgen of woensdag moeten zijn. Ongi zou 4 of 5 oktober zijn maar aangezien mijn cyclus onregelmatig is, kan het alle kanten op.

Veel succes allemaal, ik duim voor jullie.

Groetjes,
Nina

He shit meid!
Wat een klote bericht...............
Ik denk aan je, ik weet dat het er niets toe doet want het verdriet wordt er niet minder om......maar toch.
Gooi het er allemaal lekker uit en ik hoop dat je toch weer iets van vertrouwen kunt vinden voor de volgende poging...........al moet je daar nu nog niet aan denken,

Dikke kus voor jullie en je jarige meisje!
Rimke

Wijstje,

Wat een rot bericht zeg!Echt gewoon Kl*Te.

Ik weet niet goed wat ik nu moet zeggen maar ik hoop echt voor je dat de volgende IUI gaat lukken.Houd moed hoor!

Dikke x

Trieske

Hallo lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat doet me goed. Je hoeft niet veel te zeggen, een berichtje is al goed, dan weet je ook dat er mensen aan je denken en met je meeleven. Gisteren natuurlijk niet veel tijd gehad om verdrietig te zijn omdat m'n dochter jarig was, maar toen ik in bed lag heb ik toch wel even moeten huilen, wat een teleurstelling....

Morgen weer beginnen met clomid slikken en dan volgende week maandag naar gyn voor echo. Op naar de 4e IUI. Wel fijn om te lezen dat de kans naarmate je meer IUI gehad hebt niet afneemt. Ik heb net na de vakantie zo'n baarmoederfoto gemaakt en dan ben  je de 1e 3 maanden ook extra vruchtbaar zeggen ze, maar goed, dat heeft bij ons dus even niet geholpen.
Ik probeer me nu weer op te peppen, ook al valt dat niet altijd mee.

Jo, fijn dat je er weer bent en heel veel succes met de volgende poging.

De rest natuurlijk ook  allemaal heel veel succes en  we houden elkaar op de hoogte he van echo,  IUI, wachten etc.

Hopelijk heeft een van ons weer heel gauw goed nieuws.

Liefs Wijstje.  

Hé Wijstje, wat een domper voor je. Ik weet hoe je je voelt en ik kan alleen maar zeggen dat ik met je meeleef! Probeer positief te denken bij de volgende poging. Ik ben ervan overtuigd, dat het niet uitmaakt of je nu bij poging 1 of 2 bent of al bij 4 of 5...je hebt bij elke poging evenveel kans. Ik lees zo veel verhalen van vrouwen die bij de 4/5/6e poging zwanger raken, dus verlies de hoop niet! Laat je niet gek maken hoor!

Terug
Bovenaan