Susanne, 25, kinderwens

Hallo allemaal,

Als eerste zal ik mijzelf even voorstellen, ik ben Joyce, 25 jaar jong en ben enorm bezig met het krijgen van mijn eerste kindje..
Mijn partner en ik zijn sinds april bezig een kindje te verwekken. Mijn eerste NOD zal op moederdag plaatsvinden.
Nu heb ik daar wel een paar vraagjes over en hoop dat misscien eventueel al "bestaande" moeders mij daar een antwoord op kunnen geven..

Als anticonceptie heb ik de nuvaring gebruikt, dit is een vaginale ring welke heel plaatselijk hormonen afgeeft. Ik heb min of meer een donkerbruin vermoeden dat ik al zwanger ben. Ik weet dat dit niet vaak voorkomt al in de eerste maand maar toch.
In de 2e week dat ik gestopt was met de anticonceptie had ik een behoorlijke pijn in mijn onderbuik als ik ging zitten. Op het moment dat ik zat was de pijn wel weg. Het was een drukkend gevoel in mijn onderbuik, en nee, mijn broek zit absoluut niet te strak, haha..
Die pijn verdween na ongeveer een week en is overgegaan naar enorme pijn aan mijn tepels. Bij wijze van spreken kon ik er nog geen zuchtje wind aan verdragen..
Ook heb ik voornamelijk 's avonds een weeig gevoel in mn buik, tot misselijk toe.

Wat ik dus eigenlijk graag wil weten is, wat zijn veel voorkomende kwalen van zwangerschap, als je eigenlijk nog niet zeker weet of je zwanger bent.
Ik hoop niet dat jullie dit als een rare vraag beschouwen maar ik ben eigenlijk wel erg benieuwd..
Zelf zat ik ook al te denken dat het gevoel dat ik de afgelopen 2 weken heb kan komen door het feit dat mijn periodes nu zelf op gang moeten komen.. Is dit ook een mogelijkheid????

Ik hoor graag wat van jullie kant, ik kan alle hulp gebruiken..

Groetjes Joyce.

Hoi hoi,

Welkom hier!
Kan het niet zo zijn dat je je eisprong hebt gevoeld??
Hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent! Maar het mss ook wel komen omdat je lichaam nog moet ontpillen zeg maar.... ik ben ook sinds april gestopt met de pil en had ook rare pijntjes in mn buik, dacht dat ik ongesteld moest worden, beetje dat gevoel, maar werd het maar niet, 2 weken hierna ongeveer ben ik ongesteld geworden, dus bij mij was het waarschijnlijk mijn eisprong die ik voelde....

Je moet nog ongesteld worden geloof ik he?! dan kun je ook nog niet testen of wel?
spannend voor je hoor, hou ons op de hoogte!

Hey hallo meiden,

Ik zit nu in de 7e ronde en ik heb al vaker gedacht dat het raak was. De vorige ronde had ik echt veel verschijnselen en ik was zelfs 2 dagen overtijd. En ik dacht het ook echt, maar het mocht niet zo zijn. Ik hoop echt dat dit niet het geval is bij jullie en dat het bij jullie wel raak is. Ik wil alleen maar een beetje voorkomen dat jullie er teveel vanuit gaan dat het raak is, want als het niet  raak is komt de klap zo hard aan. Sorry dat ik negatief ben,   maar jullie moeten  zowel de  positieve  als de  negatieve verhalen horen toch ?
Maar ik ga voor ons allemaal duimen deze ronde!!!

Liefs Yvonne

@Meissie-YP: Snap heel goed wat je bedoelt.. Zelf zitten we nu in de 3e ronde. Vorige maand voelde ik van alles in mn buik.. Maar toch werd ik ongesteld.. Deze maand precies het zelfde. Ik hou alles in de gaten, bij elk gevoel ik me buik zet ik een vraagteken.. Het is echt erg.. je wilt het zo graag, dus bent er heel erg mee bezig.   Toch is het ff afwachten deze maand...
Je moet idd niet te veel hoop hebben, dan is de teleutstelling alleen maar groter. Maar toch ben ik zelf een van de meiden die erg veel hoop heeft elke keer!!!

Ik wil er idd ook niet direct vanuit gaan dat ik zwanger ben, het lijkt me ook te onwaarschijnlijk hoor.. Dan zou ik vrijwel direct een eisprong gehad moeten hebben..
Ik wil er eigenlijk ook niet te veel mee bezig zijn, maar ik weet niet hoe mijn lichaam reageert zonder pil, daarom hoop ik ook van anderen te horen hoe het bij hen gaat, miss is dat een beetje hetzelfde..
Ik hou jullie iig op de hoogte.. ik zal zondag nog ff af moeten wachten....

Greetz..

Ja, dat is ook zo! Ik ben er ook teveel mee bezig, terwijl ik best weet dat mijn lichaam me vaker voor de gek heeft gehouden. Je wilt het zo graag he ? De teleurstelling is zo groot wanneer je weer ongi wordt. We blijven sowieso hopen en gaan gewoon door met proberen. Duimerdeduim !!

Liefs Yvonne

hey tijgertje,

jij bent nog in afwachting van je eerste ongi nadat je gestopt bent of niet???
ik had hetzelfde als jou hoor...... en het kan ook ff duren voordat je ongi bent, dus ik zou nog even afwachten als ik jou was, je lichaam moet eerst wennen zonder de pil....
succes

Ik ben idd nog in afwachting van mijn eerste ongi.. Vind er nix aan.. Waarom zijn wij vrouwen er toch zo verschrikkelijk veel mee bezig, eerder dacht ik er niet eens aan.
Toen we begin april besloten te  gaan klussen ging de knop bij mij ook ineens om.. Het moet nu, en ook zo snel mogelijk.. Heel frustrerend..
Ik ben iig blij dat ik een leuke site heb gevonden waar ik met vrouwen hierover kan "zeuren" haha..  
Hebben jullie trouwens aan familie of vrienden verteld dat er nu serieus geklust wordt??
Ik zit heel sterk te  twijfelen of ik  het mijn beste vriendin zal vertellen namelijk, maar zit aan de andere kant ook niet te wachten op reacties als nou, is t al zover... Iedere week weer..  

Terug
Bovenaan