Starten met IUI

Bye bye poging nummer drie! Wat is dat toch, waarom wil het niet lukken? Ik heb gisterenavond een dipje gehad. Mijn vriend zit in het buitenland en dan is het niet leuk als je IUI weer is mislukt. Gelukkig belde hij 's avonds en konden we er over praten. Ons gesprek deed me goed. Ik kijk al uit naar zaterdag, want dan komt hij weer thuis. Volgende week dinsdag hebben we een evaluatiegesprek bij de gyn. Ik heb een lijstje gemaakt met vragen. Elke keer als er iets in me opkwam heb ik het maar opgeschreven. Zo kan ik niets vergeten. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Meer onderzoeken? Ophogen van Puregon? Kijkoperatie? Ik laat het maar gewoon over me heen komen, want ik heb het toch niet in de hand. Ik moet vertrouwen hebben op hun kennis en ervaring.

Nu gewoon weer werken, happy face opzetten en vanavond naar een verjaardag. Nee, niet die van Sinterklaas.....

@Suus en Jo....Balen hè! Ik weet er alles van, nu ik ook weer van het wachtbankje af ben. We laten de moed niet zakken en we blijven hopen!

@Linda...vervelend hè, dat geregel op je werk. Dat zijn zorgen die je er eigenlijk niet bij wilt hebben. Welk merk is dat van die tarwekiemoliecapsules? Ik wil dat ook wel een sproberen; baat het niet schaadt het niet, toch?

Iedereen die aan sinterklaas doet, heel veel plezier en de rest een fijn weekend gewenst!

Hallo

De tarwekiemoliecapsules zijn er in verschillende merken, Ik pak gewoon kruidvat merk. Er zitten er 90 in een potje. 3 per dag voor ongeveer 8 euro.
Zo dacht ik ook. Baat het niet schaadt het niet.

Suusjuh: sorry had je naam verkeerd gespeld.

Wanna be a mam: Jammer dat het mislukt is. Dan ben je ook nog alleen zonder je vriend. Dat is helemaal balen. Succes met de volgende IUI.

Verder iedereen een fijne sinterklaasavond. Ik heb weer avonddienst, tja dat heb je als je in de zorg werkt.

Groetjes LINDA

Hallo meiden,

Daar ben ik weer. Even niet geweest en er staan heel veel berichtjes in, wel leuk. Ik heb niet eerder tijd gehad om weer een berichtje achter te laten.

Vrijdag gesprek gehad bij Geertgen in Elsendorp. Het was een leuk gesprek. Het geeft een hele huiselijk sfeer als je daar binnenkomt, dat is wel fijn. De gyn heeft even naar m'n historie gekeken, aangezien ik 3x gewoon zwanger ben geworden waarvan 2 miskramen en 1 gezonde dochter. Hij bekeek ook hoe lang het elke keer duurde voordat ik zwanger werd, 1e keer na 5 maanden, 2e keer na 6 maanden en 3e keer na 8 maanden, dat is dus heel netjes. Na miskraam en cyste vorig jaar november is het nu precies een jaar later en nog geen zwangerschap. Voor hun is een jaar niks (dat snap ik op zich wel), maar wij zijn al 2 jaar "bezig". De gyn had een advies 2x  met bijstimulering (hormonen dus) en dan zelf mikken, daarna 4x IUI met bijstimullering, dat zou dus een half jaar in beslag gaan nemen. Tja, daar heb ik dus geen zin in, dat snappen jullie wel. Hij benadrukte wel dat dit maar getallen zijn en wij zelf mogen bepalen hoe en wat, wil ik niet mikken goed, geen IUI ook goed, dan gaan we meteen over op IVF. We hebben besloten om niet te gaan mikken en daar 1x IUI te proberen (krijg ik toch weer andere hormonen dan in 't ziekenhuis, dus dat wil ik nog wel proberen) lukt dit niet dan IVF. Die IUI zal dan dit jaar nog wel zijn en ben ik dan nog niet zwanger dan beginnen we in het nieuwe jaar met IVF. Ik zit nu op 't wachtbankje, vrijdag 12 december is m'n nod, ik ga er maar vanuit dat ik niet zwanger ben en dat we dan met IUI (5x keer) verder gaan.
Als ik ongi wordt moet ik bellen en dan afspraak maken op dag 3. Dat is op tijd voor IUI en zou ook op tijd zijn voor IVF als ik daar meteen voor zou kiezen. Het is wel een fijn gevoel dat wij mogen bepalen wat we hoe vaak doen, dat geeft wel wat rust.
Zo, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte.

