Starten met IUI

Wijstje fijn dat je nu een veel beter gevoel hebt over deze IUI.
Ik hoop dat het gelukt is deze keer, ik duim voor je.
Nog 1 week te gaan, nog even volhouden dus.

Jo weet je  zeker dat het de duivels zijn? Dat zou wel balen zijn. Hormonen geeft natuurlijk geen garantie op een langere cyclus, dus als je normaal zo snel ongesteld bent zou het nu ook kunnen lijkt mij. Ik hoop dat het niet de duivels zijn, maar anders een dikke knuffel van mij.
Om even terug te komen op je vorige berichtje:  
Ik houd geen lijstje bij, ik open gewoon 2 windows: 1 waarin ik reageer en 1 waarin ik zie wat jullie getypt hebben. Wel zo makkelijk anders vergeet ik de helft.
Wel weer foliumzuur gaan slikken hoor! Ik ben na een jaar daar ook een tijdje mee gestopt omdat ik het gevoel had dat het toch geen zin had. Maar met IUI heb je echt wel kans en zoveel moeite is het niet en het kan geen kwaad. Dus hop naar de winkel en een potje foliumzuur halen.

Toitoi lekker een maandje rust? Goed dat je ook nog gewoon aan jezelf denkt.
Alvast veel succes in Oktober.

Hier gaat alles goed. Moeders voor Moeders zijn vandaag langs geweest. En ik ben begonnen met de eerste fles te vullen haha.
Ik vond het wel zo logisch om mee te doen aangezien ik zelf toch ook pregnyl heb gebruikt.
Ik voel me s'morgens goed s'middages en 's avonds wat minder, maar het is goed vol te houden hoor. Ben allen moe.

Hoi DeeDee,

Ik hoop ook dat het gelukt is. Nog  1 week te gaan. Ik denk vanalles te voelen, maar dat zou natuurlijk wel erg snel zijn. Dat komt gewoon omdat ik het zo graag wil....Nog even volhouden zullen we maar zeggen.

Fijn om te horen dat alles goed met je gaat.Super dat je meedoet aan Moeders voor Moeders, heb ik ook gedaan toen ik zwanger was van m'n dochter. Ik kende zoveel mensen die aan het dokteren waren en wilde hun op die manier (indirect) helpen. Nou, hopelijk kun jij ons ook helpen om deze manier, dat zou mooi zijn he? Als ik weer zwanger mag worden dan ga ik in ieder geval ook weer meedoen met Moeders voor Moeders.

Nou, fijn weekend nog en tot gauw maar weer.

Liefs Wijstje.

Wijstje idd het is gewoon nog even volhouden, want alle dingen die je nu voelt zeggen natuurlijk helemaal niets.
Maar die week gaat echt voorbij hoor, even geduld nog.

Wat goed dat jij ook meedeed aan Moeders voor Moeders. Ik ben wel benieuwd hoe dat straks gaat. Nu is het wel te doen met dat bakje, maar als ik straks een dikke duik heb dan lijkt het me wel lastig om in dat bakje te plassen. Hoe deed jij dat? Op een kruje zetten ofzo? Ik zit nu elke keer te klungelen. Ik zet het bakje op de wc bril en ga er boven hangen, maar echt makkelijk zit dat ook weer niet. Het is eigenlijk net te hoog.

Succes komende week! Ik denk aan je hoor.

Hoi DeeDee,

Ik had toen geen bakje, maar een soort maatbeker (gebruik ik nu nog als mijn dochter in bad gaat, die vind het geweldig om daarmee te spelen. Het was zo'n witte grote maatbeker, dus daar kon ik heel goed in plassen, en van daaruit goot ik dat dan in die flessen.
Ik ging gewoon op de w.c. zitten met m'n benen flink uit elkaar, die beker er tussendoor en dat dan onder je houden, ging echt heel goed, ook met een dikke buik.

Wanneer heb jij je echo? Ik dacht achter volgende week, als ik het me goed herrinner, spannend he.

Tot gauw maar weer.

Liefs Wijstje.

Hoi allemaal,

Daar ben ik eindelijk weer. De iui is alweer 2 dagen achter de rug, maar ik had zo'n (leuk) druk weekend dat ik geen tijd had om verslag te doen.
Bij deze:

Weer een nieuwe gyn gaf mij op donderdagochtend de spuit, deze keer in mijn buik. Waarom deden ze dat niet eerder? Dat deed veel minder pijn!!
Deze keer totaal niet misselijk geweest!! joepie!!! Daar was ik vooraf wel erg bang voor.
Ook geen sombere buien en rare dromen, niets van dat alles!! Dat zeiden de gynnen ook (ik heb er zolangzamerhand een stuk of 5 gesproken) dat dat per cyclus heel verschillend kon zijn.

