Starten met IUI

Hoi Meiden,

Het is al lang geleden dat ik hier op dit forum was.
Mijn man en ik hebben 4 keer geprobeerd om zwanger te raken middels IUI. De reden hiervoor bij ons was dat het aantal zaadjes plus de snelheid/kwaliteit minimaal was.
Alle 4 de keren mislukte de pogingen en we besloten even een time-out te nemen om geestelijk en lichamelijk even bij te tanken. Daarbij stond onze vakantie voor de deur en daar wilde we echt van gaan genieten.
Ondertussen zochten we ons suf op internet en alles wat je lees wat schijnt te helpen grijp je met twee handen aan.
Zo kochten we via internet; Proxeed: dit zijn zakjes poeder die de kwaliteit plus aantal van het zaad schijnt te verhogen. Niet goedkoop, maar goed we hebben het gekocht.
Daarbij las is dat Lycopeen ( zit ook in tomaten en meloen ) ook goed is. Dus lycopeentabeletten gekocht bij het kruidvat en meteen maar vistabletten en multivit. voor de man meegenomen; dit laatste schijnt ook te helpen.
Voor mezelf had ik foliumzuur gepakt met vitaminen erin.
Gelukkig was het zomer en dan smaken de meloenen en tomaten des te lekkerder........
We waren echt eens benieuwd of de zaaduitslag was veranderd zodra we weer gingen starten.
De eerste maand pauze hebben we te laat geklust; ik had echt ff geen zin. Viel me zwaar dat we waren gestopt. Maar na een paar weken voelde en merkte ik de rust en dat deed me heel erg goed.
De volgende maand hebben we veel plezier beleefd met klussen.
Twee weken later werden we zeer zeer zeer aangenaam verast ! Ik bleek zwanger te zijn; twee dagen voor mijn verjaardag. Het mooiste kado ooit.
We konden het niet geloven dat het echt zo zou zijn maar met de 6 weken echo zagen we dat alles goed was; we waren toch echt zwanger !
Inmiddels ben ik 17 weken zwanger en alles gaat prima.
De arts spreekt van een wonder.
Of al onze inspanningen hebben geholpen............dat zullen we nooit weten.

Waarom schrijf ik jullie dit alles ? Ten eerst om jullie misschien een tip te geven.....wie weet helpt het bij meer mensen en ten tweede om jullie heel erg veel steun, kracht, doorzettingsvermogen en moed te wensen en hopelijk een klein beetje hoopje te geven.

Voor jullie allemaal een dikke knuffel en ik hoop oprecht dat ook jullie snel zwanger mogen zijn van een mooi wondertje !!

Liefs, Sylvia

Hey meiden,

Wij hebben deze week maar weer zelf geklust, viel niet mee moet ik zeggen. Zondag en dinsdag hadden we geklust en zou eigenlijk gisteren moeten volgens de gyn om de eisprong zeker mee te pikken, maar dat is er gister niet van gekomen. Ik baalde er gruwelijk van omdat ik gisteren pijn recht had. Nou maar hopen dat die zaadjes van dinsdag er nog zaten, anders ben ik bang dat we te vroeg geklust hebben en het dus deze maand (zonder IUI en in afwachting van intake voor IVF/ICSI) ook weer niks word. Volgende week heb ik een hele drukke week op 't werk, nog een examen voor de boeg, veel werken, sinterklaas en zo en vrijdag intakegesprek, ik ben benieuwd..... Ik ga er maar vanuit dat het ook deze maand weer niks is.

Even een vraag, slikken jullie ook elke foliumzuur? Ik doe dat nu dus al 2 jaar en vraag me af of dat wel goed is. Maar ja, ik weet natuurlijk niet wanneer ik zwanger ben, daarom durf ik er niet mee te stoppen.
Ik hoor het graag van jullie.

@Suus, spannend die laatste wachtweek, ik hoop dat dat misselijk gevoel een goed teken is.

@Sylvia, gefeliciteerd met je zwangerschap, echt super. Maakt niet uit of de dingen die je gedaan hebt daaraan mee geholpen hebben, als je er rustig van werd en je uiteindelijk zwanger bent geworden, da's het belangrijkste. Echt leuk, geniet ervan.

Liefs Wijstje

@wijstje:

ik slik ook vanaf 25 oktober foliumzuur elke dag kan geen kwaad verder als je t al zo lang slikt is alleen maar goed voor als het dalijk eindelijk raak is :)

liefs suus

Wijstje hoe gaat het met je?
Geen zorgen maken om foliumzuur, dat is gewoon vitamine en zolang je de normale hoeveelheid slikt kan je dat gewoon blijven gebruiken. Ik heb het zelf van jan 2006 t/m okt 2008 geslikt, dus bijna 3 jaar. Ik heb het toen nog nagevraagd bij de gyn en het kon geen kwaad.

Sylvia ik weet dat je het goed bedoeld, maar het was wel zou eerlijk geweest om er ook bij te vermelden dat je in totaal maar iets van een jaar bent bezig geweest om zwanger te worden. Wnat nu klinkt het alsof je jaren bent bezig geweest en dat het met eenb paar vitamine goed is gekomen en dat geeft een nogal vertekend beeld.
Fijn dat het verder goed gaat met je zwangerschap.

Suusje heel veel succes met deze laatste wachtweek. De tweede week is altijd het moeilijkste he?

Wanna be a mom ik hoop dat het idd 3x scheepsrecht is voor jullie. Ook fijn dat het deze keer gewoon lekker ging. Dat geeft meteen een beter gevoel.

Meiden ook al schrijf ik hier weinig ik blijf jullie volgen en met jullie meeleven. Heel veel succes met de wachtweken en de behandelingen. En ik hoop dat juulie me snel mogen volgen.

Hey DeeDee,

Bedankt voor je berichtje. Leuk dat je ons nog blijft volgen. Ik kan me voorstellen dat je daar niet altijd zin in hebt en er ook soms niet aan denkt, je bent toch met andere dingen bezig. Hoe gaat het verder me je? Nog misselijk of niet meer?
Hoe ver ben je nu?

Liefs Wijstje.

Wijstje tuurlijk blijf ik aan jullie denken.
Daarnaast is er een vriendin van mij bezig met IUI en een andere vriendin heeft net een terugplaatsing van een cryo gehad, dus ik blijf er toch wel mee bezig hoor.
Ik heb hier op het forum veel steun gehad zelfs van mensen die ondertussen wel zwanger waren geworden en ik hoop dat voor jullie ook te kunnen doen.

Ik ben ondertussen ruim 17 weken zwanger en krijg dus over 3 weken m'n 20 weken echo. Ik hoop zo dat alles goed is daarbinnen. Deze week heb ik voor het eerst de kleine gevoeld. Echt een heel speciaal moment.

Ik probeer in elk geval elke week hier even te lezen hoe het met jullie gaat.
Af en toe laat ik wel even weten dat ik er ben en dat ik met jullie mee leef.

Terug
Bovenaan