Hallo,
ik heb eigenlijk geen echt bruikbare tips, want ik ben zelf nog maar een keer bevallen, en weet serieus nog niet of ik het nog een keer aandurf. Mijn zoontje is nu 8 mnd. en ik hou heel veel van hem, maar ik ben de pijn echt niet vergeten.
Want pijnstilling krijg je in sommige ziekenhuizen echt niet hoor, ook al ben je al 26 uur wakker, waarvan 10 met hevige weëen en nog geen mm ontsluiting. Wel geven ze je van die pilletjes wat de ontsluiting moet vorderen, waar je dus ontzettend pijnlijke weëen van krijgt, en als je vraagt om pijnstilling krijg je elke keer een smoesje dat ze daar nog over aan het overleggen zijn, maar ze kijken je lachend aan alsof je de grootste piepert allertijden bent! Ik kon niet meer, was helemaal uitgeput. En dan knippen ze ook nog's een keer tussen de weëen door, wat dus ongelooflijk zeer doet!! Dus ik vind niet dat Caro28 gelijk heeft. Trokken ze maar één lijn in Nederland, dan kreeg je ok niet van die ontzettend uiteenlopende verhalen! Sorry voor degenen die nog moeten bevallen, maar ik moest heel even m'n verhaal kwijt. Maar misschien heb ik nog een paar tips:
-in bad schijnt verlichtend te zijn
-de baarkruk moet ook 'makkelijker' zijn
-en als ze je geen pijnstilling willen geven, je evt. man/vriend door laten drammen, want jij bent waarschijnlijk niet meer helemaal bij.
Heel veel succes iedereen met de bevalling, en ik hoop hier nog een keer mijn verhaal te vertellen over mijn 2e 'makkelijke' bevalling!