Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Nou Wendy, ook welkom hier op dit forum dus ;-).

Vervelend he, als je cyclus je voor je gevoel in de maling neemt. Ik heb dat nu ook. Mijn temperatuur zakte niet zo laag en heel langzaam. Mijn ovulatietesten (soms zelfs twee per dag)   werden wel donkerder maar kwamen niet in de buurt van het controlestreepje. Mijn temperatuur stijgt nu niet echt snel en ook niet zo hoog, maar wel iets. De afgelopen rondes was het voor mij zo duidelijk wanneer mijn ei was geweest en nu dus niet. Ook geen idee wanneer mijn NOD nu is. Ik hoop vlak voor of na de afspraak met de gyn (14-02), dan kunnen ze misschien die cyclus al wat testen doen.

@ Esk; ik zag op je blog dat je iets later 'onder het mes' gaat. Nog een paar dagen spanning extra dus... veel succes hoor. Maar wel lekker dat je nu een weekendje weg kunt, dat soort dingen zijn zo nodig.

Wij zijn nu ook expres bezig met leuke dingen oppakken. Het is zo makkelijk om in je verdriet maar niet af te spreken met anderen. Dus ik ga zaterdag stappen met een paar oude vrienden (zonder mijn man, doe ik anders nooit), spreek weer veel af met mensen om bij ons of hen te eten en op koninginnenach ga ik naar een  salsafeest. En op 25 april zijn we een jaar getrouwd en gaan we lekker uit eten, heb ik ook al heel veel zin in. Wel dubbel gevoel want ik had zo verwacht al zwanger of zelfs bevallen te zijn dan. We hebben echt gewacht tot na het trouwen met zwanger worden omdat we van de trouwerij ook onbezonnen wilden genieten. Achteraf denk ik wel eens: 'had ik maar een jaar eerder begonnen met zwanger worden'. Maar aan 'had ik maar' heb je niks natuurlijk.

groetjes
Wenser

He meiden,

hier even een update van mijn kant. Onderzoek viel heeeeeel erg mee, tuurlijk doet het veel pijn, maar het duurt geen uren....

Eendebek viel mee, vorige gyn had al notitie gemaakt en ze hebben de kleinste gebruikt en dat ging in een keer goed! Toen heeft ie 2 keer heeeel voorzichtig de baarmoeder mond opgerekt, daarna met camera naar binnen, maar hij ging meteen al knippen want daar zat verkleving 1, even verderop nog een en ook die is doorgeknipt..baarmoeder van binnen was prima en ook mijn linker eileider, rechts kon ie niet zo goed zien maar gezien het feit dat ik die wel voel af en toe tijdens eisprong is positief. Achteraf heeft ie dit allemaal aan de hand van een tekening nog rustig uitgelegd....lieve assistente die mijn voet wreef en me vertelde hoe goed ik het deed, ik keek namelijk zelf niet naar het beeldscherm maar focusde op mijn ademhaling, door neus lang in en door mond langzaam uit a la puffen...maar dan ging het het beste. Een keer deed ie iets dat deed gruwelijk pijn maar toen stopte die ook meteen....Ruim een kwartier geduurd, maar t was de moeite waard.

Tja als de ingang al dicht zit raak je natuurlijk nooit zwanger!! Endometriose sluit ie voor 90% uit gezien mijn bloeduitslagen en dit onderzoek. Als het goed is ga ik nu weer een langere ongi krijgen met meer bloedverlies ( had dat nu maar 1 dag en dat is te kort....)..over 8 weken weer terug komen bij deze gyn en dan gaat ie inwendige echo maken....ennnn we mogen nu alweer verder met zwanger raken!!

Dus er valt nu een behoorlijke last van ons af, er was een verklaring voor, die is nu weggenomen (en nu maar hopen dat t niet weeeeer verkleefd want dat kan helaas....) dus onze kansen zijn weer vergroot voor dit moment!

Ben nu zo duf als een konijn door de pijnstillers en kalmeringstabletten....haha dus heb net even lekker broodje op had vanmorgen geen trek natuurlijk....en ga zo even naar bed, misschien als ik wat heb gelegen dat de buikpijn en lage rugpijn wat wegtrekt....ook vloei ik nu weer maar dat was te verwachten...

