Beste Bea, ik ben een echte verloskundige. Het spijt me wanner je mijn woorden verkeerd opvat. In de praktijk houden wij dit gewoon als een vuistregel aan Vrouwen die twijfelen of het weeen zijn, hebben over het algemeen geen weeen. Het is heel moeilijk uit te leggen hoe een wee aanvoelt maar na 25 jaar ervaring zie ik dat vrouwen het zelf goed weten als ze wel echte weeen hebben. Dat neemt niet weg dat het heel belangrijk is dat er naar een moeder geluisterd wordt. Het is heel erg dat jullie je kindje zijn kwijt geraakt, dat zijn wonden levenslang bij je blijven. En zeker als je dan nog het gevoel hebt dat het de schuld van iemand is van wie je dacht, en terecht, dat ze deskundig was.
Ik weet niet of je hier ooit nog met haar over hebt gepraat of zo. Onze bond heeft een klachtencommissie waar je tot 10 jaar na de gebeurtenis een klacht kunt indienen. Je krijgt je dochter er niet mee terug, dat besef ik, maar je krijgt misschien wel antwoorden. (als je die nog niet hebt) Voor meer info kun je kijken op de website knov.nl
Ik hoop dat het deze keer allemaal goed afloopt.
Ik weet niet of je hier ooit nog met haar over hebt gepraat of zo. Onze bond heeft een klachtencommissie waar je tot 10 jaar na de gebeurtenis een klacht kunt indienen. Je krijgt je dochter er niet mee terug, dat besef ik, maar je krijgt misschien wel antwoorden. (als je die nog niet hebt) Voor meer info kun je kijken op de website knov.nl
Ik hoop dat het deze keer allemaal goed afloopt.