Starten met IUI

hoi hoi,

@ scorpio: fijn dat je nu misschien met IUI mag beginnen, hopen dat de clomid effect heeft en dan met IUI, dat geeft toch weer nieuwe kansen en dus hoop, toch? Ik vind zelf de IUI's wel meevallen, het wachten vind ik eigenlijk erger... Heel veel succes in ieder geval! En je hebt dan op 13 of 14 november je eerste follikelmeting?

@ wijstje: tjonge, wat gaat de tijd langzaam de laatste paar dagen. Ik weet het, jij moet een week langer geduld hebben, bah!, ik leef echt met je mee!
Kan me voorstellen dat je de kamer nog niet om wilt ruilen, dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als bij mij, dat ik er nog niet aan wil denken hoe ik een babykamer in wil richten en zo. Dan ben je er zo mee bezig en dan  is de teleurstelling zo groot!
Maar het moet toch een keer lukken!

Ik heb nog even een hele andere vraag, hebben jullie allemaal je moeder nog? Mijn moeder is ernstig ziek en heeft nog ongeveer 2 jaar te leven. Voor ons is dat best wel een druk geweest om extra graag zwanger te worden, maar gelukkig hebben we dat een beetje van ons af kunnen zetten de laatste maanden. Hoe is dat bij jullie? En hoe gaan jullie moeders ermee om? (Misschien kan ik beter een ander topic openen, maar het is hier zo gezellig :))

(sorry voor het lange verhaal, hoop dat het nog leesbaar is )  

Liefs Jo

Hoi Jo

Wat erg van je moeder, ik kan mij voorstellen dat je haar een kleinkind wilt geven. Ook voor je eigen gevoel dat je dit nog kunt delen met haar.
Jammer dat het dan ook nog langer duurt,waardoor je lijkt mij soms ook een bepaalde druk voelt. Maar we komen allemaal een keer aan de beurt met zwanger zijn, daar gaan we vanuit natuurlijk.
Mijn ouders wil ik het nog niet vertellen. Mijn zus weet het wel, maar dit komt doordat zij ook via de malle molen is zwanger geraakt.
Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk ben je snel zwanger.

Groetjes Linda

Hoi Meiden,

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden, de eerste 2 dagen voel je je altijd weer een beetje moedeloos, maar gelukkig is het daarna weer over en ga je vol goede moed weer verder! Volgende week afspraak voor follikelecho en dan hoor ik wannneer de volgende IUI zal plaatsvinden.

@Jo: Wat erg voor je dat je moeder zo slecht is, mijn ouders en schoonouders leven allemaal nog en ze weten ook dat we ermee bezig zijn. Ze gaan er goed mee om en vragen alleen op de juiste momenten ernaar. Ik ben wel van plan om de 6 IUI's af te maken, bij ons in het ziekenhuis doen ze geen ivf, dus ik zou zowiezo moeten verplaatsen. Wachten duurt lang he? Ik kijk ook niet naar babykamers en kinderwagens hoor, veel te bang dat ik het nooit nodig zal hebben! Heel veel succes de laatste dagen en ik duim voor je.

@Linda: Welkom op het forum, een maandje wachten is soms inderdaad niet erg.  Ik slik wel clomid, heb zelf een spontane eisprong, maar clomid stimuleert de groei en kan soms een tweede eitje aanmaken. Dus meer kans, hoop ik.

@Wijstje: Ik hoop dat je goede gevoel klopt! Een keer  goed nieuws zou inderdaad niet verkeerd zijn! Ik duim voor je!

@Scorpio: Ik hoop dat je IUI door gaat, we zullen dan ongever gelijk lopen denk ik, want ik ben maandag ongesteld geworden.

Voor de meiden op het wachtbankje heel veel succes, ik denk aan jullie en hoop binnenkort eindelijk weer ene keer goed nieuws te lezen op dit forum!

Groetjes toitoi

Hoi meiden,

@Linda, een maandje rust is misschien wel fijn, ook al snap ik dat je het liefste zo vlug mogelijk wilt beginnen met behandelingen. Ik snap ook goed dat je hier dan niet zoveel zult zijn. Natuurlijk ben je van harte welkom, dat weet je. Je houdt ons wel op de hoogte he? Ik slik ook gewoon clomid terwijl ik wel altijd een hele goeie eisprong heb, maar dat is ook om meer eitjes aan te maken zodat je ook meer kans hebt met de IUI. Maar goed, het spuiten van hormonen zal wel ongeveer hetzelfde werken lijkt me.

@Jo, gaat het een beetje? Bij jou is het bijna zover he? Hoe voel je je? Nog steeds een goed gevoel? Ik hoop het echt voor je, zeker na het lezen van de ziekte van je moeder. Ik kan me heel goed voorstellen dat die druk dan hoger is. Je gunt haar een kleinkind en je wilt  zo graag dat zij je zwangerschap en de geboorte van een baby mee mag maken. Ik hoop echt voor je dat het snel zal lukken, het liefste deze keer natuurlijk zodat ze iets heeft om naar toe te leven en daar dan ook van kan genieten. Ik duim echt voor jullie. Het zal ook niet meevallen om dat van je af e zetten... Ik ben blij dat ik mijn moeder heb. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik nog heel jong was, dus ik weet niet beter of ik was met m'n moeder, daarnaast heb ik ook geen broer of zussen dus dat maakt onze band nog sterker. Zij vind het verschrikkelijk dat het zwanger worden maar niet wil lukken, daar kan ze dan echt verdrietig van worden. En dat vind ik dan weer heel erg.....

