Starten met IUI

hi,

Even een paar dagen druk gehad, gisteren zelf sporten en kijken bij de jeugd. Grappig hoor die meiden van 6 die proberen te volleyballen. Sommigen zijn er al best goed in!
Maar door de drukte ben ik ook niet zo bezig met het wachtbankje en of ik al wat voel. Ik voel namelijk helemaal niks bijzonders. Voel me net als anders. Na mijn vorige IUI had ik allemaal zwangerschapskwaaltjes door de Pregnyl. Toen die was uitgewerkt voelde ik ook niks bijzonders meer. Maar nu dus helemaal geen effect van de Pregnyl. Gek hoor, hoe het elke keer anders kan zijn.

@ wannabemom: idd, wat een verhaal zeg. Ik had nog nooit gehoord dat iemand er zo veel last van kan hebben. Zonder hormonen voelde ik mijn eisprong nooit, en nu een heel klein beetje. Maar dan moet ik goed opletten. Maar Wijstje, jij hebt het dus elke keer. Lastig zeg! Vervelend dat die hele IUI zo gehaast moest! Gelukkig was het wel op tijd en mocht je een kwartiertje blijven liggen, dus dat is dan weer positief! Wel moed houden hoor!

@ wijstje: ja, we slepen elkaar er wel doorheen. De eerste wachtweek schiet alweer op. En voor mij dus ook nog maar een dag of 6, het begint spannender te worden. Voel jij al vanalles? Õver die persoonlijke vraag, wij hadden idd 12 milj. zaadjes, en dat was na 2,5 dag onthouding. Ik weet eigenlijk niet meer hoe lang we vorige keer onthouding hadden, toen hadden we 5 milj. zaadjes. Wel gek dat het bij jullie beter is om het langer niet te doen, ze zeggen altijd elke 3 dagen of zo, toch? Nou ja, iedereen is weer anders, dat blijkt wel op dit forum.

Veel succes nog op dat wachtbankje allebei! En de andere meiden natuurlijk ook veel succes!

groetjes Jo

Hallo allemaal,

Nou de eerste IUI is niet gelukt, vanmorgen ongesteld geworden. Wat valt dat vies tegen zeg, ik had veel meer hoop dan normaal!!!!
Ik wil even zeggen dat ik heel veel respect heb voor jullie allemaal, want het kan zoveel pijn doen iedere keer die teleurstellingen. Ik ben wel blij dat ik mee kan kletsen op dit forum, zo kan ik wel lekker mijn ei kwijt!

Allemaal weer heel veel succes in alle situaties en sorry dat ik niet voor iedereen apparte reacties heb, maar ik weet nog niet goed bij welke naam nou welke situatie hoort(ik praat ook nog maar net mee) maar ik ga mijn best doen om het wel te kunnen.

xxx Liv

Hoi Liv ,

Wat ontzettend balen, zeg! Het zou zo leuk zijn, meteen de eerste IUI raak, hè? Helaas weten we (bijna) allemaal hoe je je voelt! Het is moeilijk, maar kop op, door naar de volgende ronde! Wanneer mag je weer naar de gyn?

En alle namen en situaties onthouden, doen wij ook niet hoor. We houden er een tweede scherm naast open, zodat we nog even kunnen teruglezen. Of een briefje bijhouden met wat je naar wie wil antwoorden, werkt ook .

veel sterkte!

xx Jo

@ Liv84.....Balen voor je dat je eerste IUI op niets is uitgelopen. Nog zo gehoopt en dan komt het hard aan hè! Ik had dat ook bij de eerste IUI. Ik ben wel een paar dagen van slag geweest. Maar kop op....er staat weer een nieuwe kans te wachten. Daar ga je gewoon voor!!

@Jo1978....Bedankt voor je reactie. Tja, het was gewoon een beetje tegengevallen, eigenlijk die hele dag wel. Maar, toch vergeet je weer snel en ik kijk nu al uit naar de 13e, de datum wanneer ik mag gaan testen.

Ik duim nog steeds voor jullie allemaal!

