Terugplaatsing eind oktober/november IVF behandeling.

[quote quote=10527395]Oja die zorgverzekering is inderdaad ook een dingetje. Maar fijn dat het in Belgie dan wel met je huidige zorgverzekering. Succes met je onderzoek naar de andere opties. Ik heb het ene moment inderdaad meer last van mijn endo als het andere moment. Ik heb dus een gesprek met een dietiste van het endometriose dieetboek. Ik heb wel gemerkt dat als ik mij aan de richtlijnen hou die ik van haar heb gekregen ik er minder last van heb. Ik heb alleen de laatste tijd (lees sinds de feestdagen haha) niet zo heel strikt meer aan deze richtlijnen gehouden. Daarnaast woon ik nu tijdelijk bij mn ouders en is het wat lastiger om steeds apart voor mezelf te koken/spullen in huis te halen. Het dieet is eigenlijk meeeten met je cyclus en bepaalde dingen het liefst laten staan waaronder suikers en varkensvlees. Mijn officiele diagnose heeft heel lang geduurd. Ik heb wel vanaf mijn eerste menstruatie heftige en zeer pijnlijke menstruaties. Uiteindelijk heeft mijn man mij naar de dokter gestuurd omdat hij mijn menstruatiepijn niet normaal vond. Toen is de sterke verdenking van endometriose gedaan (waren wel wat kleine plekjes zichtbaar op de echo). Pas tijdens de start van ons traject is met een kijkoperatie de endometriose en daarmee gelijk de ernst (aka graad) vastgesteld. Ik heb dus heel fijn de hoogste graad (graad 4). Endometriose is namelijk alleen officieel vast te stellen met een kijkoperatie. Je kan je verdenkingen aangeven. Nadeel is dus wel dat als ze zoiets gaan onderzoeken dat je traject wel weer stil komt te liggen. Zeker op het moment dat je een kijkoperatie hebt is er een tijdelijke herstelperiode. Je hebt ook nog de site van de endometriose stichting waar je eventueel meer informatie over endometriose kan terug vinden. Mijn tip is bespreek het met je behandeld arts en vraag wat haar/zijn advies is.[/quote]
Ik ga sowieso nog wel een poging doen in het ziekenhuis waar ik nu al in behandeling ben. Ik heb veel na gedacht laatste tijd over mijn traject en hoe alles is gegaan en ik ben nu ook bezig met aan mn zelf werken. Onder andere sporten en afvallen. Dat is eigenlijk het enigste wat ik niet goed heb gedaan... Bewegen deed ik amper en ik heb ook wat overgewicht BMI schommelt tussen 29 en 30. En gezien dat best een oorzaak kan zijn van het falen van het traject wil ik dat eerst verbeteren. Want ik heb gelezen en gehoord dat het zeker wel invloed op je traject kan hebben. En ik weet het niet zeker nee .. helaas is dat moeilijk in te schatten maar het is het proberen waard. En gezond leven is sowieso niet verkeerd. 
Wel vervelend van je endometriose en dat het lastig is nu je daar woont om het dieet goed bij te houden. Misschien toch even op tafel gooien zodat er misschien rekening mee kan worden gehouden als er eten word gemaakt. Lijkt me vervelend om elke keer pijn daarvan te hebben. Bedankt voor het uitleggen ik heb niet perse menstruatie klachten... Heb dus ook gehoord dat dat niet altijd hoeft.. iig niet extreem. Ik heb wel dat ik bijvoorbeeld lage rugpijnen heb.. en ik voel me eisprong ook heel erg. Krijg dat ook lage rugpijn en steken ect. Ook heb ik al zolang ik in de pubertijd ben last van m'n blaas op en af.. soms lijkt dat ook wel meer op te spelen voor mijn menstruaties.(nooit tijdens meer voor) En ja mijn darmen... Ik kan zegmaar aan mijn darmen voelen wanneer ik ongesteld word. Het gaat allemaal wat makkelijker dan zegmaar... Je leest nogal tegenstrijdige dingen daarover... Je leest dat het normaal is heeft met hormonen te maken ect en het samen krampen en je leest soms ook dat het wel degelijk met endo te maken kan hebben.. ik kan het altijd bespreekbaar maken natuurlijk. Als hun echt denken van ja dit is reden om verder te kijken dan vertrouw ik daarop. Het is idd heel vervelend dat het traject dan stil ligt. Ik weet iig dat op mijn echos nooit iets afwijkende is gezien... Krijg elke keer te horen hoe mooi en goed het eruit ziet en ik lig daar dan van oke .... Waar blijft die zwangerschap dan als alles zo goed is.... Iig ik hoop dat je meer geluk hebt met je tp dan ik had. Hou me op de hoogte! Ik ben iets minder actief op het moment omdat ik natuurlijk aan het wachten ben maar wil nog steeds graag weten hoe het met je gaat! :)

