Starten met IUI

Hoi Wannebeamom,

Ik probeer het om me niet gek te laten maken, alhoewel dat soms wel moeilijk is natuurlijk. De eerste 2 dagen vind ik het ergste en die zijn gelukkig bijna voorbij. Morgen weer beginnen met clomid dus dan ben ik alweer bezig met de volgende poging zullen we maar zeggen. Ik ga er gewoon weer voor en dan zien we wel weer waar het schip strand.

Lief dat je met me meeleeft, dat doet me goed, thanx.

Hoe is het nu met jou?

Liefs Wijstje.

Hey Wijstje,

De moed niet opgeven, positief (proberen) te blijven denken. Ik ben ervan overtuigd dat dat helpt. En daarbij, die ene keer waren ze te laat dus eigenlijk ga je nu naar poging 3! Ik duim voor je.

Gisteren echo gehad en rechts inactief deze maand. Links was er eentje van 14 mm nu. Donderdag moet ik terug bloed laten trekken en dan kan het zijn dat ik 's avonds nog eens moet komen voor een echo. Dat wordt rennen dan vrees ik want ik kan maar tussen 5 en 6 's avonds bellen voor de uitslag van het bloed. Dus mijn berekeningen van vandaag of morgen de eerste IUI waren mis. Blijkbaar is mijn cyclus langer geworden dan vroeger. Maar het goede nieuws was toch dat het er volgens de gyn allemaal goed uitzag en dat we dus eerst zonder hormonen gaan proberen.

Alle anderen ook veel succes gewenst.

Groetjes,
Nina

Hoi allemaal,

Wijstje, bij mij is de 4e iui poging ook mislukt en we nemen een ronde pauze en hebben eerst een afspraak gemaakt voor een gesprek met de gyn. Ik heb eigenlijk helemaal geen vertrouwen meer in de iui en wil vragen of ze niet wat meer voor ons kunnen doen, of doorsturen voor ivf.

Ik heb nooit clomid hoeven slikken, waarom is dat??

groetjes Wietske

Hoi Wietske,

Dat is volgens mij even geleden dat je hier geweest bent of niet? Wanneer heb jij je 4e IUI gehad? Ben jij nu ook ongi geworden?

Ik heb ook helemaal geen vertrouwen in IUI en wil de gyn maandag ook vragen of we niet verder mogen. Waarom zou je 6x IUI moeten doen als de resultaten toch niet zo goed zijn en de meeste vrouwen na 6x IUI nog niet zwanger zijn.
Mijn cyclus was en is steeds goed, mooie groei van eitje, regelmatig etc. Maar de gyn heeft me clomid voorgeschreven zodat je meer eitjes aan gaat maken en dus ook meer kans zou moeten hebben om zwanger te worden. De laatste keer zaten er 3 eitjes, het zaad was goed, de timing was goed en nog niet zwanger....Hoe kan dat nou? Ik ken wel een paar mensen die kindjes hebben gekregen middels IUI, dus het kan wel een goeie vriend van mij bij hun dochter bij de 2e IUI en van hun zoon bij de 6e IUI, dus ik wil wel hoop hebben, maar ik snap gewoon niet waarom het niet lukt als de omstandigheden zo goed zijn......

Nou meid, heel veel succes en ik blijf toch nog even volhouden, het verlangen is te groot.

Liefs en een knuffel van Wijstje.

hoi hoi,

Ik zit een aantal berichtjes nog eens terug te lezen en het wordt echt tijd dat er weer eens iemand met goed nieuws komt! Het zijn allemaal berichtjes dat het niet gelukt is, jakkes.
Ik ben vanmorgen weer voor een follikel meting geweest. De groei viel nog een beetje tegen, één eitje van 12 mm, terwijl dat bij de vorige cyclus op dag 10 al 18 mm was (en toen waren het er twee!). Dus het lijkt alsof het hormonen spuiten nog niet veel extra heeft opgeleverd helaas, mijn cyclus zonder hormonen was ook al normaal (met één eitje). Maar goed vrijdag mag ik weer, maar dan bij een andere gyn. omdat mijn vaste (vrouwelijke) gyn. er niet is. En nu dus bij een man, nou ja, dat wordt weer even anders, maar daar komen we ook wel overheen. Hoe gaat het bij de rest? Nog geen mensen waar het spannend begint te worden?

knuffels Jo

Hoi Jo,

Niet ongerust worden. Ik zat op dag 12 van mijn cyclus maar op 12mm. Ben maandag terug geweest voor een meting en zat toen op 14mm. Volgens de gyn beginnen ze dan maar eerst door te groeien, ik ben benieuwd. Ik zit in ronde 1. Vanmorgen bloed laten trekken en moet dan deze avond bellen. Dan moet ik afhankelijk van de waarden eventueel deze avond nog voor een echo komen. Wat een gedoe soms he. Ik vermoed dus dat de eerste poging ergens voor volgende week zal zijn.

Hou de moed er maar in, het komt allemaal wel goed. Ik weet dat het kan want mijn eerste dochter is ook een IUI'ertje.

Voor de rest ook allemaal veel moed en sterkte. Ik duim voor jullie.

Groetjes,
Nina

Hoi Allemaal,

Hier weer een keer een berichtje van mij. Ik heb afgelopen maandag IUI nr. 4 gehad, ik had gevraagd of ik een kwartiertje mocht blijven liggen na afloop. De gyn gaf aan dat het niet gebruikelijk was in ons zh en dat zij er een discussie over hadden gehad in hun team, omdat er twijfels waren over het "extra" resultaat op zou leveren. Maar als stellen er om vroegen dan mocht het toch, dus al met al ik heb een kwartiertje liggen wachten!

Ook duurde het best lang voordat ik aan de beurt was, ik moest om 10.30 uur komen en dat is uiteindelijk 11.00 uur geworden. En al die tijd stond het sperma op zijn bureau..... Nu maar hopen dat het toch raak is!

Ik lees dat jullie allemaal niet meer zo positief zijn! Kom op meiden, we moeten elkaar steunen en goede moed in blijven spreken hoor!

@Wijstje, jammer zeg dat het niet gelukt is. Misschien de volgende keer?
@Scorpio: Weet je al meer?
@Jo: Wanneer heb jij de volgende IUI?
@Wietske, een maandje rust is ook niet verkeerd, je moet ook blijven genieten!
@Mier: wel lang zeg tot januari nog wachten of vind je dat niet erg?

Meiden allemaal veel succes en ik hoop veel positieve berichten te zien de komende tijd! We gaan er voor!

Groetjes toitoi

Terug
Bovenaan