Terugplaatsing eind oktober/november IVF behandeling.

Haha onze kerst was gezellig. Ik mocht kerstavond en 1e kerst nog alles eten van het ziekenhuis en zelfs wijn etc. drinken. Heb alleen kerstavond een klein glaasje champagne gedaan. Verder heb ik wel gewoon lekker meegegeten en extra van alles genoten? 2e kerstdag ook lekker gegeten maar wel aangepast tenopzichte van de rest. Hoe heb jij het met kerst gedaan? Weten mensen dicht om jullie heen het of niet?

Heb me eigenlijk nog helemaal niet druk gemaakt over symptomen of ik dingen voel enz. Haha maar heb nu natuurlijk net de tp achter de rug. Net na de tp echt wel wat lage buikkrampen. Nu af en aan ook nog wel hier en daar wat. Morgen is het 7 dagen na mijn positieve ovulatietest, dus zou het nog een week zijn voor mn NOD. Ze zeiden dat ik 10 dagen na de tp mag testen dat zou 5 januari zijn. Kreeg nog te horen dat als ik het volhou ik ook tm 14 dagen na tp mocht wachten haha mezelf kennende gaat dat niet lukken haha. Maar spannend hoor al die symptomen snap wel dat je daar dan mee bezig bent in je hoofd.

Ik heb indd ook in een hele natuurlijke cyclus. Het voelt wel heel erg raar om geen utro te hoeven gebruiken moet ik zeggen. Ik heb wel nog liggen want heb een keer teveel mee gekregen. Maar had gevraagd waarom er geen utro wordt gebruikt. Maar heeft te maken met dat het lichaam dan lui kan worden en het zelf niet goed meer aanmaakt. Ik heb ook niet gevraagd naar de kwaliteit. Het belangrijkste is dat hij goed uit de vriezer is gekomen en goed is gaan delen en nu lekker warm binnen zit. Wel heel gaaf was dat dit keer op de echo te zien was waar het vloeistof met de cryo was beland in mn baarmoeder. Nu nog even een paar zenuwachtige dagen wachten en hopelijk een mooie start van het nieuwe jaar.

