Starten met IUI

Hoi Wijstje,

Onze cycli lijken deze maand wel erg veel op elkaar. Beide het gevoel vandaag al een eisprong te hebben (ik heb ook steken in mijn linkerzij)  en beide morgen IUI. Hoe laat moet jij? Ik om 10.00 uur. Ben daarna nog vrij tot half 1 en moet dan werken. Ik ga 's avonds inderdaad maar gewoon trainen, is toch ook altijd wel lekker ontspannend en je denkt er tenminste een paar uurtjes niet aan :)

xxx Jo

Hallo allemaal,

Ik zit jullie verhalen te lezen en ik kan me hier heel erg goed in herkennen. Wij hebben dit namelijk ook allemaal doorgemaakt en gelukkig ben ik van de 4e IUI zwanger geraakt en ben ik nu ruim 30 weken zwanger. Ik zal jullie mijn verhaal in het kort vertellen.

In jan 06 ben ik met de pil gestopt en vol goede moed gingen we  'aan de slag'. Vervolgens was ik na een jaar nog niet zwanger en heeft de huisarts ons doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar kom je in diverse onderzoeken terrecht die jullie ook allemaal wel gehad hebben, zaadonderzoek, HSG en een kijkoperatie.

Daar kwamen ze erachter dat het aan mij lag, ik heb verklevingen in mijn eileiders zodanig dat mijn linkereileider onbruikbaar is en ik heb een onregelmatige cyclus.

De volgende stap was dat ik aan de clomid moest en ik heb daar erg veel en heftige opvliegers van gehad, sjonge sjonge wat heb ik gezweet!!!

In oktober 2007 heb ik mijn eerste IUI gehad. Omdat ik dus maar 1 keer in de 2 maanden een eisprong aan de 'goede' kant heb is besloten dat wij na 3 IUI's (toen waren we dus al 6 maanden bezig met IUI) een gesprek met de gyn zou hebben om daar te gaan voor IVF.

Dat IVF gesprek hebben we inderdaad gehad op 9 april 2008. Na afloop van dit gesprek zei de gyn dat hij toch nog even een inwendige echo wilde doen (ik zat op dag 11 van mijn cyclus en had gewoon clomid geslikt, je weet maar nooit toch ) en wat blijkt...................groeide er gewoon weer een eitje aan de 'goede' kant de rechterkant.

Deze kans wilde de gyn niet laten lopen en vervolgens hadden we op zaterdag 12 april 2008 de 4e IUI. De zaadkwaliteit  viel wel een beetje tegen, was  het slechtste resultaat van alle  IUI's, zo'n 2 miljoen zwemmers.

En je raad het al...................................na vele dagen in spanning te hebben gezeten hebben we op 30 april getest en toen was ik  ZWANGER, na 28 rondes. Je kunt je wel voorstellen hoe wij ons voelden.

Ik hoop dat jullie hoop putten uit mijn verhaal en dat het voor jullie heel snel raak mag zijn want ik was al het vertrouwen ook al kwijt maar het is toch gelukt.

Mijn duimen draaien overuren voor jullie (sorry voor mijn lange verhaal).

Veel liefs
Nataly  

Toch fijn om ook succesverhalen te lezen. Nu maar hopen dat wij (die nog steeds bezig zijn) ons daar gauw bij kunnen aansluiten.

@ Wijstje....heel veel succes woensdag! Ik ga weer duimen voor je. Ik ben maandag in het ziekenhuis geweest voor een tweede echo. Ik had één eitje (vorige week nog twee...) die ongeveer 15,5mm was. Ik moet vanavond de Pregnyl injectie zetten en donderdag is het de dag van de inseminatie. Ik lees wel dat bij andere vrouwen de eitje normaliter groter zijn dan bij mij. Bij de eerste echo waren de eitjes nog maar 10 à 11mm. Dat is niet erg veel hè? Nu maar hopen het ene eitje goed gegroeid is en dat het iets gaat worden!!

Iedereen veel succes hoor!

Tot later allemaal!

Hallo allemaal,

Trieske, wat fijn om weer van je te horen. Natuurlijk niet zo fijn dat je in 't ziekenhuis gelegen hebt. Misselijk zijn is natuurlijk niet echt fijn, maar zoals je al zegt, het is voor een goed doel...... Dat is dan ook de enigste troost....Hopelijk gaat het snel beter met je.

