tips tegen pijn bij de bevalling

BESTE LEZERS.

IK HEB NU AL ZOVEEL VERHALEN GELEZEN, VAN MENSEN DIE ALLEEN MAAR LOPEN TE KLAGEN OVER DE PIJN BIJ EEN BEVALLING, EN NOG BIJNA NIETS OVER HOE MOOI DIE HELE BELEVENIS IS.
DAT IS BEST JAMMER....

KIJK JE KUNT WEL ONTZETTEND LOPEN KLAGEN, MAAR HET KINDJE IS ERIN GEKOMEN, EN HET ZAL ER OOK WEER UIT MOETEN. ALS JE ERVOOR KIEST OM EEN KINDJE TE NEMEN DAN WEET JE DAT BEVALLEN GEEN PRETJE IS.
ZOIETS DOE JE LIEVER NIET  DAGELIJKS.

IK BEN NU 24 EN HEB EEB DOCHTER VAN BIJNA 4.
MIJN BEVALLING GING ONTZETTEND GOED.
NIET IEDERE BEVALLING IS HETZELFDE, MAAR PROBEER ER IETS VAN TE MAKEN, BV IN EEN OMGEVING WAAR JE JE LEKKER VOELT. ALS DAT KAN NATUURIJK.

MENSEN DIE OP DEZE SITE KOMEN  ZITTEN NIET TE W8TEN OP VERHALEN VAN MENSEN DIE ALLEEN MAAR NEGATIEF OVER EEN BEVALLING PRATEN, WANT DIE VROUWEN MOETEN NOG.

BEVALLEN IS EEN HELE BELEVENIS EN KIJK EENS WAT JE ERVOOR TERUG KRIJGT....

GROETJES.....

Hoi,

De beste tip die ik kan geven is eigenlijk: laat het over je heen komen en probeer een houding te zoeken waarin je de weeen het beste kunt opvangen. Liggend in bed en ook in bad was voor mij niks. Zittend was veel beter. Eerst op de wc maar daar kon ik mijn hoofd niet laten rusten. Daarna op 2 stoelen met de rugleuningen tegen elkaar. Dan achterstevoren gaan zitten met een kussen over de rugleuningen. Tussen de weeen in kun je dan lekker even met je hoofd op het kussen liggen.

Bij een wee zei ik tegen mijn nog ongeboren kind: daar komt er weer een - duwen! en ik telde het aantal keren puffen (nog 5 keer en dan is het over). Dat heeft mij goed geholpen. De tips van yoga (zo lang mogelijk uitademen) werkten niet echt lekker omdat je dan zoveel mogelijk inademt en juist het inademen erg pijnlijk was. Later overgegaan op 4 keer kort en 1 keer lang puffen en dat werkte prima.

Persen vond ik overigens helemaal niet pijnlijk, terwijl ik me daar de meeste zorgen over had gemaakt.

Groeten

Mijn gouden tip: Ademhalingsoefeningen van yoga. Ik vond de pittige weeën echt te doen (Buik-, been- en rugweeën).
Ja je voelt ze evengoed wel, maar je concentreren op de buikademhaling werkte voor mij essentieel!! (en mezelf even vermanend toespreken als ik met mijn borstkas ging ademhalen).

Succes allemaal!

Groetjes Jolijn

P.S. Meiden hou eens op degene die nog moeten bevallen bang te maken dat een bevalling onzettend pijn doet. Dat weten ze zelf ook wel, maar dat hoeft niet zo benadrukt te worden.

Ik vind eerlijk gezegd dat de verloskundige in dit forum met standaard uitdrukkingen en tips uit boekjes aankomt. Ik twijfel of ze wel echt een verloskundige is. En als dat zo is kan  zou ze  best wel iets meer info over zichzelf geven.

