@danielle welkom! Hier dus ook behoorlijk overgewicht, maar voor mij was het een geruststelling dat ze mij wel in het ziekenhuis wilden helpen met het proces voor het traject kan starten.. dus hulp met afvallen door een diëtiste, een afspraak met maatschappelijk werk voor verwerking, eventueel fysio voor beweging.. omdat ik al heel lang personal body plan doe en dat voor mij werkt (de laatste 1,5 jaar niet per se in afvallen maar wel in niet nog meer aankomen) hoef ik niet naar een diëtiste.. mijn motivatie om nu wel keihard met PBP aan de slag te gaan was namelijk groot.. ik heb sinds ik weet dat ik pcos heb gaan zoeken naar manieren om mijn voeding te veranderen en overal lees je terug dat het op peil brengen van je suikerspiegel het belangrijkste is als je met pcos af wil vallen.. ik ben nu 3 weken zoveel mogelijk onbewerkt aan het eten en koolhydraat arm (courgetti ipv pasta, bloemkool rijst ipv rijst) en afgelopen weekend hebben we voor het eerst in 3 weken weer eens pizza gehaald. Heb me toen veel te vol gegeten met ook nog eens een toetje erna.. de volgende dag heb ik de hele dag cravings gehad naar suiker, voor mij was dat pas de eye opener dat ik de weken ervoor zo goed bezig was geweest, want had nergens last van gehad in die weken en kon het makkelijk vol houden. Heb dan ook gelijk de teugels weer aangetrokken en ben die craving gevoelens weer kwijt..
daarbij ziet het ernaar uit dat ik vorige week op dag 23 mijn lh piek heb gevonden, wat dan hopelijk een cyclus van 37 dagen opleverd.. vergeleken met de 62 ervoor is dat heel netjes en weer in de richting van mijn cyclussen daarvoor.. nu weet je het natuurlijk nooit of dat ook met mijn voeding te maken kan hebben en of ik ook daadwerkelijk ongesteld ga worden over 1,5 week, maar ik blijf positief!
ik weet natuurlijk niet wat de reden is van je overgewicht aangezien het ook medisch kan zijn.. en ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om die knop om te zetten, maar misschien heb je hier wat aan.. ook hoop ik voor je dat ze je wel willen begeleiden in een traject richting behandelingen, omdat dat naar mijn idee misschien nog wel belangrijker is dan de behandeling zelf..
@loike ik dacht aan m'n slijm verlies te merken dat m'n eisprong eraan zat te komen dus heb toen een test gedaan.. die was negatief (dun streepje) heb toen na 2 dagen nog een test gedaan omdat ik dacht, het blijft wel lang dat slijm en die was al qua kleur opgelopen, dus heb de 2 dagen erna ook weer getest en toen bleek die middelste test paars en de dag erna was hij weer wat teruggelopen.. ben toen ook gestopt met testen.. hopelijk heb ik hierdoor gelijk m'n lucky shot na de eerste keer met ovutest en anders volgende ronde weer een kans!