Starten met IUI

toitoi; we zitten nu gelukkig al bijna in de november,dus dan nog een maandje voordat wij terug mogen komen!
jij nog een weekje wachten toch?? spannend!
ik nog tot volgende week vrijdag!

jo; ja dat wachten wordt je niet vrolijk van! hebben we al niet lang genoeg gewacht!
het verschilt heel veel tussen de ziekenhuizen,bij mij hebben ze gelijk een ltt gedaan terwijl ze meestal eerst een hsg doen,maar goed als er iets mis was konden ze het wel gelijk behelpen!
jij heb overmorgen je 2e IUI toch?

xxx mier

Hallo allemaal,

ToiToi, je 1e wachtweek zit erop, spannend he? Ik vind persoonlijk die 2e wachtweek het ergste, de eerste gaat altijd snel voorbij, hopelijk de 2e nu ook.

Poq, leuk dat je hier bij ons mee komt kletsen. Fijn om te horen dat jij een positief verhaal hebt over IUI, dat geeft ons allemaal hoop.

Liv, spannend je 1e IUI en nu maar wachten, ik duim voor je. Leuk dat je hier ook mee komt kletsen, we zitten tenslotte allemaal in hetzelfde schuitje en je weet dat de mensen hier je begrijpen.

Jo, fijn om te horen dat het eitje er nog zat, hoe groot was die vandaag?

Even een update van mijn kant. Vandaag op cyclusdag 9 naar gyn geweest voor follikelmeting. Rechts zat een eitje van ongeveer 18 mm en links van 20 mm. Vanavond om 22.00 uur pregnyl spuiten en dan woensdagmorgen rond 11.00 uur de 4e IUI (ligt eraan hoe lang het duurt voordat ik van het ene naar andere ziekenhuis ben),dat is dus iets langer dan 36 uur. Ik hoop maar dat het niet te laat is aangezien het eitje links al ongeveer 20 mm is.... Maar goed dat ik zelf heb aangegeven dat ik op dag 9 al wil komen omdat het met die clomid erg snel gaat. Mocht het deze keer niet lukken dan gaan we alles even op een rijtje zetten en dan waarschijnlijk overgaan naar IVF. Ik hoop maar dat dat niet nodig is en dat ik nu zwanger wordt. Vind het wel weer spannend. Ik hou jullie op de hoogte hoe het gegaan is, of het nog op tijd was, of ik even mocht blijven liggen en dergelijk, en dan weer op het wachtbankje. Ik ga wel iets later pregnyl spuiten dan 22.00 uur zodat er het iets dichterbij de 11.00 uur van woensdag is.

Nou meiden, iedereen succes met wachten en alle andere dingen.

Dikke knuffel Wijstje xxx

Hallo allemaal,

@Wijstje: Succes woensdag! bij mijn geslaagde IUI waren mijn eitjes ook 18 en 20mm dus wie weet lukt het bij jou ook wel!

@Liv: Niet alle  mensen hebben ervaren hoe het is om elke maand zo teleurgesteld te worden en vervolgens je zo bloot (letterlijk en figuurlijk) te moeten geven bij een gyno zowel jij als je vriend/man. Ze kunnen het dus ook niet echt begrijpen hoe jij je voelt al willen ze dit nog zo graag! Gelukkig is er dit forum en al deze geweldige vrouwen die alleen al door hun verhalen te lezen je heel erg kunnen steunen en je het gevoel geven dat je er niet alleen voor staat! ( zoals ik zelf ook heb ondervonden) Ik hoop dat de tijd wat sneller voor je gaat succes!

@Joke: In het z'huis waar ik nu loop zeggen ze dat het standaard is dat de pregnyl 24 t/m 48 uur vantevoren gespoten moet worden! Ik heb dit gevraagd omdat bij mijn geslaagde IUI in een ander z'huis ik 22 uur na het spuiten van de pregnyl geinsemineerd werd! Ze zeiden dat dat kwam omdat er toen een piek in mijn bloedwaardes was! het hangt dus samen hoe groot je eitjes zijn en hoe je bloedwaardes zijn. Heel veel succes woensdag!!

@Nina en Toitoi: sterkte op het wachtbankje!

@Mier: stomme vraag misschien maar wat is: ltt? en hsg?

Aan allen nog een vraagje wordt er bij jullie ook elke keer als je komt voor een follikelmeting ook bloed geprikt?

Update van mij vanmorgen voor een uitgangsecho geweest en alles zag er goed uit heb vanavond weer voor het eerst puregon gespoten het startschot is dus gelost voor ons!

en voor alle zwangeren laat die buiken maar groeien!

groetjes Poq

@ mier: ja, het wachten duurt inderdaad allemaal errug lang! Vindt vandaag zelfs het wachten op de IUI al lang duren.  Ik word steeds ongeduldiger lijkt het wel. Een ltt is kijkoperatie toch? Dat gaan ze bij mij ook doen als ik na de 3e IUI nog niet zwanger ben.

@ wijstje: ze heeft mijn eitje gisteren niet gemeten, alleen geconstateerd dat hij groot was en er nog zat. Ik denk dat hij trouwens wel meer dan 20 mm was, dus ik heb nog steeds het gevoel dat de IUI morgen wat aan de late kant is.

