Steun & kletstopic; cyclussen langer dan 35 dagen

Gefeliciteerd Pukje! Toch een aantal met mooi nieuws de laatste tijd! 

@alittlebit spannende week voor je! Ik hoop op goed resultaat

@irisB fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken maar snap dat het spannend is  
ik merk als "nieuwkomer" dat ik het nog een beetje lastig vind om op iedereen te reageren. 

hier geen LK piek gevonden nog. Vind het soms ook lastig om altijd rond dezelfde tijd te testen ivm drinken en toiletbezoek. Maar zie ook niks veranderen qua temperatuur.  Heb begin Vd maand wel 5 dagen oud bloed verloren. Ik weet niet of ik dit moet tellen als menstruatie? Hoe zien jullie dit? ik had op gegeven moment wel wat eggwhite maar geen positieve LH test, dus ik weet het niet echt meer. 

Ik zal nog even een update geven over mijn bezoek bij de gynaecoloog. Weer een inwendige echo gehad, en t blijft twijfelachtig. Nu was het wel 'druk' met blaasjes op de eierstokken en geen dominante te zien (was CD13) maar voor de rest geen overduidelijke diagnose pcos, enkel vermoedens.
Dus mag weer een postje verder, volgende maand mogen we naar fertiliteit. Ik was al blij dat het minder lang wachten was als op dit ziekenhuis bezoek. 
Daar gaan we als koppel behandelt worden en wordt eerst alles gecheckt, dus hopelijk dan een hoop duidelijkheid. Voel mezelf er nu best oké onder. Ben blij dat er serieus naar gekeken gaat worden en hopelijk geholpen worden. Mijn intuïtie zegt gewoon dat het pcos is en dat ik een duwtje in de rug nodig heb..

@Lobke, wat fijn dat je wat meer zicht hebt op vervolgstappen. En wat goed ook dat je zelf het gevoel hebt dat je even een steuntje in de rug nodig hebt, ik gun het je mega! Klinkt alsof je vertrouwen hebt in jezelf en het traject.. :) 
@Jessssica, hoe ging je eerste echo? Wat spannend zal dat zijn geweest. 
@Lieke, vijf dagen klinkt wel als een menstruatie.. maar op afstand is het ook altijd makkelijk praten. Ik durf het niet te zeggen. Heb je inmiddels al een piek gevonden??
@IrisB, wat fijn dat er wat schot in de zaak zit. Ik duim voor jullie mee. 
Ik heb zelf mooi nieuws: ik had zondag al een licht positieve test (iets met een vlaag van verstandsverbijstering testen ?) en vandaag een hele mooie positieve die niet meer te ontkennen is. Heel surrealistisch en tegelijktijd zo mooi, maar ook super spannend! 

@Loike, fijn dat je snel terecht kunt bij fertiliteit! Veel succes?

@alittlebite,  wat een prachtig nieuws! Gefeliciteerd! 
Ik heb woensdag een mooie echo gehad! Eerst uitwendig waar het hartje mooi was te zien! Ze bekeken m'n eierstokken nog even en zagen toen iets wat ze beter wilde bekijken. Zodoende nog een inwendige echo gemaakt. Hier was duidelijk een cyste te zien op mn linker eierstok van 4x5 cm. Omdat je bij cystes vanaf 5 cm naar de gyn moet voor controle is er overleg geweest met de dienstdoende gyn en werd ik dezelfde middag nog door de VK gebeld dat de gyn naar de echo gekeken had en zich er geen zorgen om maakte. 28 oktober heb ik weer een echo en dan gaan ze kijken of het kleiner geworden is. Zo niet, dan moeten ze verder gaan kijken. Even spannend dus nog!

Hoi Meiden,
Paar dagen terug een bericht gepost in een nieuw form. Zie ik vandaag dit form voorbij komen. 
Zo herkenbaar allemaal en ik dacht dat ik een van de weinige was.. 
ik ben Laura mama van een jongetje en bonusmama van een dame. Wij willen graag nog een derde erbij. Voor mijn eerste zwangerschap altijd een spiraal gehad, voelde mijn eisprong en kon de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld werd. Na mijn zwangerschap na 3 maanden de eerste keer ongesteld geworden. Een cyclus van 30 dagen en daarna ineens 32 nu inmiddels boven de 35 dagen.
Wel contact gehad met mijn huisarta wn gynaecoloog.. dit omdat ik bloedverdunners slik waarmee je zwanger mag worden en bv mag geven.. mijn neuroloog ziet mij graag op andere medicatie en vind dat het geen twee jaar moet duren ivm risico’s.

tussen mijn eerste zwangerschap en nu hebben we geen pil of spiraal meer gehad
de gynaecoloog heeft me nu 3 maanden gegeven om te gaan testen voor een eisprong.. wanneer dit niet tot een zwangerschap leidt mag ik naar de polie.. mijn man moet daar dan ook in mee. 

ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.. de eerste keer was ik na het verwijderen van mijn spriaal binnen 4 maanden zwanger. Misschien dacht ik gewoon dat het vanzelfsprekend weer snel zou lukken en zit de teleurstelling daar. 

Fijn om mee te lezen met jullie ervaringen/tips

@alittlebite wooow wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!!
@jessica wat fijn dat het goed was met jullie kindje. Dat van de cyste is even spannend hopelijk is het volgende keer kleiner geworden.. 
@loike wat fijn dat je verder mag en daar de wachttijd minder is! Gek dat het zo twijfelachtig blijft.. 
@laura welkom! Gek dat je cyclus oploopt wel goed dat je gelijk aan de bel hebt getrokken.. hopelijk lukt het binnen de 3 maanden en is een verder traject niet nodig. 

ik ben dinsdag al ongesteld geworden waar ik dacht dat gister pas te hoeven worden.. positieve is dat de cyclus inmiddels weer onder de 35 dagen zit.. vandaag terug gebeld door de gyn met de uitslag van het bloedonderzoek en alles was goed. Ook mijn LH waarde enzo.. gek want m'n echo gaf veel blaasjes terwijl m'n bloed dus niets afwijkends laat zien.. voor nu blijf ik onder controle bij de fertiliteitsverpleegkundige.. Ik verlies iedere keer een week voor m'n menstruatie al wat oud bloed en wat roze.. volgens de gyn kan dat geen kwaad als het maar niet regelmatig gedurende 1 cyclus gebeurd.. aan het eind van de cyclus is normaal..
was aan de ene kant opgelucht dat er dus niets aan de hand lijkt en het op de natuurlijke manier moet lukken, dat geeft hoop! Aan de andere kant ook toch wel wat onrust waarom het dan nog niet is gelukt.. maar we gaan vrolijk verder! 

@Jessssica, wat fijn dat je een goede echo had! Kan me wel voorstellen dat die cyste even spannend is/was. Hoe voel je je eronder? En dankjewel natuurlijk!! Spannende tijd nu haha, maar vind het vooral heel leuk. 
@CJS, dankjewel!! Wat fijn dat er bij jou ook goede berichten zijn! Kan me voorstellen hoor, dat je nog wat denkt 'maar hoe komt het dan?'. Hopelijk is het jullie ook snel gegund! Wel fijn ook dat je onder controle blijft, dan is het lijntje kort. 
@Lauramamatobe, kan me voorstellen dat je je afvraagt waardoor het komt. Goed dat je aan de bel trekt. Heb je al meerdere cycli gehad boven de 35 dagen? Indd wat CJS zegt, hopelijk lukt het alsnog! 

Terug
Bovenaan