Meiden ik heb zelfs voor vanavond een gebakje bij de koffie gehaald, want ik vind dit een feestje waard. Het was gelukkig niet voor niets en niet ernstig, dus we gaan er weer voor!!!!

liefs Yosha

@ Yosha: goed dat je dit viert, daar mag je zeker even bij stil staan. Volgens mij ben je van een last van je schouders af nu! Wat fijn dat je direct weer mag beginnen én dat je kansen nu verhoogd zijn. Duimen voor een positieve test volgende ronde!

Gr.

Wenser

Dag Esk,

Gaat alles goed met je? Je kreeg geen antwoorden op je nieuw geopende  topic he? Misschien zit je toch wel in een bijzondere situatie met je endiometrose, lapascopie en evt. ook nog problemen met één eierstok. (Sorry als ik het niet goed schrijf. Die termen zijn ook zo ingewikkeld en ik heb het forum niet dubbel open staan om te kijken hoe jij het schrijft).

Ik wil even laten weten dat ik met je meelees op je blog en meeleef in mijn hoofd. Het is toch wel erg spannend en het feit dat je hier niet veel bent, is misschien wel een teken dat je niet zo lekker in je vel zit?

Geniet even van je daagjes weg, dat was toch ook dit weekend?

groet
Wenser

Oow grappig; precies op het moment dat ik dit mailtje aan het typen was kreeg je toch een reactie op je andere topic, waar de afgelopen dagen niets op verschenen was. Zag ook dat ik de medische termen idd. wat verhaspelt heb . Sorry.

gr.

Ha Wenser,
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, het zijn ook ingewikkelde dingen allemaal. Ik ben er nog steeds, maar probeer soms bewust wat afstand te nemen. Ik ben nu in ieder geval geheel gericht op mijn weekendje weg en probeer de operatie zoveel mogelijk uit het hoofd te zetten...
Ik zal volgende week wat uitgebreider reageren, nu wil ik lekker naar bedje toe.

Groetjes, Esk

Dag Esk,

Goed om je weer even te zien. Begrijpelijk dat je wat afstand neemt. Zo n forum herinnert je iedere keer weer aan het verdriet. Ik zit hier nog niet zo lang en ben juist blij dat ik een beetje met lotgenoten kan praten hier. Zeker omdat ik het nog nauwelijks verteld heb om mij heen. Maar als je al een poos meepraat wordt het op een gegeven moment misschien wel een beetje teveel (mn. omdat mensen zwanger worden).

Was je weekendje leuk? Waar ben je geweest (welke omgeving)? Ik hoop dat je over 2 weken ook weer lekker je andere weekendje kunt vieren. Dat zou toch mooi zijn!

Deze week is mijn NOD-week. Altijd vreselijk spannend en ik werd gisteren al zenuwachtig omdat deze week begon. Ik weet ook dat ik weer in een dip zit als het mis is, dus daarom zie ik er zo tegenop. En als het deze ronde niet is gelukt, stap ik in de MM, dat is ook niet echt een fijn vooruitzicht, maar geeft ook wel weer een beetje hoop.

Gek eigenlijk, je leeft je leven zo in cyclussen: 1e week= teleurgesteld en in een dip. 2e week= spannend wanneer je eisprong is, plannen etc. 3e week= spannend of je op het juiste moment hebt gevreeen (als je ovutesten hebt gedaan is dit een week van 'rust') en vierde week is grote stress omdat je NOD komt. Tenminste bij mij wel.

Ik heb mijzelf een korte week gegund en a.s. vrijdag een vrije dag genomen. Mijn man is nl. vrij op Goede Vrijdag. Lekker een lang weekend dus, dan kan ik weet een beetje opladen voordat dinsdag de MM begint. Jij hebt vast ook vrijgenomen de komende week?

groetjes
Wenser

@ Esk; ik had 08-04 in mijn hoofd, maar zie op je blog dat je gisteren onder het mes bent geweest. Al lees je dit nu even niet waarschijnlijk, veel succes gewenst met je herstel en ik duim dat je eierstok gespaard kon worden.

Wenser

Terug
Bovenaan