Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hallo Allemaal,

Ik lees trouw mee en spaar het een beetje op nu er wat meer nieuws bekend is.
Ben de laatste twee weken met regelmaat in het ziekenhuis te vinden geweest ivm onderzoeken. Mijn bloed is goed, een ei was 20 mm (deed er wel lang over 21 dagen) en de andere kant bleef het klein. Samenlevingstest gehad deze was helaas negatief. Sperma van mijn man was ook beneden gemiddeld. Niet slecht maar kan beter.
Nu  moet hij over  3 maanden weer opnieuw sperma afgeven omdat  het lichaam per 3 maanden nieuwe zaadcellen aanmaakt, afwachten dus.
Ik moet  na mijn komende ongi een baarmoederfoto laten maken (HSG).
Heeft een van jullie die als eens gehad en wat  zijn de ervaringen ????
Na die foto  worden alle gegevens bij elkaar gelegd en wordt er gekeken wat we verder gaan doen.
Erg spannend allemaal, weer afwachten maar ben blij dat er op korte termijn iets meer bekend wordt.
Hebt het ondertussen een goede vriendin verteld en mijn teamleider weet er ook van. Kan zonder problemen het werk even verlaten en dat is wel erg fijn.  

Mier: fijn om te horen dat het al weer wat beter gaat met je rug. Hoop dat je snel het sein krijgt om weer verder te kunnen met je kinderwens

Cis: Duim voor je aanstaande vrijdag,  we hopen dat 2008 een vruchtbaar jaar wordt toch !!!

Sassie: wat spannend allemaal zeg, weet je al wanneer je een afspraak hebt in het erasmus?

Joke: bij jullie de uitslag al bekend van het zaad ??

De rest die ik vergeten ben, veel succes. Nogmaals wil ik benadrukken dat het geen rpobleem is als je afstand neemt of een lange tijd niet reageert. Je moet je gevoel volgen en dat is het aller belangrijkste.

Nick/naam
lft.
hoe lang?
Status
NOD datum

Mier1980
28
feb.07 ronde 23
 december terug naar het ziekenhuis
januari starten met IUI
7 nov.

Han80/Hanneke
28  
 jan. '07
Zwanger!  

Esk30/Esk
31  
aug. '07  
Op eigen kracht tot maart (!) 2009
4 nov

Danielle1984
24  
 juli '06
1e IUI  

Inge82
26  
jan. '07  
6 okt echo

MarvdBe
 23
2005  
TESE 11-11

lin 1979
28  
2005  
IUI 7  

Tjoller
28  
apr. '07  
verwachte OD 27-10 daarna HSG en 2 e zaadonderzoek                                    
27-okt

Patje1981                      
27
okt.'07        
gestart met Clomid en Provera                                        

Deedee1973
34
jan. '06
ZWANGER!!! Uitgerekend 5 mei 2009

Sassie83
24
apr. '07
Wachten op 2e zaadonderzoek

deessie
24
2005
Rust ivm overstap ziekenhuis

sahiton
33
13
ZWANGER

Cis79
2        9
ronde 16
Vrijdag 17 okt IUI

1 nov

poeh1980
28
jan 2006
Na deze ronde IUI?
5 okt

Joke
26
ronde 12
4 sept. naar gyn. (eerste keer

Wietske
38
ronde 16
8 sept gyn follikelmeting IUI 3

Haily
28
april 2007
Januari terug naar gyn

Robin
26

6e ronde Clomid
2 nov

Doossie
22
maart '07
3 november uitslagen
Liefs Tjoller    

tjoller ik heb het niet in mijn rug hoor,de helft van mijn gezicht is verlamd

wanneer krijg je de hsg? op korte termijn?
het is wel goed dat ze het zaad nog een x gaan beoordelen! hebben ze bij ons ook gedaan!

xxx mier

ik zie wanneer je ongesteld moet worden,dan daarna krijg je de hsg!
ze kunnen dat natuurlijk ook maar in een bepaalde periode doen,zal dus ongeveer over 3 weekjes gebeuren! mits je natuurlijk zwanger ben!

hej meiden

logisch ciz dat je even wat minder reageert, doe ik zelf ook regelmatig. Denk aan je en duim voor een een zeer succesvolle IUI nr 4!

