Starten met IUI

Hey meiden,

@Wannebeamom, wat heerlijk dat jullie er even tussenuit gaan met z'n tweeën en wie weet wat er in die rustmaand gebeurd, je zult niet de eerste zijn...ik hoop het voor je. En anders na je vakantie een kijkoperatie, dan weet je tenminste hoe en wat. Dan kun je ook verder. Bij mij hebben ze wel HSG gedaan, maar geen kijkoperatie, vreemd, maar ja, zo zie je maar weer dat het overal anders is. Mocht ik je niet meer "spreken" dan wens ik jullie een hele fijne vakantie toe en natuurlijk fijne feestdagen met hopelijk een heel goed 2009 voor ons (zwangerschap).

@Nina, balen dat de RD weer gearriveerd zijn. Ik kan me voorstellen dat je niet altijd zin hebt om een berichtje achter te laten. Wel leuk om te weten dat je ons toch nog wel blijft volgens. Heel veel succes in jullie volgende rond.

Liefs Wijstje.

Hallo meiden

Gisteren de spuitinstructie gehad. Mocht ik meteen even oefenen op mijzelf. Het viel reuze mee. Een tas met allemaal informatie en dvd erbij. Nu maar wachten tot 1 januari dan is ongeveer mijn menstruatie en kunnen we van start gaan.

@Wijstje: Die tarwekiemoliecapsules zitten in een bruin potje met een groene deksel van kruidvatmerk. Ook zit er een groen etiket op. Succes met de IUI. Hopelijk hoef je het IVF-traject niet meer in te gaan.

Wannabeamam:Succes met de kijkoperatie.  Lekker even er tussen uit. Veel plezier op vakantie en kom maar uitgerust terug.

Iedereen verder succes en hopelijk binnenkort weer een keer positief nieuws te lezen hier

Groetjes Linda

Hi,

@ wijstje: het is niet zo heel gek dat ze bij jou geen kijkoperatie hebben gedaan als er bij de HSG niks bijzonders naar voren is gekomen. Bij ons in het zh doen ze geen HSG omdat ze het een vervelende behandeling vinden en als er wel iets uitkomt je alsnog een kijkoperatie moet ondergaan. Ze doen hier (net als bij wannabeamom) eerst 3x IUI en dan die kijkoperatie. Als alles daarna goed blijkt te zijn krijg je nog 3x IUI en anders ga je door in een ander traject (denk ik).

@ wannabeamom: wij lopen echt hetzelfde traject door dus. Voor ons maandag de kijkoperatie. Ik ben nog nooit geopereerd en ben ook nog nooit onder narcose geweest, dus heb geen idee wat ik ervan verwachten moet. Ik maak me er nu dus ook nog niet zo druk over, maar misschien komt dat maandag wel. Ik hoop dat ze constateren dat de eileiders wat verstopt zitten, die vervolgens doorspuiten en we daarna bij de 1e IUI zwanger zijn . Beetje wishful thinking, maar ach... Zou mooi zijn, toch?

@ nina: ik heb ook niet altijd zin om wat te schrijven hoor, volgens mij heeft iedereen dat. Als je zin hebt om te reageren doe je het wel, heb je het niet, sla je toch gewoon over. Natuurlijk vinden we het wel leuk om je te blijven volgen. Jammer dat de 1e IUI niet gelukt is, veel succes bij de volgende ronde!

@ grote wens: dat spuiten viel mij ook reuze mee. Af en toe prik je net op het verkeerde plekje en doet het even zeer of wordt het blauw, maar over het algemeen gaat het bijna pijnloos. De pregnyl prik is iets gemener, maar bij mij niet door het inzetten van de spuit, maar het leegspuiten. Er moet veel meer vloeistof ingespoten worden en dat geeft wat irritatie. Veel over heen wrijven zeggen ze, om het wat te verspreiden, maar bij mij blijft het een aantal dagen een zere plek...
Ik ga dit weekend die olie ook kopen, ben benieuwd!

Liefs Jo

Hallo,

@Linda, ik ga van 't weekend maar eens even naar 't Kruidvat om 't te zoeken, thanx.

@Jo, succes he, maandag, laat even weten hoe 't gegaan is, als je tijd en zin hebt. Ik duim voor jullie.

Liefs Wijstje.

Hey meiden,

Het is even rustig hier. Misschien geen tijd of zin, dat heb je ooit. Ik zal er misschien de komende tijd ook niet zijn, of heel af en toe. Morgen komen ze m'n laptop halen en dan heb ik zo'n 2 weken geen mail, internet etc. Misschien dat het af en toe op 't werk lukt.

Ik ben gisteren ongi geworden in onze "rustmaand". Morgen is dan dag 3 dan moet ik bellen met de gyn bij Geertgen en zal ik moeten beginnen met spuiten. We doen daar nog 1x IUI (dat is dan m'n 5e, maar m'n 1e bij hun) en lukt dat niet, dan IVF. Ik hoop dat de IUI dit jaar nog is. Zal wel niet zo goed uitkomen met kerst en zo, maar hopelijk kunnen we de groei van de eitjes een beetje plannen dat het toch kan plaatsvinden. Na kerst dan heeft m'n mannetje waarschijnlijk veel wijn gedronken, dus dat is ook niet erg handig. Maar ja, we zien het wel, eerst dit maar eens verwerken.

Ondanks dat ik er deze maand niet op gerekend had dat ik "spontaan" zwanger zou worden begon ik vrijdag toch weer te hopen (dat was m'n nod), toen ik gisterenmorgen nog niet ongi was kreeg ik weer een beetje hoop, maar gisterenmiddag was de hoop ineens verdewenen. Ik heb er toch wel moeite mee moet ik zeggen, het valt me elke maand steeds zwaarder. Dat wil ik dan voor niemand laten blijken, maar van binnen ben ik verdrietig..... Dat is meestal maar een paar dagen en dan "moet" ik me weer opladen voor de volgende poging/behandeling.

Nou meiden, veel succes allemaal met wachten, behandelingen of wat dan ook. Hoop gauw wat van jullie te horen.

Liefs en dikke knuf van Wijstje.

ha meiden,

vandaag mn fm gehad eitje zat rechts en was pas 15mm moet dus nog ff doorgroeien, mn baarmoederslijmvlies was wel al 6,5 mm

morgen beginnen met 2 maal daags ovutest tot ie positief is en dan volgende dag IUI

heb ik vrijdag nog geen positieve ovutest dan moet ik smorgens bellen en dan moet ik savond pregnyl spuiten zodat ik zondag de 21e nog geinsemineerd kan worden dat is dan tevens mn laatste kans dit jaar.
vanaf 22 december tot in t nieuwe jaar zijn er geen inseminaties.

dus wordt weer ff afwachten wanneer ik mn ovu heb.

liefs suus

@ wijstje: hé bah, toch weer balen. Ik weet 't je blijft hoop houden dat het misschien toch nog vanzelf lukt. Er zijn tenslotte verhalen van anderen waar dat ook gelukt is... en dan weer die klap dat het mis is. Helemaal vervelend als de ongi ook nog een dag te laat komt! Heel veel sterkte en ik blijf duimen voor je, hoor! Knuffel!

@ suus: jouw 2e IUI toch? Bij ons zijn ze tussen kerst en oud&nieuw dicht, maar jij kunt duidelijk wel gewoon door. Wel lekker! Bij ons maakt het niet  uit, deze maand is  vanwege de kijkoperatie morgen sowiso al een verloren maand voor IUI, of dergelijke. En in januari is alles gewoon weer open gelukkig!

liefs Jo

inderdaad jo mijn 2e
hier in arnhem zijn ze ook dicht vanaf 22 december tot het nieuwe jaar
vandaar dat ik als het niet uit zichzelf gaat pregnyl krijg zodat ik 21 december nog mee kan in de IUI

liefs suus

Terug
Bovenaan