Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hallo Meiden,

Wenser: de eerste afspraak achtr de rug, gelukkig megevallen. Balen dat de vakantie er tussen zit kwa planning maar vakantie is ook veel waard. Misschien is het wel niet meer nodig, laten we het hopen.

Esk: pff heftig hoor. Laat je niet gek maken door ht internet en vrijdag afwachten al is dat lastig. Ik herken mijn man in die van jou. Die kan er ook niet tegen dat hij hier geen vat op heeft en alle andere dingen die hij ooit gedaan heeft wel. Sterkte.

Ik ben 14 dagen geleden weer ongesteld geworden. Was wederom een teleurstelling maar niet zo groot als de vorige keer. Afspraak gehad in het ziekenhuis, gezien we nog maar 4 reeele kansen (al wel 2 jaar bezig) hebben gehad vanwege onregelmatige cyclus moeten we nog even vercer met clomid. Als we de 7 de mal starten moeten we naar de gyn. dit is begin juni. Hij zal vertellen wat het vervolg traject wordt. Afwachten dus.
Heb wel een dag een dip gehad en deze was wel klote. Een vriendin van mij was ook bezig met hetzelfde traject. Twee maandjes na mij begonnen en ook gestart met clomid. Bij haar wilde die niet goed aan slaan maar toch is het gelukt en nu zwanger. Ben echt super blij voor haar maar je betrekt het toch op jezelf. Je hoopt eerder zwanger te zijn. Nu maar hopen dat we samen zwanger zijn een periode !!!
Ga volgende week heerlijk op vakantie, even alles van me af zetten en genieten.
Ik hoop dat als ik terug kom ik beter nieuws te melden heb en jullie goed nieuws voor mij.

Iedereen weer sterkte

Liefs Tjoller

Hi Tjoller,

Een vakantie is idde. belangrijk, je kunt je hele leven wel inrichting naar de zwangerschapswens, maar als het dan een (paar) jaar duurt, dan maakt die ene cyclus ook niet meer uit. Maar soms voelt het niet zo natuurlijk, dan wil je alles maar laten om de kans optimaal te benutten.

Veel sterkte met het verwerken van weer een neiuwe zwangerschap in je nabije omgeving. Ik ken het, het is zo zuur, zeker als iemand na enkele rondes al zwanger is terwijl jij al lang bezig bent.... Het doet pijn en je wilt eigenlijk die persoon ontwijken, maar ook weer niet want je wilt je vriendinnen niet kwijt. Ik heb het ook met pas geboren baby's. Kraamvisite is een hel. En met vriendinnen waarvan ik weet dat zij ook begonnen zijn. Ik durf haast niet af te spreken uit angst voor weer een zwangerschapsboodschap.

Maar probeer vooral bij jezelf te blijven. En bedenk: de goede verhalen van mensen waar het ook langer geduurt heeft, zoals bij jouw vriendin, geven ook weer hoop. Ik duim voor je dat je een dele van de zwangerschap samen kunt meemaken!

Sterkte en hopelijk toch een fijn weekend!

Wenser

Hoi,

Esk: hoe is t nu met jou, knap je al weer op na je operatie?

Nou ik baaaaal enorm vandaag, alle klachten van een naderende ongi en nu net begint de buikpijn weer......eigenlijk was dit na 10 mislukte pogingen door die verklevingen de 1e waarin we onszelf wat meer kans gaven...maar helaas....zal morgen wel harstikke ongi zijn....bah

Nou ja gelukkig duurt zo'n dip maar een dag of 2 en dan proberen we t leven maar weer zonniger in te zien....haha maar blijft lastig.

Ik vind t ook verschrikkelijk hoor al die mensen die "zomaar" zwanger raken...maar ja t had ons niet eens opgevallen als wij dit ook hadden....tis alleen niet eerlijk verdeeld in de wereld...

Maar we gaan door....we hebben nog 1 maand voordat ik weer terug moet naar de gyn....dus we moeten maar weer ons best gaan doen over 2 weken!!

gr Yosha

Hi Yosha,

Ik duim voor je dat de ongi toch weg blijft. Zolang de duiveltjes er nog niet zijn is er hoop. Sterkte met afwachten. Ik snap dat je je hoop op deze maand had gezet. Ergens doe ik dat nu ook al en hoop ik daarom dat ik het onderzoek al snel heb, zodat de kans toeneemt. Maar ik moet nog even wachten, iig. 1 cyclus en mogelijk door mijn vakantie nog 2.

