tips tegen pijn bij de bevalling

hoi allemaal

Het enige wat bij mij hielp was heerlijk onder een warme douche te gaan staan met de stralen op je onderrug dat hielp me wel een tijdje ontspannen (dit was in het ziekenhuis)
Nu hoop ik op een thuis bevalling en hoop ik lekker in bad te kunnen gaan liggen.
Hoe meer je jezelf kunt ontspannen hoe beter hetgaat volgens mij
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
groetjes patries

ik heb 2 hele verschillende bevalingen gehad,bij de eerste heb ik er 3 uur over gedaan en de tweede kwam na 16 uur met een keizersnee,dat was een echte tegenvaller.
nu ben ik zwanger van de derde en ik zie best wel tegen de bevalling op,aangezien die laatste nogal pijnlijk was.

Ik denk dat het beste is wat je kunt doen is niet focussen op de pijn die er is of komen gaat.

Iemand vroeg of het net als menstruatiepijn was en dat klopt, echter wel alle 9 overgeslagen menstruaties tegelijk.

"deze wee komt nooit meer terug" heb ik gebruikt als een mantra tijdens 40 uur om de 5 minuten weeen (!).

Ik ben ingeleid, heb gewoon netjes een pijnstiller gevraagd en gekregen
(waar ik enorm stoned van werd) maar de weeen werden er ook zwakker
door.

Het warme douchen is lekker, huil eens lekker uit tussendoor, vind
steun in je man / partner en bel niemand voordat het nodig is.

Ik weet dat mijn moeder bijvoorbeeld een enorme neuroot is, en als ik
haar aan het begin van die 40 uur had gebeld, had ik onder veel meer
spanning gestaan.

Dit is je moment, je hoeft geen trein te halen, je bent niemand tot last, en met een beetje mazzel duurt het maar een dag.

Zeg dames.... Ik dacht dat de originele schrijfster een steuntje in de rug nodig had en niet jullie gruwelverhalen....

Tja verloskundige, ik ben het inderdaad ook niet echt eens met de stelling dat als je het niet zeker weet, dat het geen weeen zijn. Ook bij mij rommelde het al de hele dag en bij de wekelijkse controle zei de verloskundige ook dat als het echte weeen waren ik nu niet bij haar op controle zou zitten. Mooi dat ik niet meer heb gehad dan die rommelweeen en dat die ineens overgingen in persweeen en voordat wij dit in de gaten hadden (en ook voordat wij de verloskundige hadden gebeld) lag onze dochter op mijn buik....

Mijn tip is trouwens om je niet te druk proberen te maken over de bevalling.Je weet toch niet hoe het gaat lopen. Waarom moet je je druk maken over iets waarvan je niet weet wat het is?

ik ben op de uitgerekende datum bevallen binnen 40 minuten ZONDER pijn heb echt heel weinig gevoeld het enige wat ik voelde is een beetje branden toen mijn dochter haar hooftje werd geboren maar de tip van mijn moeder was blijven lopen gewoon heen en weer lopen en goed ademen en ik vind inderdaad niet dat het tegen woordig nodig is om pijn te hebben maar laat ieder wel zijn eigen keuze hierin maken en heb respect voor iedereen met of zonder ppijn bestrijding

Hoi

Mijn tip is ook yoga!
Tijdens mn bevalling ging ik visualiseren dat alles open ging en dat mn kindje naar buiten kwam, ik ben met 2 uur en 20 min bevallen wel met heftige weeen
Tijdens n wee kneep mijn man aan de binnenkant van mn been net onder de knie dat hadden we ook geleerd op de yoga en dat lijd de pijn van de weeen af

Hoi allemaal,

Ik beet op een nat washandje.....is fijn om in te knijpen, op te bijten of als je het warm hebt.
Ik ben nl op 6-7-2004 bevallen van een mooie dochter.
Ik kreeg trouwens ook de tip om te puffen op de volgende regel:
Altijd is kortjakje ziek
Je puft als het waren de lettergrepen en op 'ziek' puf/blaas je uit.
Mij heeft het in ieder geval goed geholpen, maar ik heb erg geluk gehad, want mijn bevalling duurde 3,5 uur en begon om 10.00 uur, dus was lekker uitgeslapen en kon de rest van de dag lekker mijn (eerste) meisje bewonderen.
Groetjes

Terug
Bovenaan