Starten met IUI

hallo allemaal,

Om jullie allemaal een beetje moed te geven kan ik jullie vertellen dat mijn man en ik in 2005 een heel mooi zoontje hebben gekregen na de 1e IUI behandeling en dat terwijl ik toen 38 jaar was!
Wij hebben pas laat een kinderwens gekregen en na 4 miskramen ook in het medische circuit terecht gekomen.
Na alle onderzoeken kijkoperaties etc was er geen ooorzaak te bekennen voor de miskramen en de kinderloosheid en toen dus IUI met lichte hormoonstimulatie
(pregnyl 50 IE) en pregnyl spuiten om 12.20 uur en de volgende morgen om 10.00 uur de IUI! Jullie zien er is altijd hoop!

Op dit moment hebben we net de 1e IUI behandeling weer achter de rug en ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden of mischien was het wel weer een miskraam maar dan heel erg vroeg (zo voelde het wel!) Morgen weer bellen of ik mag komen voor een uitgangsecho.
Dit is onze laatste poging  want ik wordt er niet jonger op ook al voel ik me absoluut niet 41 jaar en willen we zo graag een 2e kindje.
Na al jullie verhalen te hebben gelezen merk ik ook alle verschillende regels en standaarden die ze hanteren per z'huis ongelofelijk,  in het z'huis waar we nu lopen zijn ze heel anders dan in het z'huis waar we liepen de toen ik van mijn zoontje zwanger ben geraakt en dit gaf me niet veel vertouwen maar ja we wonen nu zo ver van het andere z'huis dat we daar niet meer naar toe kunnen.
Maar ik lees dat het bij jullie ook allemaal verschillend is.
Jee wat een verhaal zeg maar ik wou jullie even een hart onder de riem steken en ook mijn verhaal even kwijt!
Ik wens alle:
 wachtenden in ieder geval sterkte !
 ondertussen zwangeren: vasthouden!
En natuurlijk allen die opnieuw een ronde beginnen alle geluk van de wereld!
gr Poq

hallo allemaal,

Om jullie allemaal een beetje moed te geven kan ik jullie vertellen dat mijn man en ik in 2005 een heel mooi zoontje hebben gekregen na de 1e IUI behandeling en dat terwijl ik toen 38 jaar was!
Wij hebben pas laat een kinderwens gekregen en na 4 miskramen ook in het medische circuit terecht gekomen.
Na alle onderzoeken kijkoperaties etc was er geen ooorzaak te bekennen voor de miskramen en de kinderloosheid en toen dus IUI met lichte hormoonstimulatie
(pregnyl 50 IE) en pregnyl spuiten om 12.20 uur en de volgende morgen om 10.00 uur de IUI! Jullie zien er is altijd hoop!

Op dit moment hebben we net de 1e IUI behandeling weer achter de rug en ik ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden of mischien was het wel weer een miskraam maar dan heel erg vroeg (zo voelde het wel!) Morgen weer bellen of ik mag komen voor een uitgangsecho.
Dit is onze laatste poging  want ik wordt er niet jonger op ook al voel ik me absoluut niet 41 jaar en willen we zo graag een 2e kindje.
Na al jullie verhalen te hebben gelezen merk ik ook alle verschillende regels en standaarden die ze hanteren per z'huis ongelofelijk,  in het z'huis waar we nu lopen zijn ze heel anders dan in het z'huis waar we liepen de toen ik van mijn zoontje zwanger ben geraakt en dit gaf me niet veel vertouwen maar ja we wonen nu zo ver van het andere z'huis dat we daar niet meer naar toe kunnen.
Jee wat een verhaal zeg maar ik wou jullie even een hart onder de riem steken en ook mijn verhaal even kwijt!
Ik wens alle:
gr Poq

hallo allemaal,

Ik wens alle:
gr Poq

sorry dat het er nu 3 keer opstaat mijn "verhaaltje" dat krijg je als je voor het eerst eens ook wat schrijft! en die 50IE pregnyl moet natuurlijk 50 IE puregon zijn !!
gr Poq