Ik wist het altijd al aan mijn temp. Die zakte de dag ervoor of de dag zelf. Dan had ik er ook de BALEN in, en de laatste maanden duurde dat geen 2 dagen maar een hele week. Deze maand temperatuur ik niet. Dat maakt het allemaal wel iets rustiger, hoewel ik door de bezoeken aan de gyn wel goed weet waar ik zit in mijn cyclus natuurlijk.

Laat je weten hoe het afgelopen is, en als je dan even je frustraties kwijt moet: gebruik dan lekker het forum ervoor. Daar zitten mensen die begrijpen hoe je je voelt, en in de 'gewone' wereld moet je toch weer doen alsof er niks aan de hand is...

@ Esk; hoe is het nu met je?

Sterkte en gr.
Wenser

Hallo allemaal,

Yosha, ik denk zelf altijd maar "geen bloed geeft moed". Ik weet dat het een schrale troost is maar probeer optimistisch te blijven tot je echt ongesteld bent. Mij lukt het ook niet altijd (en soms wéét ik gewoon dat het een verloren zaak is, eigenlijk meestal, maar ik probeer het van me af te zetten totdat het daadwerkelijk zo ver is, daarna mag ik even verdriet hebben van mezelf en dan moet ik weer door naar de volgende ronde met alle optimisme wat ik kan opbrengen... het blijft moeilijk).

Met mij gaat het eigenlijk redelijk goed. Ik ben wel helemaal hersteld (gelukkig!). Afgelopen vrijdag onverwacht gehoord dat ik deze maand toch nog een IUI kan doen (deze week al!!) en dat is op zich erg prettig, want nu zit er weer vooruitgang in.
De endometriose lijkt mee te vallen, het is wel degelijk endo, maar omdat het heel lokaal in mijn eierstokken zit (en nu dus niet meer), is het nu zaak zo snel mogelijk zwanger te worden. Men kan niets zeggen van wanneer het terugkomt, gelukkig krijg ik nu een boel echo's en kan de boel goed in de gaten gehouden worden.

De IUI is deze week wel erg rottig voor mijn werk. Ik heb deze week het belangrijkste ding van mijn werk in een heel jaar en nu moet ik dus op en neer naar het ziekenhuis. Slikken want vorige week was ik er natuurlijk ook al een hele week niet. Gelukkig begrijpende werkgever, maar ja, het houdt een keer op natuurlijk. Ik voel me vreselijk schuldig.

Zit nu als een gek te werken (op dit berichtje na) en ga zodadelijk naar Elsendorp, dan kom ik straks weer terug op mijn werk en blijf ik wat langer. Wel even duimen dat de IUI niet uitkomt op donderdag want dan kunnen manlief en ik ECHT ECHT ECHT niet weg van werk.... ik weet dat het prioriteiten stellen is, maar dit is echt onmogelijk, alleen al door de locatie waar we die dag zijn (ik in Moordrecht en manlief in Arnhem, dan is Elsendorp echt te ver weg).

Groetjes, Esk

Dag Esk,

Ik duim voor je mee. Vervelend he dat dat zo uitkomt. Ik heb het al met mijn vakantie en dat bloedonderzoek, laat staan met een IUI als je net de boodschap hebt gehad dat je   juist nu  zwanger zou kunnen worden, omdat het nu schoon is.

sterkte met je werk en we horen het wel weer van je (na deze drukke week ;-)
gr.

W.

Hoi,

Esk: wat een goed nieuws deze week al IUI!! Ik ga voor je duimen dat het elke dag behalve donderdag gaat worden!!! duimduimduim....

En jullie hebben gelijk hoor, zolang je nog niet ongi ben mag je hopen....normaal word ik ongi tussen dag 24-26, zit nu op 27, af en toe zo'n ongi gevoel en dan is t weer weg, nog geen drupje bloed verloren, dus was dat betreft gaat t beter als voorheen, toen verloor ik oud bloed tussendoor...

nou ja we wachten maar verder af, meer kan ik niet doen!!

liefs Yosha

@ yosha: dat klinkt goed. Is dit de eerste keer dat je 3 dagen overtijd bent? Heb je al een test gedaan of durf je dat niet, bang voor de teleurstelling?

Ik duim met je mee!

gr.
Wenser

Terug
Bovenaan