Starten met IUI

hoi toitoi,

in december mogen we terug en dan kunnen we in januari gelijk van start!
ze doen niks eerder dus we moeten ons daarbij neerleggen!
ik heb in augustus nog een kijkoperatie gehad (ltt) dus we moesten daarna nog een half jaar zelf proberen omdat je dan wat vruchtbaarder ben,maar tot op heden dus nog steeds zonder resultaat! dus nog even geduld! ja vind het balen maar niks aan te doen!
ben in ieder geval al aan het aftellen! en nog 2 kansen tot december!

xxx mier

Hoi allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij. Ben weer begonnen met clomid, valt op zich mee, maar ik krijg er wel wat opvliegers van. Heeft iemand meer daar last van? Verder eigenlijk geen klachten. Maandag naar gyn voor follikelmeting dan is het dag 9 van m'n cyclus, ben benieuwd hoeveel eitjes er deze keer zitten, vorige keer 3. De groei gaat bij mij meestal heel snel, dus vandaar dat ik al op dag 9 naar gyn ga (heb ik zelf maar aangegeven, want de 1e en de 2e keer waren we volgens mij aan de late kant zullen we maar zeggen.

Jo, ben benieuwd hoe groot je eitje vrijdag is, is toch weer spannend he? Ik vind het ook nooit fijn als ik m'n eigen gyn dan niet heb, maar goed, soms kan het niet anders en moet je roeien met de riemen die je hebt.

Scorpio, ik ben nog steeds blij om te horen dat jij een kindje hebt gekregen d.m.v. IUI, dat geeft toch nog steeds (een beetje) hoop.

Toitoi, jij hebt de IUI weer achter de rug en zit nu weer op het wachtbankje. Fijn dat je even mocht blijven liggen. Raar he, dat ze daar zo moeilijk over kunnen doen he? Ik heb het vorige 2x ook gevraagd, 1x was het op een zondag en was het geen probleem en vorige keer mocht het wel, maar moest ik even naar een ander kamertje, want het spreekuur ging natuurlijk gewoon door. Misschien is het ook wel niet bewezen dat het beter resultaat geeft als je even blijft liggen, maar voor m'n eigen gevoel vind ik het gewoon fijn om even te blijven liggen. Je snapt wel wat ik bedoel. Dat wachten voor de inseminiatie is vind ik ook altijd lang duren. Het ziekenhuis waar ik naar toe gaan daar doen ze de zaadbewerking niet zelf, daarvoor moet ik naar een ander ziekenhuis, daar wachten tot het klaar is en dan naar m'n eigen ziekenhuis rijden, dat duurt al een half uur en dan vind ik het vervelend als ik niet meteen aan de beurt ben want dan heb je al zo lang gewacht en je hebt het bewerkte zaad bij, dat moet er dan z.s.m. in .......
Het is allemaal wat he?
Je hebt gelijk dat we elkaar moeten steunen, maar op dit moment zit ik er een beetje doorheen, ik ben zo moe, gewoon omdat ik niet echt de tijd heb gehad om de teleurstelling deze keer te verwerken, dat heeft weer even z'n tijd nodig. Maar ik moet me opladen want volgende week woensdag of donderdag verwacht ik de 4e IUI...
Heel veel succes op het wachtbankje. Hoeveel eitjes had je deze keer? Was zaad ook goed? Ik duim voor je.

Nou meiden, succes allemaal en we houden elkaar op de hoogte.

Liefs en een dikke knuffel van Wijstje.

Hoi allemaal,

Dik balen gisteren. Bloedanalyse was goed en moest dan van de gyn ook maar meteen doorkomen voor een echo want volgens hem zaten we op een goed moment. Ik had 's morgens wel al pijn aan mijn linkerkant (daar zat wel de follikel) en dat beterde niet echt maar ik was nog positief. dus na het werk man opgepikt en meteen door naar het ziekenhuis, de gyn zou me dan snel even voor een echo tussen twee patienten doornemen. En dan was het minder natuurlijk. Volgens de bloeduitslagen zag het er perfect uit maar op de echo was niets meer te zien. Ei te vroeg gesprongen dus. Ik had er echt de shit in. Maar de gyn ging er nogal licht over, dat kon gebeuren zei hij. Dus nu moet ik dinsdag terug voor bloedname zodat ze kunnen zien of ik inderdaad ongi ga worden en dan moet ik van dag 2 tot 6 clomid gaan nemen. We vliegen dus al meteen op de wachtbank voor een maand zonder IUI poging. Was er best ondersteboven van, meer dan ik verwacht had.