Hallo allemaal,
Ik had een nieuw gesprek geopend, maar na he lezen van al jullie verhalen kwam ik erachter dat ik in hetzelfde schuitje zit. Even mijn verhaal: Ik (24) en mijn vriend(31) zijn  nu 2,5 jaar bezig om een kindje te krijgen. Alle onderzoeken hebben we gehad en er was niks te vinden. Zaterdag 18okt hebben we onze eerste IUI gahad, dus ik zit nu een week op het wachtbankje. As. weekend is mijn NOD, maar heb met mijn vriend afgesproken om pas maandag te testen. Ik ben bang dat ik anders weer te vroeg test en ik vind een negatieve test moeilijker dan naar het toilet gaan en zien dat ik ongesteld ben geworden.
Ik voel echt nog niks, al weet ik niet of ik al wat moet voelen? Heb aan de ene kant wel goede hoop, maar wil niet teveel hoop hebben. Ik krijg het ook niet uit mijn hoofd!!!!
Ik vind het leuk om op dit forum mee te praten, ik heb het idee dat mensen in mijn omgeving het niet begrijpen. Ik heb ook alleen maar mensen in mijn omeving die in 1x op de natuurlijke manier zanger raken. Ik hoop hier een beetje steun te vinden.

Groejes Liv

Hoi allemaal,

Bedankt voor de steun en lieve woorden. Ik ben echt blij dat we mekaar kunnen bijstaan via dit forum.

@toitoi: veel succes, nog een week te gaan. ik duim voor je, hopelijk goed nieuws! Ik voelde ook helemaal niets in die eerste twee wachtweken (de IUI van mijn dochter) dus hopen maar dat het een goed teken is. Ik moet 50mg slikken van dag 2 tem 6. Ben benieuwd of ik er bijverschijnselen van krijg.

@Jo: Nou als je gyn het nog niet weet wordt het helemaal mooi. Zij moeten je toch helpen of niet? Ja, ik denk dat wij soms beter weten dan zij. Ik hoop voor je dat het nog niet te laat is en dat je IUI succes mag hebben. Ik denk aan je.

@Liv: Welkom bij de groep, zoals je ziet zitten er meer mensen in jouw schuitje. Ik heb een dochter van nu ruim 2,5 die ook via IUI gekomen is. En toen was het van de eerste keer raak. Dit keer gaat het allemaal wat moeizamer en hopelijk volgende maand terug de eerste IUI voor nummer 2. Volhouden hoor.

Groetjes,
Nina

hoihoi,

@poq: gelukkig horen we inderdaad af en toe succesverhalen, anders raak je het vertrouwen toch een beetje kwijt. Jij alvast veel succes voor de 2e ronde!

@liv: welkom bij de club, doe gezellig mee!

even een korte update van mijn kant:
vanmorgen weer bij mijn eigen gyn. geweest en het eitje zat er gelukkig nog. Vanavond dan pregnyl spuiten en woensdagochtend om 10.00 uur IUI. Hoeveel uur vantevoren spuiten jullie de pregnyl? Ik moet vanavond om 20.00 uur, dus 36 uur vantevoren, maar ik heb ook andere verhalen gehoord.

Veel succes allemaal!
Joke

Hallo,

@nina, bedankt voor je reactie. Wel spannend dat het bij je eerste kindje in 1x raak was met IUI. Heb je daardoor nu niet meer hoop? Ik hoop dat het voor je nu ook in 1x weer raak is! Wel leuk om te horen dat het ook in 1x kan dat geeft wel extra hoop. Ik zal voor je duimen.

@Joke, wat spannend dat je eitje er nog zit, heel veel succes woensdag! Ik weet zelf niks van pregnyl, wij doen het in de natuurlijke cyclus. Ik hoefde ook niet naar het ziekenhuis voor echo's, ik moest het thuis zelf doen met LH testen. Als de test positief is, dan krijg je de andere dag IUI.

Over mezelf, het wachten is vreselijk. Ik hoop dat het snel weekend is, de uren lijken wel achteruit te tikken!! Ik voel nog steeds niks, zou ik nu al iets moeten voelen???

Verder allemaal succes en ik hoop dat er snel mensen aan gaan kondigen dat ze zwanger zijn!!

Groetjes Liv

Terug
Bovenaan