Starten nazomer 2021 (of na coronavaccin) en preconceptie zorg

Oh dat moet echt een speciaal moment zijn, zo die eerste ronde. Denk je er veel aan of kan je je goed ontspannen nu je in die wachtweken zit?
Het is nu inderdaad net samengevallen met de versoepelingen en terrasjes, dus dat is wat vervelender natuurlijk om geen alcohol te bestellen. Misschien is het een optie om eerder mensen bij je thuis uit te nodigen, zodat je een cocktail en een mocktail kan maken die hetzelfde kleur hebben en stiekem de mocktail in je eigen glas doen? Het is maar een idee...
 
Ik heb intussen gisteren mijn menstruatie doorgekregen. Cyclus was terug een week langer (zoals vroeger), zo zot dat mijn lichaam idd zo gevoelig is aan mijn eetpatroon (ik steek het toch daarop). Maar dat stemt me ook wel optimistisch dat het zo snel verandering brengt, ook al kan dat dan in beide richtingen ;-) die ovulatiepiek zal dus niet geklopt hebben. 
Ik merk nu ook deze cyclus dat ik volgens mij meer acne heb rond de eisprong. Is dat bij jou ook zo? Dacht vroeger altijd dat dat was rond de menstruatie zelf, maar ik las precies dat toch wel wat vrouwen die dit rond de eisprong ook hebben (door de oestrogeen?). Had er nog nooit echt op gelet aangezien ik geen cyclusmonitoring deed (heb altijd al sinds de puberteit wel wat acne), maar nu valt het toch op dat mijn huid veel beter is dan twee weken terug.
 
 
Ik denk er wel veel aan maar op een ontspannen manier. Zou er ook niet droef om zijn als het niet gelukt is, maar hoop gewoon dat ik wel stipt blijf en niet opeens vijf dagen langer moet wachten op mijn menstruatie. Maar ben wel heel benieuwd. Zondag zou ik meer moeten weten maar als ik geen voortekenen zie doe ik mss zaterdag een testje.
Ja dat idee had ik ook voor als we binnenkort thuis een feestje doen. 
Nu was het inderdaad op een terras dus moeilijker maar heb uiteindelijk twee halve drankjes gedronken de tweede vlak voor sluitingsuur dus moest mijn vriend helpen enz. 
Mijn cyclus was eerst 33 dan 35 en dan 2x 33 maar had gehoopt dat het nog met een paar dagen bleef afkorten en toch onder de 30 zou zitten maar lijkt niet te gebeuren. Ga volgende cyclus ook eens extra op eten letten, het kan maar helpen. 
Ik heb telkens last van puistjes op mijn kin dat begint na de eisprong tot aan mijn ms ongeveer. 
Echt vervelend wel. Hoop deze keer iets minder dan vorige cyclus.
 
 
 
Had vanochtend krampen en na mijn werk ook menstruatie-achtige krampen, maar ben nog maar op 8 dagen na de ovulatie, 
als je dat googled krijg je direct vanalles over innesteling maar denk het nu niet..
Ben in het weekend ook nog wat ziek geweest van vaccin dus ook niet per se het gevoel dat het een goede kans is geweest.
 
Zou me niet te veel vastpinnen op die onder de 30 hoor, als ik het zo hoor is het precies erg regelmatig. 
Fijn dat het is gelukt om eentje te "drinken" en het niet is opgevallen; neemt toch wel wat onnodige stress weg hé.
En ja moet echt spannend zijn en kan me inbeelden dat je dan ook wel vanalles denkt te voelen. Ik had het zelfs al met de ovulatietesten of rond de periode dat ik mijn regels dacht te krijgen voelde ik precies krampen twee dagen ervoor, maar bleek dus niets te zijn want regels pas een goede week later gekregen... 
Maar je leest idd vanalles: vrouwen die al snel een innesteling hebben, vrouwen die pas heel laat na de NOD positief testen.. je kan er duidelijk niet van op aan. Benieuwd wat het gaat worden bij jullie deze maand!
Ik ben alvast weer goed vertrokken in mijn gezonde eetpatroon, het heeft me weer gestimuleerd verder te doen en niet teveel te hervallen, want het heeft duidelijk snel invloed. Zo een kinderwens hebben is nogal een motivator om iets vol te houden haha. 
Ik ga bijna ons foliumzuur bestellen + nog wat extra supplementen specifiek voor mijn pcos. Dan begint het voor ons ook echter te worden :D
Stel je voor dat we beiden direct zwanger zijn hihi. Dan zouden ze een half jaartje schelen ;)
 
 
Ik kan niet op de link klikken maar ik kan heel goed vermoeden wat er op te zien is!!!
Proficiat :D:D:D
Een tweede test al gedaan of was het heel duidelijk? 
Zo spannend !!!
 
Aha ik heb de link in de browser geplakt en kon het zien ja. Een heel licht streepje precies! Binnenkort nog eens testen dan?!
Voel je al iets? x
 
Ja in het echt was het duidelijker en was eergisteren, toen nog drie dagen voor mijn NOD (11 dagen na eisprong). Ik vond het nog vrij duidelijke strepen voor zo vroeg. Gisteren heb ik early van Kruidvat gebruikt die was duidelijker maar wordt vaak afgeraden. Is ook veel duidelijker opgedroogd dan eerst, dus zou hem ook afraden.
Van het kleinste testje heb ik er nog een paar daar ga ik nu om de dag mee testen zodat ik kan vergelijken. Straks of morgen test ik opnieuw (waarschijnlijk straks?)
Ik voel menstruatie-achtige krampen dus ben niet zeker of het goed zit. Maar zou normaal kunnen zijn.  Maar besef het niet echt dus ergens verwacht ik nog steeds mijn menstruatie.
Ik denk dat ik de innesteling heb gevoeld op maandag, hevige krampen waarvoor ik moest gaan liggen, de andere dagen voelde ik me wat opgeblazen. 
 
Hoe gaat het nog met jou?
 
 
 
Terug
Bovenaan