Starten met IUI

Hoi Suus,

Daar moet je je niet te nerveus over maken, joh! Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze deze maand geen IUI kunnen doen. (Ik weet het, dat is ook niet leuk, maar die ene maand is wel te overzien toch, als je zo lang bezig bent? Wij zijn zelf ook al 2,5 jaar bezig en mijn geduld raakt ook wel eens op, maar ja, je schiet er niks mee op, he?)

De eerste keer dat je hormonen krijgt hebben ze eigenlijk geen idee hoeveel ze je moeten geven, dus gaan ze uit van een gemiddelde. Bij mij sloegen de hormonen de eerste keer zo goed aan dat ik wel 8 eitjes had, dus toen moest ik die maand overslaan. (Mocht zelfs niet klussen, het risico op een meerling was te groot!). Dat is natuurlijk wel even balen, maar het hoort bij het traject...
Het kan ook zo zijn dat je inderdaad niet echt reageert op de hormonen, dan gaan ze de dosis verhogen om te zien hoe je dan reageert.
Overigens is de grootte van de eitjes niet afhankelijk van de hoeveelheid hormonen volgens mij, het aantal wel.

Ik duim in ieder geval  voor je dat ze meteen de juiste hoeveelheid clomid gevonden hebben! Veel succes en blijf ondertussen gezellig mee kletsen!

knuffel Jo

@jo :

thnx ik heb gelijk 100mg clomid gekregen en ben ondertussen gewoon aan het klussen en het is idd wel zo dat het ergste is dat ik niet deze maand IUI kan doen en idd die ene maand maakt niet uit op de 5 jaar dat we bezig zijn maar zo onderhand komt het mn keel uit om iedere keer weer de teleurstelling te krijgen als ik weer ongi wordt.
en overal om je heen babies te zien en bolle buiken.
en echt ik gun het iedereen hoor maar soms denk ik: waneer mag ik nu eens en dan de angst dat de hormonen niet aanslaan of dat er toch ineens wordt gezegd we gaan toch geen IUI doen.
en dat maakt mij erg bang
is het eindelijk zover na al die tijd, en dan ben ik bang dat ze alsnog zeggen we gaan toch gee IUI doen,
ik weet het het slaat nergens op maar der gaat zoveel door me heen op t moment.

Hé Suus,

Ik wilde het ook niet bagataliseren (schrijf je dat zo?), hoor! Ik snap je gevoel heel goed, wilde je alleen een beetje gerust stellen. Te veel stress lijkt me ook niet goed vandaar....   Maar het blijft natuurlijk allemaal vervelend en spannend! Je zou ook zo graag op de normale manier zwanger willen worden en in ieder geval willen weten dat je ooit wel zwanger zult worden. Moeilijk he? Nog even een vraagje, heb jij normaal gesproken ook een eisprong en krijg je hormonen om meerdere eitjes te laten rijpen of heb je juist problemen met de eisprong?

Nog even een update van mij:
Net voor de 1e FM geweest voor IUI nr. 3, 'maar' één eitje te zien (bedoeling was 2 of 3, maar ja, één is beter dan niks) en heeft nu een grootte van 11,5 mm (op dag 9). Waarschijnlijk dinsdag IUI, dus dat is dan weer op dag 17. Baarmoederslijmvlies was nu 5,6 mm. Weten jullie wat normaal is?  Ben 't vergeten te vragen.

succes maar weer meiden!

groetjes, Jo

@Jo.....ik zie dat wij weer gelijk lopen. Ik moet morgen voor de 1e FM (3e IUI). Ben benieuwd. Meestal moet ik nog een keer terugkomen voor een 2e FM. Ik hoop maar dat het deze keer goed uitkomt (timing IUI), want bij ons doen ze geen inseminatie in het weekend. Stom eigenlijk hoor, dat misschien zaterdag/zondag de beste dag is, maar dat ze dan niets doen. Weer een verloren IUI, dus weer een poging minder! Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen. Jo, ik wens je veel succes en ik blijf je volgen hoor!

@Suus...welkom op dit forum. Je ziet het, (helaas) genoeg lotgenoten hier om ervaringen, tips en gevoelens met elkaar te delen. Heel veel succes met alles en ik hoop dat je wens snel mag uitkomen.

Groetjes Wannabe a Mom

Hallo meiden,

Hoe gaat het met iedereen? Is het allemaal nog een beetje vol te houden? Hier nog rustig aan het wachten....

@Suus: Welkom op de site, jeetje alweer 5 jaar bezig. Ben je nu pas  naar de dokter gegaan of hebben jullie al eerder onderzoeken gehad? Als je normaal een eisprong hebt, hoef je niet bang te zijn dat er nu geen eitje zit hoor! Bij mij waren het de  1e keer 2 eitjes en de 2e keer was het eitje op dag 10 al goed ipv op dag 14! Dus clomid stimuleert het allemaal een beetje! Heel veel succes, hou je ons op de hoogte wat eruit gekomen is?

@Jo: Ik hoop ook dat het met IUI gaat lukken, IVF is toch weer zwaarder naar mijn idee! Maar soms denk ik......wat heeft het nog voor nut om met IUI door te gaan. We zijn wel positief, maar als het al 4 x mislukt is........... heb jij nu morgen weer IUI of pas volgende week dinsdag? Anders alvast heel veel succes!

@Wijstje: Heb jij al nieuws? Wanneer kunnen jullie voor een 1e afspraak terecht?

@Wannabe a mom: Bij ons in het zh doen ze ook geen IUI in het weekend. Lastig he? Daardoor ben ik al een keer te laat geinsemineerd, toen moesten we dus de avond daarvoor ook zelf klussen en was de spermakwaliteit dus niet echt best! ik hoop voor jou dat de timing wel goed is! Succes alvast!

Groetjes toitoi

@jo het geeft niet maar om antwoord te geven op je vraag of ik normaal wel eisprong heb, de ene keer wel en de andere keer niet.

verder ben ik ff de vrage van de anderen kwijt maar voor de algemene informatie, ik ben al 5 jaar bezig en loop al 5 jaar bij diverse gyns, iedere keer kreeg ik het delsel op de neus met het bericht dat ik te jong of te zwaar was voor IUI
we hadden de hoop opgegeven en nu kwam ik terecht bij een vrouwelijke gyn omdat mijn menstruatie al 2 keer niet was opgetreden, toen kreeg ik eerst een bleodonderzoek wat helemaal goed was en daarna een HSG wat na doorspuiten van een van de eileiders ook geod was en we kregen groen licht.
toen hebbik eerst 10 dagen lang 2 keer per dag provera geslikt om ongesteld te worden daarna ben ik gelijk op 100mg clomid gezet gedurende 5 dagen.

en nu aanstaande donderdag dus voor een echo om te kijken of er eitjes zijn en af te spreken wanneer de inseminatie is ook bij ons doen ze helaas in t weekend geen IUI
dus hoop maar dat ik niet voor maandag een eisprog ga krijgen.
anders is de eerste poging gelijk niet goed.

maak me erg veel zorgen om de echo
ik hoop dat er eitjes zijn en dat wel dan maandag of dinsdag kunnen insemineren

Ik ben vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest voor mijn eerste FM voor de derde IUI poging. Ik heb twee eitjes...eentje van 10mm en eentje van 11mm. Zoals ook bij de voorgaande keren, moeten ze dus nog flink groeien. Donderdagochtend moet ik weer terug voor een tweede echo. Als ze (of eentje) 15mm zijn, dan plannen ze de IUI op maandag. Zo niet, dan waarschijnlijk op dinsdag.

We hebben het er nog over gehad om de volgende keer pas op cyclusdag 12 of 13 een echo te laten maken. Het is nu een paar keer gebleken dat op dag 10 de eitjes ongeveeer 10 à 11mm zijn. Het is onzin om dan al een echo te maken. Zo hoef je niet onnodig vaak langs te komen. Dat laatste zou wel fijn zijn, want wat moet ik nu weer verzinnen om donderdag later te beginnen? Het is dus weer afwachten en hopen dat de eitjes flink gaan groeien!

Terug
Bovenaan