Starten nazomer 2021 (of na coronavaccin) en preconceptie zorg

Hoi! ik ben hier ook lang niet geweest.
Ben het helemaal eens met wat je hier boven zegt over de voorbereiding. Wat wij zoal hebben gedaan is dus hij folium zuur en zink+selenium, ik foliumzuur, ijzer en vit d (deze bleek aan de lage kant bij mij) en allebei minder alcohol drinken. Mijn cyclus kende ik goed na een aantal te tracken. 
Ik was dus geschrokken dat het al na 1 x gelukt was, (ik had verwacht na 3 of 4 x ofzo) maar mijn vriend zei ook door het al zo te checken en op te volgen was onze 1e keer wrs wat voor anderen die zich niet voorbereiden een 4e keer was..

Heel goed idee om nu al na te denken hoe je opvang zou willen regelen, want er komt zo veel op je af na een positieve test, ik had gelukkig ookal vooraf 3 creches opgeslagen in de buurt die me oke leken. Daarvan zat er 1tje vol en de andere 2 zijn we gaan bezoeken. baby zal pas moeten gaan als ze al 7 maand is en maar 3 dagen per week, voelen we ons wel goed bij :) ipv zo op 3 maanden al 5 dagen. 
 
Hoi Flowerpowerx!
 
Ik was al bang dat er iets ergs was met de foetus omdat je niet meer reageerde. Maar gelukkig alles dus nog in orde precies! :)
Heb je al een eerste echo gehad? 
Zo ja, speciaal moment zeker? Mocht je met twee gaan?!
Ja mijn schoonzus zei ook al: had ze het geweten, ze was al creches gaan bezoeken nog vóór ze zwanger was! Dus dat is wel een goede tip, dat gaan we misschien deze zomer al eens doen dan.
Ben je al misselijk of andere symptomen? Ik heb best veel schrik van die misselijkheid, als je dat dan niet kan verbergen op je werk in de prille zwangerschap... :(
Benieuwd naar je ervaringen in de eerste weken!
 
Hoi, neenee alles oke hier, maar extreem moe, slaap slecht en voel me emotioneel niet super, en de moeheid maakt dat erger. Buiten dat geen symptomen hoop echt dat ik  gewoon niet misselijk word. Ben wel heel gerust in de zwangerschap dat het normaal groeit, alles verloopt volgens het boekje.
We hebben zaterdag een pretecho gedaan op 6w en een paar dagen en over een kleine 2 weken hebben we de eerste echo bij gyn op 8w. Zaterdag viel er.nog niet zo veel te zien. Zal.tegen die 8 w wel al.veranderd zijn.
Ben zooo benieuwd naar het geslacht. Heb ook een voorkeur, hoopte dat ik van die voorkeur afgeraakte door te proberen, maar het ging zo snel...
 
wij hebben ook een voorkeur!
 
We zouden allebei graag twee kinderen willen en liefst twee meisjes... 
Ik voel me daar ook wat dubbel bij maar aan de andere kant is het toch maar normaal dat je een voorkeur hebt...
Ik heb dus ook wel al veel gelezen over het eventueel beinvloeden van het geslacht bij de conceptie met voeding en timing, maar ja, dan hoop ik misschien te veel.
Al denk ik, als ik soms kleine jongetjes van vrienden zie ofzo, dat ik me er uiteindelijk ook helemaal oké mee zou voelen.
Maar voel je dus zeker niet slecht dat je een voorkeur hebt!
Ik zou het ook willen weten, alleen omdat ik , als het dan een jongen zou zijn, ik er een paar maanden aan kan wennen.
 
 
Ja dat hoop ik dus exact ook. Vind ook heel veel meisjesnamen leuk en bijna geen jongensnamen + de gene die ik leuk vind zijn al in gebruik.
Heb dat ook gelezen van beinvloeden met eten en timing maar hebben wij er niet op gelet dus spannend.. want veel tips maken je eigenlijk minder vruchtbaar omdat meisjes zaadcellen sterker zijn dus vond in toch wat dubbel om daar strikt op te letten. Nu ik weet hoe vruchtbaar we blijkbaar zijn  had ik het beter wel gedaan mss. Met de ramzi theory leek het een jongen maar heb gelezen dat deze niet betrouwbaar is en bij veel mensen niet klopt. 
Ik heb een beetje het gevoel dat het toch te sbel is gegaan ondanks dat ik al maanden aan niets anders kon denken. Moet wennen aan alles wat niet mag, plannen die ik niet kan maken(bv vriendinnen die in de winter naar een concert willen) enz. En al.het regelwerk wat er bij komt. Kan precies niet genieten en dromen. Daarom hoop ik toch echt op een meisje.. binnen enkele weken heb ik vakantie, misschien  kan ik dan ontspannen en genieten. 
 
