The Dreamgirlssss

hey dames hier ik ook weer even een keer...

tis hier ook nog steeds afwachten. Zit nu eigenlijk te wachten tot dat ik weer ongi wordt. Heb af en toe dat ik een licht ongi gevoel heb maar meer nog niet.. Anies ben jij neze keer vroeger of ben ik later?
Wij zitten anders altijd rond dezelfde tijd maar ik ben nog niet ongi geworden. Weet wel dat het ruim twee week geleden is dat ik mijn ei heb gehad!....... Ik ga er niet van uit dat ik zwanger ben en durf daarom ook niet te testen. Ik wachte nog tot volgende week want vorig maand werd ik ook rond 5e ongi dus ik wacht nog maar ff... ble... Heb maandag mijn gyn gebeld voor uitslag van mijn progesteron. Was alweer 25 dus eigenlijk aan de lage kant. Heb gezged dat ik een gesprek wilde met de gyn en ze zouden me terug bellen.. Kreeg ik gisteren met de post een recept oor medicijnen?!?!?!?! zo leuk om dat via de post te krijgen en niet weten van hoe en wat!
 dus ik heb weer een lekker dagje..Mar goed ik heb vanmorgen weer gebeld en er staat voor morgen een telefoniische afspraaak. nu maar hopen dat ze die wel na komen! Maar ik heb dus de mediscijn femara gekregen. kijk ik op internet blijkt die ook voor bortskanker te wezen...... Maar ja als ik nu dus ongesteld word moet ik op de 3e dag tot 7e dag die medicijnen nemen en dan komen voor echos en dan pregnyl spuiten en dan komt de 1e iui!!!!!!! dus ik ben benieuwd.... eigenlijk hoop ik dat ik nu toch al een klein beetje............ maar ja ik wil niet te veel hopen want dan valt het weer zo zwaar tegen als de rode duiveltjes weer komen....

Zo vanja jij gaat nu eerst een temp curve bij houden.. Weet je dat is bij iedereen ook weer verschillend. Ik heb het ook gedaan op aanraden van de huisart 3 maand lang!! want van een maand kan je niet veel op aan.. Bij mij was niet echt een duidelijke temp verhoging te zien. De huisarts zei toen dat er geen eisprong was. ik dus toen naar de gyn en die zei dat het niet 100% betrouwbaar is de temp curve.... Ik heb echt elke dag om dezelfde tijd mijn wekker gezet ook al had ik een late dienst gehad en moest ik die dag een late dienst doen. Elke dag dezelfde tijd wakker dan op bed tempen!!!!
Via echos konden ze zien dat ik wel ee ei had maar nu met drie keer progesteron prikken weten ze blijkbaar weer niet zeker op ik wel een goede eisprong heb! ik word er wel een beetje zat van dat ze weer nergens zeker van zijn! het maakt je een beetje onzeker. Had net voor mijzelf een rustige periode gehad van nou dan gaan we   op een normale manier de iui in en dan moet ik nog meer medicijnen slikken!!!!!!!!! beetje balen dus.   Zo ik hoop dat het een beetje duidelijk is mijn verhaal. Kan soms erg raar schrijven sorry daar voor.. Nou we hore wel weer van elkaar!
 wel weer balen hoor anies dat het weer mis is... Maar je bent dus wel van plan om verder met de mm te gaan?? omdat je eerst nog wilde afwachten tot volgend jaar?? of is dat nog steeds zo?

Nou leef met jullie mee!
Liefs
Petra

Hey Petra,

Leuk om weer wat van je te horen!!!Al is het allemaal niet zo leuk nieuws!
Ja ik ben deze maand vroeg, had mijn ei al op dag 12, heb dus maar een cyclus van 25 dagen gehad!Snap het ook niet hoor, maar vindt het op zich niet erg, komt misschien wel van het spuiten ofzo.
Heb vanmiddag ook een telefonische afspraak met mijn arts, ik wil het ook over iui hebben, maar vraag me af of we daar wel voor in aanmerking komen!!!!
Maar vragen kan geen kwaad, toch??
Ook plannen we als het goed is, vandaag eindelijk mijn HSG!
Moet om half 3 bellen.

