Starten met IUI

Hoi allemaal,

Hoewel ik probeer zelf wat afstand te nemen volg ik jullie verhalen toch wel. Doet me goed om te lezen dat er af en toe na veel pogingen toch nog iemand zwanger wordt. Bij ons is ook de 4e iui mislukt en nu willen we eerst een gesprek met onze gyn over hoe nu verder. Dat staat gepland voor 6 november. Ik lees dat sommigen van jullie voor de iui clomid krijgen zodat er meerdere eitjes rijpen en de kans op succes groter wordt. Misschien is dat ook iets voor ons, maar onze gyn heeft daar nooit over gesproken. Is er dan niet teveel kans op een 2 of 3ling??
Wel zit ik in mijn vruchtbare dagen, dus we klussen wat af, gelukkig nog altijd met veel plezier, dat wel.!

Allemaal liefs van Wietske

Wannebeamom Bij mij was m'n eitje 19 mm. Toen is direct de pregnyl gezet en de volgende dag was de IUI. Ik dacht dat het eitje rond 20 tot 22 mm zelf springt, en ik dacht dat bij IUI de pregnyl meestal gezet werd als je eitje tussen de 18 en 20 mm is.

Wijstje Bij ons in het ziekenhuis houden ze ook in principe 36 uur aan voor het zetten van pregnyl. Maar bij mij zet er maar 27 uur tussen en dat vond de gyn geen probleem.
Ik heb zelf het gevoel dat de inseminatie beter iets te vroeg kan zijn dan wat te laat. De zaadjes blijven zo nog 2 dagen leven, terwijl een eitje maar  24 uur leeft.
Hoe was je IUI vandaag? Alle sgoed gegaan?

Jo Fijn dat je IUI goed ging. Ook lekker dat het zaad goed was, dat geeft meteen meer hoop he? Succes met de wachtweken.

Scorpio succes volgende ronde.

Wietske Ik zou het zeker eens bij je gyn ter sprake brengen of clomid een optie voor je is. Wij mochten destijds zelf kiezen: met of zonder hormonen. Wij wilden het eerst zonder proberen. Met Clomid heb je kans op meer eitjes en ons werd verteld dat als er teveel eitjes waren dat dan de IUI die maand niet door zou gaan. Het risico op een 2 of 3 ling is wel echt groter en daar zitten natuurlijk ook risico's aan. Ik zei ook; ach een tweeling is ook welkom, maar de de risico's tijdens de zwangerschap met een tweeling zijn gewoon hoger. Denk daar wel even over na voordat je eraan begint.

Trieske wat vervelend dat je je zo beroerd voelt meid. Houd vol na 3 maanden wordt het over het algemeen beter.

Mij mij gaat alles verder goed. De kritieke fase is voorbij en ik begin me beter te voelen.
Ik blijf jullie volgen en voor jullie duimen.

Hallo allemaal,

Jeetje wat een reacties, ik moest er helemaal voor gaan zitten om alles te lezen!

Hier gaat alles goed, voel nog niets. Aanstaande maandag is het twee weken geleden dat de IUI heeft plaatsgevonden, dus ben benieuwd! Het wachten gaat wel wat moeizamer deze week, moet er toch meer aan denken dan in de 1e week.

@Poq: Fijn om te lezen dat bij jullie de 1e IUI gelukt is. Hopen dat het bij jullie 2e kindje ook snel raak mag zijn!

@Liv: Welkom, de laatste wachtdagen zijn altijd het ergst he? Heel veel succes!

@Scorpio: Ik heb clomid geslikt van de 3e t/m de 7e dag. Ik kreeg alleen 's nachts wat zweetaanvallen, hopen dat jij er geen "last" van hebt!

@Jo: Bij mij is de pregnylspuit ruim 36 uur van te voren gezet! Ik hoor hier inderdaad veel verschillende tijden! Hopen dat de IUI toch op tijd was. Dat alleen wachten na de IUI duurt lang he? Ik lag ook echt naar het plafond te staren, mijn man was nl. ook naar zijn werk. Succes met wachten en ik ga ook gewoon sporten hoor na de IUI.