Mijn schoonzus zei dat ze ook bij haar eerste kindje (een jongen) even teleurgesteld was dat het een jongen was, maar dat het maar een paar uur geduurd heeft, en ze het nu niet anders meer zou willen. Dus dat stelde me ook wel gerust! Misschien zal het bij jou ook wel zou kunnen lopen, moest je teleurgesteld zijn? Als ik dan nu die kleine man zie praten en rondhuppelen dan kan die ook erg schattig zijn, dus dat heeft bij mij al geholpen. Maar toch blijft zeker de grote wens voor minstens één meisje. Heeft je vriend een voorkeur voor geslacht? Ik heb bewust al heel wat jongensnamen ook in mijn app bewaard en dat helpt ook wel. Vind er ondertussen ook wel al heel wat mooie tussen. En ja idd, het is precies moeilijker om een meisje te maken dan een jongen als je wil timen enzo, maar dan dacht ik: liever dan gewoon effectief zwanger dan een ronde gemist omdat ik per se een meisje wou (terwijl er dan alsnog kans is dat het gewoon een meisje is). Bij de tweede zouden we dan wat beter kunnen timen haha, want dan weten we al hoe het is en hoe snel het wel of niet gaat. Ik kan nog niet echt meedelen in je gevoel over dat het nu wel snel gaat enzo. Maar ik kan me wel voorstellen dat het nu moeilijk is met de komende zomer, dat je al met veel rekening moet houden in een periode waarin alles eindelijk wat losser kon na corona... Wellicht zal de echo op 8 weken wel wat rust en genieten meebrengen, als je het hartje hoort kloppen, denk je niet?!
 
En mijn supplementen zijn vandaag toegekomen. De voorbereidende fase begint voor ons nu eindelijk ook :D         
 
@Flowerpower - gefeliciteerd met je zwangerschap!
 
Herkenbaar de voorkeur waar jullie over praten! Volgens mij kan er best een taboe op zo'n onderwerp liggen.
Mijn schoonzus was duidelijk teleurgesteld toen ze te horen had gekregen dat nummer 3 opnieuw een jongetje was. Natuurlijk houdt ze heel veel van allemaal, ik weet dat ze toch graag nog een meisje had gewild. Dat vind ik zelf ook wel spannend en weet dan ook niet zo goed of ik vooraf al het geslacht zou willen weten. Mijn vriend zou het graag willen weten en zegt dat het de reis er naar toe nog leuker kan maken door de onthulling speciaal te maken. De magie van het niet weten lijkt mij ook heel bijzonder!
Leuk Eva dat voor jullie nu ook weer een stapje verder in het proces zijn :)
Ik vind meisjesnamen trouwens enorm lastig! Alle namen die ik leuk vind, zijn zo populair nu. Jongensnamen heb ik al best een leuke lijst van. Alleen mijn favoriete jongensnaam begint met dezelfde letter als de achternaam van mijn vriend (en die van mijzelf). Dat vind ik een no-go.. hebben jullie dat ook? Pim Postma, Sem Stevens etc.
Mijn spiraal is inmiddels verwijderd en volgende week een echo bij de gyno in het ziekenhuis voor controle. Ik hoop dat er geen verklevingen of andere vreemde dingen zijn te zien. Even afwachten dus.
 
 
Oke dames.. Gisteravond is mijn menstruatie doorgebroken. We gaan dus officieel van start met onze ronde 1! 
Ik probeer mezelf vooral niet te enthousiast te maken en ik weet dat de kans zoo klein is dat het in 1 keer raak kan zijn. Ik merk aan mezelf dat ik nergens vanuit ga, zelfs dat het sowieso nog voorlopig niet zal lukken, maar toch vind ik het erg spannend dat we nu echt van start zijn gegaan
 
Terug
Bovenaan