Steun & kletstopic; cyclussen langer dan 35 dagen

@Loike,  ik vond het ook lastig wanneer ik zou moeten gaan testen. Mn eerste cyclus was 44 dagen maar ik had geen idee hoelang de volgende zou duren.. Op 1 juli werd ik ongesteld en vanaf 11 juli ben ik gaan testen. Pas vandaag op 25 augustus een positieve test. Heel lang dagelijks getest dus maargoed dat was voor mij de enige manier om erachter te komen! Nu ik weer wanneer mn eisprong is ben ik ook achter wat dingetjes gekomen om het mogelijk aan te herkennen voor de toekomst zodat ik niet zo lang moet testen. 

@Danielle, Welkom hier! Hopelijk vind je wat steun hier in het topic! Veel afvallen heb ik zelf geen ervaring mee maar lijkt me zeker lastig.. Een kinderwens lijkt me daarentegen wel een mooie motivatie! Misschien kan je hulp van een diëtist krijgen?

@danielle welkom! Hier dus ook behoorlijk overgewicht, maar voor mij was het een geruststelling dat ze mij wel in het ziekenhuis wilden helpen met het proces voor het traject kan starten.. dus hulp met afvallen door een diëtiste, een afspraak met maatschappelijk werk voor verwerking, eventueel fysio voor beweging.. omdat ik al heel lang personal body plan doe en dat voor mij werkt (de laatste 1,5 jaar niet per se in afvallen maar wel in niet nog meer aankomen) hoef ik niet naar een diëtiste.. mijn motivatie om nu wel keihard met PBP aan de slag te gaan was namelijk groot.. ik heb sinds ik weet dat ik pcos heb gaan zoeken naar manieren om mijn voeding te veranderen en overal lees je terug dat het op peil brengen van je suikerspiegel het belangrijkste is als je met pcos af wil vallen.. ik ben nu 3 weken zoveel mogelijk onbewerkt aan het eten en koolhydraat arm (courgetti ipv pasta, bloemkool rijst ipv rijst) en afgelopen weekend hebben we voor het eerst in 3 weken weer eens pizza gehaald. Heb me toen veel te vol gegeten met ook nog eens een toetje erna.. de volgende dag heb ik de hele dag cravings gehad naar suiker, voor mij was dat pas de eye opener dat ik de weken ervoor zo goed bezig was geweest, want had nergens last van gehad in die weken en kon het makkelijk vol houden. Heb dan ook gelijk de teugels weer aangetrokken en ben die craving gevoelens weer kwijt.. 
daarbij ziet het ernaar uit dat ik vorige week op dag 23 mijn lh piek heb gevonden, wat dan hopelijk een cyclus van 37 dagen opleverd.. vergeleken met de 62 ervoor is dat heel netjes en weer in de richting van mijn cyclussen daarvoor.. nu weet je het natuurlijk nooit of dat ook met mijn voeding te maken kan hebben en of ik ook daadwerkelijk ongesteld ga worden over 1,5 week, maar ik blijf positief! 
ik weet natuurlijk niet wat de reden is van je overgewicht aangezien het ook medisch kan zijn.. en ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om die knop om te zetten, maar misschien heb je hier wat aan.. ook hoop ik voor je dat ze je wel willen begeleiden in een traject richting behandelingen, omdat dat naar mijn idee misschien nog wel belangrijker is dan de behandeling zelf.. 
@loike ik dacht aan m'n slijm verlies te merken dat m'n eisprong eraan zat te komen dus heb toen een test gedaan.. die was negatief (dun streepje) heb toen na 2 dagen nog een test gedaan omdat ik dacht, het blijft wel lang dat slijm en die was al qua kleur opgelopen, dus heb de 2 dagen erna ook weer getest en toen bleek die middelste test paars en de dag erna was hij weer wat teruggelopen.. ben toen ook gestopt met testen.. hopelijk heb ik hierdoor gelijk m'n lucky shot na de eerste keer met ovutest en anders volgende ronde weer een kans!

@CJS, spannenddd! Mega gegund natuurlijk, dus ik ga voor je duimen hoor. Ik vind het ook ontzettend bewonderingswaardig hoe je omgaat met het overgewicht dat mogelijk 'in de weg' staat van een zwangerschap en dan direct aan de slag gaat. Ik heb weliswaar nooit echt overgewicht gehad, maar weet wel hoe lastig het kan zijn om je voedingspatroon aan te passen. Respect en mooi te zien hoe je zo positief bijft! 
@Yen, ik weet er weinig van, maar dit lijkt er toch wel op inderdaad. Wat fijn! Weer een korte cyclus is natuurlijk al winst en wie weet waar het toe leidt! :) 
@Jessssica, há wat goed zeg! Afwachten maar!! 
@DaniëlleBritt, wat heftig zeg. Ik snap soms niet zo goed waarom ze dan zo 'hard' zijn.. het is niet alsof je voor je lol overgewicht hebt. Hopelijk kunnen ze je wel ondersteunen in een traject om af te vallen.. Is daar al iets over bekend?? Welkom hier in ieder geval en hopelijk helpt het iets om je verhaal wat kwijt te kunnen. 
@Loike, ik heb echt geen flauw benul hoe of wat met teunisbloemolie en testen. Daar kan ik je niet echt bij helpen. Mij geeft mijn temperatuur bijhouden deze maand wel rust.. ik zag hem iets stijgen en toen kreeg ik ook de lichamelijke symptomen van een eisprong. Is wel iets meer een 'gokje' omdat het niet ver van te voren al inzicht geeft. Als je het zeker wilt weten deze maand misschien maar gewoon dagelijks testen? Ik vond dat wel veel 'gedoe', maar kan me voorstellen dat het aan de andere kant ook fijn is dat je het dan zeker weet en inderdaad op wat symptomen kunt gaan letten gedurende de maand. 
Ik had gisterochtend bloedverlies, maar dat was ook alleen de ochtend. M'n temperatuur is nog hoog en ik heb ook nog pijnlijke borsten.. in de wachtstand dus maar! Spannend vind ik het wel, haha. 