Hee Melissert,
Fijn dat je wel toch ook een soort van meer rust hebt gekregen en nu een beetje weet hoe jullie het willen gaan aanpakken. 
Wat goed van je dat je nu met jezelf ook meer aan de slag gaat. Dat is altijd erg lastig, maar heel knap dat je die stap nu gaat zetten. Tip probeer het geleidelijk met kleine stapjes te doen. Dus ipv pasta bijvoorbeeld courgette als spagetti gebruiken of als je zin hebt in pizza maak die dan zelf met een bloemkool of broccolibodem. Gewoon net even een gezondere variant ergens van maken. 
Ik zit zelf ook echt net op het randje van overgewicht net tussen 25 a 26 bmi. Baal er echt heel erg van en wil die heel graag weer naar beneden krijgen. Zoals ik al zei is het leven bij mijn ouders in huis daar wat lastig in. Mijn moeder is echt een enorme snacker en haalt continue allemaal donuts, chocolade etc. in huis. Ik sla het heel erg vaak af, maarja soms zeker met een kutdag ofzo is het heel makkelijk om er dan aan toe te geven en het aan te nemen. 
Ook ben ik niet gevaccineerd en is mijn herstelbewijs straks niet meer geldig omdat de geldigheidsduur weer wordt teruggedraaid. Dat betekend dat ik niet meer naar de sportschool kan gaan, waar ik dus ook echt enorm van baal. Dus hopelijk wordt het snel weer wat mooier weer, zodat ik weer wat meer naar buiten kan om daar te gaan sporten. Ben echt niet gemaakt voor dit koude natte weer haha. 

Nog over die endometriose dat is en blijft een heel lastig ding om vast te stellen als diagnose. Mijn buik voelt overigens bijna altijd een beetje beurs achtig aan maar ik ben dat ondertussen gewoon gewend. Uiteindelijk kan het alleen maar vastgesteld worden door een kijkoperatie. 

Hier ondertussen van het weekend ongesteld geworden en dat is nu weer voorbij. Volgende week de eerste controle echo en dan maar eens even kijken hoe mijn cyclus gaat zijn en wanneer er een tp kan gaan plaatsvinden. Merk wel dat ik het nu echt heel erg spannend vindt of deze cryo goed zal ontdooien. We hebben overigens ook een intake gehad bij Nij Barrahus. Mocht het nodig zijn dan maken we met een volgende poging de overstap daarheen. Natuurlijk hoop ik heel erg dat dat niet nodig zal gaan zijn en dat deze laatste cryo lekker warm blijft zitten. 

