Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Kira, van harte!! Geniet ervan!

Tjoller, wat ontzettend balen! Ik voel met je mee.

Alle nieuwe meiden, welkom!

Ik ben al een tijdje stil geweest, maar ik zal even een korte update geven:

Vorige week vrijdag (20 feb) ben ik begonnen met de IUI. Dat was op CD2. Ik moest iedere dag 75IE Gonal-F spuiten. Dat ging eigenlijk best goed. Toen mocht ik afgelopen vrijdag terugkomen en bleek dat er 1 eitje al goed aan het groeien was. Ik heb afgelopen zondag 2 ampullen Pregnyl gezet en gisteren hebben we de IUI gehad.
Nou mag ik aanstaande zaterdag nog een ampul Pregnyl zetten (ter bevordering van een eventuele innesteling). Nu dus wachten tot over 15 dagen.  Als ik dan zwanger ben, dan is dat helemaal  geweldig. Als dat niet zo is, dan moet ik bellen voor een laparascopie, want tijdens de echo heeft de gyn een grote cyste gevonden (5,5 cm in m'n  rechter eierstok) en hij dacht aan endometriose. Wat op zich vreemd is, want ik heb helemaal geen pijn bij de menstruatie en hij schatte de endo dan op fase 2 (wat dat dan ook moge wezen) en dan zou je dus eigenlijk helemaal plat moeten liggen van  de pijn. Nou, ik heb echt nergens  last van.

Dus ik zit weer op het wachtbankje, maar aangezien het pas in het begin van de wachtweek is, valt het allemaal nogal  mee.  
Ik heb zelf wel het gevoel dat ik nu voor het eerst een reeele kans heb op een zwangerschap en dat is wel een  spannend gevoel. Hopelijk gaat mijn hoofd er niet vandoor met  allerlei nepkwalen :).  

Groetjes, Esk (zie ook op Mijn Blog)

kira1985 Dank je wel , gefeliciteerd met je zwangerschap, ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap toe

Tjoller Wat jammer dat je ongi bent geworden, nou op naar de volgende ronde en dat het dan maar raak mag zijn...

Esk Oh spannend jo, nou hopelijk is het raak en is het het wachten waard;)

Ik zelf ben weer klaar met mijn ongi, de 10de ga ik beginnen met de ovulatietesten, en ga denk ik ook beginnen met het slikken van De Etos zwanger worden , schijnen veel vrouwen zwanger door zijn te geraakt , of het is natuurlijk puur toeval...
Mocht het deze maand niet raak zijn, dan gaat me man zijn zaad eindelijk inleveren, en gaan we kijken wat de uitslagen zijn en wat voor behandelingen we weer gaan doen, hopelijk is het niet nodig maar goed dat zien we dan wel..

Ik wens natuurlijk iedereen veel vruchtbaarheid toe, trouwens wat word er weinig gereageerd op deze topic, of ligt het aan mij;)

Liefs Chahida

Hoi!

@Tjoller: Wat ontzettend balen zeg! Goed dat je nu weer zo positief kan zijn voor de volgende ronde. Ik duim met je mee.

@Kira: GEFELICITEERD!!! Geniet er maar lekker van! En blijf voorlopig nog maar op je roze wolk zitten!

@Eek: Over een paar dagen kom ik je vergezellen op het wachtbankje. Altijd spannend die weken... Wat houd zo'n laparascopie eigenlijk in? Ik ben nog niet echt thuis in al die onderzoeken..

Gisteren ben ik begonnen met de ovulatietesten. Dus de leuke dagen zijn hier weer in volle gang ;).

Groetjes Lexie

Chehida, het is hier inderdaad wat rustig. Ik denk dat dit komt omdat de meesten hier al wat langer bezig zijn en op een gegeven moment dan willen de meesten toch wel wat afstand nemen, anders ben je alleen nog maar bezig met zwanger worden. Ik heb wel het gevoel dat veel mensen meelezen, trouwens, alleen het reageren wordt wat minder. En er moet natuurlijk wel wat te melden zijn, natuurlijk!

Lexie, een laparascopie is een kijkoperatie in de buikholte. Zoals ik het begrepen heb gaan ze via een sneetje in de navel met een laparascoop (ik neem aan dat het een soort cameraatje of zo is) in je buikholte kijken. Zo kunnen ze  je baarmoeder en eierstokken goed bekijken. Ik geloof dat kleine cysten en zo ook weggehaald kunnen worden. Het is onder volledige narcose.

Succes allemaal!

Groetjes, Esk (zie ook op mijn blog)

Kira: wat een fantastisch nieuws, van hartegefeliciteerd met je zwangerschap

Esk: spannend hoor, al dat wachten en steeds maar iets voelen duim voor je !!!

Lexie: geniet van het klussen  en duim ook voor jou !!!!

Liefs Tjoller

De wachtweken zijn hier ook weer aangebroken. Helaas op een andere manier dan ik eigenlijk gehoopt had, aangezien mijn manneke ziek was op het moment dat ik een positieve ovulatietest had. Hierdoor hebben we dus niet geklust rond de eisprong... Het is nu dus echt wachten op de ongesteldheid.

Wel heb ik aan hem gevraagd of hij nu zelf eens met een datum komt waarop we naar de huisarts gaan. k ben die ongerustheid over het lange wachten op een zwangerschap zo ontzettend beu. Ik merk dat ik het steeds minder kan hebben als er weer iemand vertelt dat ze zwanger zijn. Mijn vriend zegt dan wel dat ik er minder mee bezig moet zijn, maar hoe ik dat nu weer zou moeten doen... Ik weet het in ieder geval niet. Als we nu een datum (of eigenlijk een maand) kunnen prikken waarop we naar de huisarts gaan heb ik misschien wat meer rust in mijn lijf.

Ik ben trouwens het overzicht een beetje kwijt van alle belangrijke dagen van iedereen. Is het misschien een idee om weer eens een overzicht te maken?

Liefs Lexie

PS: Sorry voor mijn egoistische berichtje, maar ik moest het gewoon even kwijt..

hoi,

hier ff een kort berichtje van mij.
iedereen bedankt voor de felicitaties.

morgen 7 weken zwanger...

vind het wel spannend, en ben ook bang dat er iets mis gaat, lees het toch regelmatig terug op dit forum dat er miskramen zijn. ondertussen probeer ik wel heel erg te genieten van mn zwangerschap.

voor alle anderen: heel veel sterke en succes met alle onderzoeken/behandelingen.
ik zal af en toe nog wel even mee lezen om te kijken hoe het met jullie verder gaat.

xxx erika

hallo Dames!

Af en toe kom ik hier nog eens even kijken hoe het met de oude bekende gaat!

Mier wat zie ik nu! je Bent zwanger. Proficiat meid!!! Ik hoop zo voor jullie dat alles goed gaat!! Geniet er maar lekker van!

Esk: Wat spannend zeg! Ik hoop zo voor jullie dat het nu ook eindelijk raak mag zijn!
heel veel sterkte ermee!

gr joke

Terug
Bovenaan