[quote quote=10515896]Haha onze kerst was gezellig. Ik mocht kerstavond en 1e kerst nog alles eten van het ziekenhuis en zelfs wijn etc. drinken. Heb alleen kerstavond een klein glaasje champagne gedaan. Verder heb ik wel gewoon lekker meegegeten en extra van alles genoten? 2e kerstdag ook lekker gegeten maar wel aangepast tenopzichte van de rest. Hoe heb jij het met kerst gedaan? Weten mensen dicht om jullie heen het of niet? Heb me eigenlijk nog helemaal niet druk gemaakt over symptomen of ik dingen voel enz. Haha maar heb nu natuurlijk net de tp achter de rug. Net na de tp echt wel wat lage buikkrampen. Nu af en aan ook nog wel hier en daar wat. Morgen is het 7 dagen na mijn positieve ovulatietest, dus zou het nog een week zijn voor mn NOD. Ze zeiden dat ik 10 dagen na de tp mag testen dat zou 5 januari zijn. Kreeg nog te horen dat als ik het volhou ik ook tm 14 dagen na tp mocht wachten haha mezelf kennende gaat dat niet lukken haha. Maar spannend hoor al die symptomen snap wel dat je daar dan mee bezig bent in je hoofd. Ik heb indd ook in een hele natuurlijke cyclus. Het voelt wel heel erg raar om geen utro te hoeven gebruiken moet ik zeggen. Ik heb wel nog liggen want heb een keer teveel mee gekregen. Maar had gevraagd waarom er geen utro wordt gebruikt. Maar heeft te maken met dat het lichaam dan lui kan worden en het zelf niet goed meer aanmaakt. Ik heb ook niet gevraagd naar de kwaliteit. Het belangrijkste is dat hij goed uit de vriezer is gekomen en goed is gaan delen en nu lekker warm binnen zit. Wel heel gaaf was dat dit keer op de echo te zien was waar het vloeistof met de cryo was beland in mn baarmoeder. Nu nog even een paar zenuwachtige dagen wachten en hopelijk een mooie start van het nieuwe jaar.[/quote]
Klinkt als een leuke kerst!!  Ik heb zoiets van ik weet waar ik het voor doe dat oppassen met eten en drinken maar ook weer niet ... Want het kan net zo goed al afgelopen zijn natuurlijk.. haha ja hoe dichterbij je bij het moment van de waarheid komt hoe moeilijker het word. eerste kerstdag gewoon wat gegeten en kerstfilm gekeken en 2e kerstdag gegourmet. En ja iedereen om me heen weet t.. ok dat er een tp is geweest. Jou familie weet t ook of niet? 
Bij mij begonnen symptomen pas 2 dagen na de tp.
Ja precies het is vreemd niks te gebruiken haha maarja ook wel lekker opzich. Die hormonen zijn best wel pittig om te gebruiken vind ik zelf.... 
Ik heb ook niet om de kwaliteit gevraagd.... Ik wil er even geen label op plakken. Ja dat is mooi om te zien net een vallende ster ❤️ ik krijg ook een foto van de echo met een pijltje naar waar het zit en een close up foto van mijn embryo.. krijg je altijd. Krijg jij dat ook?
Heel veel succes iig en ik hoop op een mooi eind voor ons❤️ en een hele fijne jaarwisseling!! 
(Ik ga trouwens 30 december testen. Dan moet ik een betrouwbare uitslag hebben. Wil het voor oud en nieuw begint gewoon weten. Kans is groot dat ik dan ook ongesteld word als t niet is gelukt. Ziekenhuis heeft me 4 januari gegeven maar als het is mislukt is er echt geen kans dat ik dat haal)

Ja was erg gezellig. Keek er wel erg tegenop vooraf omdat we vorig jaar met kerst onze ouders hadden verteld dat onze eerste IVF/ICSI poging gelukt was. Dus het verlies van onze dochter kwam wel echt even naar boven. De dagen naar kerst toe heb ik wel regelmatig gehuild, maar op kerst zelf heb ik het droog weten te houden en juist van die momenten met familie kunnen genieten. Dat was heel erg fijn. Iedereen van ons traject. Alleen hadden we nog tegen niemand gezegd dat we op 2e kerstdag een tp zouden krijgen. Pas toen we het verlossende woord kregen dat de tp door zou gaan hebben we het verteld. Ik zit alleen nog een beetje met oud en nieuw wat we waarschijnlijk samen met 3 goede vrienden gaan vieren, maar die het nog niet weten. Twijfel of ik er iets over wil zeggen of niet.
Jou kerst klinkt ook heerlijk. Gewoon lekker wat eten en een kerstfilm kijken. Mijn man heeft heel lang op zee gezeten waardoor ik vaak ook met de feestdagen alleen was. Hierdoor had ik heel vaak met vriendinnen een pyjama kerst waarbij we allemaal lekkere kleine hapjes maakten en dan in onze kerst pyjama's foute kerstfilms gingen kijken. Die dagen waren echt zo fijn. 
Hormonen kunnen inderdaad soms best heftig zijn. Ik moet zeggen dat het bij mij over het algemeen wel mee is gevallen met de klachten die ik ervan krijg. Ze kunnen wel ook echt voor een onwijze mindfuck zorgen. 
Wij hebben geen foto van de echo gekregen. Als ik ernaar zou vragen zou ik die waarschijnlijk wel kunnen krijgen. Wel kunnen we als de tp geslaagd is een filmpje opvragen van de ontwikkeling van ons embryo onder de microscoop. Ze nemen dat namelijk op bij onze kliniek. 
Oh super spannend nog 2 dagen voor jou nu voor je mag testen! Ik heb 5 januari doorgekregen als testdatum of mocht ik langer kunnen wachten 9 januari. Haha maar dat ga ik never nooit kunnen volhouden. Ik zat zelfs aan een kant ook te denken om misschien de 31e al een testje te doen, maar dat zou 5 dagen na de tp zijn. Denk niet dat er dan al iets te zien zal zijn. 
Ik heb nog steeds wat lage buikpijn met vlagen. Vanmorgen toen ik mijn neus snoot ook bloed uit mn neus, maar dat is te verklaren doordat ik verkouden ben geweest en een wondje in mijn neus had en het nog veelste vroeg is daarvoor om als kwaaltje te hebben. De enige keer dat ik een bloedneus heb gehad was tijdens mijn zwangerschap, dus ergens biedt het wel weer een soort van hoop. Ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Al is dat wel lastig. Ergens vind ik het wel fijn dat er nu van die rare dagen tussen zitten, zodat ik de focus ook een beetje op oud en nieuw kan leggen om naaruit te kijken. Voor jou is het nu gelukkig nog maar 2 dagen. Hopelijk kom je met mooi nieuws dan! Ik duim nog even verder voor ons. 

