Starten met IUI

heeey deedee,

idd de laatste wachtweek is het ergste
nog ff doorbijten ben zo benieuwd ga maandag de test vast kopen en dan laten liggen tot vrijdag gelukkig hebben mijn man en ik beide vrij die dag dus ben niet alleen dan voor t geval het toch negatief is.

liefs suus

Hoi Meiden,

Sorry dat ik niets meer van mij heb laten horen de afgelopen weken. Maar ik wil even meer afstand nemen van het "zwanger worden". Ik zal dan ook niet meer regelmatig schrijven hier. Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen voor de toekomst!

Groetjes toitoi

PS: Ik ben vrijdag ook weer ongesteld geworden na IUI  5.

Hey ToiToi,

Fijn dat je even een berichtje achter gelaten hebt. Ik snap helaas precies hoe je je voelt en ik wil je even laten weten dat ik aan je denk. Wat ontzettend klote zeg, sorry dat ik het zo zeg, maar het is gewoon niet anders.

Ik snap ook heel goed dat je even afstand wilt nemen en dat je daarom de komende tijd niet veel hier zult zijn.

Heel veel sterkte meid. Je kunt je hart hier altijd luchten, dat weet je. En ik hoop gewoon dat je heel snel zwanger mag worden. Laat dan zeker iets van je horen.

Liefs Wijstje.

Hai Meiden,

Wat is het hier rustig...
Ook van mijn kant trouwens, heb bewust wat afstand genomen in de wachtweken en dat gaat eigenlijk best goed. Natuurlijk denk je er af en toe wel aan, maar niet meer de hele dag. Nu maar hopen dat het helpt .

Ik ben inmiddels in de 2e wachtweek aanbeland en die duurt meestal maar een paar dagen, dan word ik al ongesteld. Officieel is mijn NOD dinsdag 9 december, maar ik verwacht dit weekend alweer de RD tegen te komen. Ik hoop natuurlijk dat ze uitblijven, maar ja, ik voel nog niks.... Ik weet 't, het zegt niks, maar ik ga er liever vanuit dat het niet gelukt is, anders valt 't zo tegen, he?

Verder heb ik maandag een pre-operatie gesprek  gehad met anasthesist.Als ik weer ongi word dan gaan ze een kijkoperatie doen.  Ik hoop natuurlijk dat 't niet  nodig zal zijn, het klinkt allemaal niet zo fijn.  

@ suus: hoe gaat 't? Nog 2 dagen, he? Voel je al wat?

@ wijstje:  gaat 't wachten op IVF een beetje? Dat  wachten duurt altijd zo lang he?  

@ wannabeamom: hoe is't  bij jou? De eerste wachtweek goed gegaan?

@ toitoi: ik snap 't wel hoor, heb er zelf ook niet altijd behoefte aan om te reageren, maar dat moet toch gewoon kunnen hier? Iedereen doet waar hij zich prettig bij voelt.

groetjes,
Jo  

Hallo, hier weer een kleine up-date van mij.
Zou vandaag om 12.00 uur het HSG onderzoek krijgen. Gisteravond netjes mijn 2 tabletten van de kuur geslikt die ik moest innemen voor evt. ontstekingen te voorkomen. Ben ik vandaag naar 2 dagen weer aan het vloeien gegaan. Minimaal maar het onderzoek is afgeblazen. Moet nu maandag komen. Daarna deze maand de spuitinstructie en rond het nieuwe jaar beginnen aan de eerste IUI. Als er na 3 maanden geen zwangerschap is dan krijg ik een kijkoperatie.

Jo, er komt weer een spannende tijd, ik zal voor je duimen dat de RD uitblijven.

Wijstje heel veel succes. Hopelijk slaat de IVF volgend jaar snel aan.

Groetjes Linda

Hey meiden,

Fijn dat jullie er weer zijn, geeft niks hoor om af en toe wat afstand te nemen, dat is namelijk ook wel eens fijn he?

@Jo, spannend he, die 2e wachtweek en die duurt voor mijn gevoel ook altijd veel te lang, bij jou meestal niet dus dat is wel fijn. Ik hoop zo voor jullie dat het deze keer gelukt mag zijn, een goed bericht kunnen we allemaal wel weer gebruiken. Zet 'm op he die laatste week en hou ons op de hoogte.