Hallo,

@Jo, bedankt voor de tip om er een scherm langs te houden, eerst schreef ik vanalles op, maar dit is veel handiger. Fijn he, als je wat te doen hebt dat die wachtweken wat sneller gaan. De 1e wachtweek zit er inderdaad bijna op, maar ik heb nog even te gaan. Ik voel ook nog niks. Voelde na m'n eisprong altijd heel goed m'n tepels voordat ik met die clomid begon, maar nu niet meer. Je wilt gewoon vanalles voelen om een bevestiging te krijgen, maar toen ik zwanger was van m'n dochter voelde ik die 1e week na eisprong ook niks hoor, dus het zegt nog niks.
Ze zeggen dat de onthoudingsperiode tussen de 2-6 dagen moet liggen, maar goed, bij ons is het beter als er langer tussen zit, vreemd, maar ja, 't is niet anders.

@Liv, wat ontzettend balen dat de rode duivels gearriveerd zijn. Ik weet helaas hoe het voelt. De eerste paar dagen heb je er geen vertrouwen mee in en dan komt weer de tijd aan om een nieuwe kans te benutten. Kom maar gezellig hier kletsen, wij weten helaas allemaal hoe je je voelt en wat je bedoeld. Ik kan me voorstellen dat je nog niet iedereen kent, maar dat komt wel, en zoals Jo al had gezegd een 2e scherm ernaast zetten om te lezen hoe en wat. Dat is wel jammer als je reageert dat je dan niet meer kan zien wat degene voor je geschreven heeft, dus dat 2e scherm is heel handig. Succes he meid, het is moeilijk maar wij denken aan je.

@Wannebeamom, hoe voel je je? Spannend he, dat wachten? Heb je een beetje afleiding?

Iedereen succes met alles en voor de mensen op 't wachtbankje, hou vol he?

Liefs Wijstje.

Hoi Liv,

Helaas weet ik ook hoe je je voelt......want ik ook ik ben vanmorgen weer ongesteld geworden. 4e IUI is dus helaas ook weer mislukt.

Meiden op het wachtbankje, ik hoop dat het geluk bij jullie zit. Ik duim voor jullie!

Groetjes toitoi

Hé bah, toitoi, wat balen weer!
Het is alweer zo lang geleden dat er iemand goed nieuws had, het wordt echt tijd voor wat positiefs!
Ga jij trouwens de 6 IUI's afmaken? Kan me voorstellen dat je vertrouwen even weg is, maar ook bij de 5e of 6e heb je weer een kans!

Ik leef met je mee, toitoi, houd je taai!

dikke knuffel Jo

Hallo, ik ben Linda. En wil hier graag mee kletsen over zwanger worden.
Ik ben in oktober 2005 gestopt met de Pil. 3 maanden later nog geen menstruatie gehad, waardoor ik naar de huisarts ben gegaan. Deze stuurde mij meteen door naar de gyn. i.v.m. toch een kinderwens te hebben. Daar werd al snel PCO geconstateerd. Ik kreeg clomid 50 mg. De eerste 5 maanden reageerde ik hier niet op. De zesde maand waren de waardes eindelijk goed.

In die zes maanden ook samenlevingstesten gehad en manlief moest zijn bijdrage inleveren. Uit de samenlevingstesten kwam uit dat ik vijandig baarmoederslijmvlies heb. Bij manlief was gelukkig alles in orde. Wij zouden starten met IUI.

Toen wij voorde eerste IUI zouden gaan, hadden we net een huis gekocht. Waardoor we de kinderwens even aan de kant zette. Want we konden niet alles tegelijk. Nu 2 jaar later is het huis zo goed als op orde. En zijn we weer gestart met de behandelingen.
Vorige week uitgebreidt bloedonderzoek gehad, vandaag voor manlief zijn bijdrage na te laten kijken. En morgen mag ik voor de eerste echo weer naar het ziekenhuis. Het is nog niet zeker of we deze maand of volgende maand beginnen met IUI. Dan krijg ik nog een keer een HSG, waar ik toch wel tegen op zie.
Verder wens ik iedereen succes met zwanger worden.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan