Starten met IUI

Hoi,

Deedee: Lief dat je nog aan ons denkt!

Wijstje: Ja dit is zo, iedereen heeft wel eens bepaalde verschijnselen gehad. De twee weken wachten waren/zijn erg lang. We moeten allemaal wel een lange adem hebben he?! Ik heb nu het gevoel dat ik ongesteld ga worden, dus waarschijnlijk is de 3e IUI mislukt.....!

Jo: Hoe gaat het met wachten?

Jullie horen snel weer van mij als de rode duivels echt zijn gekomen!

Verder alles goed met jullie?

Groetjes toitoi

Hoi Wijstje,

Ik zit nu nog een keer jouw stukje te lezen, jammer dat dat niet kan tijdens het reageren, en las dat jij morgen je IUI hebt! Ik wil je heel veel succes wensen! Is de pregnyl spuit zelf gelukt?

Groetjes toitoi

Hallo Wijstje, toitoi, jo en de rest,

Graag klets ik met jullie mee over de iui. Wij hebben inmiddels 2 pogingen achter de rug, helaas niet zwanger geworden. Morgenochtend ga ik naar de gyn voor de follikelmeting en dan denk ik ongeveer woensdag de 3e iui.
Ik lees in jullie verhalen dat sommigen de spuit zelf thuis mogen doen, dat wil ik eigenlijk ook maar eens gaan vragen. Het ziekenhuis is voor ons een uur rijden en ik heb weinig angst voor prikken.
Ook lees ik dat sommigen van jullie hormonen krijgen zodat er meer eitjes rijpen. Wanneer onze 3e poging ook mislukt wil ik het daar ook eens met de gyn over hebben.
Wij mochten vrij snel aan de iui omdat wel al wat ouder zijn (ik ben 38). Ik heb pas 2 jaar geleden de ware gevonden en we zijn al voor ons trouwen 1,5 jaar geleden met de pil gestopt maar helaas niet zwanger geworden. Uit de diverse onderzoeken bleek dat alles bij ons in orde is maar ja, als het niet lukt om zwanger te worden heb je daar niet zoveel aan!!
't is wel heel fijn om de verhalen van lotgenoten te lezen, emotioneel valt het niet altijd mee om de moed er in te houden,

Groetjes Wietske

Hallo allemaal,

Vanmorgen 2e IUI gehad, alles goed gegaan, zaad was veel beter dan vorige keer, nu 8 miljoen, dus goeie hoop. Pregnyl heb ik vrijdagavond in de pauze van ons optreden zelf gezet, ging goed, zag er tegenop, maar viel mee.

Toitoi, alles nog goed? Nog geen rode duivels gearriveerd? Goed teken?

Wietske, leuk dat je met ons mee komt kletsen. Natuurlijk niet leuk dat jullie ook met IUI bezig zijn, maar het is leuk om verhalen van anderen te lezen, die weten precies hoe je je voelt. Veel succes met de volgende behandeling.

Ik hoop voor ons allen heel snel een (goeie) zwangerschap.

Ik ga nu 2 weken op de wachtbank, erg spannend weer. Vandaag heel veel last van m'n eisprong, moest af en toe echt even zitten of wachten met lopen, erg he?

Nou, tot gauw maar weer, dat wij DeeDee maar snel mogen volgen.

Liefs Wijstje.

Hoi Dames,

Morgen krijg ik me 1e echo weer voor IUI 3.
Vind het wel weer spannend hoor, omdat ik ook weet dat je er echt wel zwanger van kunt raken!De 1e keer was ik namelijk zwanger maar is helaas een miskraam geworden.
Je moet positief blijven maar dat is niet altijd makkelijk, maar ja we gaan er nu weer met frisse moed heen. En we gaan er weer gewoon voor!

We weten dat het kan he, zwanger raken van IUI, want er zijn meerdere dames al zwanger geraakt via IUI op dit forum.

Nou hopelijk volgen er snel meer!

Groetjes en iedereen succes met behandelen, zwanger zijn enzz.

Trieske

Hoi allemaal,

Helaas is de 3e IUI bij ons mislukt. Gisteren zijn de rode duivels gekomen.  

Wietske:  Jullie ook al je 3e IUI, wij hebben ook de 1e 3 x zonder hormonen gedaan. Vanaf de 4e IUI met hormonen, dus wie weet. Het is in iedergeval wel weer wat anders waar je je hoop op kunt vestigen. Je hebt gelijk hoor, emotioneel is het soms echt zwaar.

Trieske: Het is goed om hoop te houden hoor, er zijn inderdaad echt stellen die zwanger raken van IUI. We balen zeg dat jullie een miskraam hebben gehad, als het dan na zo een lange tijd is gelukt, is dat helemaal een somper. Ik hoop dat voor jullie deze IUI gaat lukken!

Wijstje: Jij weer op het wachtbankje en de spermakwaliteit was beter! Nou ik zal voor je duimen hoor!

Jo: Hoe is het met jou, kom je de wachtweken een beetje door? Ook voor jou duim ik hoor!

Groetjes toitoi

Hoi allemaal,

He, Toitoi, wat balen dat de rode duivels weer zijn gekomen en de 3e poging dus weer mislukt is, echt klote (sorry, maar zo is het natuurlijk wel), trek je het een beetje? Die 1e paar dagen vind ik meestal het ergste.....
En nu de volgende keer met hormonen? Hormonen slikken of moet je gaan spuiten? Ik heb deze keer clomid geslikt, cyclusdag 3 t/m 7. Op zich goed te doen.....
Ik denk aan je......

Jo, hoe is het op 't wachtbankje, lukt het een beetje.

Wel fijn om te horen dat er toch mensen zijn die zwanger worden via IUI. Op zich heb ik er wel een goed gevoel over, dat kan natuurlijk nog niet, maar toch. Het zaad was goed, de timing was goed. Vorige keer wist ik al dat we te laat waren voordat we begonnen, nu waren we mooi op tijd, dat voelt natuurlijk veel beter, gelukkig.
Toch spannend weer op dat wachtbankje, maar ja, er zit niks anders op. Als het zaad slecht zou zijn zouden we een stap verder gaan, maar nu gaan we denk ik door met IUI. Volgende week maandag heb ik daar een telefonische afspraak over met m'n gyn.
We houden elkaar op de hoogte.

Liefs Wijstje

Toitoi je krijgt een dikke knuffel van mij.
Echt balen dat je ongesteld bent geworden.
Komende keer wordt voor jullie dan de eerste keer met hormonen?
Ik hoop dat je niet teveel last krijgt van de hormonen en dat ze helpen.
Krijg je clomid? Of iets anders?

Jo ik duim dat jij net zo veel geluk hebt met de IUI als ik.
Maar ik besef dat de eerste keer raak wel heel veel geluk hebben is. Al heb jij natuurlijk dubbele kansen deze maand.
Dat wordt afwachten, de eerste wachtweek zit er al bijna op, succes met de tweede wachtweek.

Wijstje wat fijn dat de HSG meegevallen is. En natuurlijk nog veel fijner dat alles open is.
1 eitje van 20 mm is toch mooi? Tuurlijk zouden 2 eitjes nog mooier zijn, maar gelukkig is het nu wel doorgegaan en hoef je niet een maand te wachten. En 8 Miljoen zaadjes is ook een mooi resultaat.
Ben je na de IUI ook een kwartier blijven liggen?
Ik ga natuurlijk duimen voor je en probeer je een beetje door de wachtweken heen te slepen.

Wietske welkom hier. Bij ons is er ook geen reden gevonden waarom het ons niet zelf zou lukken. Maar blijkbaar hadden we gewoon een extra zetje nodig. Ik ben ondertussen 6 weken zwanger en dat dankzij de 1ste IUI. Ik vond het ook ergens frustrerend dat ze niets konden vinden maar dat het niet lukte. Maar gelukkig kan IUI een extra hulp zijn.
Alvast veel succes bij de komende IUI.

Trieske welkom hier. Je klinkt positief en dat is goed. Ik hoop dat deze IUI net zo goed gaat als de eerste maar dat het dan netjes 9 maanden blijft zitten.

Hier gaat alles goed.  De kwaaltjes vind ik meevallen, zolang ik niet dagelijks boven de pot hang hoor je mij niet klagen. En tot nu toe  heb ik nog helemaal niet boven de pot gehangen. De misselijkheid  valt mee zolang ik regelmatig eet en  dat  het bovenste knoopje van mijn broek openstaat is tot nu toe niemand opgevallen hahaha
Ik wacht vol spanning op de eerste echo, nog 2 weken wachten: 24 september.
Maar ik blijf natuurlijk ook meeleven met jullie. Ik blijf net zo lang duimen tot jullie allemaal zwanger zijn.

Terug
Bovenaan