Wat raar dat jij zomaar medicijnen voorgeschreven krijgt, en dat via de post!!!!
Is dat dan een beetje hetzelfde als clomid???Moets ook vanaf dag 3 t/m dag 7, als ik het goed heb!!!
We gaan weer spannende tijden tegemoed!Zie je op tegen de iui???

Liefs Anies

Hey anies!!

Zal ik je wat vertellen?!?!?!   ik loop echt weer gelijk met jou hihihi!!
 ik was ook vroeg had mijn ei denk ik ook 12 of 13e dag! en ben do gister dus ongi geworden. Net ff snel gepraat met e gyn over femara. Bood ook zijn excuses aan dat er nog niet terug gebeld was. Maar heeft uitleg gegeven over medicijn. Het versterkt net als clomid de eisprong. Mijn eisprong was te stabiel niet krachtig genoeg! Bij een goede eisprong hoort deze waarde variabel te zijn. die van mij was elke keer 25... hoe waren de waarden bij jou verder dan?? En hebben ze tot nu toe verder nog niks gevopnden bij jullie??? en ik ben eigenlijk ook een beetje kwijt hoelang jullie nu bezig zijn. en over de iui kan je altijd vragen lijkt me! Ze zullen vast nu eerst die HSG af willen wachten maar ja.....hebben jullie trouwens ook samenlevingstesten gedaan?
ja veel vragen weer he.. Kan ook wel allemaal terug gaan lezen maar we hebben al zoveel geschreven!Had je trouwens ook veel klachten van de clomid? De gyn schreef mij femara voor omdat clomid het baarmoederslijm nog wel ens negatief wil beinvloeden. dat het te dun wordt.

Een beetje zie ik er wel tegen op en dan wel het meest tegen het spuiten dat ik moet doen!
 lijkt me dood eng!
 ik heb een gewoon subcutaan naaldje en niet zoon insuline dun naaldje!. mijn man ziet het ook niet zitten om te spuiten. Ik kan met gemak andere mensen spuitenmaar mezelf?!?!?!?!?! kweet het jij doet het ook maar ieks!
 kmoet er nog niet aan denken!

Zie je tegen HSG op?? kheb hem ook gehad. Vond hem op dat moment ertg vervelend en beetje pijnlijk maar daarna had ik er niet zo veel last van. en inprincipe weet je erna al gelijk of het goed is of niet. Zeiden ze bij wel in ieder geval Je moet er alleen niet alleen naar toe gaan neem wel iemand mee is wel zo fijn!. Je kan erna een beetje een ongi gevoel hebben. en je vloeit ook.dus maand verbandje mee! ik hoop voor jou dat het nog weer snel kan en dat je niet weer een maand moet wachten! anders ben je weer een maand verder!
Zo al weer een heel verhaal bij elkaar!
ik ga weer ff stoppen want ik ga zo nog ff lekker met mijn paard op stap! lekker ff uitwaaien heerlijk en morgen weer aant werk.

liefs Petra

Hey Poeh,

Wat grappig, dat we weer gelijk lopen!!!Worden we vast volgende maamd samen zwanger,hihi!!!!
Uhm ik zit officieel in ronde 16, maar ben al vanaf aug 2006 van de prikpil af.
Ik werd maar niet ongsteld, of ben het geloof ik 3 keer geweest, in een jaar.toen naar de ha, die stuurde me door naar de gyn, omdat we een kinderwens hadden en je niet zwanger wordt als je niet ongie wordt.Mijn eerste ongie is opgewekt met Duphaston, en daarna werd ik keurig uit   mezelf ongesteld, na een tijdje naar de gyn wist die niet zo goed wat ze met me aan moest en stuurde me door naar de fertiliteitsarts.Daar ben ik nu een jaar!!!!Wat een verhaal,haha!
Bij ons beide is niks afwijkends gevonden waardoor we niet zwanger raken, alles is goed!!!Ook hebben we de samenlevingstest gehad, was ook prima.
Heb idd een maand of 4 clomid gehad, maar wat je ook al schreef, mijn baarmoederslijmvlies werd er (TE)dun van, daarom nu ook de spuiten.Ben vandaag weer begonnen, maar nu met een dubbele dosis!!!\
Krijg as dinsdag om half 2 mijn HSG, gelukkig gaat mijn vriendje mee!!!
Vond je het erg vervelend???Zie er wel tegenop!!!Een uur van te voren moet ik een naproxen(pijnstiller)nemen, heb jij dat ook gehad??
Woensdag moet ik dan weer voor controle, ik geloof om te kijken of die vloeistof weg is!En dan vrijdag moet ik weer voor een follikelmeting!
HGeb gevraagd over iui maar dat wordt over 3 maanden(hopen dat dat niet nodig is)Dan heb ik een half jaar gespoten, plus die hsg gehad.
Krijg dan puregon (werkt bijna hetzelfde als menopur)dat is dan spuiten met een prikpen, en dan iui.Je krijgt 6 pogingen en dan over op ivf!
Dus als het over 9 maanden nog niet gelukt is, zijn we aan ivf toe.Wil daar nog niet over na denken hoor!haha!