@Jo, Suus en Wannebeamon, wat onzettend klote dat jullie ongi geworden zijn, echt vreselijk....... Ik had zo gehoopt dat er iemand een keer goed nieuws zou brengen. Dat zal dit jaar toch nog wel een keer gebeuren mag ik hopen.... Heel veel sterkte meiden, zeker als je mannetje er niet is en je het een beetje alleen moet doen. Ik wil jullie laten weten dat ik aan jullie denk.

Liefs en een hele dikke knuffel van Wijstje.

Hoi Meiden,

Na een druk Sinterklaasweekend, vandaag weer aan het werk en dus tijd om even hier te kijken hoe het gaat.
@ linda: lastig he, met werk. Ik heb het ze hier op mijn werk gewoon verteld, en gelukkig zijn ze erg begripvol! Dat lijkt me wel wat die tarwekiemolie, ga ik ook proberen!

@ wannabeamom: wat balen zeg! Jij ook al van het bankje af! En is je man inmiddels weer thuis of is het komende zaterdag dat hij thuiskomt? Maakt het wel extra moeilijk lijkt me! Ben benieuwd wat ze nu bij jou gaan doen. Bij mij gaan ze nu een kijkoperatie doen.
@ suusjuh: en jij ook al, bah! Moed weer verzamelen en door naar de volgende ronde!
@ wijstje: nieuwe mensen geeft toch ook nieuwe moed, of niet? Wel fijn dat ze jullie ook echt keuzes geven! Toch mooi dat je dit jaar nog een kans hebt via IUI! Bij ons zijn ze dicht tussen kerst en oud&nieuw, dus deze ronde moest ik sowiso overslaan.

Maar nu komt dat wel goed uit, want 15 december heb ik een kijkoperatie, dus dan is deze maand niet helemaal verloren. Hebben jullie ook een kijkoperatie gehad?

Zo, nu maar weer aan 't werk, succes allemaal!

dikke knuffel, Jo

Hallo,

Iedereen een goed sinterklaasweekend gehad.

Ik heb vandaag de HSG gehad. De voorbereidingen vond ik erger als toen de contrastvloeistof ingespoten werd. Na drie pogingen zat het slangetje op de goede plaats en kon ballonnetje gevuld worden met vloeistof. Dit was zeer irritant. Verder ging de contrastvloeistof meteen de buikholte in, alles was open. Dus daar was ik wel blij mee.

Oja, die tarwekiemolie capsules heb ik van kruidvatmerk en kosten 3 euro. Dan heb je er 100 in een potje. Deze zijn voor de bloedsomloop, dus ook goed voor de doorbloeding van de baarmoeder en eventueel innestelen. Ik had in ander berichtje geschreven voor de vruchtbaarheid. Sorry,foutje.

Woensdag nog de spuitinstructie en dan de rest van de maand weer rust tot 1 januari, dan is ongeveer mijn menstruatie weer. Dan kunnen we eindelijk beginnen, na 2 maanden.

Iederren verder maar weer succes.

Groetjes Linda  

Hallo meiden,

@Jo, nieuwe mensen geeft inderdaad weer nieuwe moed en dat kunnen we na 2 jaar wel gebruiken, toch? Het is echt fijn dat ze ons de keuze laten hoe vaak we willen mikken, IUI willen voordat we naar IVF gaan, heb je tenminste het idee dat je wat inspraak hebt en dat er naar je geluisterd wordt. Een kijkoperatie heb ik niet gehad, alleen HSG en die was goed.

@Linda, ik ben vanmiddag bij Kruidvat geweest en kon geen tarwekiemoliecapsules vinden, wat voor kleur verpakking is het? Ik zou het op zich namelijk wel een keer willen proberen, in het kader van: baat het niet dan schaadt het niet....Heb natuurlijk ook naar vruchtbaarheid gekeken en niet naar bloedsomloop, dus ik ga van de week nog eens kijken.

Meiden, succes met alles en tot snel maar weer.

Liefs Wijstje.

Hier weer een update....

Gisterenzijn we naar het ziekenhuis geweest voor een evaluatiegesprek. Wij zijn het allemaal met elkaar eens dat er eerst een kijkoperatie gaat plaatvinden voordat we verder gaan met de IUI behandelingen. Gisteren ben ik al gelijk naar de afdeling anesthesie en opname geweest voor een intake gesprek en het invullen van formulieren. Als het goed is word ik rond oud & nieuw ongi en dan kan ik bellen voor een afspraak voor de operatie. Na de menstruatie en voor de eisprong. Ik verwacht ergens tussen 8 januari en 13 januari.

Ik zie wel een beetje tegen de narcose op. Ik ben 3 jaar geleden aan een hernia geopereerd en ben toen zo ontzettend ziek geweest van de narcose. Ik hoop dat het dit keer mee zal vallen. Verder moet ik het maar over me heen laten komen. Ik weet nu al dat ik me tegen die tijd zenuwachtig ga maken, maar ja...het moet nu eenmaal gebeuren. Ik wil weten hoe het er van binnen uitziet voordat we verder gaan. Anders zijn het misschien wel 'verloren pogingen' en die zijn me toch iets te kostbaar!

Als na de operatie blijkt dat alles goed is, dan gaan we verder met IUI. We schuiven de eerste echo een paar dagen op. In plaats van de 10e cyclusdag krijg ik dan op de 12e of 13e dag de eerste echo. Voorheen was op de eerste echo meestal een follikel te zien van 11mm, wat nog aan de kleine kant is. Daarom heeft het niet zo veel zin om deze meting op de 10e dag te doen. Maar goed, eerst de kijkoperatie en dan zien we weer verder.

Nu breekt er een rustmaand aan. Volgende week dinsdag gaan we op vakantie naar New York. Heerlijk, lekker weg met zijn tweetjes, kerst vieren in deze mooie stad en dan de 27e weer naar huis. Ik ga proberen om al mijn zorgen opzij te zetten en er intens van te genieten.

Tot later!

Dag meiden,

Ja, weeral een tijdje geleden maar het is ook redelijk druk geweest en wilde even niet de hele tijd alle verhalen moeten lezen en me niet te veel focussen op wat ik wel of niet zou voelen.
Maar in tegenstelling tot de eerste keer dat we met IUI te maken kregen is het deze keer niet van de eerste keer gelukt. Als de RD's niet gearriveerd waren op 5/12 moest ik 's morgens bloed laten trekken. Dus ik 5/12 vol goede moed naar het ziekenhuis maar in de voormiddag had ik ook wat bruin slijmerig verlies en wist ik eigenlijk al hoe laat het was. Nu ja, 's avonds gebeld voor de zekerheid en daar was de uitslag ook negatief. Pech, volgende keer beter.
Nu ben ik terug aan de clomid en 16/12 terug voor de eerste FM. Normaal heb ik dan net voor kerst de tweede IUI. Ben benieuwd.
Verder druk geweest met een dochter die meer ziek is dan ze naar school gaat.
Iedereen heel veel succes, ik volg jullie vaak wel maar schrijf niet altijd. Tot binnenkort.

Nina

Terug
Bovenaan