Oeh morgen testen MelisserT! Hoe voel je je? Of heb je, je toch niet in kunnen houden en toch al getest? Hopelijk kom je morgen met mooi nieuws!

[quote quote=10516357]Oeh morgen testen MelisserT! Hoe voel je je? Of heb je, je toch niet in kunnen houden en toch al getest? Hopelijk kom je morgen met mooi nieuws![/quote]

Moet nog testen.. kon niet testen had geen testjes meer. Vandaag ff wat gehaald. Heb er eerlijk gezegd niet echt een heel goed gevoel over..... Heb vet veel last van m'n darmen..... Dat is meestal wat een beetje gebeurt voor de ongesteldheid. Nouja we gaan t morgen zien. Zou me ook niets verbazen als ik vanacht of morgen ochtend kei hard doorbreek. Hoe is t allemaal met jou? Hoe voel je je???
Even op je anderen bericht: ik snap dat als je op die dag vorig jaar de zwangerschap van je meisje hebt aangekondigd dat dat heel zwaar kan zijn ❤️ goed dat je nog hebt kunnen genieten. Als ik jou was zou ik heb trouwens misschien toch vertellen tegen je vrienden? Misschien is het wel fijn om er over te praten. Weet niet of je normaal alcohol drinkt? Maar dan hoef je ook geen excuus te bedenken haha. pyjama kerst met vriendinnen klinkt heel erg leuk en gezellig ja. Foute kerstfilms zijn sowieso leuk. Ik vind jingle all the way echt een leuke haha voelt voor mij een beetje als een foute kerstfilm haha. De 31e is idd wel aan de vroege kant. Misschien toch ff een paar daagjes erbij doen. En ja die symptomen in de gaten houden is iets wat je gewoon automatisch doet het draait mij soms ook helemaal door haha vooral nu ik natuurlijk doe en dus wel echt erop kan letten... Iig dat dacht ik want vroege zwangerschaps symptomen lijken op pre menstruatie symptomen dus kom een beetje van de koude kermis thuis haha. Maar ja ik verwacht er helaas niet veel van morgen maar ik laat t je sowieso weten. Heb ook al besloten mijn volgende tp weer lekker in een kunstmatige cyclus gaat. Voelde voor mij meer safe ofzo... Is natuurlijk heel persoonlijk maar ik voelde me daar achteraf toch beter bij. Het is ook me laatste cryo dus wil kiezen waar ik me echt beter bij voel. Wat de juiste keus is weet je natuurlijk nooit vooraf. Het scheelt idd ook wel die feestdagen er tussen.. het is afleiding! Ik kijk lekker veel naar de top 2000 dat is echt mijn dingetje haha geeft me echt altijd dat oud en nieuw gevoel. Ik heb mijn moeder een karaoke microfoon gegeven voor kerst. Gaan met oud en nieuw karaoke doen hier met z'n alle... Mijn broer en zn vriendin en mijn stiefbroer komen ook. Dus heb wel wat om naar uit te kijken!   