@ pog: bij mij is alleen bloedgeprikt in het begin om de hormonen e.d. te testen. Nu wordt er nooit meer bloedgeprikt. Dus wel steeds een follikelmeting, maar zonder bloedprikken.

@ allen: nog een vraagje, denken jullie dat het uitmaakt als je 's avonds na de IUI gaat sporten? Ik volleybal vrij fanatiek en wil morgenavond eigenlijk wel gewoon naar trainen gaan, maar weet niet of dat wel verstandig is. Hebben jullie het daar al eens met de gyn. over gehad?

Liefs
Jo

een ltt is idd een kijkoperatie

Met behulp van een laparoscopie onderzoekt de arts de buitenkant van de baarmoeder, de eileiders en de eierstokken. De procedure wordt vaak uitgevoerd als de arts denkt dat er sprake is van endometriose  (overmatige groei van het baarmoederslijmvlies). Tegelijkertijd kan de arts bepalen of littekenweefsel aanwezig is (adhesies) of kan misschien een andere oorzaak vaststellen als u last hebt van bekkenpijn. Een voordeel van deze test is dat als tijdens het onderzoek endometriose wordt vastgesteld, de behandeling direct kan plaatsvinden. Tot de behandeling kan het gebruik van een laser of cauterisatie behoren om de endometriose of adhesies ‘weg te snijden’. Tijdens een kijkoperatie kunnen ook de eileiders op een meer directe manier getest worden. Door tijdens de kijkoperatie een kleurstof via de uterus op te spuiten (chromopertubatie) kan men zien of er kleurstof verschijnt aan de uiteinden van de eileiders en kan men hiermee beoordelen of de eileiders doorgankelijk zijn. Om deze reden wordt deze operatie ook wel een LTT (Laparoscopie met Tubatesten) genoemd

zo effe een stukje erbij gedaan!

een hsg is dit;

Dit onderzoek wordt vaak toegepast in het kader van onvruchtbaarheidsonderzoeken om de baarmoeder en eileiders nader te bekijken. Een hysterosalpingogram (HSG) is een röntgenfoto die de baarmoeder (hystero) en de eileiders (salpingo) zichtbaar kan maken. Door de combinatie van röntgentechnologie met een röntgen contrast vloeistof die in de vrouwelijke voortplantingsorganen wordt ingespoten, biedt HSG een optimaal waarnemingsveld.

ze zeggen dat je na een hsg off ltt tot een half jaar vruchtbaarder ben,bij mij zijn er nu 3 maanden voorbij,dus nog 3 te gaan tot de IUI! zit op de helft!!
en het duurt voor mijn gevoel nog zoooo lang! maar ja de feestdagen staan alweer voor de deur dus dan vliegt te tijd zullen we maar zeggen!

jo dat gevoel komt me heeeeeeel bekend voor!!

xxx mier

Hoi allemaal,

Ik voel af en toe een beetje pijn links, ik hoop maar dat die IUI morgen niet te laat is.Naar mijn idee had dat beter vandaag kunnen zijn, maar ja, gisteren pas pregnyl moeten spuiten, dus dat ging niet.

Poq, bij mij doen ze alleen een follikelmeting en geen bloedprikken. Hebben ze in 't begin wel een paar keer gedaan na m'n eisprong om te kijken of ik een goeie eisprong gehad had, maar nu doen ze dat niet meer.

Jo, volgens mij moet je na een IUI gewoon doen wat je normaal ook doet, dat doe ik tenminste ook. Ik heb morgen IUI en moet 's avonds gewoon repeteren met m'n band, toen ik pas IUI op vrijdag had had ik 's avonds ook een optreden. Volgens mij lees je dat ook wel op internet dat je gewoon moet doen wat je normaal ook doet, behalve als jij je er niet goed bij voelt. Ik hoop dat ik morgen weer even mag blijven liggen, dat vind ik dan altijd wel fijn. Daarna moet ik ook gewoon weer gaan werken. Spannend he. Ik hoop zo dat de eisprong dan nog niet geweest is.

Wat raar dat ze die pregnyl spuit niet overal hetzelfde doen. Ik heb al vaker van meiden gehoord die korter na pregnyl de inseminatie hadden en toen wel zwanger geworden zijn, maar bij ons in 't ziekenhuis houden ze 36 uur aan.
We gaan er toch maar weer voor...

Succes allemaal.

Liefs Wijstje xxx

Hey hey

Wijstje@
Succes met je volgende IUI!

Met mij gaat het wel, zondag uit het ziekenhuis gekomen , had er 5 dagen moeten blijven omdat ik maar bleef overgeven.Dus moest even aan het infuus.Heb nu medicijnen gehad!En ben al iets minder misselijk.Maar ja het is voor een heeeeel goed doel!veel rusten nu op het moment ben snel moe, maar verder zal ik niet klagen!

Ik hoop verder dat we hier weer eens snel goed nieuws te horen krijgen en misschien ben jij wel de volgende Wijstje!!!!

Groetjes Trieske
(Zwanger geworden met IUI)

Terug
Bovenaan