Mier, fijn dat het weer de goede kant op gaat.. tjee zeg, hoeveel tegenslag kun je hebben.. laat even weten wat de neuroloog zei, ben benieuwd!

om de vragen te beantwoorden, 27 okt naar emc, dat valt mee! alleen wel weer eerst alleen een gesprek en niet meteen de punctie. dus weeet niet hoe lang dat allemaal weer gaat duren.. pffft
Zou dan niet echt een zware operatie zijn denk ik, het opheffen van een obstructie in de zaadleider, dat zou echt geweldig zijn, maar de kansen zijn zo iniemienie.. maarja stel je voor!!! soms gaat mn fantasie alweer helemaal aan de haal haha, hebben jullie vast ook wel eens last van...

sassie zie nu pas je berichtje!
het is idd een aangezichtsverlamming oftewel ziekte van bell/bellse parese
het was een virus aan mijn tong die op mijn zenuw is geslagen waardoor je dus verlammingsverschijnselen krijg! het is al ver bijgetrokken hoor,maar moet nog flink wat rust houden! mijn oog knipperd nog niet helemaal goed (deed het eerst helemaal  niet)
als ik lach staat mijn mond scheef,eigenlijk doet gewoon heel de verlamde kant het wat minder goed als de gezonde kant zeg maar!
ik had de zelitrex gekregen voor de virus te remmen dit is echt een zwaar middel maar wel een paardemiddel net als prednison,en prednison is weer een ontstekingremmer.
dit voor herstellen van de zenuw!

zal wat zijn zeg als ze die operatie kunnen doen!!!

nu ga ik slapen want ben weer moe

xxx mier

Hallo allemaal,
Even een heel kort berichtje.
Cis, ik begrijp je wel hoor en ik duim voor je dat de ICSI niet nodig is.
Mier, wat rot voor je. Beterschap!
Tjoller, ik heb onlangs een HSG gehad. Ik vond het heel erg meevallen, maar ik heb ook gehoord dat het anderen heel erg tegenviel. Bij mij ging het zo: ze brachten een eendebek in, dan ontsmetten met jodium. Vervolgens een katheter (heet dat zo?) met ballonnetje inbrengen (voel je niets van) en daarin spuiten ze dan een contrastvloeistof. Als het ballonnetje gaat uitzetten voel je een menstruatiepijn-maar-dan-erger. Dan wordt de foto genomen en vervolgens laten ze het ballonnetje weer leeglopen. Dan is de pijn ook direct weg. Daarna nog een keer met een andere vloeistof en dan ben je klaar. Ik kreeg vantevoren een zetpil en een antibioticakuurtje (van 1 dag). De zetpil tegen de pijn en ik had zelf nog een paracetamol genomen vantevoren. Ik vond het prettig dat mijn man erbij was (maar had ook iemand anders kunnen zijn) en in het ziekenhuis raadden ze me aan niet zelf naar huis te rijden, maar dat had makkelijk gekund. In de avond heb ik nog een klein beetje gevloeid (maar daar hadden ze me voor gewaarschuwd) en een klein beetje kramp gehad. Het viel me reuzemee. Ik heb wel begrepen dat voor mensen waar het niet goed zit er meer pijn kan zijn omdat de vloeistof niet weg kan.

Groetjes, Esk

Hey Meiden,

Wat een snelle reacties vandaag, bedankt !!!

Sorry mier, niet goed gelezen. Maar wel naar voor je van de gezichtsverlamming. Nog nooi gehoord van dat virus via je tong. Veel beterschap en doe het rustig aan.
Ik heb ook het advies gekregen om iemand mee te nemen dus manlief mag weer eens mee. Heb ook pijnstilling gekregen en die moet ik de avond ervoor innemen en 2 uur voor aanvang. We zien het wel, laat het allemaal maar over me heen komen. Pijn of niet, alles voor het goede doel-afloop !!!

Sassie nog relatief snel al is het voor je gevoel natuurlijk nog niet snel genoeg en wil je het allemaal sneller.

Ik ga idd 3 weekjes afwachten en blijf lezen wat er bij jullie gebeurd.

Groetjes Tjoller

Terug
Bovenaan