Ook weer een andere gyn gehad voor de inseminatie. Hij was buitengewoon aardig en zei dat het er bij mij van binnen uitstekend uitzag met een mooi groot ei, een mooie dikke baarmoederwand en supermooi slijm. Dat heb je erg goed gedaan zei hij. Nou ja!!!! Alsof ik daar iets aan kan doen!!!
Hij was erg handig en ging niet met een tangetje aan mijn baarmoeder trekken. Hij deed gewoon de stoel wat hoger en verder achterover. De eendebek voelde ik praktisch niet en de inseminatie ook niet!!!! Hij zei: We passen de techniek gewoon een beetje aan aan de vorm van de baarmoeder, want andersom gaat toch niet.
Ik snap er niets van. Als het allemaal niet perse nodig is, waarom dan de vorige keer dat gemartel met dat tangetje?????
Maar goed, eerst nog maar eens zien of het deze keer gelukt is. Natuurlijk wordt je wel vrolijk gestemd van een positieve gyneacoloog en een pijnloze behandeling, maar als je vervolgens weer niet zwanger blijkt schiet je er niets mee op!

Ik vraag me af: Hoeveel uur zit er bij jullie tussen de pregnylspuit en de iui??
Dat is bij ons per gyn nogal verschillend en dat vind ik eigenlijk wel vreemd.

Deedee, hoeveel uur zat er bij jou tussen?

Nu schuif ik weer gezellig aan op het wachtbankje. Als ik 24 september niet ongesteld wordt ben ik vast zwanger, want ik ben daarin superregelmatig. Altijd op de 12e dag na de eisprong.

Dus wachten, wachten, wachten tot de 24ste!

Liefs en sterkte met wachten en wachten en klussen en de rest.....
Wietske

Hoi meiden,

Van mijn kant ook weer even een update. Vanmorgen bij de gyn. geweest voor de startecho, de  hebben dus inderdaad doorgezet, en volgens de gyn. zag alles er goed uit. Terwijl ik me aan het aankleden was zij ze dat ze wel op ging schrijven dat ze een kleine cyste had gezien, maar dat ik me daar niet druk over hoefde te maken. Ik kon gewoon starten zei ze.

Maar je snapt het al, onderweg naar huis natuurlijk toch allerlei vragen en vanmiddag bij het speuren op Internet kwamen er alleen maar meer vragen...
Dus ik heb net het ziekenhuis gebeld of ze het wel zeker weten dat ik gewoon starten kan, ik heb namelijk nu ook al wat pijn in mijn buik (dat heb ik vanmiddag niet gezegd, dacht dat het gewoon bij mijn menstruatie cyclus hoorde).
Helaas is de gyn. al naar huis en zou de assistente het aan een andere gyn. vragen. En nu zit ik te wachten op dat telefoontje....  

De assistent vroeg wat ik zelf wilde, stoppen of doorgaan en dat is nou juist het dilemma. Liever natuurlijk doorgaan (voor de 2e IUI) maar niet als dat een maand pijn in mijn buik oplevert, geen zwangerschap en een cyste van 6 cm (of meer)..

Sorry voor het lange verhaal hoor... Hoe is het op het wachtbankje? Nog een beetje uit te houden? Ach je moet maar zo denken, beter nog op het wachtbankje dan er net afgevallen

Toitoi, geniet lekker van je vrije maand! Het is ook zeker geen gemiste maand, wie weet gebeurt het juist in deze periode...

groetjes en succes!
Jo

Wijstje dat van mij is ook een soort maatbeker, maar ik heb nu uitgevonden wat het makkelijkste zit. Gewoon helemaal achteraan op de wc gaan zitten, zodat het bakje tussen m'n benen door in de pot kan. Zo zit ik gewoon op de bril. Of bedoelde jij dat ook?
Mij echo is 24 september, dus idd volgende week. Volgens mijn eigen berekening ben ik dan 8 weken, dus dan moeten we in elk geval het hartje kunnen zien. Ik ben echt benieuwd.

Wietske geen tangetje? heerlijk! Ik wou dat ik jou gyn had, haha al zal ik niet klagen over die van mij, want die heeft het goed gedaan.
Ik heb de pregnyl zondag om 11 uur gehad en de IUI maandag om 14:15, dus er zat 27 uur tussen. Ik dacht dat er normaal ongeveer 36 uur tussen hoort te zitten, maar de zaadjes leven natuurlijk nog wel een tijdje dus iets minder maakt blijkbaar ook niet zoveel uit. Hoeveel tijd zat er bij jou dan tussen?
24 September wordt een spannende dag voor ons allebei, ik leef met je mee daar naartoe.

Jo wat vreemd dat ze niet weten wat ze er mee moeten. Ik hoop dat je gyn je morgen wat meer kan vertellen. Maar als ze dacht dat het niet door kon gaan had ze dat toch wel meteen gezegd?

Succes meiden.

Terug
Bovenaan