Hoi Mellissert
Hoe gaat het ondertussen bij jou? Ben je alweer begonnen met een nieuwe ronde? Hier nog niet echt iets bijzonders te melden. Heb me al 2x in het ziekenhuis mogen melden voor een echo en mag dit weekend weer. Eerst leek rechts een mooi eitje te groeien en de laatste keer leek het ineens of links het had overgenomen. Dus mijn lichaam maakt het weer lekker spannend welke kant er gaat springen. Aan een kant wel fijn om te zien dat mijn linkerkant toch nog goed meedoet omdat daar die endometriose cyste zit. met de laatste punctie was daar maar 1 eitje gegroeid en nu was er weer flink wat activiteit te zien aan die kant. Ik moet in ieder geval nog even geduld hebben.

[quote quote=10532545]Hoi Mellissert Hoe gaat het ondertussen bij jou? Ben je alweer begonnen met een nieuwe ronde? Hier nog niet echt iets bijzonders te melden. Heb me al 2x in het ziekenhuis mogen melden voor een echo en mag dit weekend weer. Eerst leek rechts een mooi eitje te groeien en de laatste keer leek het ineens of links het had overgenomen. Dus mijn lichaam maakt het weer lekker spannend welke kant er gaat springen. Aan een kant wel fijn om te zien dat mijn linkerkant toch nog goed meedoet omdat daar die endometriose cyste zit. met de laatste punctie was daar maar 1 eitje gegroeid en nu was er weer flink wat activiteit te zien aan die kant. Ik moet in ieder geval nog even geduld hebben.[/quote]
Hey sorry dat ik elke keer niet of laat reageer. Is gewoon heel weinig aan de gang nu. Ook veel aan m'n hoofd.. Nee heb 4 maart pas mijn evaluatie... Dan ga ik wsl als ik ongesteld word eerst week aantal weken pil gebruiken en dan starten met prikken. Zal ergens halverwege maart ongesteld worden.
Oke goed dat alles goed gaat ik hoop dat ze snel je tp kunnen doen en hoop dat het dan raak is :) goed dat het weer redelijk werkt desondanks de endo. ik ben echt voorlopig nog niet bezig dus... Loop nu ook bij de dokter voor m'n blaasproblemen... Kreeg er weer last van dus dacht oke breng urine langs... Niks te zien! Wat vreemd is voor mijn gevoel. Het staat nu op kweek en morgen kan ik bellen hoe en wat en anders plannen ze me gelijk in voor t spreek uur om uit te zoeken wat er aan de hand is. Dusja dat is een beetje aan de gang hier.. 

Hee Melissert! Hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor je had het al aangegeven, maar was benieuwd of je alweer gestart was. Maar nog even geduld hebben zo te horen. Maar misschien ook wel weer even fijn dat het nog even duurt voor je weer mag starten als je veel aan je hoofd hebt. Dat van die blaas is echt naar. Ik heb in het verleden ook heel vaak een blaasontsteking gehad. Gelukkig gaat dat nu al langere tijd goed. (gelijk afklopppen haha). Heb je al iets meer gehoord over wat het nu precies is? 
Hier mag ik morgen voor controle echo nummer 4 gaan... eitje rechts was gestopt met groeien en links lijkt het nu te hebben overgenomen, alles door die switch was alles een beetje gestagneerd en duurt het dus allemaal heel fijn wat langer. Ik voel in ieder geval wel dat er van alles gebeurd daar in die eierstokken want heb echt wel wat groeipijntjes in mn onderbuik. Dus hopelijk morgen goed nieuws met controle echo 4 en dan hopelijk de ovitrelle mee. Ik wacht het in de tussentijd nog even af. 

He Melissert!
Hier helaas gisteren het klote nieuws gekregen dat onze laatste embryo het ontdooien niet heeft overleefd. Dus geen terugplaatsing gehad. We hadden al het een en ander in gang gezet om een overstap te maken naar Nij barrahus met het oog op onze verhuizing naar Friesland. Jij succes van de week met je evaluatiegesprek. Wij hebben een uitslagen gesprek van onze nieuwe bloed en semenanalyses begin april. Pff... wat klinkt dat nog ver weg zeg. 

[quote quote=10536120]He Melissert! Hier helaas gisteren het klote nieuws gekregen dat onze laatste embryo het ontdooien niet heeft overleefd. Dus geen terugplaatsing gehad. We hadden al het een en ander in gang gezet om een overstap te maken naar Nij barrahus met het oog op onze verhuizing naar Friesland. Jij succes van de week met je evaluatiegesprek. Wij hebben een uitslagen gesprek van onze nieuwe bloed en semenanalyses begin april. Pff… wat klinkt dat nog ver weg zeg.[/quote]
Hey zwindo.
Ik heb me evaluatie dus eerder gehad! Had er ok gevraagd omdat ik vond dat ik erg lang moest wachten en ze was het met me eens en ze heeft me er tussen gepropt. :) 23 februari heb k m dus gehad. Ik ben met de pil begonnen en ik mag 16 maart al met decapeptyl beginnen! En dan de 29e met ovaleap en dan 7 april eerste follikel meeting. Eerst had ik gonal f maar m'n ziekenhuis is Veranderd naar ovaleap ze zeggen dat het het zelfde is dus daar ga ik dan maar vanuit! Maarja eerder allemaal dus dan dat ik verwachte. Sinds ik 6 kilo ben afgevallen sinds de intake vind ze ook dat ik niet meer hoef te wachten. Gewoon doorgaan zei ze met afvallen en gezond leven ze was al erg trots. Vervelend dat je cryo niet goed ontdooit is :( hoop dat het nieuwe ziekenhuis werkt voor je. Hoor dat ze daar wel meer verschillende tests doen(zelfde als Duitsland doet) dus. Dat is wel fijn! Hoop dat je daar succes mag krijgen. Ik weet dat ik af en toe niet reageer maar hou me op de hoogte. Me blaas kwam niets uit trouwens. Ze denken dat ik door hormoon veranderingen(zoals wanneer ik me eisprong krijg dat ik het krijg) gewoon een wat geïrriteerde V kan krijgen haha dat gebeurt vaker. Ook opgezocht en je hoort dat idd vaker. Dus ik gebruik als ik wat last heb wat creme daarvoor en dat werkt top. Verwarde het met een blaasontsteking omdat het een soort van zelfde gevoel geeft soms...

Wat fijn dat het allemaal toch eerder kon! Zo heerlijk als dat ineens toch kan. Het is ook super knap dat je 6 kilo bent afgevallen! nu gewoon lekker doorgaan op die manier. Mijn gewicht is echt alle kanten opgeschoten de afgelopen jaren ene keer viel ik wat af andere keer kwamen de kilo's er weer aan. Heb nu al heeeeel lang niet op een weegschaal gestaan en ergens durf ik dat ook niet zo goed, haha de angst dat dit mij weer heel erg zal afschrikken hoeveel kilo's erbij zijn gekomen. Gelukkig heb je nu enigzins duidelijkheid gekregen over je blaas en fijn dat die creme helpt tegen de klachten. 
Gisteren wel echt even een hele minne dag gehad. Heel veel gehuild en boos geweest. Had ook echt een enorm hoofd aan het einde van de dag en was echt helemaal gedrained. Vabdaag gelukkig alweer beter. De ovitrelle is ook aan het uitwerken, dus lichaam begin ook weer normaal te voelen. Ik heb zelf ook nog even gemaild vanmorgen met Nij Barrahus om te kijken hoe snel we na het evaluatiegesprek zouden kunnen beginnen. Januari was al een wachtmaand februari begon het monitoren van mn cyclus, dus nu dus op niets is uitgelopen en ik zou rond de afspraak ongesteld moeten worden. Maar als we na dat gesprek nog lang moeten wachten kan daar zomaar de maand april/begin mei ook nog bijkomen als wacht maanden. Dan zijn we zo weer 4/5 maanden verder sinds er voor het laatst iets gedaan. Ik wacht het antwoord nog even af. Hopelijk kan het toch ook allemaal wat eerder. 

Terug
Bovenaan