Ah nee zo niet leuk dat je al wat bloed bent verloren. Heeft het ook echt doorgezet of kan het ook nog iets van een innestelling zijn geweest? Toch nog getest deze ochtend voor de zekerheid?
Dat van die darmen voor de menstruatie ken ik heel erg. Ik heb daar ook mijn endometriose met name zitten dus dat reageert dan extra erg allemaal. Ik snap ook heel goed je keuze voor een kunstmatige cyclus en daar mee vertrouwen in hebben. Denk toch dat het ergens een beetje te maken heeft met het vertrouwen in ons lichaam die best een knauw heeft opgelopen. Het voelt voor mij nu ook heel erg raar om geen utro te hoeven gebruiken. Dat geeft toch een soort van gevoel dat je er nog echt iets voor doet ofzo. 
Ik weet nu niet zo goed hoe ik me voel. Ene moment heb ik nog wat lichte menstruatie achtige/weeige krampjes onder in mn buik. Andere moment juist rommelende darmen wat ik juist weer aan mn menstruatie link. Ook werd ik vanmorgen voor mijn doen redelijk bezweet wakker en ik heb juist vaak in en naderende menstruatie dat ik van die zweetbuien kan krijgen. Als ik dan ook maar iets qua beweging doe, wandelen met de hond, aankleden, etc. voel ik mezelf helemaal warm worden en wordt mn rug helemaal klammig zeg maar. Ik heb inderdaad besloten om niet morgen al te testen, maar om dat op zijn vroegst 2 januari te doen.Dan zou ik zo'n 12 dpo zijn en 7 dagen na de tp zitten.  Ik hoop dat ik het zelfs nog volhou tot 4/5 januari, maar weet nog niet of me dat gaat lukken. 
Jou oud en nieuw klinkt echt in iedergeval heel erg gezellig en zeker iets leuks om even naaruit te kijken! Ik kijk er ook erg naaruit om deze oud en nieuw met mn vriendinnen te vieren. Ze weten in principe van ons traject. Dus kijken er niet raar van op als ik niet zou drinken want doe dat de laatste jaren sowieso al erg weinig. Ik haal wel een fles kinderchampagne om mee te toosten haha. Ze wilde ook al allemaal sashimi en T-bones en weet ik veel wat voor hapjes en eten maken wat ik nu dus niet kan eten haha. Dus zei al ik kan geen rauwe vis of vlees eten. Dus toen zei ze al oh dan gooien we een mooi stukje zalm even in de pan. Dus het komt vast goed. Daarnaast nemen we zelf ook wat hapjes mee. Weet nog niet of we er echt iets over gaan zeggen, maar indirect weten ze het nu toch al denk ik. 

Hoi melissert,

Hoop ergens dat er toch ineens positief nieuws was voor je ondanks het bloedverlies. Hier ook weer een flinke mindfuck. Vandaag zou ik 10 dpo zijn. Vannacht toen ik naar het toilet ging had ik alleen ineens wat licht bloedverlies met afvegen (beetje rozig achtig) veelste vroeg en iets wat ik nog nooit heb gehad zo vroeg. Vanmorgen durfde ik bijna niet naar het toilet omdat ik dacht dat het dan helemaal doorgebroken zou zijn. Dat was dan gelukkig niet zo en had ik alleen nog minimaal (licht)bruin met het afvegen. Aan een kant voelt het echt of ik ongesteld ga worden (zweten, pijn in de onderrug, hoofdpijn en een onrustige huid). Aan de andere kant is er nog een stille hoop dat dit roze verlies een instellingsbloeding was, want had laatste dagen wel een soort steek ik dacht van mn cyste maar nu is die steek dus ineens weg. Kortom weer flink broekstaren deze dag en/of komende dagen.

Terug
Bovenaan