Starten met IUI

Hoi allemaal,

Er moet me toch even iets anders van het hart ook. Als ik dat hier zo allemaal lees, lijkt die hele MM in Nederland toch niet altijd zo fijn geregeld. Ik woon in Belgie en dus in behandeling in Antwerpen en ik moet zeggen dat ik blij ben dat het bij ons iets beter georganiseerd is. Ik heb bv. steeds dezelfde gyn, dat is gewoon jouw behandelende arts. Geen gewissel, geen gedoe. Ik kan ook op gekke uren terecht zodat ik niet hoef te verletten op het werk. Wel handig want bazen kunnen daar wel eens op afknappen. Ook krijg ik verschillende echo's en bloedprikken zodat ze een beter beeld krijgen. Ik snap niet dat sommigen onder jullie maar 1 echo krijgen en aan de hand daarvan wordt dan de IUI bepaald. Dat kan toch niet? Ook kan ik in het weekend terecht voor IUI. Het zou toch niet mogen kunnen dat omdat je eisprong nu net in het weekend valt dat je dan een hele maand maar gewoon moet wachten. Alsof het zo al niet lang genoeg duurt. Ik heb echt medelijden met jullie als ik deze verhalen soms lees. En ik begin te begrijpen dat Nederlanders naar hier komen afgezakt.

Gisteren heb ik bloed laten prikken en vanmorgen een echo gehad. Een eitje van 15.5-16mm. De gyn zei om dan ook meteen nog eens bloed te laten prikken omdat hij wil vermijden dat we te laat zijn zoals vorige maand. (mijn cyclus heeft blijkbaar bokkesprongen). Vanavond weer bellen voor de uitslag en dan waarschijnlijk morgen nog eens een bloedprik. De gyn verwacht dat de IUI dan voor in het weekend zal zijn.

Ik wens iedereen heel veel succes en hopelijk snel een keertje goed nieuws.

Groetjes,
Nina

Hallo meiden,

Daar ben ik weer, een paar dagen niet geweest en er staan weer diverse berichtjes in, leuk om te lezen.

@Jo, jammer dat er maar 1 eitjes zat, maar goed 1 is beter dan geen zullen we maar zeggen. Slijmvlies al 5,6 mm dat is veel, was bij mij altijd niet zo heel goed, maar 4,5-5 mm op dag 9-10 en dan had ik al een eitje van 20 mm, dus ik heb ook een beetje het idee dat het daar aan ligt, dat het eitje zich niet goed kan nestelen. Dat wil ik ook zeker gaan zeggen tegen de gyn waar we straks mee verder gaan voor IVF. Grappig dat jij in Veghel gewoond hebt, woon je daar nog steeds in de buurt? Ik heb vanmiddag m'n laatste bezoek bij gyn in Veghel en dan gaan we verder bij het vruchtbaarheidskliniek in Elsendorp.

@Wannebeamom, wat raar dat ze geen inseminatie in 't weekend doen, dan zou je ooit over moeten slaan als je eisprong in 't weekend is, echt stom. Ik heb wel ooit een inseminatie gehad op zondag. Raar het, dat dat overal anders is.

@Toitoi, hoe is het met jou. Is het een beetje vol te houden op 't wachtbankje? Wanneer is je nod? Voel je al iets, of is dat nog te vlug? Spannend zeg. Ik duim voor je.

@Scorpio, ik begin ook te twijfelen aan het medisch gedoe omtrent zwanger worden in Nederland. Het fijnste is als je steeds dezelfde gyn hebt, die kent je verhaal, die ken jou etc. Fijn voor jou dat het bij jullie gelukkig anders is. En dan nog maar niet te spreken over het feit dat je bij veel verzekeringsmaatschappijen maar 3x IVF/ICSI krijgt, anders moet je het zelf betalen, is toch niet normaal. Dus mensen die het niet kunnen betalen zijn na 3x als ze dan nog niet zwanger zijn klaar, niet omdat hun dat willen, maar omdat dat nou eenmaal zo bepaald is, echt belachelijk, maar ja wat doen we eraan. Succes met je IUI.

Wij hebben op 5 december een intake gesprek bij de vruchtbaarheidskliniek in Elsendorp. Dat is de 3e week van m'n cyclus. Vandaag afrondend gesprek bij m'n eigen gyn (in Veghel doen ze geen IVF vandaar dat ik daar niet verder kan). Ik had nog voor 5 dagen clomid in huis dus dat ben ik nu ook maar aan 't slikken, we doen dan deze maand geen IUI, maar dan gaan we maar weer zelf aan de slag deze keer, ik wil ook geen maand overslaan. Zou mooi zijn als ik nu een jaar na de miskraam "spontaan" zwanger zou worden. Dan zal ik wel moeten wachten of ik ongi wordt of niet voordat ze in Elsendorp verder gaan. IVF zal dan wel ergens eind december zijn of zo. Ik vind het wel allemaal spannend, en ik hoop dat ik het allemaal aan kan want het zal wel zwaar worden. Ik zie ook best wel op tegen zo'n punctie... Maar goed, ik moet me er nog maar niet teveel mee bezig houden, dat ondergaan we tegen die tijd wel, een vrouwenlichaam kan veel hebben....

Nou meiden, succes allemaal met follikelmetingen, wachten etc.

Liefs Wijstje.

Hoi meiden,

Hier even een update nav mijn gesprek met m'n gyn in Veghel vandaag. Zou afsluitend gesprek zijn omdat wij nu naar het traject IVF of ICSI gaan bij Geertgen in Elsendorp, heb daar op 5 december een intakegesprek en dan gaan we kijken wat te doen IVF of ICSI.

M'n gyn in Veghel was heel aardig en dacht echt mee. Ik ben op dag 3 gewoon begonnen met clomid (zit nu op dag 5 van m'n cyclus), baat het niet dan schaadt het niet. Ze vroeg of we nog een keer IUI zouden moeten doen, maar we willen het deze maand "gewoon" proberen, dus even geen IUI en dan intakegesprek afwachten, dat vond ze een heel goed idee. Ze wil wel een follikelmeting doen zodat we ongeveer weten wanneer m'n eisprong zal zijn en dus ook weten wanneer we het beste kunnen klussen. A.s. vrijdag is m'n eerste meting, dan is het dag 8 ben de vorige keren op dag 9 geweest en toen was het eitje al 18 en soms zelfs al 20 mm. Ze gaan dan het dossier opsturen naar Geertgen zodat ze daar weten hoe en wat als ik er 5 december naar toe mag. Ze zullen dan toch eerst afwachten of ik ongi wordt of niet voordat we met een behandeling gaan beginnen. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik deze keer (voor IVF/ICSI) zwanger wordt, wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik ga er maar niet vanuit, dan valt het ook niet al te erg tegen. Ik weet nou in ieder geval dat we verder gaan, dat geeft wel wat rust.

Na m'n 2e, 3e en 4e IUI was ik toch wel positief en ik heb er natuurlijk ook wel positieve verhalen over gehoord (dat vrouwen er toch zwanger door worden), maar op de een of andere manier denk ik toch dat wij daardoor niet zwanger zouden worden. Ik weet niet waarom, maar dat gevoel heb ik wel af en toe gehad.

Dus deze maand even niet al teveel gedoe en even een beetje rust dan kunnen we er tegenaan de volgende keer (als dat dan nog nodig is).

Nou, jullie zijn weer op de hoogte, tot snel maar weer.

Liefs Wijstje.