Ga morgen toch met zwangere vriendin naar de jonge gezinnen beurs in Utrecht, hoop dat ik dat een beetje trek!

liefs anies

Hoi Anies,

Ik las net je verhaal op je Topic.....echt spannend zeg! Hopelijk valt het achteraf mee en word je snel zwanger!! Ik had er nog nooit van gehoord..tot nu dan. Als ik het dus  goed begrijp word je baarmoeder schoongemaakt en krijg je een vloeistof? Wat doet die vloeislof nu precies?
Hou je ons op de hoogste?
Hoe was het op de beurs? Ik ben er zondag geweest. Het was er echt druk..heel veel kinderen, en mannen!

Hier gaat alles goed! En met de rest?

liefs ingrid

Hoi Anies

Ik hoorde dat het mee gevallen is!! gelukkig maar! en nu hopen dat jullie snel zwanger worden!! Hou je ons op de hoogte? Moet je nog wel prikken of hoef dat nu niet meer?
En moet je nog naar de gyn. om te kijken wanneer je eisprong is??
Ik heb echt geen idee en ben wel benieuwd! succes ermee!

liefs ingrid

Hey Ingrid,

Het is me idd meegevallen, lig nu lekker op de bank te soapen,haha!
Moet morgen weer naar het ziekenhuis voor een cotrolefoto, om te kijken of de contrastvloeistof weggelopen is.Dan moet ik vrijdag weer naar mijn arts, om te kijken wanneer mijn eisprong is, denk ergens begin volgende week!
Ook kijkt ze nog ff of alles er van binnen weer goed uitziet, mag nu namelijk niet klussen ivb met infectiegevaar!
Ja ik moet nog steeds spuiten, de dosis is verhoogd, als ik binnen 3 maanden niet zwanger ben gaan we over op iui!Hopen dat dat niet nodig is, en dat dit onderzoek niet voor niks is geweest1!!!!hah!

Liefs anies

hey anies!

heb helemaal geen tijd meer gehad mo je sterkte te wensen.... maar gelukkig is het goeed gegaan   en viel het je heel erg mee. Ik heb er toendertijd ook een gehad was wel pijnlijk en mijn man mog niet eens bij me staan...maar daarna viel het me heel erg mee. Maar van dat niet klussen heb ik niets van gehoord.. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er de eertse dagen ook geen zin in had hoor! maar ook van dat schoonmaken en een controle foto?!?!?! is bij mij niet geweest.!
maar goed alles is goed gekomen.
Ben nu alleen heel erg verkouden en loop er nu al ruim 2 week mee. ben ondertussen harstikke schor.  Wil eigenlijk alleen niet naar de dokter om een kuurtje te maken ook omdat ik niet weet of dat wel mag! bij de andere medicijnen die ik al heb. Vrijdag ! mag ik ook naar de gyn om te kijken naar mijn ei! gezellig he anies. Jammer dat we niet bij dezelfde gyn zitten......en als het goed is idd volgende week eisprong en dan IUI! nou ja ik hoop wel op tijd deze keer...
Ik ga weer ff stopppen ben een beetje erg moet erg drukke dag gehad 10uur gewerkt!

liefs Petra

Terug
Bovenaan