Starten nazomer 2021 (of na coronavaccin) en preconceptie zorg

Amai, het is echt wel precies ronde 1 dan bij jullie :D
Enfin, het is nog pril maar toch, proficiat!!!
Moge het een voorteken zijn voor als wij eraan beginnen haha.
Benieuwd welke symptomen je nog allemaal zal voelen binnenkort.
Hier is het echt superdruk. We verhuizen heel binnenkort (grote renovatie achter de rug) maar er moet nog veel in de tussentijd gebeuren. Combo met ons gewone job is een beetje hevig momenteel xp  
Ik ben daardoor nu dus ook weer wat minder op mijn voeding aan het letten, omdat het gewoon eventjes niet te combineren valt. Ik verwacht dus ook wel dat mijn huidige cyclus weer een lange zal zijn, misschien zonder eisprong, dit heb ik nu nog niet ontdekt. Ik ga vooral op mijn acne en vruchtbaar slijm letten; zou het toch vreemd vinden als ik die zaken wel heb en geen eisprong. Als het ergens past tussen de verhuisdozen probeer ik terug met sensitest.
Maar dan als we gesettled zijn zullen we met de supplementen beginnen :) En dan genieten van de zomer zonder al al te veel met onze kinderwens bezig te zijn, dat zal me wel lukken; genoeg mensen om terug te willen zien, eigen huisje inrichten ;)
Maar ik kijk dus ook wel erg uit naar het najaar hihi.
 
 
 
 
 
Ja moet zeggen dat ik nog al geschokt ben dat het zo snel gelukt is ik dacht wel een paar rondes nodig te hebben. Heb de hele tijd moodswings van super blij tot paniek. Dat in combinatie met dat de zomer er veel normaler uit ziet als wij hadden gedacht maakt dat ik er toch wat aan moet wennen/plannen bijstellen. Klinkt wat ondankbaar mss maar ik dacht dat eerste keer echt wel vrij onmogelijk was. Zit nu ook in een extreem drukke periode van werk tov over een of twee maanden, maar heb me natuurlijk absoluut niet kunnen concentreren afgelopen dagen. Ook vervelend dat ik door die feestdagen nog geen afspraak kon plannen bij de dokter om naar toe te leven. Maar wanneer we een goede echo hebben gehad etc zal het nieuws wel landen. 
Waar ik het trouwens ook aan kan merken is mijn temperatuur die is altijd hoger na de eisprong maar steeg nu naar enkele dagen extra en is niet na 12-13 dagen gezakt zoals gedacht'
Heel begrijpelijk dat je nu niet extreem op je voeding kan letten. Ook in lange cyclussen kan je een eisprong hebben he. En inderdaad genieten van die zorgeloze zomer, want het kan snel gaan?.
 
Hou me zeker op de hoogte van je prille ervaringen, ben echt super benieuwd :)))
En is alleen maar hoopvol dat iemand die er ook al bewust op voorhand mee bezig was, dan wel in ronde 1 geslaagd is!
In dat opzicht is het ook belangrijk dat het eigenlijk de voorbereiding is die ook veel doet denk ik. Vrouwen die net na het stoppen van de pil al proberen, daar is de kans wellicht gewoon echt kleiner dat het in ronde 1 direct lukt omdat de cyclus nog niet normaal verloopt. Maar als je eerst een tijdje ontpilt zonder al te willen starten,  heeft ronde 1 al ineens veel meer potentieel. Alez, wat ingewikkeld uitgelegd, maar ik denk wel dat je me snapt xp
Ik lees toch wel van pcos vrouwen wiens fora ik nu volg of reviews die ik lees dat ze door bewust hun voeding aan te passen en de juiste supplementen te nemen ze ineens binnen de 3 maand zwanger zijn. Dus dat stelt alweer gerust dat gewoon heel veel mensen er onvoorbereid aan beginnen ofzo en het daardoor langer duurt, ik weet het niet xp
Ik reken er wel stiekem op dat ik in 2021 nog een positieve test zal hebben, aangezien we een drietal pogingen nog dit jaar zullen hebben vanaf we starten ;)
Heb je de test samen met je vriend uitgevoerd? Of hoe heb je het hem verteld? :)
En haha, nu heb je ineens veel meer topics die interessant worden op deze site.
 