Ik vind het vaag. Zo kan iedereen zich voordoen als verloskundige.
En trouwens als ik weeen denk te hebben moet er een flinke verloskundige zijn die mij weerhoudt en die mij op andere ideeen kan brengen. Als je twijfelt zijn het geen weeen, onzin! Ik ken genoeg dames die bij twijfel begonnen zijn aan hun bevalling.

grtjes nous

Hallo,

De eerste bevalling van mij ging niet makkelijk. Heb ook uiteindelijk een ruggeprik gekregen. Was op dat moment een opluchting. Zes weken geleden beviel ik van de 2e   en dat ging zo snel. Wel heftig en veel pijn, maar binnen 5 uur lag er een mooie zoon. Mijn keus was toch om het zonder pijnbestrijding te doen, ik wilde het alleen als het weer echt nodig was. Ik denk dat we een normale bevalling best aankunnen en als je (klinkt misschien gek) je aan de bevalling overgeeft, dat we meer kunnen dan we denken. En als dat kan je de pijn snel vergeet.(Er zullen uitzonderingen zijn) Wel vind ik dat vrouwen de mogelijkheid moeten hebben tot pijnbestrijding. Niet iedereen is hetzelfde. Maar ga er wel van uit dat aan een ruggeprik ook risico's kunnen zitten. Een kennis van ons is daardoor nu aan 1 been verlamd. Dus ........Voor mij alleen als het echt niet anders meer kan. Zelfvertrouwen doet ook al wonderen bij een bevalling.Geloof in jezelf                   Je kan het!!!!

Hallo dames,

Ben bij de eerste ingeleid waardoor het allemaal erg snel ging. ( meteen elke 2 minuten weeen ) De verloskundige was hier trouwens niet blij mee omdat haar werk haar werd afgenomen door de gyn. We wonen nu in Amerika en hier krijg je standaard een ruggeprik, allen als je hem niet wilt. We leven niet meer in de oertijd, dus waarom zou je pijnlijden als het niet hoeft !!!!!!!

De verloskundige zal het je alleen afraden omdat ze anders haar patient, of client, kwijtraakt en dus ook niet aan je verdient. Ik weet een ding zeker, dat als onze tweede eraan komt heb ik geen pijn en het grootste voordeel daarvan is dat je je bevalling tenminste bewust meemaakt. Van de eerste kon ik me al bijna meteen niets meer herrinneren, alleen dat ik heeeel veel pijn had.

succes ermee, en voel je niet bezwaard om om een ruggeprik te vragen. Je hebt er recht op !!!

Groetjes Fenna

Hallo dames,

Ben bij de eerste ingeleid waardoor het allemaal erg snel ging. ( meteen elke 2 minuten weeen ) De verloskundige was hier trouwens niet blij mee omdat haar werk haar werd afgenomen door de gyn. We wonen nu in Amerika en hier krijg je standaard een ruggeprik, allen als je hem niet wilt. We leven niet meer in de oertijd, dus waarom zou je pijnlijden als het niet hoeft !!!!!!!

De verloskundige zal het je alleen afraden omdat ze anders haar patient, of client, kwijtraakt en dus ook niet aan je verdient. Ik weet een ding zeker, dat als onze tweede eraan komt heb ik geen pijn en het grootste voordeel daarvan is dat je je bevalling tenminste bewust meemaakt. Van de eerste kon ik me al bijna meteen niets meer herrinneren, alleen dat ik heeeel veel pijn had.

succes ermee, en voel je niet bezwaard om om een ruggeprik te vragen. Je hebt er recht op !!!

Groetjes Fenna

Fenna

Leuk dat je in Amrika standaard een ruggenprik krijgt, maar ik wilde 'm simpelweg niet. Bevallen zonder pijnbestrijding ging me prima af. Na een volleybalwedstrijd ben ik ook moe, heb ik zere benen en zie ik er niet meer al te florisant uit. Waarom zou ik dit in het kraambed wel doen?  Met een bevalling lever je een enorme prestatie!
Als ik die bevallingsprogramma's zie van Amerika, gaan regelmatig mijn wenkbrauwen omhoog: een vrouw met ruggenprik (voelt dus niks) heeft volledige ontsluiting, maar wil nog wachten totdat manlief er is (zou nog ene half uur duren). Ja hallo! Je kind wil er uit!!!
Het lijkt alsof ze daar de controle over de bevalling willen houden en dat kan niet.

Tuurlijk moet er de mogelijkheid van pijnbestrijding zijn, dat als je erom vraagt het ook gegeven moet kunnen worden.

Groetjes Jolijn

Terug
Bovenaan