@Wijstje: Hoe is het gegaan vandaag? Mocht je nog blijven liggen en was de sperma-kwaliteit goed? Ik duim voor je hoor! Misschien brengen 4e IUI's wel geluk !

@Triekse: Vervelend zeg dat je zo ziek bent geweest dat je zelfs in het ziekenhuis hebt gelegen. Helpen de medicijnen wel?

@Nataly: Wat een mooi verhaal zeg! dat geeft weer hoop!

@andere meiden: Heel veel succes!

Groetjes toitoi

Hoi allemaal,

Vandaag 4e IUI gehad, alles goed gegaan. Het zaad was iets minder dan vorige keer 2,9 milj. Is toch nog goed zei gyn, maar vorige keer 32 milj en die keer daarvoor 8 milj toen was de onthoudingsperiode langer dan deze keer, dus waarschijnlijk ligt het daar aan. Maar goed, het hoeft er natuurlijk maar eentje te zijn die het eitje gaat bevruchten. Ik hoop dat het deze keer gaat lukken.

Jo, ik heb ook nog aan jou gedacht. Fijn dat alles goed gegaan is... Ik ben ook even blijven liggen daarna moest de gyn weer verder met de poli, maar toen heeft de assistente me naar een ander kamertje gebracht en daar heb ik nog lekker even 10 minuten kunnen liggen, en nu maar hopen dat het geholpen heeft. Ik heb vandaag best veel pijn gehad rechts en links, dus misschien is de IUI toch nog op tijd geweest. Laten we het hopen. Bij ons doen ze voor de IUI geen echo meer, dat vind ik zo raar....... Nu samen op het wachtbankje. Heb je lekker gesport vanavond? Ik heb gerepeteerd met m'n band, dus even lekker ergens anders mee bezig geweest. We gaan elkaar er doorheen slepen. Bij de 1e IUI werd ik na 13 dagen daarna ongi, bij de 2e IUI werd ik na 15 dagen ongi en bij de 3e IUI werd ik na 16 dagen ongi. M'n cyclus was wel elke keer 27 dagen. Als ik daar nu ook vanuit ga, van een cyclus van 27 dagen, dan zou 15 november m'n nod zijn, dat is dan 17 dagen na de IUI. Cyclus al een paar maanden hetzelfde, alleen IUI elke keer iets eerder omdat met die clomid het groeien van de eitjes heel hard gaat.
Zet 'm op he meid, duimen, duimen, duimen.

Wietske, wat fijn om weer van je te horen. Ik kan me voorstellen dat je even afstand neemt, is volgens mij niks mis mee. Wij hebben de 1e IUI zonder hormonen gedaan en daarna met clomid slikken dag 3 t/m 7, maar 1 per dag,  en daar reageer ik heel goed op, vorige keer 3 eitjes en deze keer 2, dus gewoon aan  je gyn vragen of je volgende keer met hormonen mag proberen.

Rimke, lief dat je weer een kaarsje  gaat branden,  hopelijk  heeft het deze keer  succes.

Voor iedereen die nog een behandeling moet ondergaan, heel veel succes en de rest succes met wachten....

Het zullen wel weer 2 hele lange weken worden.

Liefs Wijstje.  

Goeiemorgen meiden!

De eerste wachtdag zit er weer op... in mijn geval nog maar 9 te gaan (wat een mazzel eigenlijk dat ik zo kort na de eisprong ongi wordt, de wachtdagen zijn al zo lang!). Heb dat trouwens vorige keer wel aan de gyn. gevraagd, vond 10 dagen wel erg weinig, maar volgens haar was dat heel normaal. Na de opgewekte eisprong (pregnyl) is het normaal om 10 - 14 dagen na die tijd ongi te worden.

@wijstje: bij ons is het ook zo dat ze normaal gesproken geen echo meer doen voor de IUI. Vond dat ook al vreemd en nu kreeg ik er wel een omdat ik er zelf naar vroeg, omdat ik het gevoel had dat het ei al een dag eerder gesprongen was. Maar vorige keer hebben we ook geen echo gedaan, hoor. Ik heb inderdaad lekker gesport, dan denk je er toch een stuk minder aan. Wat voor band speel je eigenlijk? En hebben jullie een website, dan kunnen we even kijken..
En we blijven duimen, he?!     duim...duim...duim...

@ wietske: bij mij hebben ze geen clomid voorgeschreven maar puregon en pregnyl spuiten. Overigens wel met hetzelfde doel, iets meer eitjes laten groeien zodat de kans wat groter is. Maar de kans op tweelingen of drielingen wordt daardoor inderdaad behoorlijk groter. Vind het wel knap dat je het klussen nog steeds leuk vindt , wij (nou ja, eigenlijk vooral ik) zijn er eigenlijk wel een beetje zat van op die verplichte dagen. Juist ook na het sporten of zo, dan ben ik toch al aardig leeg en dan moet je je daar ook nog toe zetten. Maar ja, voor het goeie doel dan maar weer, he?

@ deedee: gezellig dat je nog steeds meeleest en schrijft! Fijn dat het nu allemaal ook wat beter gaat voelen en alles nog steeds zo goed gaat!

@ toitoi: ja, dat plafond is wel erg saai he? Ze moesten er eigenlijk een of andere leuke poster tegenaan plakken. Dat hadden ze vroeger bij onze tandarts ook. Nog een paar dagen voor jou, spannend hoor! Veel succes!

@ alle anderen: veel succes met wachten en eventuele gesprekken of  behandelingen!

liefs Jo

Hoi meiden,

Mijn 1e wachtdag zit er ook op, gelukkig, het begin is weer gemaakt, maar nog wel even te gaan want m'n nod is meestal 14-16 dagen na iui. Bij een cyclus van 28 dagen zou 16 november m'n nod zijn, maar laatste keren cyclus van 27 dagen op de kop af, dus dat zou dan 15 november zijn, nu dus nog meer dan 2 weken wachten, en dat wachten is al zo erg.

@Toitoi, hoe gaat ie op het wachtbankje. Begint het al spannend te worden? Wanneer is nou precies je nod? Hopelijk heb je goed nieuws.

@Jo, mag ik jou een persoonlijke vraag stellen? Jullie hadden nu 12 milj zaadcellen en hoe lang was de onthoudingsperiode? Bij ons is het zaad beter als de onthoudingsperiode zo'n 3 weken is, raar he? Ik zing in een allroundband, we spelen vanalles en nog wat, vooral bruiloften, maar ook personeelsfeesten en zo. Super leuk om te doen, wel vermoeiend af en toe, zeker omdat je natuurlijk laat thuis bent en m'n dochter van 3 toch op tijd wakker is 's morgens, maar dat heb ik er wel voor over..... Onze 1e wachtdag zit erop. Wel fijn dat de periode na IUI tot je nod kort is, dat scheelt weer even wachten, bij mij duurt het zo lang......Ach, we komen de tijd wel door, morgen zingen, zaterdag lekker sporten en verder niks, volgende week gewoon werken (3 dagen) dan nog een keer een teambuilding, volgende week vrijdag zelf naar een bruiloft op feest en zaterdags zingen, dus die eerste week zal wel redelijk snel gaan, dat is meestal wel zo vind ik. Die 2e week duurt het langste. Maar, we slepen elkaar er wel doorheen he?

Succes allemaal en tot gauw maar weer.

Dikke knuffel Wijstje XXX

Gisteren heb ik inderdaad mijn tweede IUI gehad. De tweede keer was totaal anders dan de eerste keer. Ik had nu ook iemand anders en ik geloof dat ze binnen 5 minuten klaar was. De vorige keer werd er met een staafje nog het één en ander schoongemaakt en daarna voorzichtig de IUI gedaan. Mijn vriend mocht het toen inspuiten. Deze keer was het erg gehaast. Er was geen assistente bij, dus mijn vriend moest de spuit aangeven en er werd hem ook niet gevraagd of hij het wilde inspuiten. Nee, eigenlijk voordat wij het in de gaten hadden, was het 'goedje' al ingespoten. Ze liet me wel een kwartier liggen....open en bloot. Het is dat de assistente nog even kwam checken. Die heeft een laken over me heen gelegd. Wij hebben er allebei geen goed gevoel aan over gehouden. Ik had het idee dat ze niet op de assistente wilde wachten en dat het 'afgeraffeld' werd.

Daarna zijn we naar de stad gegaan om te genieten van een lunch. We proberen er telkens een bijzondere dag van te maken. Tijdens de lunch kreeg ik het erg warm en kreeg krampen in mijn buik. Ook een gigantische pijn onder aan mijn rug. Ik had het idee dat iemand aan mijn baarmoeder aan het trekken was. Een soort spierpijngevoel....ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Ik dacht eerst dat ik iets verkeerd had gegeten, toen dachten we allebei aan een blindedarmontsteking...daarna wisten we het niet meer. Dat werd er helaas niet beter op. Toen we nog wat wilden gaan shoppen, kon ik bijna niet meer lopen. Wat een buikpijn, kramp en rugpijn. Ik werd er helemaal akelig van. Ik wilde ook zo snel mogelijk naar huis. In de auto voelde ik natuurlijk elk hobbeltje en drempel. Eenmaal thuis ben ik gaan liggen en heb geprobeerd iemand van de afdeling in het ziekenhuis te pakken te krijgen. Helaas niet gelukt. De rest van de dag heb ik op de bank gelegen en ben rond een uur of 8 naar bed gegaan. met moeite kon ik de trap op komen. Ik kon niets naar binnen krijgen, dus na die lunch heb ik niets meer gegeten.

Vandaag is het al een stuk minder. Ben wel gaan werken, alhoewel ik liever thuis was gebleven. Ik voel me soms een beetje misselijk en krijg het gevoel dat ik moet overgeven. Maar eenmaal boven de pot komt er niets uit. Dat kan ook niet anders, aangezien ik gisteren niet veel binnen heb gekregen.

Ik heb vandaag nog wel even met het ziekenhuis gebeld en zij denken dat ik een heftige reactie op mijn eisprong heb gehad. Eén van de assistentes die ik aan de lijn kreeg heeft ooit dezelfde ervaring gehad. Ik kan er nog wel een paar dagen flink last van houden, zolang de heftige pijn van donderdag wegblijft hoef ik me geen zorgen te maken. Ik ben een beetje gerustgesteld. Nog niet helemaal, want ik voel me nog niet helemaal top. De tijd zal het leren....nu maar afwachten!

Hoe gaat het met jullie? Wijstje, ik lees dat je de 4e IUI heb gehad en nu is het weer afwachten hè! Ik hoop op een positief resultaat! Voor iedereen die op het wachtbankje zit wens ik wat rust toe en heel veel positiviteit! Iedereen alvast een fijn weekend gewenst!

Hoi Wannebeamom,

Wat een verhaal zeg! Wel leuk dat jullie er een bijzondere dag van proberen te maken als de IUI is. Ik heb ook altijd heel veel last van m'n eisprong, doet echt kei pijn. Meestal is dat of links of rechts, maar aangezien ik deze keer aan allebei de kanten een eitje had voelde ik nu dus ook pijn aan allebei de kanten, echt  hevig en ik denk ook een reactie op de IUI, pijn in m'n onderbuik.
Wat vervelend dat je niks kon eten en misselijk was. Goed van je dat je op tijd naar bed bent gegaan en ik hoop dat de pijn gauw minder wordt.

Niet fijn he, als ze in het ziekenhuis alles zo afraffelen (geen idee of dit een Nederlands woord is of Brabants), ik zou daar dan ook geen goed gevoel aan over hebben. De IUI is dan in ieder geval wel op tijd geweest als je je eisprong zo goed gevoeld hebt. Voel jij dit anders ook, of niet? Ik namelijk wel, elke maand.....

Nou, meid jij ook op het wachtbankje, we slepen elkaar er wel doorheen. Wanneer is je nod? Zet 'm op he, ik duim voor je.

Dikke knuffel Wijstje.

Terug
Bovenaan