 
Ja ik ben er zeker van dat het de voorbereiding was die het hem deed: ik wist perfect wanneer we moesten proberen, allebei al een tijdje supplementen genomen, gezonder geleefd. Van het weekend was een koppel kennissen aan het klagen dat het bij heb maar niet lukte. Maar zij heeft heel lang spiraal gehad en ze passen hun leefgewoonten niet aan, drinken redelijk veel en hij rookt en heeft ook lang wiet gerookt. Ze heeft ook veel overgewicht. Dat zal allemaal niet helpen.. 
Ik heb er niets speciaals van gemaakt was zelf nogal geschokt. Was vroeg wakker die dag en dan getest  Ik wou hem naar beneden roepen maar duurde te lang dus ben toen op bed het testje gaan tonen.
Morgen bloed afname en midden juni eerste afspraak bij gyn. Had achteraf bekeken beter 1 week eerder gevraagd want die week moet ik meer dagen weg met werk en wat activiteiten bij die ik niet zo graag zou doen als het goed zit.. maarja eerst de bloedafname afwachten. 
 
Ja het geeft me wel goede moed dat een voorbereid koppel er twee waard is ;-)
Heb je al resultaten van je bloedafname?
En ja moet best wel schokkend geweest zijn, zo wat casual een testje doen "je weet maar nooit" en dan ineens positief!
Intussen al kwaaltjes, misselijkheid?
 
Ja  mijn bloedresultaten waren goed. Had wel gehoopt op antistoffen voor toxoplasmose aangezien ik jaren katten heb gehad en vroeger nooit zorgvuldig was met groenten afspoelen, maar helaas.. oppassen dus. 
 
Gelukkig nog niet misselijk, had dat wel verwacht, ben ook vaak wagenziek enz normaal.
Wel een aantal dagen heftige krampen, en nu vooral moe. Mijn hongergevoel kan soms heel snel opkomen. 
Ik merk dat ik veel bezig ben met alle praktische kanten (hoe gaan we de opvang doen, hoe zit het verlof op mijn werk), wat ook wel moet, want een van de opties qua creche bleek al vol te zitten tot november 22 :s. Maar vind dat wel jammer zou liever eerst gewoon wat dromen en emotioneel er mee bezig zijn ipv direct al dat 'gedoe'.
 
Hoi
sorry dat ik even afwezig was, het is hier enorm druk geweest met vanalles.
 
Fijn dat je bloedwaarden goed waren!
Intussen nog kwaaltjes bijgekomen?
Ik zou ook niet graag misselijk zijn. Ik zou dat echt niet kunnen combineren met mijn job (geen bureaujob)... dus weet niet goed hoe ik dat ga oplossen als het zo blijkt xp
Ja ik las dat al vaak dat je direct creches moet zoeken en je bent zelf nog maar pas aan het bekomen van de positieve zwangerschapstest.
Maar goed punt, ik ga er al eens over nadenken; we twijfelen dat ik bv halftijds zou gaan werken; we zijn beide overtuigd dat de beginjaren heel erg belangrijk zijn en dit een goede investering is (zeker na het lezen van 1000 dagen...) en dan is het toch zo onlogisch dat je na drie maanden al dat kleintje zo vaak zou moeten afgeven? :(
Zijn jullie van plan om het al binnenkort aan familie te melden of pas na de gewoonlijke 12 weken?
Weet niet of ik zo lang zou kunnen zwijgen tegen bv. mijn zus of schoonzus ofzo, maar het lijkt me aan de andere kant heerlijk om zo een geheim enkele maanden met twee te delen.
 
 
 
 
Hoi! 

Mag ik hier meepraten?

Ik ben 31 jaar oud en over circa 3 maandjes willen wij het ook gaan proberen voor ons 1e kindje. 

Nu dus vooral aan het inlezen en al wat voorbereidingen aan het treffen. We hebben allebei gelukkig een gezonde levensstijl, maar mijn cyclus is erg onregelmatig. Deze week ga ik om een doorverwijzing naar de gyneacoloog vragen om m'n spiraaltje te laten verwijderen en een controle-echo te laten doen. Dit was ook het advies van de gyn bij het plaatsen indien ik een kinderwens zou krijgen.

Dus hopelijk de komende maanden wat meer regelmaat in m'n cyclus en aan het eind v.d. zomer met een goed gevoel starten.

Lijkt me leuk om hier wat mee te kletsen met lotgenoten :) 

Groetjes Michelle
 
Terug
Bovenaan