@Toitoi, ben je de tijd een beetje door gekomen deze week. En nu op naar de follikelmeting, heb je tenminste weer het idee dat je wat kunt doen, vind je dat ook niet? Ik hoop ook dat m'n gevoel klopt. M'n tepels zijn echt gevoelig, maar goed, dat heb ik wel vaker gehad en toen was ik niet zwanger, dus het zegt nog helemaal niks. Ik begin dus ook (nog) niet te hopen, moet nog ruim een week voor m'n nod. Lief dat je voor me duimt.

Nou meiden, iedereen heel veel succes en sterkte met wachten, wachten en nog eens wachten.

Liefs Wijstje.

Hallo

Wijstje: Ik snap[ het zelf ook niet. 2 jaar terug toen we in de malle molen stapte, hebben ze he niet gehad over spuiten, toen zou ik gewoon clomid doorslikken. Omdat ik hier ook op reageerde. Nu we weer gestart zijn loopt het allemaal anders. Maar ja, andere gyneacologen zal ook wel iets uitmaken. We zien wel volgende maand wat er komen gaat.
Moeten nu eerst wachten tot mijn menstruatie en op de uitslag van mijn man zijn zaad.
Dan kunnen we weer verder.

Jo: Heel veel sterkte met je moeder en hopelijk ben je snel zwanger dat je dit kunt delen met je moeder.

Groetjes Linda

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie lieve woorden! Het is inderdaad af en toe om gek van te worden, je wilt toch graag je moeder bij je zwangerschap, bevalling en eerste baby-ervaringen hebben, maar ja, of dat gaat lukken... Gelukkig heb ik het toch wel een beetje van me af kunnen zetten, vooral in het begin toen het niet wilde lukken en ik net pas wist dat mijn moeder niet zo lang meer had, vond ik het erg moeilijk en frustrerend. Inmiddels weet ik het alweer een jaar en begin je toch aan de gedachte te wennen (ook al klinkt dat misschien raar).

@ wijstje: vandaag is eigenlijk mijn NOD en ik heb gisteren testen gehaald en kon het vanmorgen niet laten om toch even te testen, ik had er ook nog steeds een goed gevoel over. Helaas (nog) negatief, maar ja, dat zegt dus eigenlijk nog niet zo heel veel, want het is ook pas 10 dagen na de IUI... Heb nu maar besloten gewoon af te wachten of de RD komen en als ze er niet zijn, woensdag pas weer te testen (als ik dat volhoudt :)). Bij jou duurt het nog even, hoe gaat 't met het doorkomen van de weken?
Wat fijn dat je zo'n goede band met je moeder hebt, kan me voorstellen dat je een hele nauwe band hebt als je geen broers of zussen hebt en het samen hebt moeten rooien. Vervelend is dat, dat je moeder verdrietig wordt dat het bij jou nog niet lukt, en jij vervolgens weer dat zij daar verdrietig om is. Dat schiet natuurlijk niet op, maar ja, doe je niet zo veel aan! Ik duim voor je dat het deze keer bij jou raak is!

@ linda: ik wilde het mijn ouders eerst ook niet vertellen, maar ze bleven maar grapjes maken over kinderen en zo, dus toen heb ik ze op een gegeven moment maar eens uitgelegd dat het niet allemaal vanzelf gaat.
Ik hormonen om dezelfde reden als Wijstje clomid slikt, dus ik denk dat het hetzelfde doet. Bij ons vonden ze de puregon spuiten beter omdat je er minder bijwerken van hebt. Ik kan inderdaad bevestigen dat je er niet veel bijwerkingen van hebt, heb nog nauwelijks iets gemerkt.

@ toitoi: veel succes bij je 1e follikelmeting volgende week!

Andere meiden natuurlijk ook weer veel succes! en laat het even weten als je een positief bericht hebt, he?

xxx Jo

Hey meiden,

Volgende week donderdagavond naar de gyn voor follikelmeting. Dat is de eerste keer met clomid. Bij Hanne was het zonder hormonen. Ben eens benieuwd.

@toitoi: Ja, ik denk dat we echt wel gelijk lopen deze keer. Mijn cyclus is normaal rond de 30-31 dagen dus ik verwacht ergens rond 4-6 december. Hopelijk heeft Sinterklaas dus een mooi cadeau bij en geen RD's! Ik duim voor je!

@jo: veel succes, ik hoop dat je geluk mag hebben deze keer, ik denk in ieder geval aan je en help mee hopen. Het gaat in ieder geval de goede kant uit he? En ik hoop ook voor je moeder dat je snel goed nieuws hebt. Bij mijn eerste zwangerschap (nu ruim drie jaar geleden en ook via IUI) voelde ik ook helemaal niets die eerste twee weken dus hopen maar!

@wijstje: volhouden he op het wachtbankje, ga zeker een kaarsje branden dit weekeinde!

Voor alle anderen, veel succes in deze molen!

Groetjes,
Nina

Terug
Bovenaan