Starten met IUI

Hey hallo,

@Toitoi, och meisje toch..... wat ontzettend kl.t. dat je ongi geworden bent. Ik had nu toch wel gehoopt dat er weer een keer iemand met goed nieuws komt over IUI. Ik leeft me je mee. Het helpt misschien niet, maar ik denk aan je.

@Linda, welkom op dit forum. Die HSG daar hoef je niet tegenop te zien, bij mij viel het mee. Succes.

@Jo, alles goed?

Knuffel Wijstje.

@ Wijstje: ja, met mij alles prima. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het deze keer wel eens gelukt zou kunnen zijn, eigenlijk nergens op gebaseerd, en wil dat gevoel eigenlijk niet toelaten, want dan is de teleurstelling weer zo groot!  
Maar ergens in mijn achterhoofd zegt een stemmetje dat het deze ronde wel eens raak zou kunnen zijn. Ik moet toch echt nog een paar dagen wachten, dus de spanning wordt steeds groter. Hoe gaat het met jou? Kun je het een beetje van je af zetten?  
Het gaat bij mij in vlagen, dan denk ik er een paar uur niet aan en dan zit ik er weer een uur  lang  over te  denken.  Wat hebben vrouwen die  zomaar zwanger worden het toch makkelijk!  

@ linda, welkom, ik kan je  niks vertellen over een hsg, dat hebben ze  bij mij niet gedaan. Als de 3e IUI niet is gelukt gaan ze een kijkoperatie doen. Ik geloof dat ze een hsg bij ons niet zo zinvol vinden, aangezien  ze, als ze niks vinden,  zouden starten met IUI  (en dat hebben we dus  sowieso gedaan) en als ze wel wat vonden moest er een kijkoperatie plaatsvinden om te kijken wat er dan precies niet goed  is. Maar ja, elk  ziekenhuis redeneert anders! Veel succes in ieder geval!

@ de rest: hoe gaat 't? Nog mensen toe aan een volgende IUI of gesprek? Ben het een beetje kwijt (en heb 't scherm er niet naast open )

groetjes Jo  

@Jo: Bedankt voor je reactie en voor de gouden tip, heb er nu ook een tweede scherm naast, ha ha!!! Ik dacht eigenlijk toen ik het las, goh dat dat niet even bij mezelf op was gekomen, schaam!!! Het was ook wel heel optimistisch dat ik dacht dat het de eerste keer raak zou zijn, maar ja een beetje optimistisch moeten we blijven toch. Bijna je NOD lees ik op mijn 2e scherm (ha ha) en je hebt goeie hoop!! Ik hoop het voor je, lijkt me leuk om een keer iets positiefs te horen over IUI!!!

@wannebe a mom: Wat vervelend dat het voor je gevoel zo afgeraffelt werd, terwijl het eigenlijk een heel speciaal moment hoort te zijn. Ik hoop maar dat het raak is deze maand, dan lach je om deze situatie!!!! Ik duim voor je!!!

@Wijstje: Nou het werkt idd zo, de eerste dagen na mijn ongesteldheid voelde ik me vreselijk en nu ben ik weer helemaal klaar voor de nieuwe ronde!!! Hoop wel dat de wachtweken volgende keer minder lang duren, ik ga ze nu alvast volplannen. Hoe is het bij jou op het wachtbankje, voel je al wat? Kom je de weken een beetje door? Ik duim voor je!!

@toi toi: Jemig wat vervelend!!! Jammer genoeg weet ik nu ook precies hoe je je voelt, vreselijk dus!! Laten we met zijn alllen proberen positief te blijven en snel allemaal aankondigen dat we zwanger zijn!!!!!

@ Linda: Welkom, gezellig dat je ook meeklets. Ik klets ook nog maar net mee, maar ik kan je vertellen het is super prettig. Gewoon even je hard luchten tegen mensen die precies weten wat je bedoelt. Ik vond de HSG heel erg meevallen, alleen de vloeistof inspuiten geeft een beetje kramp. Je krijgt pijnstilling mee en die moet je een uur van tevoren innemen, dit kan ik je zeker aanraden. Ik denk dat ik het daardoor mee vond vallen.

Over mezelf: Ik moet weer aan de LH testen vanaf dag 13 en dan als die positief is de andere dag voor IUI. Dat zal ongeveer rond 20 november zijn. Mijn NOD zal dan rond 4dec zijn. Verder voel ik me weer goed en ik ben weer positief, op naar de volgende ronde!!!

Mijn duimen draaien overuren voor iedereen!!!!

Liefs Liv

@Jo, wat fijn dat je een goed gevoel hebt. Ik snap precies wat je bedoelt, ik m'n achterhoofd heb ik ook wel een beetje een goed gevoel, maar ik durf gewoon niet te hopen, ook uit zelfbescherming natuurlijk. Te bang voor de zoveelste teleurstelling. Er zit helaas niks anders op dan wachten. Dat gaat me tot nu toe goed af, ben met zoveel andere dingen bezig, dat ik nog niet echt veel tijd heb gehad om erover na te denken, maar dat is de eerste week meestal zo, de tweede wachtweek vind ik het ergste, omdat ik dan al wat wil voelen. M'n tepels zijn een heel klein beetje gevoelig, verder voel ik niks. Ik duim voor je. Wanneer is nou ook weer je nod? Sorry, ik weet het niet meer precies, weet wel dat de tijd tussen IUI en ongi bij jou veel korter is dan bij mij.

@Liv, zoals je kunt lezen gaat het wachten me tot nu toe goed af, dus ik hoop dat dat de tweede week ook zo goed gaat.

