Terugplaatsing eind oktober/november IVF behandeling.

[quote quote=10517956]Hee Melissert, Ik begrijp je heel goed hoor, dus geen excuses. Ik had gisteren eigenlijk ook echt zo’n dag van het liefst meld ik me ziek op werk en ga ik de hele dag opgekruld in mn bed series kijken. Vandaag niet veel anders eigenlijk. Zeker niet met dit vieze weer. Ik hoop heel erg had voor je dat deze 4e terugplaatsing het gewoon gaat worden. Misschien is het juist wel degene die blijft zitten, omdat je het verder los hebt gelaten en nu wel ziet wat er gebeurd. Ik duim in ieder geval heel erg had voor je. Hier dacht ik dat het bruin aan het toenemen was en donkerder werd, maar later op de dag werd het juist weer minder. Vanmorgen ook wakker geworden en nog steeds geen rood, maar wel nog steeds bruin. Ik had gisteren middag wel ook nog een test gedaan en die was omo wit en nergen een tuur streepje te bekennen. Dus heb echt zoiets van zet nu dan ook maar gewoon door. Met mijn vorige verse tp was het nog dat ik van die hele lichte streepjes op de test had die heel even opliepen, maar daarna weer minder werden. Ook een mindfuck maar weer anders. Nu ook weer zo super frustrerend. Zet gewoon door, niet dit half bakken gedoe. In ieder geval een dikke digitale knuffel! Laat even weten wanneer je de tp weer achter de rug hebt. Ik duim voor je dat je over een paar weekjes hier heel enthousiast komt vertellen dat het is gelukt.[/quote]
Ja jij weet wel hoe ik me voel... Wij staan er op t moment een beetje t zelfde voor natuurlijk. Nog 1 embryo over. Nu moet ik natuurlijk ook nog open dat die goed ontdooit. Maar ja eerlijk gezegd denk ik gewoon dat ik een 2e ronde nodig ga hebben helaas ... Waarom zou deze wel blijven plakken als al die andere het niet deden. Dat is nu hoe het voelt weetje wel... Maar denk dat jij dat wel kent.
Jammer dat het bruin erger word en de test nog steeds negatief is.. als jij in eerdere pogingen toch een licht streepje had was dat wsl ook biochemisch. Dat betekent dat ze ergens toch wel willen.... Heb je wel is een tp met Progynova en utro gedaan? Die medicijnen samen? Wie weet werkt dat wel voor je. Iets wat je misschien moet proberen. Ik ga dat ook weer doen nu.... Dikke knuffel terug en ik hoop het zelfde voor jou ❤️ Stay strong 

Hee Melissert!
We zitten inderdaad een beetje in hetzelfde schuitje nu met nog 1 cryo te gaan. Ik weet nu nog niet zo goed hoe ik me moet voelen. Aan een kant verdrietig, aan de andere kant zit er een soort van oerkracht in me ofzo die zegt huppa gewoon doorpakken nu. 
Ik wil inderdaad voorstellen om de volgende ronde wel met medicatie te doen, want dat geeft mij ergens misschien toch iets meer geruststelling. Hopelijk hoef ik dan ook niet weer 20x heen en weer naar het ziekenhuis omdat mn eitje wel/niet gaat springen. Dit is overigens de eerste tp waarbij ik echt omo witte testen heb gehad. Hieronder een rijtje van hoe het bij mij is verlopen. 
1e IVF/ICSI: 11 follikels, 2 bevruchtingen (vanuit de ICSI kant).
1.1: verse tp 3 daags Luna (18 weken)
1.2: cryo niet goed ontdooid
2e ICSI: 6 follikels, 5 bevruchtingen, 2 cryo's
2.1: verse tp 3 daags, vage streepjes vanaf 13 dpo die heel langzaam opliepen en op testdag weer bijna negatief waren.
2.2: 1e cryo tp 5 daags, rozeverlies 4/5 dagen na tp (9/10 dpo), toen niets daarna aanhoudend bruinverlies en negatieve testen echt omo wit.
Menstruatie is overigend nog niet doorgezet, maar zal vandaag ergen wel komen denk ik. Bruinverlies was vanmorgen weer ietsje meer, nadat het gisterenmiddag eigenlijk gestopt was. Echt geen peil op te trekken en mega frustrerend. Ergens weet je eigenlijk al dat het niet goed zit, maar omdat het niet echt doorzet en weer minder wordt krijg je ergens weer wat hoop. Voor nu vandaag maar even afwachten tot alles doorbreekt. Had toch gehoopt op een mooi verjaardagscadeautje, maar helaas. Volgende week alweer 31. Liefst vlucht ik weg met mn man en hond naar een hutje op de hei. 

Ik snap het. Ik ben aan de ene kant heel verdrietig dat deze poging niks heeft gedaan... Heb gewoon geen vertrouwen in m'n laatste cryo.. wat ja eigenlijk best ondankbaar is om te denken want het is een cryo en dat betekent gewoon dat er een kans is op zwangerschap. Je hebt vrouwen die nooit cryos hebben en die zouden voor 1 zo een cryo echt veel over hebben. Dus soms denk ik ook wel van kom op Meliss er is echt geen reden al op te geven.... Dus ja ik heb zoiets waarom zou deze wel iets doen? ik heb aan andere kant ook heel erg het gevoel van doorgaan.. snel doorpakken hopen dat er niet weer een wachtlijst is hop naar icsi 2..

Medicatie cyclus is lekker makkelijk gewoon. Je krijgt pillen en als je baarmoederslijm goed groeit krijgt je een datum... Ongeveer 2 dagen van te voren begin je met utro. Lekker makkelijk.  Je sterft alleen van de zwangerschap symptomen door die medicijnen dus het is een super grote mindfuck... Meer dan alleen met utro. Dat vind ik wel echt een nadeel. Maar ja die medicijnen brengen ons dames wel ergens... En een dikke dosis geluk natuurlijk.
Jij hebt ook al best een pittig traject achter de rug zie ik. Ik wou even zeggen dat Luna een hele mooie naam is. Ik ga zo hard voor je duimen dat je droom van een kindje uitkomt ❤️ ik heb 1 icsi achter de rug. Had 8 eitjes - 5 bevruchtingen - 1 verse tp - 3 blastocysten.
1e verse 13 dpo spotting 14 do ongesteld.(utro)
1e cryo met medicatie ... Niet ongesteld natuurlijk want progynova houd dat tegen licht streepje op test 16 dpo... Te licht voor termijn biochemisch.
2e cryo weer spotting en klein beetje bloed 13 dpo en 14 dpo weer ongesteld.(helemaal zonder medicijnen)
Nog 1tje in de vriezer nu.
Wat appart is is dat zonder terugplaatsing ik nooit spotting heb van te voren.. nooit. Eerst dacht ik komt door de utro maar duidelijk niet want laatste tp er was geen utro. Is toch iets wat de embryo doet ofzo ..
Ja het is vervelend dat t niet doorzet het geeft een soort van valse hoop ..  maar wie weet test over een paar dagen als t er nog niet is ... Je houd me vast wel op de hoogte. Verjaardag cadeau was leuk geweest ja.. ik ben toevallig 21 december 31 geworden haha.... Welkom bij de club.

Succes meid! We houden contact

Haha Nog gefeliciteerd! Heb echt nul behoefte om het te vieren. Vorig jaar kon ook al niet echt omdat we toen nog in een flinke lockdown zaten. Toen baalde ik er wel van, want bedoel je wordt toch maar een keer 30. 
Ik heb wel altijd al spotting van te voren gehad, komt altijd eerst bruin en daarna rood. Alleen deze keer verliep het gewoon heel raar. Normaal heb ik wat bruin en dan zet het de dag of max 2 dagen erna door. Nu heb ik echt 4 volle dagen lichtbruinverlies gehad wat sochtends meer aanwezig was als aan het eind van de dag. Maar nu eindelijk duidelijkheid want vannacht al flinke buikpijn en vanmorgen zette het al redelijk door. Daarnaast zijn nu ook mijn darmen weer een flink feestje aan het vieren dat er een menstruatie is. Is wel weer een tijdje geleden dat ik er zoveel last van heb gehad, maar kan natuurlijk ook komen doordat het nu zo raar verliep en doordat ik met alle feestdagen minder op mijn voeding heb gelet.
Jij hebt ook al een flinke route afgelegd. Snap wel dat het vertrouwen even een beetje weg is. Ik merk aan mezelf ook heel erg dat mijn vertrouwen in mijn eigen lichaam een hele flinke deuk heeft opgelopen. En dat het nu dan weer niet lukt terwijl ik er juist nu een heel goed gevoel bij had en het een hele mooie cryo was helpt daar niet echt bij. 
Ik ga in iedergeval even informeren naar hoe eventuele volgende tp eruit gaat zien als de cryo inderdaad goed uit de vriezer komt. Aan een kant zou ik het wel fijn vinden om in ieder geval utro te gebruiken ofzo. geeft mij toch het gevoel dat ik er nog iets extra's voor doe. 
Ik had bij de vorige tp echt een beetje het gevoel van jou. Hoelang moet ik hier nog mee doorgaan? wil ik dit nog wel? Is het, het allemaal nog wel waard die hele rollercoaster? Dat heeft even een tijdje geduurt, maar nu heb ik weer een soort nieuwe energie gevonden. Wij hebben altijd gezegd we gaan alle kansen benutten, zodat we tegen onszelf kunnen zeggen dat we er alles aan gedaan hebben.  
Hopelijk heb je binnenkort je tp en nog belangrijker heb je over een aantal weken gewoon een mooie positieve test in handen.

Goedemorgen allemaal,
Ik zou ook graag aansluiten bij dit topic. Ik ben in december begonnen met onze eerste ivf ronde. Eerst de pil geslikt, toen op 23 december begonnen met decapeptyl spuiten, 26 december gestopt met de pil, 31 december een soort van ongesteld geworden en op 4 januari begonnen met menopur. Van de decapeptyl had ik echt wel veel vervelende bijwerkingen in het begin maar dat is gelukkig nu over. 4 januari had ik mijn eerste echo om te kijken hoe het ervoor stond met mijn eiblaasjes voordat ik mocht beginnen met de menopur. Alles zag er goed uit maar ik had wel erg veel eiblaasjes klaarliggen. In iedere eierstok wel rond de 15/16. Ik ben begonnen met menopur 150 omdat dat de aanbevolen hoeveelheid was voor mijn leeftijd en het hoeveelheid eiblaasjes maar ze zei er wel direct bij dat het voor mij een hele dunne lijn gaat worden tussen goed groeien en overstimulatie. Ik merk dat ik dit best wel spannend vind. Ik voel trouwens soms ook wat ongemak rond m'n eierstokken. Maandag 10 januari moet ik weer voor een echo. Laten we hopen dat 2022 voor iedereen een goed jaar wordt ??

Melissert Was benieuwd hoe het ging. Heb je al een datum voor de cryo tp? Hopelijk gaat het goed. 

Pimpeloentje Spannend jullie eerste IVF ronde. Hopelijk heb je mooie resultaten en geen overstimulatie. Wat is je leeftijd als ik het vragen mag? Ik had overigens 225 menopur voor stimulatie, maar heb ook bloedwaardes die in een PCOS beeld passen, dus wellicht dat ik daarom een hogere dosis nodig had. Decapeptyl heb ik ook moeten spuiten, maar die kreeg ik nadat ik lucrin injecties had gehad die mij in een kunstmatige overgang brachten, dus had al rare klachten haha. onze 2e ICSI had ik tyramedal dat is echt naar spul. 

[quote quote=10520640]Melissert Was benieuwd hoe het ging. Heb je al een datum voor de cryo tp? Hopelijk gaat het goed. Pimpeloentje Spannend jullie eerste IVF ronde. Hopelijk heb je mooie resultaten en geen overstimulatie. Wat is je leeftijd als ik het vragen mag? Ik had overigens 225 menopur voor stimulatie, maar heb ook bloedwaardes die in een PCOS beeld passen, dus wellicht dat ik daarom een hogere dosis nodig had. Decapeptyl heb ik ook moeten spuiten, maar die kreeg ik nadat ik lucrin injecties had gehad die mij in een kunstmatige overgang brachten, dus had al rare klachten haha. onze 2e ICSI had ik tyramedal dat is echt naar spul.[/quote]
Hey zwindo,
alles gaat zijn gangetje. Nog geen datum voor de tp.. morgen krijg ik een baarmoederslijmvlies echo en als dat allemaal top is krijg ik een datum :) vorige keer was het meteen goed en dat was na 10 dagen progynova.. nu heb ik er al 12 dagen opzitten. Dus ik ga er vanuit dat het meteen goed is.... Hopelijk.
Dankjewel. Jij ook gefeliciteerd. Ik heb t trouwens ook niet echt gevierd ofzo haha verjaardag geef ik sowieso niet zoveel om.. is alleen leuk als je nog kind bent haha.
Gezien je ook spotting hebt enzo is misschien een medicatie cyclus geen slecht idee.. heb ook wel is gehoord dat vrouwen met PCOS ook vaker een medicatie cyclus krijgen.... Gezien jij daar echt tegen aan zit misschien toch wel goed idee om te bespreken. Wil wel graag dat we dit jaar ff zwanger worden :)

Hoi MelisserT,
Hopelijk vandaag een goede echo gehad en een datum voor je tp. Ik heb de arts ondertussen gesproken. Ik krijg volgende keer sowieso wat hulp. Er zijn alleen een heleboel verschillende opties die we kunnen doen. Gedeeltelijk hulp of juist een volledige kunstmatige cyclus. Dus zodra ik ongesteld wordt mag ik mij aanmelden en bespreken we dan voor welke optie we gaan. Waarschijnlijk ga ik voor een semi natuurlijke cyclus waarbij de eisprong wel geholpen gaat worden met injecties. Daar voel ik me het prettigst bij. De kunstmatige cyclus heeft in het verleden weer voor mindere resultaten gezorgd bij mensen met endometriose en laat ik dat nou in de ergste vorm hebben en ik heb dus geen officiele PCOS diagnose gekregen omdat ik geen poli cycstische eierstokken heb. naja gaan het allemaal zien. en indd dit jaar gewoon (gezond) zwanger worden zou heel fijn zijn. 

Terug
Bovenaan