He meis,

Nog even een hart onder de riem vanuit hier........
Spannende tijden breken aan, maar wie weet wat deze rust maand voor je doet!
Dat de clomid maar lekker zijn werk gaat doen en dan............
Vind je erg positief overkomen hoor, knap! Te bedenken dat we vorig jaar in hetzelfde schuitje zaten.......
Maar goed, wel allebei een heerlijke dochter om van te genieten! Natuurlijk stilt dat het verdriet niet altijd, maar ik denk dat ik wel zeker weet dat je dochtertje altijd weer een glimlach op je gezicht tevoorschijn kan krijgen!
Ga vol goede moed door met duimen, dat je dit wonder nog een keertje mee kan maken en dan een mooi broertje of zusje voor je kleintje op de wereld kan gaan zetten,

Ik denk aan je meis,

Dikke kus Rimke

Hoi meiden,

Morgen krijg ik de eerste IUI. Gisteren met de gyn gebeld en nog 's avonds pregnyl prik gekregen. Auw, niet genoeg gewreven en nu dus een pijnlijke plek. Nou ja, gaat wel weer weg. Morgen moet ik om 7 uur al het potje binnenleveren en om 8 uur wordt ik in de gyn zijn wachtkamer verwacht. Dat wordt dus vroeg opstaan want nog eindje rijden naar het ziekenhuis en hopen dat er geen file is. Ben eens benieuwd. Mijn man is er volledig van overtuigd dat het deze keer ook weer van de eerste keer raak gaat zijn maar ik ben wel iets minder positief. Je weet natuurlijk nooit maar dat zou wel erg veel geluk zijn denk ik.

@suusjuh: probeer om een beetje kalm te blijven, het valt allemaal best mee. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo goed voor je is als je je te druk maakt. Ik weet dat het gemakkelijk gezegd is,maar toch proberen hoor. Veel succes alvast

@wijstje: He meid, balen dat het niet gelukt is maar ik duim alvast voor je IVF. Ik hoop echt dat dat lukt, als het deze maand natuurlijk zo niet lukt he.

@toitoi: hoe gaat het op het wachtbankje? Wanneer verwacht jij nou je nod? Ik moet na de IUI morgen 14 dagen wachten en als ik dan niet ongesteld ben moet ik bloed laten prikken en weet ik meteen of ik zwanger ben of niet. Vorige keer was ik 13 dagen na de eisprong ongi. Nu zou dat dan op 4 december zijn maar als ik mijn "normale" cyclus volg verwacht ik mijn nod maar eerst op 6 december. Het wordt dus nog spannend.

Ik denk wel dat ik na de IUI even verdwijn van het forum zodat ik me er niet teveel op concentreer want dan gaat de tijd zo langzaam.

Veel succes allemaal!

Nina

Ik heb vanochtend mijn tweede FM gehad. Er waren dinsdag twee eitjes te zien (en wat kleine eitjes); vandaag kon ze echter maar ééntje vinden. Ze had er zowiezo problemen mee om ze goed zichtbaar te krijgen. Die ene is nu 13,5mm. Niet echt groot, hè. Dus in plaats van maandag, krijg ik nu dinsdag de inseminatie. Zondagavond moet ik de pregnylinjectie zetten. Omdat mijn eitjes niet erg goed groeien, zal de dosis volgende keer waarschijnlijk wel verhoogd worden. Wat dat betreft zou er eigenlijk na elke IUI een evaluatiegesprek moeten plaatvinden, vind je niet? Dan hadden ze deze keer  de dosis al kunnen opvoeren. De pogingen die je vergoed krijgt (IUI/IVF etc.) zijn al zo spaarzaam!

Als deze poging ook mislukt krijg ik eerst een evaluatiegesprek. Die afspraak heb ik alvast maar gemaakt. Als het niet nodig is (wat ik natuurlijk hoop) kan ik het altijd nog cancelen.

Tot later!

meiden goed nieuws heb vanmorgen mn Fm gehad en had links een heel groot eitje van 25mm mn baarmoederslijmvlies was 7.6 mm
eitje stond op springen dus hoef geen pregnyl moet vandaag een ovu test doen en als die positief is dan heb ik morgen mn eerste IUI

ben zo blij meiden nu is het natuurlijk nog afw88 of mn ei vandaag springt ik denk het wel want heb al de hele dag links steken.

spannend he.

je had gelijk scorpio ik moet me niet te druk maken

ik hou jullie op de hoogte.

Terug
Bovenaan