@Linda, balen dat die HSG niet door ging, heb je je daarop voorbereid...... Hoe kan het dan dat je weer aan 't vloeien bent? Ik hoop dat jullie gauw met de volgende poging kunnen beginnen.

Hier gaat het wel. Morgen intake gesprek, ik ben wel benieuwd. Het dossier van ziekennhuis Veghel hebben ze al ontvangen, dus dat is er in ieder geval op tijd. Vrijdag 12 december is m'n nod dus nu zullen ze toch nog niks doen, ik denk pas bellen als ik ongi geworden ben en dan gesprek of zo, ik heb echt geen idee. Maar dit jaar zal het wel geen behandeling meer worden. Ik heb namelijk ergens gelezen dat dan eerste je normale cyclus stilgelegd moet worden en je dus met hormonen moet beginnen. Ik wacht het maar af. Op zich gaat het wachten wel. En ik moest zeggen dat ik er nu ook niet zoveel mee bezig ben, wel met het gesprek, maar niet met het feit dat ik weer op het wachtbankje zit. Dat komt misschien omdat ik weet dat er nu weer wat gaat gebeuren. Het mooiste zou zijn dat ik nu spontaan zwanger zou zijn, maar daar ga ik maar niet vanuit, om mezelf te beschermen tegen een grote teleurstelling. Die hebben we de laatste paar jaar al diverse malen gehad.

Meiden heel veel succes en laat af en toe een berichtje achter, als je daar zin in hebt.

Dikke kus Wijstje.

ha meiden,

de laatste helse wachtdag en dan testen nog geen tekenen van de RD vooral in de avond misselijk.
en hele gevoelige tepels maar dat kan ook komen doordat de ongi er aan komt.
ik ga er van uit dat de test morgen negatief is dan kan het alleen maar meevallen.
maar t blijft spannend.
gelukkig moet ik vandaag werken en moet ik vanvond voor zwarte piet spelen.
heb ik tenminste wat afleiding.

alle andere meiden heel veel succes en ik hoop toch stiekum een beetje dat ik jullie goed nieuws kan brengen maar dat zal wel niet.

liefs suus

Hallo meiden, ik meld mij ook weer even. Ik heb even jullie berichten gelezen.  Ik loop een beetje  gelijk met Jo. Ik zit nu ook in de tweede wachtweek. Dit weekend verwacht ik ook  de RD en mijn testdag is ook 9 december.  Ik hoop zo dat de RD wegblijven.  Nu komt de spanning weer. Dan draaien mijn hersenen overuren. Voel ik nu die  vervelende ongi buikpijn of is het toch iets anders. Op het laatst ben je bang om naar het toilet te gaan...  Mijn vriend zit nu in Amerika voor zijn werk.  Hij komt zaterdag pas terug.  Bij de laatste twee IUI behandelingen werd ik ongi op cyclusdag 27. Morgen dus! Het zal wel balen zijn dat ik én ongi ben geworden én dat hij me niet kan troosten! Maar ja, ik denk maar zo....daar word ik weer sterker van!  

Het is een erg hectische tijd, want misschien dat we volgend jaar september naar Amerika gaan...voor 3  jaar! Mijn vriend is aanbevolen om bij een belangrijk project te gaan werken. Daar werkt hij nu ook al bij, alleen in een andere funcite.  Het is iets wat wij al zo lang willen (lees 11 jaar) en nu komt  het moment dat onze  'andere' wens in vervulling gaat. Hoezo goede timing .... Dus we zijn  druk bezig met informatie verzamelen bij de zorg/verzekeringsmaatschappijen. Als het nodig is (wat ik niet hoop) dan kunnen we ook wat later gaan of dat mijn vriend  alvast vooruit gaat en terugkomt  tijdens de IUI behandelingen.  Wat een gedoe hè! Ik heb me voorgenomen om me daar dit nog niet druk om te maken. Eerst ons eigen 'projectje'  maar en dan zien we wel weer.  

Maar goed inmiddels is het weer een lang verhaal geworden.  

@Jo...hoe is het met je? Ook last van spanningen of laat je het gewoon over je heen komen? Ik hoop zo dat goed komt met ons!

@Wijstje...alles goed met je? Ben je zenuwachtig voor het gesprek? In ieder geval heel veel succes!

@Suus...tja die Suus gaat goed...nog één wachtdag en dan..... Meid ik hoop het zo voor je. Ik duim me helemaal suf, maar dat heb ik voor je over. Good luck!!

Terug
Bovenaan