Lief dat je duimt, nou maar hopen dat dat geluk brengt. Het wordt weer tijd voor een goed bericht over IUI.

Liefs Wijstje.

Hoi Meiden,

@ liv: tja, die gouden tip heb ik helaas ook niet zelf bedacht. Ik heb 'm ook van iemand anders in het forum, waarschijnlijk is de vraag nog wel ergens terug te vinden. Ik deed het steeds met schrijven, maar een tweede scherm is wel een stuk makkelijker
Fijn dat je je inmiddels weer goed voelt, gek hè, die eerste dagen voel je je zo beroerd en langzaam aan zakt dat toch weer weg en ga je weer met goeie moed naar de volgende ronde. Gelukkig maar eigenlijk! En bedankt voor het duimen, hopen dat het helpt!

@ wijstje: de eerste week zit er nu echt op, ik verwacht eigenlijk vrijdag mijn NOD, omdat het vorige keer 10 dagen na de IUI was. Maar officieel mag ik ook pas testen 14 dagen na de IUI, dus dat is dan volgende week woensdag. Ik heb al 2 dagen een beetje ongikrampen af en toe en dat heb ik anders nooit... dus dat geeft eigenlijk een beetje hoop. Maar zoals je zegt, uit zelfbescherming durf je eigenlijk steeds niet te hopen!
Hebben jullie ook dat je uit zelfbescherming nog niet aan babykamers, kinderwagens, kleertjes en dat soort dingen wilt denken. Ben veel te bang dat ik dan alleen maar meer teleurgesteld ben als het weer niet zo blijkt te zijn.
Veel succes met jouw tweede wachtweek, hopelijk gaat hij net zo snel voorbij als de eerste!

xx Jo

Hoi allemaal,

Snel even tussendoor want het is druk. Ja, vijf dagen fulltime werken kan zwaar zijn, haha! Maar soms ook een goede afleiding!
Vandaag ongi geworden en eigenlijk best blij om want dat betekent dat we misschien deze keer voor de IUI kunnen gaan. Moet vanavond bellen naar de gyn voor een afspraak op 13 of 14 november voor een echo. Moet morgen tem zondag 50mg clomid nemen en dan dus de echo om te zien wat het effect is. Ik hoop dat het in deze ronde allemaal goed gaat. Haha, ik kan me niet meteen voorstellen dat er hier iemand op zijn ongi zit te wachten maar ik dus wel

@linda: welkom op het forum. Doet wel goed om af en toe eens te kunnen meekletsen met lotgenoten he. Hopelijk snel goed nieuws.

@toitoi: He wat balen zeg. Hopelijk volgende keer beter, de moed niet verliezen he. Ik duim met je mee.

@wijstje: Hoe is het op het wachtbankje? Lukt het een beetje om de periode door te komen. Vreselijk toch he?

Groetjes,
Nina

Hallo allemaal, daar zijn we weer,

@Jo, van de ene kant goed dat je je nu anders voelt dan anders, m.b.t ongikrampen en zo, ik hoop voor je dat het een goed teken is. Ik heb vandaag kei veel moeten plassen en moet de heel tijd gapen, maar misschien beeld ik me het wel allemaal in en zegt het helemaal niks. De 1e wachtweek zit erop ja, op naar de volgende, die natuurlijk wel langer duurt bij mij. Volgende week zondag pas nog (obv 28 dagen), maar m'n vorige 4 cyclussen waren precies 27 dagen, dus daar ga  ik nu ook maar even vanuit, niet volgende week woensdag, want dat zegt bij mij nog niks.
Op zich hebben wij natuurlijk babykamer, wagen e.d. omdat wij al een dochter van 3 hebben. Ik heb onlangs van een collega een juniorkamer overgenomen, daar zou ze nu al in kunnen, maar ik kan het ledikantje en commodo nog niet opruimen. Had het graag gezien dat ik nu zwanger was zodat we dit voor de kleine konden gebruiken dan kreeg m'n dochter een nieuwe kamer. Ik snap heel goed wat je bedoeld. Bij jou wel andere situatie, maar het komt op hetzelfde neer. Raar is dat he? Heel frustrerend ook, dat wachten.

@Nina, van de ene kant balen dat je ongi geworden bent, maar ik snap wat je bedoeld dat je nu verder kunt. Ben benieuwd hoe die clomid bij je aanslaat, ik hoop goed, dat je meer eitjes hebt, dus ook meer kans. Hou ons op de hoogte.

Voor de mensen op 't wachtbankje, succes en natuurlijk ook voor de rest, met welke stap je ook bezig bent.

Knuffel van Wijstje.

Hallo, hier even een berichtje van mij. Ik ben gisteren naar de gyn geweest. Verder weinig opgeschoten. Hoef deze maand niet meer terug te komen. Moeten wachten op de uitslag van het zaad.
Volgende maand op dag 2 of 3 van menstruatie terug komen. Dan moet ik beginnen met hormonen spuiten. Ik had liever clomid gehad, maar daar had ik niets meer aan omdat ik nu een spontane eisprong heb.
Ik ben benieuwd. Ik ben ziekenverzorgende en mensen een spuit geven, heb ik geen moeite mee. maar kom bij mij niet met naalden en spuiten aan. Maar ja, ik moet er over heen voor het goede doel doen we dat zeker.
Dus ik zal deze maand niet zoveel reageren, maar vanaf volgende maand doe ik weer vol op mee met jullie. Ik vind het wel oke opzich, maandje rust. Even weer aan de hele malle molen wennen.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan