Terugplaatsing eind oktober/november IVF behandeling.

Wij hebben helaas gisteren heel slecht nieuws gekregen. Ik had gisterochtend mijn follikelpunctie en die ging op de pijn na goed. 11 eitjes hebben ze uiteindelijk kunnen vinden. Daarna werden de 2 rietjes van mijn vriend ontdooid (die we een paar maanden geleden hadden verkregen door middel van een Tese). Ze hadden op de dag van de tese 1 zaadcel gevonden maar ze hadden ons al gezegd ze geen inschatting konden maken van de hoeveelheid zaadcellen in de rietjes. Dit konden er 0 zijn of toch een paar. Gistermiddag zouden we gebeld worden. Half 6 kwam eindelijk het telefoontje. Ze hadden uren gezocht in het materiaal van mijn vriend maar helaas 0 zaadcellen gevonden. Hierbij stopt het dus voor ons. We zijn intens verdrietig en gaan dit proberen een plekje te geven. Ik wilde jullie toch nog even heel veel succes wensen en ik hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen. Liefs van mij

ik heb al een paar keer geprobeerd op op je bericht te reageren, maar om de een of andere reden wilt hij steeds mijn bericht niet plaatsen. 
Pimpeloentje ik vind het echt heel erg verschrikkelijk voor jullie! Na zoveel te hebben moeten doorlopen en doorstaan dit te horen krijgen is echt een mokerslag. Heel veel succes en sterkte met het verwerken van dit nieuws.

Melissert Hoe gaat het bij jou? Al een datum of tp gehad? Hopelijk heb je al een goede tp gehad.

Hier nog steeds vage ovulatietesten, maar moet nog even doortesten tm cd 20 vandaag cd 14. 

Hey zwindo. Sorry voor de late reactie. Gewoon veel aan m'n hoofd... Mijn tp van mijn laatste cryo is inmiddels ook mislukt.... Dusja ik moet helemaal opnieuw beginnen en heb 4 maart pas een evaluatie gesprek.. er is wel gezegd dat ik daarna direct kan beginnen en niet hoef te wachten dus dat lucht dan wel weer op. Jij inmiddels je tp al gehad? En hoe gaat het met je? 

Melissert ah wat naar! Ging de tp helemaal niet door of is hij wel doorgegaan maar mislukt. Beide is gewoon k* natuurlijk. Hier gaat het opzich goed, zit nog in mn rustmaand. Beetje een rare ronde gehad na de laatste tp. Ovulatietesten die redelijk donker bleven. Uiteindelijk liep het wel op maar pas op cd 18 een positieve ovulatietest. Zit nu op cd 24 dus nog een ruime week voor mn menstruatie. Als die doorbreekt mag ik me aanmelden voor onze laatste cryo tp. We hebben ook begin februari een intake bij een andere kliniek ivm onder verhuizing die eraan gaat komen. Hoop dat het uiteindelijk niet meer nodig is daar te moeten beginnen natuurlijk maar het is goed om de intake alvast achter de rug te hebben. Super spannend weer allemaal.

[quote quote=10526589]Melissert ah wat naar! Ging de tp helemaal niet door of is hij wel doorgegaan maar mislukt. Beide is gewoon k* natuurlijk. Hier gaat het opzich goed, zit nog in mn rustmaand. Beetje een rare ronde gehad na de laatste tp. Ovulatietesten die redelijk donker bleven. Uiteindelijk liep het wel op maar pas op cd 18 een positieve ovulatietest. Zit nu op cd 24 dus nog een ruime week voor mn menstruatie. Als die doorbreekt mag ik me aanmelden voor onze laatste cryo tp. We hebben ook begin februari een intake bij een andere kliniek ivm onder verhuizing die eraan gaat komen. Hoop dat het uiteindelijk niet meer nodig is daar te moeten beginnen natuurlijk maar het is goed om de intake alvast achter de rug te hebben. Super spannend weer allemaal.[/quote]
Tp is wel door gegaan. Het was zelfs een mooie A kwaliteit blasto.. maar gewoon niet blijven plakken :( oke heel spannend. Hoop idd dat naar de nieuwe kliniek gaan niet nodig is. Ik zelf zit al een beetje rond te kijken voor België en Duitsland. Ik had nml allemaal mooie kwaliteit maar het enigste wat gebeurt is is een biochemische zwangerschap... En mijn ziekenhuis gooit t op pech en wil niks extra onderzoekennof doen dusja. Ik ga vragen of ze eventueel scratching bij me willen doen ik weet dat je daar in aanmerking voor kon komen vanaf de 2e ronden. Maar ik weet dus niet of ze dat nog doen...

Melissert meen je niet. Ik moet zeggen ik heb met de laatste 2 tp ook hele mooie kwaliteit emmies gehad, maar dus ook niet blijven zitten. Echt zo naar. Ik hoor zelf hele goede verhalen over cuypers en cuypers indd. Voor mij is de reisafstand alleen een lastig dingetje, maar misschien is het voor jou wel haalbaar. Het fijne daar is dat er Nederlands sprekende artsen zijn. Tenminste persoonlijk zou ik dat heel fijn vinden. Nou heb je daar in Belgie sowieso geen last van. Succes in ieder geval met het maken van een keuze. Eind deze week mijn menstruatie. Heb nu al een paar dagen last van steken in mn buik en heb het ide dat mijn endometriose wat geirriteerd is. Heb de laatste tijd minder goed op mijn eten gelet en dat merk ik nu dus gelijk terug, Dus vanaf vandaag weer even goed opletten op mijn voeding. 

[quote quote=10526943]Melissert meen je niet. Ik moet zeggen ik heb met de laatste 2 tp ook hele mooie kwaliteit emmies gehad, maar dus ook niet blijven zitten. Echt zo naar. Ik hoor zelf hele goede verhalen over cuypers en cuypers indd. Voor mij is de reisafstand alleen een lastig dingetje, maar misschien is het voor jou wel haalbaar. Het fijne daar is dat er Nederlands sprekende artsen zijn. Tenminste persoonlijk zou ik dat heel fijn vinden. Nou heb je daar in Belgie sowieso geen last van. Succes in ieder geval met het maken van een keuze. Eind deze week mijn menstruatie. Heb nu al een paar dagen last van steken in mn buik en heb het ide dat mijn endometriose wat geirriteerd is. Heb de laatste tijd minder goed op mijn eten gelet en dat merk ik nu dus gelijk terug, Dus vanaf vandaag weer even goed opletten op mijn voeding.[/quote]
Nouja ik zit wel een beetje met de verzekering. Ik moet alle kosten zelf voorschieten. Geen idee hoe ik dat moet doen dusja... Volgens mij had België Gent wel weer een deal met mijn zorgverzekering.. en mensen zeggen dat hun ook echt top zijn. Ik ga daar deze week ff meer onderzoek naar doen.
Ohhh dat maakt zo onzeker he :( dan hoor je dat je embryo's top zijn en dan blijven ze nog niet zitten...(heb de kwaliteit van mijn embryo's opgevraagd nadat de laatste mislukt was waren dus Atjes.) Dan denk ik echt van wat is er dan aan de hand? Maarja als ik had gehoord dat me embryo's slecht waren was in wsl nog meer onzeker.... Dusja het is eigenlijk nooit goed toch.
Wat vervelend van je endo :( laatste keer zei je ook al dat je er last van had. Komt dat niet door de behandeling? Dat t erger word? Ik hoorde laatst ook iemand dat zeggen. Ik vraag me af of ik het zelf ook niet heb soms. Ik heb soms wel klachten die ik niet kan plaatsen... Hoe is de diagnose gesteld bij jou en wat voel je precies? Op de echo zegge ze elke keer dat alles er perfect uit ziet. Maar ik had gehoord dat het op een echo moeilijk te zien is...

Oja die zorgverzekering is inderdaad ook een dingetje. Maar fijn dat het in Belgie dan wel met je huidige zorgverzekering. Succes met je onderzoek naar de andere opties. 
Ik heb het ene moment inderdaad meer last van mijn endo als het andere moment. Ik heb dus een gesprek met een dietiste van het endometriose dieetboek. Ik heb wel gemerkt dat als ik mij aan de richtlijnen hou die ik van haar heb gekregen ik er minder last van heb. Ik heb alleen de laatste tijd (lees sinds de feestdagen haha) niet zo heel strikt meer aan deze richtlijnen gehouden. Daarnaast woon ik nu tijdelijk bij mn ouders en is het wat lastiger om steeds apart voor mezelf te koken/spullen in huis te halen. Het dieet is eigenlijk meeeten met je cyclus en bepaalde dingen het liefst laten staan waaronder suikers en varkensvlees. 
Mijn officiele diagnose heeft heel lang geduurd. Ik heb wel vanaf mijn eerste menstruatie heftige en zeer pijnlijke menstruaties. Uiteindelijk heeft mijn man mij naar de dokter gestuurd omdat hij mijn menstruatiepijn niet normaal vond. Toen is de sterke verdenking van endometriose gedaan (waren wel wat kleine plekjes zichtbaar op de echo). Pas tijdens de start van ons traject is met een kijkoperatie de endometriose en daarmee gelijk de ernst (aka graad) vastgesteld. Ik heb dus heel fijn de hoogste graad (graad 4). Endometriose is namelijk alleen officieel vast te stellen met een kijkoperatie. Je kan je verdenkingen aangeven. Nadeel is dus wel dat als ze zoiets gaan onderzoeken dat je traject wel weer stil komt te liggen. Zeker op het moment dat je een kijkoperatie hebt is er een tijdelijke herstelperiode. Je hebt ook nog de site van de endometriose stichting waar je eventueel meer informatie over endometriose kan terug vinden. Mijn tip is bespreek het met je behandeld arts en vraag wat haar/zijn advies is.

Terug
Bovenaan