Jo, wij hebben nu inderdaad dezelfde cyclus/IUI. Ik moet morgen eerst tussen 8.45 en 9.00 uur zaad afgeven in ziekenhuis in Eindhoven, wachten op bewerking en daarna naar m'n eigen ziekenhuis rijden (ongeveer 25 minuten) en daar doen ze dan de IUI dat zal ergens rond 11.00 uur zijn denk ik. Spannend weer he? Ik moet morgenmiddag ook gewoon werken. Lekker gaan sporten hoor, is lekker ontspannend, dus gewoon doen, zeker als je je daar goed bij voelt. Succes morgen he? We houden elkaar wel even op de hoogte en proberen samen door die ellendige wachtweken te komen.

Nataly, geeft niks hoor je lange verhaal, leuk om te lezen, zeker met zo'n positief verhaal over IUI. Ik heb zelf morgen m'n 4e IUI dus ik hoop dat ik daarmee net zoveel geluk zal hebben als jij. Erg he, die opvliegers van clomid, heb ik ook wel last van. Ook fijn om te horen dat je toch zwanger bent geworden ook als was het zaad niet al te best. Bij de 1e IUI was zaad heel slecht (700.000) en bij 2e (8 milj) en 3e (32 milj)goed (toen was de onthoudingspreriode langer), die is nu weer korter, dus ik ben wel benieuwd, dat vind ik toch altijd wel spannend. En je ziet het he? Het hoeft er maar eentje te zijn. Vorige keer bij ons 32 milj en 3 eitjes, maar niet zwanger geworden..... Zo raar, dat snap ik soms niet, maar goed.

Wannebeamom, raar dat er nu nog maar 1 eitje zat en vorige week 2, maar gelukkig groeit die wel. Ik hoop met jou mee dat het met dit eitje gaat lukken. Succes donderdag, ik duim voor je.

Mier, bedankt dat je aan ons gedacht hebt om ons nog even succes te wensen, lief.

Wietske, hoe is het eigenlijk met jou?

Meiden, het wordt weer tijd dat een van ons een positief verhaal heeft over IUI. Succes allemaal.

Liefs en een dikke knuffel van Wijstje.

He meis,

Er brandt weer een kaarsje voor je...........
Succes, hoop dat alles soepel verloopt, en nog veel belangrijker: dat er mooi resultaat is over een week of 2-3.......

Dikke kus Rimke

Hi meiden,

Ik zit weer op het wachtbankje. De IUI vanmorgen ging prima, deze keer met een wat vollere blaas gegaan en dat ging een stuk makkelijker! Zaadjes deze keer wat meer dan vorige keer, nu 12,5 milj. dus dat zag er ook goed uit. Ik heb gevraagd om een echo te doen, omdat ik het gevoel had dat het eitje gisteren al gesprongen was en hij was inderdaad nu weg. Dat zegt volgens de gyn. niet zo veel, maar meestal is je gevoel toch goed. Maar een eitje leeft toch 24 uur? Dan zou het nog op tijd moeten zijn, daar hoop ik dan maar op.

@ wijstje: hoe ging het bij jou? Ik heb nog aan je gedacht bij het kwartiertje blijven liggen. MIjn mannetje was niet mee, omdat hij cursus moest geven, dus ik lag maar wat naar het plafond te staren en toen vroeg ik me af of jij net zo zou liggen te wachten . Maar jij moest iets later las ik net. En nu maar weer afwachten. Hoe lang duurde het bij jou vorige keer voordat je ongi werd? Bij mij was dat al na 10 dagen, dus dan zou mijn nod 7 of 8 november zijn.

@ nataly: wat een mooi verhaal! Super! Hopelijk loopt het bij ons ook allemaal zo goed af!

@ toitoi: hoe gaat het? Voel je al vanalles? Wanneer is je NOD precies?

xxx Jo

Hoi allemaal,

Gisteren bloed laten prikken en inderdaad, zit in de tweede fase van de cyclus dus zal ergens volgende week ongi moeten worden. En dan beginnen we met clomid. Moet van de gyn een afspraak maken bij hem dan op dag 9 -10 of ten laatste 11. Ben benieuwd naar het verloop volgende maand.

@Jo: Ik duim voor je, hopelijk is het dit keer goed. Ja, je hebt wel even tijd. Bekijk het maar zo, de zaadjes moeten dan nog minder ver zwemmen, dus misschien meer kans.

@Wijstje: hoe is het bij jou gegaan vanmorgen? Ik duim met je mee voor de twee spannende weken die gaan komen. Hopelijk is er nu een keer iemand met goed nieuws.

@Toitoi: Spannend he! Ik hoop van harte dat het goed gaat. Moet je nog lang wachten?

Voor alle anderen, doe jullie best, het kan echt.

Groetjes,
Nina

Terug
Bovenaan