Starten met IUI

@Wijstje....hè, wat jammer nou. Tja,  je weet maar nooit en dan ga je er toch  een beetje  op hopen. Ik  zit nu in mijn rustmaand en in het ziekenhuis zeiden ze ook tegen mij, dat er 'gevallen' waren die in de rustmaand zwanger raakten.  Sterkte en probeer toch een beetje van de feestdagen te genieten.    

@suus....heel veel succes met je 2e IUI!

Ik ga op vakantie, dus ik zal de komende twee weken niet op dit forum komen. Even een kleine break, zonder spuiten, echo's, inseminaties en teleurstellingen. Ik zal pas na 28 december weer op het forum zijn. Weet wel, dat ik allemaal met jullie meeleef en ik blijf natuurlijk duimen voor jullie. Meiden, succes en tot over twee weekjes!

Hoi meiden,

Even een update van mijn kijkoperatie:

vanmorgen teruggekomen uit het ziekenhuis na de kijkoperatie gisteren. Ik moest vannacht blijven omdat het gisteren zo was uitgelopen dat ik pas om een uur of 6 geholpen werd. Daarna natuurlijk erg slap omdat ik al wel de hele dag nuchter was...
Van de narcose heb ik eigenlijk niks gemerkt, ben ook niet misselijk geweest acheraf. Misschien omdat ik juist zo lang nuchter was..

Beetje dubbel gevoel aan de uitslag overgehouden, ze hebben niet echt iets kunnen vinden. Paar hele kleine endometriose puntjes, verder was alles open. Dus geen reden gevonden waarom het zwanger worden niet lukt . Gelukkig ook niks gevonden wat zou betekenen dat het nooit zou lukken, dus beetje dubbel...
Heb nu alleen nog wat last van mijn buik, gisteren heel veel last gehad van het gas dat ze inspuiten om de buik om te blazen, dat trekt omhoog zodra je rechtop gaat zitten en dat doet echt pijn! Verder valt 't allemaal wel mee.

groetjes Jo

Hallo allemaal,

@Jo, fijn om te horen dat alles goed gegaan is en dat je niet misselijk bent van de narcose. Ik snap precies wat je bedoeld, van de ene kant ben je blij dat ze niks gevonden hebben waarom het niet lukt, maar van de  andere kant wil je gewoon een reden hebben waarom het maar niet lukt zodat ze er iets aan kunnen doen. Ik hoop echt dat 2009 voor ons een goed jaar zal zijn. Wat nu, dit jaar geen behandeling meer en in nieuwe jaar weer IUI?

@Wannebeamom, je zult misschien al wel weg zijn, maar een hele fijne vakantie. En wie weet.....

@Suusjuh, veel succes met je 2e IUI.

Ik ben maandag bij gyn geweest en toen ook begonnen met spuiten Gronol of zoiets. Maandag de 22e heb ik een afspraak voor FM, ik ben benieuwd of er dan wat te zien is. de IUI zal dan nog wel dit jaar zijn hoop ik.... Wat wachten maar weer af, doen de laatste 2 jaar niks anders.

Iedereen heel veel succes.

Liefs Wijstje.

ha meiden,

vandaag wederom 2e IUI gehad echter was deze weer ronduit kl*te

ze konden weer mn baarmoedermond niet vinden   en het zaad was nog slechter dan laatste keer terwijl we langer onthouding hadden gehad.

vorige keer was het 820 000 na 1,5 dag onthouding en deze keer was het 400 000 na 4 dagen onthouding.

uiteindelijk is er een andere arts bij gehaald om de inseminatie te doen omdat ze t niet kon vinden

en is er tevens gesproken over het feit dat als deze poging niet aanslaat we dan overgaan op IVF/ICSI omdat het zaad zo slecht is en dan zou ik in januari een geprek krijgen en ermee moeten beginnen.

tot zover niet veel positiefs hier

groetjes suus

Hoi meiden,

Morgen om kwart voor negen afspraak voor de 2de IUI. Dat is nog net op de valreep want vanaf woensdag sluit de afdeling tot 4 januari! Gisterenavond pregnyl spuit gehad. Ik heb er dit keer een goed gevoel bij dus ik ben razend benieuwd. Mijn deadline wordt dan 6 januari, drie koningen dag! Laat ons hopen dat het dit keer goed nieuws wordt.
@suusjuh: wat rot dat het zo slecht ging. Ik duim voor je. We lopen weer redelijk gelijk he? Ik hoop dat het toch gelukt is en mocht het toch niet zijn dan veel succes alvast met de IVF.

@allen: fijne kerstdagen en gezonde babies voor 2009.

Groetjes,
Nina

Hallo allemaal!

Ik heb de afgelopen maanden geschreven op een ander forum (VIVA), maar via een vriendin die in een vergelijkbaar schuitje als ik zit ben ik hier terecht gekomen. Als jullie het goed vinden, zou ik graag met jullie mee gaan schrijven. Ik zal om te beginnen "mijn verhaal" vertellen.

Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik werd toen een paar keer onregelmatig ongesteld, en daarna helemaal niet meer. Afgelopen voorjaar ben ik via de huisarts bij de gynaecoloog terecht gekomen. Na alle onderzoeken (incl. HSG ) heb ik na een kuur Duphaston een kuur  Clomid  (50 mg) gehad. Vervolgens regelmatig fm. Inmiddels drie Clomidronden achter de rug maar zonder het gewenste resultaat. Er groeide wel een eitje en er vond een eisprong plaats maar geen bevruchting. Nu heb ik - vanwege onze vakantie en de feestdagen - een rustmaand. In overleg met mijn arts gaan we - op basis van 4 negatieve slt's (alleen dood zaad) - begin volgend jaar starten met IUI.

Ik heb gemerkt veel steun te hebben aan het schrijven bij een forum. Alleen zitten bij mijn andere forum geen vrouwen die IUI doen. Ik wil daarom graag meelezen en meeschrijven met jullie topic. Ik moet nog bijlezen, dus weet nog niet al jullie verhalen. Hoop dat er ook succesverhalen zijn?

Als het wat jullie betreft oké is; tot de volgende keer!

Hallo meiden,

Nou, wat een gedoe, paar keer een berichtje getypt kreeg ik foutmelding, ik probeer het dus nog maar eens want volgens mij moet ie 't nu doen.

@Suusjuh, bijna testen, spannend, en dat nog wel op mijn verjaardag... Succes. Lukt het wachten een beetje?

@Nina, hoe gaat het wachten bij jou, kom je de tijd een beetje door.

@Kammie, welkom hier.

Hier even een update van mijn zijde. Ik heb 2e kerstdag m'n 5e IUI gehad (dit was echter de 1e IUI bij behandelcentrum Geertgen) van te voren heb ik gronol gespoten, dat ging op zich goed. 1e Kerstdag moest ik 's morgens pregnyl spuiten, dat is 12 uur eerder dan dat ik toen in Veghel in het ziekenhuis moest doen. Dit gaf me een beter gevoel moet ik zeggen. Ik was bang dat het zaad niet goed zou zijn na zo'n 1e kerstdag, de familie kwam bij ons eten en er is heel wat wijn op gegaan, maar er waren na bewerking toch nog 8 milj zaadcellen over.. Ze willen daar eigenlijk dat ik een paar keer IUI doe, maar ik heb er een beetje genoeg van, de kans dat je daarmee zwanger wordt is niet zo heel groot, het kan wel, maar goed, zul je net zien dat dat bij ons niet lukt met IUI. Dus is deze poging mislukt dan willen wij toch door voor IVF. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is, maar goed.
Ik zit nu dus ook weer op 't welbekende wachtbankje. Hoorde vandaag weer dat een neef van mij papa wordt, ach ja, hun allemaal wel, wanneer zijn wij aan de beurt?

Hoe is het verder met iedereen hier?

Ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling toe en natuurlijk een heel goed, gezond en ik hoop vruchtbaar 2009 dat wij nu maar eens aan de beurt mogen komen.

Succes.

Liefs en dikke knuffel van Wijstje.

Terug
Bovenaan