Starten nazomer 2021 (of na coronavaccin) en preconceptie zorg

Hoihoi!
 
Ik was ook eerst van idee het geslacht niet te willen weten, maar het lijkt me nu vooral heel praktisch als je het wel weet ;p
Dus ik denk dat wij het wel willen weten als het zover is, maar we gaan het wel pas onthullen bij de bevalling. 
Hoe is je controle bij de gynea geweest na je uitgehaalde spiraal?
en @Tallie: zoooo spannend! ik duim!!
Ik moet eerlijk toegeven nu dat onze "ronde 1" dichterbij aan het komen is, dat ik wel wat minder zeker word. Het is ook heel gezellig met ons twee in onze nieuwe woning nu, en dat gevoel wil ik wel nog wat aanhouden, zonder veel kwaaltjes van een zwangerschap :p Maar dat het direct lukt is ook weer heel optimistisch waarschijnlijk dus dan is het wel oké;
Ik zou het eerste trimester vooral heel casual willen zonder dat veel vrienden of familie iets vermoeden, want ik kan echt niet goed iets verbergen. Dus dat zou me ook wel wat stress geven denk ik. 
Het is alleszins superspannend, laat staan als je echt nu aan ronde 1 start!
Heel concreet zelfs: wij vrijen al jaren met condoom omdat ik de pil niet neem. De eerste keer zonder condoom , dus poging 1 ronde 1, zal echt heel speciaal zijn denk ik (want we haten echt wel dat gedoe met het rubbertje).
xx 
 
 
 
Hoi allemaal! Ik ben helemaal nieuw hier, nog rustig alles op het forum aan het uitvogelen en lezen en toen kwam ik voorbij dit topic :) Ik en mijn vriend zijn helemaal klaar voor een kindje, de kinderwens is er al een tijdje maar eerst wilden we wat andere dingen meer op orde hebben en we zaten in een flinke verbouwing. Sinds vorige week is mijn spiraal er uit dus we gaan er voor! Wel heb ik geen idee van mijn cyclus, ik heb jaren een spiraal gehad en nu geen idee hoe of wat. Ik kan het ook niet herinneren van voordat ik een spiraal had, dus dat is afwachten..
Ik ga weer verder lezen op het forum :)
 
Nou dames, dat avontuur was snel afgelopen.. ?
 
Ik had gisteren een tuurstreepje maar vandaag een duidelijke tweede lijn!!
 
Dat is wel even schrikken zeg, dat het direct al gebeurd is ?
 
Hoi allemaal!

Ik hoop dat het oké is als ik in dit topic aansluit. :) Ik zal mezelf even voorstellen.

Ik ben 27 jaar, bijna 28. Ik ben getrouwd en we hebben een dochter.
September 2019 is mijn dochter geboren na een hele fijne zwangerschap maar een traumatische bevalling. Ze wordt nu bijna 2, en sinds 2 maanden kan ik pas weer zeggen dat ik weer een kindje wil. Gelukkig! Want ik wilde er altijd drie, haha.

Ik heb in de zwangerschap een auto immuunziekte ontwikkeld, welke je vruchtbaarheid kan beïnvloeden. Met onze dochter was ik na twee rondes zwanger, dus ik ben heel benieuwd hoe dat nu gaat. Ik slik medicatie, hopelijk is dat genoeg om nu weer geluk te mogen hebben.

Vannacht is mijn ei gesprongen, dus nu even twee weken wachten op mijn menstruatie en dan kan dé ronde voor ons beginnen! Mijn man wilde graag eerst volledig gevaccineerd zijn voordat we ergens aan begonnen :').

Ik slik nu al een maand foliumzuur en alleen die voorpret is al weer heel leuk en spannend!

Vanavond ga ik even dit hele topic doorlezen, nu even op pad met een cliënt!

X
 
@Tallie : wat een leuk nieuws, van harte proficiat! Zo fijn dat het zo vlot is gegaan. Hopelijk blijft alles goed en gezond!
En leuk dat je er bij komt Mamavaneenmeisje! 
Ik wens jullie alvast veel succes, al heb jij met je eerste kindje al een veel beter idee wat je allemaal te wachten staat, vermoed ik ;)
Wij gaan mijn volgende vruchtbare periode ook officieel van start, spannend! Dan zijn we ook beide volledig gevaccineerd.
 
 
 
Ik kwam hier nog eens kijken of jij al gestart wass :) Wat leuk dat jullie er binnenkort ook aan gaan beginnen! Veel succes! Ga je ovulatietesten gebruiken, of temperaturen, of gewoon het laten gebeuren?
Bij mij is het ondertussen al tijd voor de 16 w echo. Weet het geslacht ook, een meisje :D 
 
Hoi Flowerpowerxx
 
Blij nog eens iets van je te horen! 
Ik ben super benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.
Hoe was je eerste trimester? Voelde je je veel misselijk of viel dit mee? Vermoeid? Andere kwaaltjes?
En oh wat leuk dat het een meisje wordt! 
Dat moest heel spannend geweest zijn, om het geslacht te weten.
Hoe is de periode gegaan waarin jullie de zwangerschap bekend hebben gemaakt? Hoe heb je het verteld?
Dat lijkt me ook echt een fijne periode.
wij zijn er inderdaad ongeveer klaar voor... fysiek en mentaal ;)
Ik begin door de supplementen (oa die dci waarik het al eens over had) precies wel meer mijn cyclus aan te voelen. Ik voel me erg emotioneel ten tijde van mijn eisprong (da's bij mij meestal een van de enige clues, naast mijn vruchtbare slijm). En in mijn laatste menstruatie had ik erge last van cravings; had een hele zak chips op in een paar minuten, nog niet vaak gehad. Las ik dan op internet dat dit wel vaak voorkomt ten tijde van menstruatie. Ik denk dus dat dit ook meer uitgesproken is geworden omdat mijn hormonen meer in balans zijn gekomen ofzo... Enfin ik hoop toch zoiets ;-)
Ik ga niet temperaturen, dat had ik enkele maanden geleden geprobeerd maar werkte niet bij mij en ik werd er alleen maar ambetant van. De ovulatietesten voorlopig ook in de kast laten liggen; wil het zo naturel mogelijk en ik ken intussen wel ongeveer mijn cyclus (ook al is die nog onregelmatig) denk ik. 
We zouden nu dus de eerste keer proberen in mijn vruchtbare periode onbeschermd te vrijen; heb alleen wat twijfels omdat we nog een trouwfeest hebben binnenkort en ook op het werk het druk is eind augustus/begin september, waardoor ik niet wil misselijk zijn op dat moment. Ook zou nu + 9 maand(= mei) zo nog net iets minder goed uitkomen dan pakweg juni of juli voor ons, professioneel gezien, dusja :p Aan de andere kant is de kans klein dat het direct raak zal zijn en kunnen we maar beter deze ronde al gebruiken zeker, maar ja... Misschien wachten we toch nog een cyclus en gebruik ik deze nog eens om mijn cyclusaanvoelingen te dubbelchecken, we zien wel.
 
Heel veel genot nog van jullie zwangerschap!!
 
 
Terug
Bovenaan