Hoi Dames, 
Wat lief dat jullie gereageerd hebben op mijn berichtje. Ik ben al een tijdje bezig met afvallen. Het lukt wel alleen niet heel snel. Ik loop nu een klein jaartje bij de dietist. Helaas moet ik alleen op zoek naar een andere omdat de vrouw waar ik kwam andere werkdagen krijgt en dat precies ook mijn werkdagen zijn. 
Ik heb eens in de 3 maanden telefonisch contact met het ziekenhuis om te kijken hoe het gaat. Maar opzich heb ik er neit heel veel aan want het advies blijft afvallen. Wel heb ik daar aangeven van mijn dietiste en zij heeft wel iemand aangeraden die meer vrouwen hebben geholpen die ook sterk een kinderwens hebben. Maar het is niet begeleiding vanuit het ziekenhuis ofzo. Ik moet het wel met eigen dietiste regelen zeg maar. 

Ik kan nog even niet zo goed terug reageren op jullie verhalen. Het zijn zoveel berichten haha. Ik moet er even te tijd voor nemen om alles even rustig te lezen. 
Groetjes, 
Danielle 

@alittlebite spannend zeg! Hopelijk snel meer duidelijkheid en hopelijk een positieve test natuurlijk! Dank je wel :) ben echt niet altijd positief hoor! Ben ook heel erg boos en verdrietig geweest en dat ben ik soms nog wel, maar zodra mensen zeggen dat ik iets niet of minder kan dan moet ik het tegendeel bewijzen en komt er een vechtlust in mij naar boven waar je u tegen zegt.. alleen de confrontatie met zwangeren vind ik gewoon heel lastig..
@danielle wat goed dat je daar al mee begonnen was.. het afvallen en niet snel gaan is herkenbaar.. al moet ik zeggen dat met minder koolhydraten en een stabielere suikerspiegel het wel makkelijker en sneller lijkt te gaan.. het zou wel fijn zijn als je een diëtiste hebt die ervaring heeft met vrouwen met een kinderwens.. zij zal waarschijnlijk specifiek in kunnen gaan op wat goed is en niet om te eten.. 
bij ons ziekenhuis hebben ze een lifestyle poli.. dat zijn fertiliteitsverpleegkundigen die met je kijken wat je nodig hebt en die zorg kan dan ook vanuit het ziekenhuis geboden worden.. echt zo fijn! Gek dat dat per ziekenhuis dan zo verschilt.. 

Heey meiden, 
Hoe is het met jullie?
@CJS @Yen, bij jullie al iets bekend?
Ik vlieg vandaag terug  van vakantie. Donderdag ga ik testen mocht ik dan nog niet ongesteld zijn geworden.

@Jessica, spannend! Ik hoop op mooi nieuws voor jou :)
Met mij gaat het wel redelijk. Deze maand begonnen met teunisbloemolie, benieuwd wat dat gaat brengen. Ook deze maand begonnen met ovulatietesten. Zit nu op dag 22 en eigenlijk nog niks te zien. Ben begonnen op dag 13, daar zag ik wel een 2e streepje maar lang niet zo duidelijk als de controlestreep. Voor de rest eigenlijk alleen maar controlestrepen te zien, verder wit..
Merk dat t toch wel weer spannend is, elke cyclus hoop je iets te vinden maar tot nu toe is het telkens teleurstellend. Ik denk nu toch weer : gaat weer een lange, nutteloze cyclus worden. 
Gelukkig zijn we al een week op weg in september, wat betekent dat ik minder dan een maand hoef te wachten voor ik naar de gynaecoloog mag!

Spannend Loike! Hopelijk kun je je LHpiek vinden met de ovulatietesten. Kan helaas wel een lange zit zijn. Ik testte op dag 55 pas positief. Ik gebruikte wel extra sensitieve testen waardoor ik altijd wel 2 streepjes had maar rond dag 53 werd het test streepje ongeveer even donker als controle. Toen verder blijven testen en 2 dagen later een duidelijk donkerdere streep. Weet niet welke jij gebruikt?
Ik duim voor je dat er deze maand nog iets gebeurd maar anders is je gynaecoloog afspraak gelukkig niet zo ver weg meer!

Terug
Bovenaan