Starten met IUI

Hallo meiden,

DeeDee, dat was inderdaad wat ik bedoelde ja, dan doe jij volgens mij ook hoe ik het gedaan heb, dat vond ik de handigste manier....

Jo, wat balen dat het toch die rode duivels waren. Ik heb vorig jaar na m'n miskraam ook een cyste gehad van 35 mm, had daar na curretage ook last van en had het idee dat er iets niet goed was, maar volgens de gyn was er niks aan de hand. Toen ik een dag zo'n vreselijke pijn had weer gebeld, ik kon komen voor een echo en toen was de cyste al 35 mm! Omdat wij al enige tijd  "bezig waren" voor een 2e wondertje heeft de gyn medicijnen gegeven en toen is die cyste weggegaan. Normaal gaat die vanzelf weg binnen 3 maanden, maar zo lang wilde ze mij niet laten wachten, gelukkig. Bijna elke vrouw schijnt dat wel een keer per jaar te krijgen, maar niet iedereen merkt daar blijkbaar wat van......

Wietske, jij ook op het wachtbankje, spannend he? Ik ben nu de laatste wachtweek ingegaan. Bij mij heb ik de pregnyl gezet op vrijdag om 22.00 uur en de IUI was op zondag rond 11.00 uur, dus daar zat iets meer dan 36 uur tussen. Wel raar dat ze overal wat anders zeggen en zoals je gelezen hebt zat er bij DeeDee maar iets van 24 uur of zo tussen. Ik ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen....

Nou, tot gauw maar allemaal weer, we houden elkaar zo maar een beetje op de hoogte.

Liefs Wijstje.

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Deedee, je hebt me wel een beetje gerustgesteld.
De 1e keer zat er bij ons 29 uur tussen en de 2e keer ruim 40 uur. Voor mijn gevoel was dat teveel, want ik vermoed dat ik een vrij snelle eisprong heb. Maar ja, aan mijn 'gevoel' heeft zo'n gyn geen boodschap, dus die doet wat hem het beste lijkt.

Nu bij de 3e keer vroeg een onervaren assistente mij hoe laat ik de volgende dag wilde komen voor de iui (ik had om 9u 's ochtends de pregnyl gehad).
Ik zei vroeg in de middag, omdat mij dat het beste leek. Dus deze keer zat er 30 uur tussen en volgens mij is dat beter, wie weet......

Volgens mij blijft 'opgewerkt' zaad een stuk minder lang vruchtbaar dan gewoon zaad, maar ik weet niet precies hoe lang.

Wijstje, wanneer is jouw NOD?
Bij mij zitten er altijd 12 dagen tussen mijn eisprong en de ongie, dus mijn NOD weet ik precies.

Wel leuk deedee, dat de 24ste voor ons beiden een spannende dag wordt!! Hopelijk krijgen we beide goed nieuws.

Groetjes Wietske

Hoi Wietske,

Mijn nod is a.s. zondag, tenminste obv cyclus van 28 dagen en 14 dagen na IUI. Vorige keer werd ik 13 dagen na IUI ongi. Ik voel wel wat pijn rond m'n eisprong en meestal word ik 14 dagen daarna ongi, dus dat zou dan ook zondag zijn. Ik ben benieuwd. Bij mij gaat het groeien van het eitje ook erg snel, dus ik hoop niet dat er nu weer te lang tussen de pregnyl en de IUI zat. Je zou er toch vanuit moeten gaan dat ze dat in 't ziekenhuis weten, maar ik heb er ook niet altijd een goed gevoel over hoor,.....Wij vrouwen voelen ons lichaam vaak feilloos aan, dus wat dat betreft..

Voel jij al iets, of (ook) nog niks. Je wilt vanalles voelen he. Dat vind ik die laatste wachtweek zo vreselijk maken. De 1e week ben ik positief en zie ik 't wel zitten en dan de 2e week niet meer zo, zal wel zelfbescherming zijn. Het hoeft natuurlijk ook helemaal niet zo te zijn dat we nu al iets zouden moeten voelen, maar zou wel een fijn voorteken zijn.

Tot gauw maar weer en suc6 met wachten.

Liefs Wijstje.

Hallo allemaal,

@Wijstje: Nee hoor ik vind het niet erg om een maandje rust te nemen, ik verwacht niet dat het na 2 jaar zo maar vanzelf gaat komen, maar je weet maar nooit natuurlijk! Aankomend weekend weet jij meer, spannend zeg! Ik zal voor je duimen!

@Jo: Jammer zeg dat het mislukt is de vorige IUI, maar alweer snel door naar de volgende begrijp ik? Wel balen zeg dat ze een cyste zeg, ik hoop dat de pijn in je buik mee valt en dat de cyste vanzelf weer weg gaat! Hou je ons op de hoogte?

@Trieske: Jij in de wachtweken? Succes met wachten en hopen dat deze IUI resultaat oplevert!

@Deedee: Goed zeg dat je aan moeders voor moeders mee doet! Ik wil dat ook gaan doen als ik ooit zwanger zal worden! Dat plassen in een maatbeker, is wel een beetje lastig, maar als je andere vrouwen daarmee kan helpen dan is dat gauw vergeten! Succes met de echo binnenkort!

@Wietske: Lekker zeg dat de IUI voor je gevoel zo goed is gegaan! Bij mij zat er 36 uur tussen de pregnyl-spuit en de IUI. Succes, ik zal voor je duimen!

De komende dagen zal ik niet schrijven, want ik ben een paar dagen weg!
Succes allemaal!

Groetjes toitoi

Hoi hoi

Nou de eerste wachtweek zit erop!Was niet zo heel erg zwaar, maar dat kan nog veranderen aankomende week!Die is meestal het ergste.

Maar goed, we overleven het wel weer.
Volgende week donderdag weten we het, wel of niet!

Nou verder iedereen sterkte bij het wachten/behandelen/rusten.

Groetjes Trieske

Wijstje hoe staat het ervoor? Morgen is dag 14 toch? Weet je al iets? Voel je al iets? Ik hoop dat de duivels vandaag niet langskomen bij je.

Wietske en Trieske succes met wachten.

Toitoi wanneer is jou NOD eigenlijk?

Dames ik blijf voor jullie duimen hoor.

Hallo allemaal,

Ik weet het even niet meer. Morgen is 14 dagen na IUI. Aangezien ik niet meer kon wachten en ik dacht dat ik zwanger was heb ik vanmorgen een test gedaan, maar helaas, die was negatief. Ik snap het niet, had echt het idee dat ik zwanger was, hoe kan dit nou....... Ik ben moe, kreeg gevoelige tepels, wat nu. Ongi zal morgen dan wel komen, of zou ik te vroeg getest hebben, hellppppp.

Liefs Wijstje.

quote: Wijstje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2008 17:00:55'));

Hallo allemaal,

Ik weet het even niet meer. Morgen is 14 dagen na IUI. Aangezien ik niet meer kon wachten en ik dacht dat ik zwanger was heb ik vanmorgen een test gedaan, maar helaas, die was negatief. Ik snap het niet, had echt het idee dat ik zwanger was, hoe kan dit nou....... Ik ben moe, kreeg gevoelige tepels, wat nu. Ongi zal morgen dan wel komen, of zou ik te vroeg getest hebben, hellppppp.

Liefs Wijstje.

Hoi Wijstje

En heb je weer getest vandaag?
Ben benieuwd hoor!
Nou we hopen snel op goed nieuws!

Ik moet nog tot donderdag wachten, maar ik denk dat de duiveltjes in aantocht zijn!

Groetjes, Trieske

Terug
Bovenaan