Starten met IUI

Hallo allemaal, hier weer een berichtje van mij. Helaas zeer teleurgesteld, want onze tweede IUI poging is mislukt. Ik voelde het zaterdag al aankomen (buikpijn enzo) en zondagochtend werd mijn vermoeden bevestigd.  Ondanks dat wij allebei het  gevoel hadden dat deze poging niet ging lukken, was het toch weer een enorme teleurstelling! De angst om helemaal geen kinderen te kunnen krijgen, naamt natuurlijk bij elke mislukte poging toe. Ik ben de afgelopen twee dagen thuis geweest, vanwege mijn rug. Ik heb al een zwakke rug (al een keer een herniaoperatie gehad en ik heb slijtage in de onderste wervels) en door de menstruatie, zorgen en  de inname van hormonen  wordt het er niet beter op. Daarnaast slik ik elke dag medicijnen tbv mijn traag werkende schildklier. Dat zal allemaal niet echt meewerken. Maar goed, we moeten weer verder en ik ben inmiddels gebonnen met Puregon. Volgende week dinsdag heb ik mijn eerste echo voor de derde IUI poging. We zullen zien......

@ Wijstje....hou je het nog een beetje vol op het wachtbankje. Spannend hoor en ik blijf duimen draaien!

iedereen die op het wachtbankje zit of met een behandeling bezig is....allemaal veel succes, meiden!!

Hoi Wannebeamom,

Wat vreselijk dat het weer niet gelukt is, ik weet helaas precies hoe je je nu voelt en ik wil je even laten weten dat ik aan je denk en met je meeleef. Niet dat dat echt iets helpt ben ik bang, maar toch, dan weet je ieder geval dat er mensen aan je denken. Succes he meid.

Hier gaat het wel, de ene keer denk ik dat het gelukt is en de andere keer denk ik weer dat het niet gelukt is, je kent dat gevoel vast wel.. Wat een onzekerheid. Vandaag 2 weken na IUI, heb paar dagen hele gevoelige tepels gehad, dus ik kreeg er een goed gevoel over, maar dat gevoel wordt nu wat minder en dan heb ik er weer geen vertrouwen in. Ik zal toch nog echt een paar dagen geduld moeten hebben. De dagen kruipen voorbij. Blijf dus nog maar even duimen.

Liefs Wijstje.

Hoi Meiden,

@Jo wat jammer zeg dat het niet gelukt is! En je had er zo een goed gevoel over! Op naar de volgende ronde!

@Wijstje: 14 dagen na de IUI al, wat raar dat jij langer moet wachten. Ik word altijd na 14 dagen al ongesteld! Ik hoop dat het een goed teken is dat de RD's nog niet zijn gekomen! Heel veel succes de laatste dagen wachten en ga maar lekker veel leuke dingen doen, zodat je wat afleiding hebt!

@Wannabemom: Helaas 2e iui niet gelukt lees ik. Heel veel succes dinsdag bij de echo!

Ik ben vandaag naar de gyn geweest voor een FM-echo en het eitje was op dag 9 al 19 mm, dus gelijk een pregnyl prik gehad en morgen IUI. Dit is echt veel eerder dan ik had verwacht! Zal ws wel door de clomid komen!

Even de update van Jo gekopieerd en bijgewerkt:

Toitoi                13 november 5e IUI
Nina                  donderdag 13 nov 1e FM
Linda                deze ronde afwachten, daarna beginnen met spuiten of slikken (hihi, klinkt wel grappig)
Liv                        vanaf 13 nov. LH testen en dan IUI
Jo                        1e FM maandag 17 nov.

Wijstje            NOD zondag 16 nov!!

Allemaal weer succes met wachten en behandelen!
Groetjes toitoi

Hey ToiToi,

Hoe is je 5e IUI gegaan? Zaad ook goed? Bij mij was op dag 9 het eitje ook al 19-20 mm, ik denk ook dat dat door de clomid komt. Maar goed dat je nu al echo had, anders was je waarschijnlijk te laat geweest. Timing is nu perfect, toch?

M'n cyclus is de laatste paar maanden steeds 27 dagen, ook al is de eisprong en de IUI elke keer wat eerder. Dat betekent dus dat de "wachttijd" langer is. Is niet zo fijn, maar ja, wat doe je eraan he? Ik heb gelukkig wel wat afleiding al moet ik zeggen dat die laatste paar dagen echt vreselijk zijn.

Ik ga heel hard voor je duimen, succes met de komende wachtweken....

Liefs Wijstje.

Hoi allemaal,

Gisteren FM gehad en ik zat op dag 9 dus aan 10mm. Volgens de gyn was dat normaal voor de cyclus. Maandag moet ik dan 's morgens weer bloed laten prikken en 's avonds bellen voor de uitslag. Als alles goed gaat zou ergens medio volgende week dan de eerste IUI gebeuren. Ik ben razend benieuwd.

@toitoi: hoe ging je 5de IUI, alles goed verlopen. Ja, we verschuiven nu een beetje in cyclus van mekaar denk ik. Mijn nod verwacht ik rond 3-4 december.

@wijstje: het wordt spannend he? Ik duim voor je, hoop echt dat het deze keer lukt voor jou.

Voor de rest, veel succes!

Groetjes,
Nina

Hey meiden,

Hier even een update met helaas niet zo'n goed nieuws. Onze 4e IUI is ook weer mislukt, ben vanmorgen ongi geworden. Net al met gyn gebeld, maar m'n eigen gyn is er niet (dat is toch altijd wat he). Ze had vorige keer tegen mij gezegd dat ik meteen moest bellen als ik ongi was omdat ze ons door wilde sturen voor IVF. Tja, nu weet ik ook niet hoe het gaat lopen, misschien toen nog een 5e IUI en dan in de tussentijd een gesprek met ziekenhuis voor IVF. Ik zei al tegen assistente dat ik geen maand over ga slaan en nu maar niks ga doen. Ze gaat nu overleggen met andere gyn wat te doen. Nou, ik denk dat ik het antwoord al weet dag 3 beginnen met clomid en dag 9 follikelmeting en dan weer een IUI. Ik wacht maar weer af.

Af en toe begin in er toch geen vertrouwen meer in te krijgen dat het een keer goed gaat komen. Dat is altijd als ik net ongi ben, over een paar dagen gaat dat dan wel weer beter, maar nu zie ik het even niet zitten... snik snik snik.

Liefs Wijstje

Hoi Meiden,

@ wijstje: het uur der waarheid is in zicht, nog 2 dagen! Spannend hoor, leef nog steeds dagelijks met je mee (ik vond mijn laatste dagen ook zooo spannend!), hoop ook zo dat het bij jou deze keer raak is! Natuurlijk hoop ik dat in eerste instantie voor jou, maar ondertussen ook een beetje voor alle andere meiden in de IUI-molen. Een positief bericht geeft toch weer wat meer vertrouwen, toch?
Mijn cyclus is overigens niet korter dan de jouwe, ik zit ook op zo'n 27 / 28 dagen. Alleen duurt het rijpen van de eitjes bij mij veel langer dan bij jou blijkbaar. Apart he, dat daar zo'n verschil in zit.

@ wanna be a mom: jammer zeg dat de 2e bij jou ook mislukt is. Jij kunt gelukkig ook wel meteen door naar de volgende ronde. Ik heb maandag mijn eerste FM dus misschien lopen wij deze maand gelijk. Groeien de eitjes bij jou altijd snel? Bij mij niet zo, ik heb de vorige IUI's ook pas op dag 17 of 18 gehad. Heeft dan wel tot gevolg dat mijn wachttijd na de IUI een stuk korter is dan bij Wijstje.

@ toitoi: hoe is de IUI gegaan? Goed gevoel aan over gehouden? Het lange wachten is dus weer begonnen neem ik aan. Sterkte ermee!

liefs Jo

Terug
Bovenaan