Nu ja, ik was al niet zo zeker als bij de eerste keer (toen we voor onze dochter gingen) want toen was mijn cyclus goed op gang en redelijk regelmatig maar toen ik voor deze stopte met de pil heb ik nog geen peil kunnen trekken op mijn cyclus. En dat hoewel er maar een drie jaar tussen zit. Nu ja, ik kan mijn lijf niet veranderen dus hopen we maar dat het lukt.

Mijn man ging er ook nogal licht over maar ja, die moet niet elke keer in het  holst van de nacht uit zijn bed voor bloedafname's, bellen voor uitslagen en echo's laten maken. Hij ziet de clomid ook niet echt zitten. Hij is met zijn vorige vrouw uit mekaar gegaan over de kwestie kinderen (zij zaten ook in het medische circuit) dus ergens begrijp ik wel dat hij die herhaling wil voorkomen maar het maakt wel dat ik me soms alleen voel. Ben blij dat ik het er even uit kon gooien hier bij mijn lotgenoten.

Maar zoals eerder hier al gezegd, we moeten positief blijven en mekaar steunen dus ik hoop snel goed nieuws te horen van jullie. Blijkbaar is iedereen weer in aanloop naar een poging dus ik duim voor jullie allemaal.

@ Wijstje: goed dat je zo snel mag komen, dan zijn ze zeker niet te laat want dat is echt balen. Ik hoop dat je "vierde"keer de goede keer is.
@Jo: wanneer mag je voor de volgende poging?

Groetjes,
Nina

Hoi Nina,

Wat ontzettend balen dat het eitje al gesprongen is, had ik ook bij de 1e IUI en bij de 2e IUI twijfel ik daarover...... Dat is echt kl.t. Ik weet precies hoe je je nu voelt.

Voor mannen is het toch anders, die hebben die cyclus niet zo in de gaten als wij, en niet elke keer naar ziekenhuis, spuiten, hormonen slikken, bloed prikken etc. etc. Ik voel me ook soms zo alleen, dan is het maar goed dat je je verhaal hier kwijt kunt bij mensen die precies weten wat je voelt en wat je bedoeld.

Zet 'm op he meid? Ik duim voor je.

Liefs Wijstje.

Hoi Wijstje,

Bedankt voor je lieve woorden, doet me wel goed. Ik houd me maar vast aan het feit dat het vorige keer toch gelukt is, al ging het toen wel gemakkelijker. Maar ja, poging 1 moet voor ons nog komen he. Ik ben nu wel benieuwd voor de clomid. Ik heb gelezen dat je daar inderdaad opvliegers enzo van kan krijgen. Wat mij betreft kan ik nu niet snel genoeg ongi worden, haha, eerst wil je het niet en dan kan het niet snel genoeg!

Gelukkig zijn de volgende weken nog druk genoeg dus zal de volgende poging wel snel genoeg daar zijn.

Veel sterkte en veel succes met al de pogingen

Groetjes,
Nina

Hoi Meiden,

De 1e week zit erop! Gelukkig ongemerkt snel voorbij gegaan, nu maar hopen dat de tweede week ook zo makkelijk gaat. Ik voel nog helemaal niets, maar dat kan natuurlijk zowel goed als slecht nieuws betekenen!

@ Wijstje: Ik begrijp wel dat je er af en toe doorheen zit hoor! Ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten en kan genieten van de dingen die je wel hebt. Dat probeer ik ook altijd! Ik was inderdaad blij dat ik nog even mocht blijven liggen, maar ik snapte eigenlijk niet waarom ze er zo "moeilijk" over deden, ze moeten toch begrijpen dat je er alles aan wilt doen om zwanger te worden. De spermakwaliteit was gelukkig beter dan de vorige keer, toen zeiden ze namelijk dat de kwaliteit eigenlijk niet voldoende was voor IUI. Ik had twee eitjes, maar de gyn gaf aan dat er waarschijnlijk maar 1 ging springen, de clomyd heeft in iedergeval veranderingen met zich mee gebracht. Jij komende week weer? Heel veel succes, ik denk aan je!

@ Scorpio: Wat balen zeg dat de IUI niet door is gegaan ivm een vroege eisprong! Ik kan mij voorstellen dat dat tegen viel, je hebt je eigen er toch op ingesteld! De clomyd valt wel mee hoor! Ik had alleen 's nachts wat opvliegers, hoeveel mg moet je slikken? Hopen dat je snel ongesteld wordt (al hoop je natuurlijk van niet ;-) ) dan kun je starten met de IUI. Wel positief dat het bij jou al een keer eerder is gelukt!

@ Mier: Ik heb in november een HSG gehad, toen moesten wij ook een half jaar zelf proberen. Je hebt gelijk voor je het weet is het zover en je hebt nu nog twee kansen tot die tijd!

Meiden heel veel succes!
Groetjes toitoi.

Hoi Meiden,

Wat een vies, druilerig weer vandaag, he? Dus de computer maar weer eens opgezocht. Het uurtje extra is trouwens wel lekker :)

@scorpio: balen zeg, zo heb je toch een gemiste kans! Ik ben er bij mezelf ook bang voor, de gyn. vrijdag twijfelde of ik zondagavond of maandagavond de pregnyl spuit moest zetten (eitje vrijdag was  15mm)  en dan dus of dinsdag of woensdag voor de IUI moet komen. Uiteindelijk besloot hij om eerst maandagochtend nog maar een echo te laten doen, dus dan kan ik maandag pas pregnyl doen. Ik ben bang dat dat te laat is, heb het gevoel dat de eisprong er nu al aan zit te komen en dat woensdag een IUI dus te laat zou zijn....

@wijstje: ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om weer op te laden, mijn eerste mislukte IUI deed mij ook meer dan ik verwacht had. Wij hadden daarna een verplichte stopmaand vanwege een cyste, maar ergens vond ik het ook wel lekker om niet meteen door te gaan. Je hebt dan toch wat meer tijd om je op te laden.

@toitoi: veel succes en sterkte nog op dat wachtbankje, nog één week!  

@mier: wat vervelend he? Al dat wachten, terwijl je zelf eigenlijk allang "weet" (het gevoel hebt)  dat het toch niet gaat lukken zonder hulp. Ik ben  wel blij dat er bij ons nu eindelijk wat gebeurd, voor jullie dus nog 2 maanden en dan kan het ook beginnen!  
Bij mij hebben ze trouwens nog geen hsg gedaan, weet ook niet waarom. Er zit toch veel verschil in  de behandelmethodes van ziekenhuizen!  

@wietske: hoe is  t met jou? Ben je al in het zh geweest  met je vraag voor ivf?  

Fijne zondag nog! groetjes, Jo

hallo allemaal,

Om jullie allemaal een beetje moed te geven kan ik jullie vertellen dat mijn man en ik in 2005 een heel mooi zoontje hebben gekregen na de 1e IUI behandeling en dat terwijl ik toen 38 jaar was!
Wij hebben pas laat een kinderwens gekregen en na 4 miskramen ook in het medische circuit terecht gekomen.
Na alle onderzoeken kijkoperaties etc was er geen ooorzaak te bekennen voor de miskramen en de kinderloosheid en toen dus IUI met lichte hormoonstimulatie
(pregnyl 50 IE) en pregnyl spuiten om 12.20 uur en de volgende morgen om 10.00 uur de IUI! Jullie zien er is altijd hoop!

Op dit moment hebben we net de 1e IUI behandeling weer achter de rug en ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden of mischien was het wel weer een miskraam maar dan heel erg vroeg (zo voelde het wel!) Morgen weer bellen of ik mag komen voor een uitgangsecho.
Dit is onze laatste poging  want ik wordt er niet jonger op ook al voel ik me absoluut niet 41 jaar en willen we zo graag een 2e kindje.
Na al jullie verhalen te hebben gelezen merk ik ook alle verschillende regels en standaarden die ze hanteren per z'huis ongelofelijk,  in het z'huis waar we nu lopen zijn ze heel anders dan in het z'huis waar we liepen de toen ik van mijn zoontje zwanger ben geraakt en dit gaf me niet veel vertouwen maar ja we wonen nu zo ver van het andere z'huis dat we daar niet meer naar toe kunnen.
Maar ik lees dat het bij jullie ook allemaal verschillend is.
Jee wat een verhaal zeg maar ik wou jullie even een hart onder de riem steken en ook mijn verhaal even kwijt!
Ik wens alle:
 wachtenden in ieder geval sterkte !
 ondertussen zwangeren: vasthouden!
En natuurlijk allen die opnieuw een ronde beginnen alle geluk van de wereld!
gr Poq

Terug
Bovenaan